|
Obecny czas: 13 Maj 2024, 11:04
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
kosmodron |
#786529 Wysłany:
18 Paź 2015, 13:05; Temat postu: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 24 Gru 2009, Posty: 723 Pomógł: 1
|
Założyłem jakiś czas temu dystanse na tył.
Wszystko fajnie ale pojawił się problem. Auto po wjechaniu w dziurę dobija z całym impetem (lewe tylne koło). Co powoduje nieprzyjemny dźwięk darcia opony o coś (po śladach rant błotnika i nadkole na zderzaku) i ryzyko przecięcia opony o rant błotnika. Problem polega na tym, że gwint odkręciłem na maksa do góry, całość stoi równo co do milimetra a mimo to wystarczy że usiądzie z tyłu jedna osoba i są jaja. Nawet jeżeli usiądzie po prawej stronie, to lewa obciera przy najechaniu na nierówności.
Wydaje mi się, że problem był od początku jako, że auto mimo że gwint miało skręcony równo po każdej ze stron to lewy tył zawsze siedział niżej. Sprawa się bardziej uwidoczniła po założeniu dystansów i wypchnięciu koła bliżej rantu błotnika.
Gwint fabrycznie nowy AP, przejechane ma zaledwie 5000km. Na rolki nie mam co jechać bo na gwincie i tak pokaże głupoty. Obecnie aby stało równo lewa strona jest odkręcona na maksa, natomiast prawa strona skręcona o 6mm. Nie chce mi się wierzyć, żeby butla z gazem + koło w bagażniku tak przeciążały lewy tylni bok.
Jakieś pomysły?
Myślałem nad zamianą stron amorków i zobaczyć czy tarcie przeniesie się na drugi bok, ale to trochę żmudne.
Najprościej byłoby zdjąć dystanse ale to raczej półśrodek, bo nie załatwia sprawy nierówno siedzącej dupy.
_________________ Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007 Moje GP na Facebooku GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST ! Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to! Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008
Ford Escort 1.8TD 1999 - Był Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był
|
|
Góra |
|
|
|
|
bbanditoss |
#786532 Wysłany:
18 Paź 2015, 13:12; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11760 Pomógł: 13
|
W grande belka jest tak zrbiona, że jedna strona jest bardziej schowana.
_________________
|
|
Góra |
|
|
kosmodron |
#786541 Wysłany:
18 Paź 2015, 14:42; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 24 Gru 2009, Posty: 723 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#786565 Wysłany:
18 Paź 2015, 18:30; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11760 Pomógł: 13
|
_________________
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#786566 Wysłany:
18 Paź 2015, 18:37; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14384 Pomógł: 128
|
kosmodron, wyobrażam sobie tokarza, który co chwilę bluzga pod nosem i kolejny raz idzie naostrzyć nóż (o ile taki wariat się znajdzie). Ja gdybym to miał robić powiedziałbym "idź Pan w świat" Ewentualnie przeszlifować do otworów na magnesówce, a przetoczyć pozostały fragment. Przynajmniej szlag nie trafi noży i odbędzie się to +/- zgodnie ze sztuką.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
misci |
#786583 Wysłany:
18 Paź 2015, 19:49; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 834 Pomógł: 27
|
Cytuj: szlag nie trafi noży Na dystansach?! Nie sądziłem, że dystanse robi się z diamentu lub super-hiper utwardza.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#786585 Wysłany:
18 Paź 2015, 20:17; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14384 Pomógł: 128
|
Widzę, że kłaniają się podstawy inżynierii materiałowej A co się stanie gdy nóż "przeleci" przez wywiercony otwór i ponownie dotknie materiału? Jak już to sobie wyobraziłeś, to teraz dodaj do tego kilka otworów i prędkość obrotową wrzeciona
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
misci |
#786589 Wysłany:
18 Paź 2015, 20:28; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 834 Pomógł: 27
|
Cytuj: co się stanie gdy nóż "przeleci" przez wywiercony otwór Trochę inny dźwięk podczas toczenia powstaje. Nie takie rzeczy toczyłem kolego. Tyle w temacie.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#786590 Wysłany:
18 Paź 2015, 20:31; Temat postu: Re: Dobijanie jednego koła (gwint) |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14384 Pomógł: 128
|
Dup, dup, dup i po nożu, ale... koniec OT proponuję
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
|