|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 03:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
jaajooo |
#243668 Wysłany:
20 Kwi 2009, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: ELC Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 98
|
ja lalem 95 lecz teraz leje tylko 98, czuc roznice w pracy silnika, przynajmniej ja odczuwam taka roznice, cichsza praca, przyspieszenie, gdy lalem 95 przy 3,5 obr. slyszalem ze strasznie sie meczy a po zalaniu 98 slychac ze jeszcze sporo moze pociagnac hehe... a roznica u mnie na Bliskiej (trasa Warszawa - Poznan, tzw. Poznanska) wynosi 0,10 gr. to wole zalac 98 zreszta teraz tylko 98, chyba ze na Shellu na trasie do Leczycy zaraz za Łowiczem bedzie V-Power to od czasu do czasu sie skusze, dobrze jej to zrobi hehe...
|
|
Góra |
|
 |
|
|
BobMF |
#245644 Wysłany:
25 Kwi 2009, 12:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
marcin74 napisał(a): Uwielbiam dyskusje o przewagach 98 nad 95 Efekt placebo i autosugestia zbiera krwawe żniwo. O przepraszam , żniwo to zbierają koncerny naftowe
Jeżdżę zawodowo i prywatnie już ponad 13 lat, dopiero raz spotkałem się z tym, że auto po nalaniu 95 zaczęło przymulać. Dodam, że był to VW Passat VR6 z 194konnym silnikiem. A efekt był taki, że z na niskich obrotach auto potrzebowało około 1 sekundy  więcej na rozkręcenie się.
Czyli ... auto spalało ogólnie mniej bo nie 55l/100km tylko 48l
Mniejsza kultura pracy silnika też ma OGROMNY wpływ na odczucia. Przy 95 silnik potrafi na większym zakresie obrotów [niż w przypadku 95+ lub 98] drgać i bardziej hałasować. Gdy przy większej liczbie oktanowej silnik pracuje spokojniej to hałasuje przy wyższych obr. i przez to też przesuwa się wyimaginowany próg mocy a co za tym idzie łatwiej przychodzi nam przeciąganie obrotów. Bo przecież głównie jeździ się na słuch. A gdy mniej słychać silnik bardziej go się kręci, im bardziej się kręci tym więcej mocy, a co za tym idzie rezultat jest tylko jeden WIĘKSZE SPALANIE ZA WIĘKSZĄ CENĘ
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#245725 Wysłany:
25 Kwi 2009, 17:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
BobMF bardzo trafny post! ale chyba lepiej (jak jest niewielka lub żadna różnica w cenie) zalać 98 zamiast 95?
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#245734 Wysłany:
25 Kwi 2009, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
jaajooo napisał(a): ja lalem 95 lecz teraz leje tylko 98, czuc roznice w pracy silnika, przynajmniej ja odczuwam taka roznice, cichsza praca, przyspieszenie, gdy lalem 95 przy 3,5 obr. slyszalem ze strasznie sie meczy a po zalaniu 98 slychac ze jeszcze sporo moze pociagnac hehe... a roznica u mnie na Bliskiej (trasa Warszawa - Poznan, tzw. Poznanska) wynosi 0,10 gr. to wole zalac 98 zreszta teraz tylko 98, chyba ze na Shellu na trasie do Leczycy zaraz za Łowiczem bedzie V-Power to od czasu do czasu sie skusze, dobrze jej to zrobi hehe...
Nom... ja bym jeszcze magnetyzery dorzucił i te no... wojskowe technologie... ceramizer czy coś. To przy przyspieszeniu głowę urwie. Zacznijmy od tego że lejąc 95 nie wiemy czy lejemy 95 oktanów i to samo tyczy się 98. Różnica w odczuciach nie jest taka że teraz to on ma kopyto i 30 koni więcej tylko teraz to on jedzie tak jak powinien. Bo wcześniej był lany koncentrat wodny i samochód jakiś taki zamulony był.
_________________ Wiecha [*2000 +2013] "Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014] "Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...] K-750 - „Moja historia.” Lada Niva - "Co ja zrobiłem"
Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują. Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu. Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#245754 Wysłany:
25 Kwi 2009, 19:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
To ciekawe co niektórzy piszą o mniejszym hałasie w paliwie 98........bo u mnie było wręcz ODWROTNIE..........
Przykład mojego Matiza. Lałem 95 po tym dolewałem 98 a na koniec zatankowałem cały bak 98-ką.
ZAWORY SZALAŁY! Nie skojarzyłem, że to wina paliwa paliwa. Pojechałem z tym do mechanika. On się pyta czy coś ostatnio nie zmieniło się w konfiguracji auta. Ja mu na to, że zacząłem lać TYLKO 98-kę.
Oczywiście powiedział abym wrócił do 95-ki. Wypaliłem 98, zatankowałem 95 i HAŁAS ZNIKNĄŁ!
Także takie jest MOJE doświadczenie z paliwem 98.
Jeżeli w instrukcji jest napisane, że dane auto ma jeździć TYLKO na 98 to lać 98. Ale jeżeli pisze, że na 95 to lać 95 a on czasu do czasu TUYLKO dolać paliwa 98 a nie CAŁY BAK TYLKO 98 
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#246076 Wysłany:
26 Kwi 2009, 16:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
ja z kolei przejeździłem Matizem 70tys. km., i w moim przypadku po zalaniu niby lepszego paliwa, auto tylko na wolnych obrotach nabierało kultury, a i bardziej elastyczny był poniżej 3tys. obr.
a tak samo można podsumować paliwo na Shellu, zalałem kiedyś Racinga właśnie do Matiza ...i co ?? wielka d*** bo w paliwie była woda i auto krztusiło się i gasło w najdziwniejszych sytuacjach...
A na temat dolewania "lepszego" paliwa celem przeczyszczenia układu paliwowego ??  , może ktoś jest fachowcem i powie jakie różnice mają paliwa 95 i 98 pod względem czyszczenia bo to wydaje mi się wielkim MITEM wysnutym przez koncerny paliwowe. Jakoś bardziej przemawia do mnie specyfik kupiony w Tesco za kilkanaście zł.
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Wesol |
#246088 Wysłany:
26 Kwi 2009, 17:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Mysłowice Rejestracja: 12 Paź 2008, Posty: 3002 Pomógł: 1
|
V - Power Racing
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8v - Fake Sport
|
|
Góra |
|
 |
jaajooo |
#246297 Wysłany:
27 Kwi 2009, 10:15; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Sebastian
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: ELC Rejestracja: 12 Maj 2008, Posty: 98
|
wiec sam juz nie wiem, u mojego ojca w Uno na 95 warkocze jak traktor a po zalaniu 98 silnik pracuje ciszej i to jest tak wielka roznica ze chyba gluchy by takze odczul ta roznice
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#246298 Wysłany:
27 Kwi 2009, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Bo 98 spala się łagodniej.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#246376 Wysłany:
27 Kwi 2009, 14:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Ja od jakiegoś czasu uskuteczniam moje zdanie i tankuje verwe, ultime czy tym podobne paliwa gdyż te 30gr na litrze (3zł jak tankuje za 50zł) różnicy mi indywidualnie nie robi
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#246388 Wysłany:
27 Kwi 2009, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
jaajooo w teorii im starsze auto tym większa będzie różnica w hałasie i drganiach ze względu na wyrobienie części mechanicznych jak i zawieszenia silnika/skrzyni.
a reasumując to i tak każdy zrobi jak che i uważa... na pewno jest kultura pracy lepsza i czasem osiągi, a jak kogoś nie odstrasza cena to i niech tylko na Racingu jeździ. WOLNA WOLA.
Zawsze można zalać Racinga i jeszcze dodatki mające jeszcze polepszyć wydajność paliwa. 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#246392 Wysłany:
27 Kwi 2009, 15:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
BobMF napisał(a): tylko na Racingu jeździ
nie, pińć złoty za litr to przesada
|
|
Góra |
|
 |
jurkoand |
#246989 Wysłany:
28 Kwi 2009, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Sląsk Rejestracja: 13 Wrz 2008, Posty: 15
|
Coś musi być w tym że auto lepiej chodzi na 98 Ja zauważyłem że na 98 Verva to przy bardzo dynamicznej podróży do domu w garażu czuję sprzęgło Napomnę że na 95 tego zjawiska
nie ma Tu chodzi tylko i wyłącznie o czystość paliwa Te 98 jest zazwyczaj bardzo dobrej jakości ,nie o te 3 oktany
_________________ punto 2 04.2003r 1.2 8v Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Silvan |
#247137 Wysłany:
29 Kwi 2009, 09:44; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 81
|
marcin74 napisał(a): Uwielbiam dyskusje o przewagach 98 nad 95 Efekt placebo i autosugestia zbiera krwawe żniwo. O przepraszam , żniwo to zbierają koncerny naftowe  ... I tą metodą w 45 roku mieliśmy już 130 oktanowego ( dla mieszanki ubogiej) i 150 oktanowego dla mieszanki bogatej shella oraz odpowiednio 125 /140 oktanowego Roetringa po niemieckiej stronie. No więc skoro wszystko idzie o oddalenie granicy stuku w doładowanym silniku, a raczej przeładowanym, to jakim cudem 98 oktanowe paliwo może cokolwiek zmienić w 80 konnej wolnossącej sierotce pod maską naszegho auta. Nie może. I nie zmienia, rzecz jasna. No może poprawia kulturę pracy na wolnych obrotach, bo paliwo o wyższej liczbie oktanowej daje lepszą propagację frontu płomienia w cylindrze.
Ogólnie zgadzam się z twoim wywodem i zawsze próbowałem wszystkim tłumaczyć że bez sensu lać 98 bo tu chodzi tylko o wyeliminowanie spalania stukowego i że fizyki nie oszukasz. Ale jechałem w zeszłym roku swoim puntem 1.2 8V do Paryża. Niemieckie autostrady więc rozpędziłem go do maksymalnej prędkości o w ogóle pobawiłem się w testy udało mi się osiągnąć prędkość 160 KM/H ale raczej starałem się trzymać 130 bo powyżej tej prędkości strasznie rosło spalanie, a ja jestem sknera znaczy ekolog ;-). Wracając zaś tankowałem na niemieckiej stacji i patrze 95 i 98 w tej samej cenie no to leje 98. Jadę sobie dalej ciągle obserwując spalanie żeby nie wyjść poza 6.5/100 i naglę widzę że jadę 140 a spalanie ciągle niskie do tego Vmax zwiększył się do 170 (wszystko bez efektu zapłaciłem więcej więc musi być leprze). Po powrocie do polski próbowałem raz powtórzyć ten eksperyment w cyklu miejskim ale się nie udało więc albo polska waha jest do kitu albo podczas tankowania w Niemczech zmienił się wiatr na autostradzie z w oczy na w plecy.
Zastanawiałem się jakie mogły być inne przyczyny takiego efektu i jedyny pomysł to że komputer sterujący silnikiem może w jakiś sposób zmienić zarządzanie silnikiem po jakość benzyny ale nie wiem czy jest to możliwe.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
mario-sz |
#247151 Wysłany:
29 Kwi 2009, 10:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz Rejestracja: 03 Lut 2009, Posty: 748 Pomógł: 5
|
Silvan napisał(a): Zastanawiałem się jakie mogły być inne przyczyny takiego efektu i jedyny pomysł to że komputer sterujący silnikiem może w jakiś sposób zmienić zarządzanie silnikiem po jakość benzyny ale nie wiem czy jest to możliwe.
Może zmienić jak najbardziej ale potrzebuje do tego około 1000 km. aby się "przeprogramować"
_________________ ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V <----- Tu ją możesz zobaczyć
Fix It Again Tomorrow
|
|
Góra |
|
 |
domurst |
#247186 Wysłany:
29 Kwi 2009, 12:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
Silvan napisał(a): albo polska waha jest do kitu albo podczas tankowania w Niemczech zmienił się wiatr na autostradzie z w oczy na w plecy.
Paliwo na Zachodzie jest zdecydowanie lepsze niż u nas (wielokrotnie sprawdzone) i tu upatrywałbym przyczyn różnicy jaką odczułeś.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
charlie |
#247427 Wysłany:
29 Kwi 2009, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
Tankuje 95. Nie ma sie co pchac przed szereg i tankowac 98, zreszta jak pokazuje ww artukuł nie ma to sensu.
Swoja drogą czy ktos hamowal pII 1.2 60KM? Byc moze tez ten silnik ma fabrycznie dodane troszke mocy  . W artykule seicento sporting ma 59.2KM, a seria 55KM.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
 |
Silvan |
#247553 Wysłany:
30 Kwi 2009, 09:51; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 81
|
Cytuj: Paliwo na Zachodzie jest zdecydowanie lepsze niż u nas (wielokrotnie sprawdzone) i tu upatrywałbym przyczyn różnicy jaką odczułeś.
Tylko że różnice zauważyłem po przesiadce z francuskiego 95 na niemieckie 98.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
domurst |
#247568 Wysłany:
30 Kwi 2009, 10:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg Rejestracja: 07 Lut 2008, Posty: 333
|
Tak samo jak zobaczysz różnice między polskim a niemieckim 95. Może nie literalnie zauważysz, ale na pewno więcej przejedziesz na baku niemieckiego. Z tego co zauwżyłem może być nawet do 100km różnicy na baku.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
Konar! |
#247583 Wysłany:
30 Kwi 2009, 11:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 22 Lis 2008, Posty: 187
|
Prawda taka, że polskie 95 nie równe drugiemu polskiemu 95. Przykład na sobie z przestawionym rozrządem, ale nie w tym rzecz, na paliwie z Carefura zrobiłem 320km przy samochodzie zalanym pod korek w cyklu miejskim. Dla porównania ponownie pod korek w LukOil 95 460km. Różnica i to ogromna. Po silniku było słychać, że pracował jakoś anemicznie na pierwszym paliwie, mocy nie miał. Wskazówka długo trzymała się powyżej połowy i w ciągu 2 dni spadła poniżej i koniec. Pozorna oszczędność jak widać.
_________________ Kropas 1995r 1.2 SX 75
"Ej ty masz bagażnik czy to tylko tuba?"
|
|
Góra |
|
 |
patefoniq |
#247625 Wysłany:
30 Kwi 2009, 12:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 13 Kwi 2009, Posty: 378
|
Teraz zalalem verve 98 (do tej pory tylko v-power racing) i niby mniej mi paliwa schodzi, ale to chyba tylko placebo. Ogolnie szkoda mi silnika na testowanie roznych paliw, zapchac wtryski to nie problem...
_________________ pozdrawiam Piotr Paszkowski aka patefoniQ Obsługa informatyczna, Outsourcing IT - Łódź / łódzkie http://www.syslink.pl
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#248974 Wysłany:
04 Maj 2009, 10:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Silvan jadąc do Paryża, założę się że jechałeś pod wiatr bo u nas w Euro głównie wieje z zachodu, wracając jechałeś z wiatrem. Stąd prawdopodobnie ta różnica. Wystarczyło, że wiało średnio 5km/h, lekki wiaterek. 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Silvan |
#248989 Wysłany:
04 Maj 2009, 11:09; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 20 Maj 2007, Posty: 81
|
Możliwe ale po pierwsze ze szczecina do Paryża to jest na południowy zachód ,a potem na północny wschód powrót oraz różnicę zauważyłem po tankowaniu w połowie drogi powrotnej.
_________________ Moje Punto
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#249013 Wysłany:
04 Maj 2009, 12:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
w sierpniu będę też jechał to potwierdzę 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Maciej |
#251067 Wysłany:
08 Maj 2009, 22:38; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 13 Lip 2007, Posty: 62 Pomógł: 1
|
Coś w tym wszystkim musi być.
Tankując 40 litrów Pb 98 płacimy ok. 12 zł więcej niż Pb 95.
Ale na tych samych 40 litrach Pb 98 przejeżdżam ok. 50-70 km więcej w mieście i prawie 100 km na trasie niż na Pb 95.
Silnik pracuje może lepiej z większą kulturą, jednak żeby miał więcej mocy to raczej nie odczuwam.
To takie odczucia dotyczące mojego modelu.
_________________ było Punto 1.2 SX, 1997 jest Brava 1.2 16V SX, 2000 fiatwlkp.pl
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|