Witam.
Ostatnio dostąpiłem zaszczytu wymiany w/w łożysk. Z góry przepraszam za brak zdjęć ale remont przeprowadzany na szybko.
A wiec od początku:
1. potrzebne rzeczy:
- klucz 32 (najlepiej jakiś oczkowy lub głęboka nasadka)
- młotek i coś do rozgięcia zabezpieczenia śruby
- klucze (w moim przypadku 12, 13, 15, 17)
- lewarek
- i oczywiście łożysko
- jako bonus bardzo usprawniający demontaż klucze nasadkowe 24 i 36
- imadło
2. zaczynamy zabawę:
- zdejmujemy koło, rozginamy zabezpieczenia śruby centralnej (32). Gdy już z tym się uporamy przyda się druga osoba do pomocy w odkręceniu tejże śruby. Odpalamy auto sadzamy delikwenta za kierownicą i każemy mu wcisnąć pedał hamulca a sami przystępujemy do odkręcania śruby. Dla bezpieczeństwa pod auto stawiamy jakieś klocki coby nie stało na lewarku.
-następnie wyjmujemy klocki hamulcowe, odkręcamy zacisk (klucz 17), odkręcamy tarcze (u mnie szpilki na klucz 12),
- kolejny etap to demontaż piasty, zaczynamy od drążka kierowniczego, następnie dolne połączenie z wahaczem a na końcu połączenie z amortyzatorem,
- po rozmontowaniu piasta praktycznie sama schodzi,
- teraz zaczyna się zabawa i tu przydają się klucze nasadkowe opisane powyżej jako bonus.
demontaż starego łożyska:
* umieszczamy piastę w imadle (rozkręconym w taki sposób aby łożysko weszło pomiędzy szczęki imadła i przy pomocy klucza 24 i młotka demontujemy wewnętrzną część
* następnie zdejmujemy zabezpieczenie łożyska, odwracamy piastę i kluczem 36 wybijamy pozostałą część łożyska
* na wewnętrznym elemencie piasty po wybiciu zostaje nam jeden pierścień który zdejmujemy używając przecinaka (element ten będzie potrzebny do wciśnięcia wewnętrznego elementu piasty o czym będzie mowa poniżej)
* dokładnie czyścimy gniazdo łożyska przed założeniem nowego
montaż:
* smarujemy wnętrze gniazda łożyska, delikatnie i przede wszystkim równo wbijamy nowe łożysko około 5mm (oczywiście do wbicia i dalszego procesu montażu używany wybitego wcześniej starego łożyska), następnie piastę z częściowo wbitym nowym łożyskiem umieszczamy w imadle i przez stare łożysko wciskamy w piastę.
* zakładamy pierścień zabezpieczający
* wewnętrzny element piasty delikatnie nabijamy w łożysko około 5mm (przed wbiciem należy go również przesmarować) następnie całość umieszczamy w imadle a stary wewnętrzny pierścień zdjęty wcześniej ustawiamy z drugiej strony w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniem nowego łożyska na skutek wciskania wewnętrznego elementu piasty.
3. montaż piasty w aucie:
- najpierw mocujemy wahacz następnie wbijamy półoś i na ile jest to możliwe dokręcamy śrubę mocującą (finalne dokręcenie nastąpi po zamontowaniu hamulca) kolejna czynność to podłączenie amortyzatora, na koniec drążek kierowniczy
- montaż tarczy hamulcowej, zacisku i klocków
- znów będzie potrzebna druga osoba do dokręcenia śruby i tak jak poprzednio sadzamy delikwenta w aucie odpalamy silnik i dokręcamy.
Efekt finalny to cisza w samochodzie i wreszcie słyszymy własne myśli

Całość zajmuje około 1.5h