|
Obecny czas: 22 Gru 2024, 08:20
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Filip_eM |
#318754 Wysłany:
20 Gru 2009, 13:02; Temat postu: Przewody hamulcowe |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 27 Wrz 2009, Posty: 8
|
Witam,
w trakcie hamowania doszło do tego, że pedał "wpadł" w podłogę. Rozpoczęte hamowanie odbywało sie tylko za pośrednictwem przedniego koła lewego i w niewielkim stopniu kół tylnych. Na szczęście miałem predkosć rzędu 40 km/h, a jazda odbywała się w ruchu miejskim.
Przyczyną takiego stanu rzeczy był uszkodzony przewód hamulcowy przy zacisku prawym.
Doszło do jego przetarcia o jedną ze śrub mocujacych amortyzator przy zwrotnicy.
Nie wiem, czy jest to przypadłosć tego modelu, ale napewno warto sprawdzić te newralgiczne miejsca.
Pozdrawiam,
Filip Michalski
Legnica
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4b2e03e69e2bc3161.jpg
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4b2e07140eae13170.jpg
|
|
Góra |
|
|
|
|
miro2318 |
#318987 Wysłany:
20 Gru 2009, 23:29; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 01 Maj 2007, Posty: 37
|
Witam miałem to samo,przetarcie w tym samym miejscu .Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie na przodzie brakowało prowadnicy-trzymadła ( nie wiem jak to nazwać) zarówno z prawej jak i lewej strony która wyginała wężyk tak aby ten właśnie nie stykał się z ową śrubą. Kurcze nie mam jak teraz zrobić zdjęcia ale koło czwartku piątku mogę wrzucić fotkę tej prowadnicy.U mnie ze względu na to że tych prowadnic nie było zdecydowałem wymienić również niepęknięty wężyk,ale te blaszki separujące muszą byc.Tak więc raczej nie chodzi o ot że ten typ tak ma czasem przy rożnych wizytach u różnych mechanizatorów zapominają ich dokręcić i poźniej tak sobie to dynda i trze, Sprawdź czy masz te blaszki - jak masz będziesz widział ładnie
powyginany wężyk który w żadnym miejscu na całej jego długość z niczym się nie styka i siedzi tym gumowym stożkiem w oku prowadnicy.Nie po raz pierwszy słyszę o takiej usterce i w większości przypadków winny był brak tej blaszki .
Ostatnio edytowany przez miro2318, 20 Gru 2009, 23:38, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#318990 Wysłany:
20 Gru 2009, 23:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
fabrycznie przy kazdym kole jest 'trzymak' na ktorym sie mocuje przewod hamulcowy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#323577 Wysłany:
05 Sty 2010, 13:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
damainos |
#323745 Wysłany:
05 Sty 2010, 23:04; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 31
|
Miałem to samo;/
Problem w tym, że przewód hamulcowy jest trochę za długi, przez co można go założyć na dwa sposoby. Tak:
lub idąc od góry do dołu, nie robiąc "koła" na środkowym trzymaniu.
Ja miałem w jednym kle tak jak na zdjęciu, a w drugim kole inaczej. Ten drugi się przetarł;/
Fiat chyba się połapał, że coś jest nie tak, bo nowy wężyk, który kupiłem był krótszy od tego fabrycznego. (Kupowałem w sklepie, który zajmuje się tylko częściami do fiata, innego nie mają w sprzedaży)
Aktualnie wygląda to tak (i da się tylko założyć w jeden sposób):
i mam nadzieję, że teraz już będzie dobrze:)
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#323818 Wysłany:
06 Sty 2010, 05:55; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13070 Pomógł: 54
|
damainos napisał(a): Miałem to samo;/ Problem w tym, że przewód hamulcowy jest trochę za długi, przez co można go założyć na dwa sposoby. Tak: ja mam tak fabrycznie [ Dodano: 06 Sty 2010 04:54 ] [ Dodano: 06 Sty 2010 04:55 ]damainos napisał(a): Ja miałem w jednym kle tak jak na zdjęciu, a w drugim kole inaczej. Ten drugi się przetarł;/
Pewnie jakiś d..a mechanik przy tym grzebał
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
damainos |
#323927 Wysłany:
06 Sty 2010, 17:08; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 11 Lis 2009, Posty: 31
|
Pewnie tak;/ Ja jestem drugim właścicielem tego auta i co tylko mogę to robię sam, na razie obchodzę się bez mechanika. Niestety wszystkiego po poprzednim właścicielu się nie upilnuje:)
ipIV przeglądałem jeden ze starszych tematów, w którym wymieniałeś opinie z innymi użytkownikami na temat, jak ten wężyk powinien być założony i byłem zdziwiony, że połowa ma tak, a druga połowa inaczej.
A co najlepsze, przy odpowietrzaniu hamulców z przodu potrzebny był klucz oczkowy 8, a z tyłu 7;p Jakby nie można było już dać takich samych;p
_________________ Fiat Punto II 1.2 8V 3D '02r.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#323946 Wysłany:
06 Sty 2010, 18:18; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Dorzucę swoje 2 grosze. Również fabryka:
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#324006 Wysłany:
06 Sty 2010, 20:59; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13070 Pomógł: 54
|
o ile pamietam to fabrycznie w mk1 jest takie mocowanie do bani
[ Dodano: 06 Sty 2010 19:53 ]
o:
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_483b0d995574f7496.jpg
[ Dodano: 06 Sty 2010 19:59 ]
a ze do mocowania z mk2 trzeba wężyk dłuższy i jakiś idiota to zamontuje jak w mk1, to sie kuku robi.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#324014 Wysłany:
06 Sty 2010, 21:04; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
domin45670 napisał(a): Dorzucę swoje 2 grosze. Również fabryka:
czym to konserwowales?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#324015 Wysłany:
06 Sty 2010, 21:04; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13070 Pomógł: 54
|
poza tym bajka inna jest taka ze co ~10lat wypadałoby zmienić elastyczne przewody hamulcowe a nie czekać aż pedał wpadnie w podłogę. To tylko guma. Fakt, że gruba i zbrojona ale jednak...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#324039 Wysłany:
06 Sty 2010, 21:46; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
greg505 napisał(a): domin45670 napisał(a): Dorzucę swoje 2 grosze. Również fabryka: czym to konserwowales?
Umyte, odrdzewione, pokryte minią (na zdjęciu), a później na czarno.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#339686 Wysłany:
27 Lut 2010, 22:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Jakieś 2 tygodnie temu przerabiałem to samo wcześniej wymieniałem okładziny z tyłu i myślałem ze dokońca się nie odpowietrzyły, wieć jeszcze raz odpowietrzyłem i pojechałem przetestować, pierwsza próba brak zblokowania się kół druga pedał w podłodze i zostało hamowanie silnikiem i ręczny w garażu oględziny, ciekło z lewej strony
|
|
Góra |
|
|
neiroth |
#344988 Wysłany:
15 Mar 2010, 10:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 09 Paź 2007, Posty: 111
|
Ja u siebie wlasnie wymienilem 4 raz w przeciagu 2 lat. Non stop sie to g***o przeciera i cale szczescie ze jak narazie w nikogo i w nic nie przywalilem. Wprowadzam dodatkowe obejmy zakladam wezyk na rozne sposoby i nic zawsze kawalek przewodu wyjdzie i gdzies sie obetrze. Tragedia. Lalbym konstruktorow za taka fuszerke - jeden z najwazniejszych elementow odpowiadajacych za bezpieczenstwo i taki babol. Pozdrawiam
_________________ 1.9JTD
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#345103 Wysłany:
15 Mar 2010, 18:00; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13070 Pomógł: 54
|
Ja tam nie wiem coś musi być źle 132kkm wężyki fabryczne, 0 śladów otarć.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
PshemoHGT |
#345276 Wysłany:
15 Mar 2010, 22:17; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Niepołomice Rejestracja: 30 Sty 2008, Posty: 96
|
ja miałem to samo...na szczęście stało mi się to na przeglądzie rejestracyjnym a nie w drodze.
|
|
Góra |
|
|
- Arturo - |
#351298 Wysłany:
02 Kwi 2010, 12:00; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
Nie chce zakładać nowego tematu wiec podłącze sie tutaj, odnośnie wymiany tych przewodów. Czy przy odkręcaniu tych gumowych od stałych metalowych jest niebezpieczeństwo uszkodzenia tych stalowych ? Ponieważ mechanik mnie straszy ze najprawdopodobniej sie uszkodzą. A w żadnym temacie który przeglądałem nikt nie pisał ze je uszkodził
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#351360 Wysłany:
02 Kwi 2010, 16:33; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13070 Pomógł: 54
|
Adaś uszkodził sztywny przykręcany do bębna... Uważałbym przy odkręcaniu.... oczyściłbym, zalał to wd-40, potem płynem hamulcowym i próbował ruszyć a jak nie pójdzie po dobroci to bym olał sprawę i do warsztatu - mechanik będzie mieć problem. [ Dodano: 02 Kwi 2010 16:33 ]ale uwaga zwykłym 10cm kluczem bez używania specjalnej siły można to poukręcać....
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
- Arturo - |
#351592 Wysłany:
02 Kwi 2010, 22:41; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: Artur
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 02 Kwi 2010, Posty: 82
|
ipIV napisał(a): Adaś uszkodził sztywny przykręcany do bębna...
To już sie u mnie dawno uje... jak mechanik z tyłu robił i z góry mi powiedział ze nowe będą potrzebne
Ale z przodu wizę ze nie którzy wymieniali i nikt nie pisał aby sztywny uwalił, ale faktycznie sprobuje delikatnie oraz ewentualnie przytrzymać to łączenie czymś innym, pójdzie to pójdzie a jak nie to dam to jakiemuś jeleniowi
|
|
Góra |
|
|
makin25 |
#364045 Wysłany:
11 Maj 2010, 20:01; Temat postu: wężyk hamulca |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 23 Wrz 2008, Posty: 47
|
Pęk mi wężyk zaraz za mocowaniem w amort. od strony silnika .już drugi raz mam taką awarie .ten przewód wytrzymał około 15tyś.km. oryginał kupowany w fiacie.ile taki przewód powinien wytrzymać ,? bo wydaje mi sie że 15tyś . to troche mało.(przewód nie jest przetarty tylko pęknięty zaraz za gumą mocującą w amortyzatorze )
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#364053 Wysłany:
11 Maj 2010, 20:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
temat przewodu był poruszany, sporo osób wymieniało go po 10 latach,
mi pekł z lewej strony, ostanio wymieniałem tarcze to odrazu z prawej wymieniłem, powinnien wytrzymać więcej niż 15 tyś. W sklepie jak kupowałem koleś miał tańsze za 20zł, jakoś mnie nie przekonały wiec zamówiłem drosze w końcu na hamulcach nie powinno się oszczędzać.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#364078 Wysłany:
11 Maj 2010, 20:47; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Jak na mój gust, to masz trochę krótkie te przewody i wydaje mi się, że w złej płaszczyźnie masz uchwyt je mocujący.
Foto od ipIV
P.S. Gdzie zapodziałeś osłonę rozrządu?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
Ostatnio edytowany przez domin45670 11 Maj 2010, 22:43, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
|
wojtass18 |
#364082 Wysłany:
11 Maj 2010, 20:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
domin45670 napisał(a): Jak na mój gust, to masz trochę krótkie te kable i wydaje mi się, że w złej płaszczyźnie masz uchwyt je mocujący.
chyba powinno być wybrzuszenie ku górze, noi faktycznie przykrótki i nie darady go właściwie zamontować
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#364091 Wysłany:
11 Maj 2010, 21:05; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14391 Pomógł: 128
|
Dokleiłem do istniejącego tematu.
makin25, pooglądaj sobie w tym temacie jak to powinno wyglądać, a jak wygląda u Ciebie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 120 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#364142 Wysłany:
11 Maj 2010, 22:36; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|