You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Lis 2024, 02:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #613020 Wysłany: 18 Wrz 2012, 08:01; 
 Temat postu: wyciek z układu chłodzenia punto II
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sie 2010,
Posty: 29
Witam.

Jak w temacie. Mam punto II, z 2002 roku i kapie mi niestety trochę z prawej strony, patrząc od kierowcy.
Samochód był już dwa razy u mechanika, uszczelniali newralgiczne miejsca, ale wciąż kapie. UIkład chłodzenia, bo niestety wcześniej dopuściłem do tego. że w środu nie było płynu i mi się zagrzał kilka razy na krótkich odcinkach. Ma może ktoś jakieś doświadczenia z taką sytuacją...ską może ciec ? .proszę o info.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #613076 Wysłany: 18 Wrz 2012, 11:51; 
 Temat postu: Re: wyciek z układu chłodzenia punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
look001 napisał(a):
kapie mi niestety trochę z prawej strony, patrząc od kierowcy


A tak dokładniej troszkę :wink:
Jak z chłodnicy to nie ma wyjścia, tym bardziej że już była uszczelniana więc trzeba kupić nową.

Ciec może z chłodnicy, z węży, spod węży, z nagrzewnicy, spod termostatu ( ten akurat bardziej z lewej jest :D ), spod pompy ...

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667714 Wysłany: 16 Maj 2013, 23:12; 
 Temat postu: Re: wyciek z układu chłodzenia punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 31 Paź 2007,
Posty: 237
Miałem podobną sytuację. Płyn ubywał ,pod autem plamy.Wymieniłem pompę cieczy (z prawej od strony kierowcy), uszczelniłem na nowo termostat (z drugiej strony silnika), sprawdziłem wszystkie węże objemki i chłodnicę. Plamy nadal się pojawiały. Okazało się ,że płyn wycieka z rury ,która wchodzi w blok silnika za kolektorem wydechowym.Na wejściu do bloku silnika jest oring,który się zużył. Po wymianie oringu płyn przestał wyciekać.

[ Dodano: 16 Maj 2013 23:12 ]

lioton napisał(a):
look001 napisał(a):
kapie mi niestety trochę z prawej strony, patrząc od kierowcy


A tak dokładniej troszkę :wink:
Jak z chłodnicy to nie ma wyjścia, tym bardziej że już była uszczelniana więc trzeba kupić nową.

Ciec może z chłodnicy, z węży, spod węży, z nagrzewnicy, spod termostatu ( ten akurat bardziej z lewej jest :D ), spod pompy ...

Mnie też kapało z prawej strony ,chociaż pompa była wymieniona. Jakimś sposobem ,płyn ze stalowej rury wchodzącej do bloku silnika ,uszczelnionej uszkodzonym ohringiem ,ściekał właśnie od strony pompy cieczy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667728 Wysłany: 17 Maj 2013, 00:08; 
 Temat postu: Re: wyciek z układu chłodzenia punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Po jeździe, na zgaszonym silniku zobacz czy foltr oleju z góry nie jest mokry tz czy nie ścieka po nim płyn, jeśli tak jest to prawdopodobnie uszkodzony oring o którym napisane jest wyżej, sam go ostatnio wymieniałem bo właśnie tam mi kapało ;\
Pozdrawiam

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667749 Wysłany: 17 Maj 2013, 08:56; 
 Temat postu: Re: wyciek z układu chłodzenia punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
fishbone20 napisał(a):
Po jeździe, na zgaszonym silniku zobacz czy foltr oleju z góry nie jest mokry tz czy nie ścieka po nim płyn, jeśli tak jest to prawdopodobnie uszkodzony oring
Z dużym prawdopodobieństwem w samochodzie żony jest to samo - topic41634.html Wyczyściłem filtr oleju, pod osłoną rozrządu itd. Na postoju wygrzaliśmy samochód, ani kropelka nie spadła. Nie był to olej jak pisałem w swoim temacie, okazało się, że płyn chłodniczy sobie kapie, ale tylko wtedy, kiedy auto jest w ruchu, to może tłumaczyć nieszczęsny oring.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667796 Wysłany: 17 Maj 2013, 14:15; 
 Temat postu: Re: wyciek z układu chłodzenia punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Zależy na ile oring przepuszcza ;p na ciepłym silniku zaraz to wysycha ale łatwo zauważyć za filtrze zacieki, a zaraz po jeździe może być mokre, tak było u mnie. Z powodu tego oringa mechanik założył mi nową pompę wody po czym dalej lało bo stara pompa była dobra (miała przejechane 20tys)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #667802 Wysłany: 17 Maj 2013, 15:12; 
 Temat postu: Re: wyciek z układu chłodzenia punto II
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
U mojej żonki niecały litr w gorący tydzień ;) Poziom płynu był znacznie poniżej MIN, tak w połowie metalowej blaszki/oznaczenia na tym plastikowym wlewie. Nie potrafię tego określić, ale każdy kto zaglądał, to będzie widzieć poniżej MIN takie prostokątne miejsce, po prawej stronie wlewu, chyba to oznaczenie chłodnicy? Nie sprawdzałem aż tak głęboko co to jest :E

Wlałem uszczelniacza, jak na razie trochę pomogło, "obserwuję temat". Wiem, że uszczelniacz należy z głową wlewać, dlatego albo chłodnica albo właśnie oring jest podejrzanym.
fishbone20 napisał(a):
na ciepłym silniku zaraz to wysycha ale łatwo zauważyć za filtrze zacieki, a zaraz po jeździe może być mokre, tak było u mnie.
Wrzucam z mojego tematu topic41634.html tutaj zdjęcia, zanim się za to zabrałem, tzn. czyszczenie oraz szukanie "dziury w całym", widać rzadką plamę na kostce, półprzezroczystą od płynu chłodniczego, oraz cały filtr i okolice "zasmarkane" płynem chłodniczym:

Image Image Image Image Image

Przy okazji zauważyłem, że wszędzie jest mnóstwo kropek tłustych, to również może potwierdzać, że podczas jazdy po naszych dziurawych polskich drogach, w środku wszystko jest usyfione, roznosi się to kropelkowo w całej komorze silnika. Dlatego że kropelkowo, szybko to odparowuje, dopiero jak się schładza, fizyka robi swoje i się skrapla. I tak w kółko....

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO