|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 09:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
tbeza |
#29598 Wysłany:
25 Cze 2007, 07:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 30 Maj 2007, Posty: 326
|
Punto_WPR napisał(a): a zegary trzymaja sie tylko na tych dwóch śrubkach? Nie maja zadnycyh zatrzasków ? Wystarczy tylko odkrecic 2 sruby i po sprawie ?
tak... odkrecasz tylko te dwie srubki na imbus... pozniej wystarczy odpiac cztery zlaczki z kablami maja tam taki dzyndzel, trzeba nacisnac i latwiej wtedy schodza
|
|
Góra |
|
|
|
|
Grzegorz1151 |
#34597 Wysłany:
23 Lip 2007, 00:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Kędzierzyn Rejestracja: 18 Maj 2007, Posty: 424
|
u mnie wskasowka trzyma sie miedzy 1/4 a polowa a jak przekroczy polowe to wentylator sie zalacza tak z grubsza zaobserwowalem
_________________ Prawdziwa moc tkwi tylko w TDI
|
|
Góra |
|
|
STax |
#34606 Wysłany:
23 Lip 2007, 06:51; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1151 napisał(a): u mnie wskasowka trzyma sie miedzy 1/4 a polowa a jak przekroczy polowe to wentylator sie zalacza tak z grubsza zaobserwowalem
I tak jest prawidłowo, wentylator włącza się w połowie skali, u mnie w trasie trzyma się zazwyczaj minimalnie poniżej 1/2
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
tzok |
#35568 Wysłany:
28 Lip 2007, 23:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 415 Pomógł: 2
|
Witam, to mój pierwszy post na tym forum.
U mnie do momentu wymiany płynu wskazówka trzymała się w okolicy 1/2 skali a wentylator włączał się tuż nad górną grubą kreską od połowy skali, po wymianie płynu normalna temperatura to nieco ponad 1/4 skali a wentylator włącza się poniżej 1/2 skali, niemniej ECU widziało i widzi prawidłową temperaturę 90-94*C, wentylator załącza się około 92-93*C. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest najprawdopodobniej bańka powietrza pozostająca w okolicy czujnika temperatury od wskaźników (ECU korzysta z innego czujnika). Niestety odpowietrzanie układu nic mi nie dało (i przy zalewaniu i później - przez odkręcanie odpowietrzników na zgaszonym ale gorącym silniku, kiedy w układzie jest jeszcze ciśnienie a nawet na pracującym silniku i w pełni otwartym termostacie).
_________________ IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje
|
|
Góra |
|
|
mb_83 |
#40869 Wysłany:
23 Sie 2007, 13:52; Temat postu: temperatura silnika |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Piła Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 24
|
Witam od tyg jestem posiadaczem Punta 1.2 SX i mam problem z temperatura silnika. Wskazówka na liczniku bardzoszybko dochodzido czerwonej skali!!!! Gdy juz dojdzie załącza się dopiero wentylator nie bardzo wiem co robić.......... Pomóżcie
|
|
Góra |
|
|
dzikidaniel |
#40893 Wysłany:
23 Sie 2007, 14:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A bucha para z pod maski?? Możliwe że tylko czujnik źle wskazuje. IMHO bez paniki
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
|
mb_83 |
#40896 Wysłany:
23 Sie 2007, 14:25; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Piła Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 24
|
Nie nic nie bUcha Ale ten wskaznik jest lekko denerwujacy. Jezeli jade szybciej to wiadomo wskazowka spada a jezeli tylko sie zatrzymam to od razu wzrasta.
Moim zdaniem to wina jakiegoś czujnika tylko nie wiem ktorego???
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#40963 Wysłany:
23 Sie 2007, 19:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
mb_83 napisał(a): Moim zdaniem to wina jakiegoś czujnika tylko nie wiem ktorego???
to właśnie ten czujnik temp. wody w bloku silnika pokazuje temp. w zegarach
a różne wskazywanie temp. przez wskazówkę jest napewno podyktowane przez ciut różne parametry czujników - ta bańka powietrza też jest bardzo prawdopodobna
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
mb_83 |
#40975 Wysłany:
03 Wrz 2007, 23:18; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Piła Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 24
|
Narazie odpowietrzylem uklad i jest lepiej wskazowka przekracza polowę i pod kreska (3/4 skali) zalacza sie wentylator.
CZyli pecherzyk powietrza byl chyba tego przyczyna, ale i tak sprawdze to jeszcze u mechanika [ Dodano: 03 Wrz 2007 23:18 ]doszedlem co z tą temp. Po porostu wymienilem termostat który sie zacina i nie otwierał się calkowicie przez co jak sie pozniej okazalo stracilem tez ogrzewanie
dzieki za pomoc
|
|
Góra |
|
|
Hadoram |
#44044 Wysłany:
09 Wrz 2007, 21:17; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Kaszuby Rejestracja: 08 Cze 2007, Posty: 24
|
U mnie pokazywał na 3/4 i troszkę mnie to martwiło. Okazało się że od kupienia 3 miesiące temu nie sprawdziłem że nie ma płynu chłodzącego ;-).
Dolałem litr i teraz trzyma mi w okolicach 1/4.
_________________ "Przygarnij Kropka"
Kropek ELX - 98
|
|
Góra |
|
|
kox |
#45900 Wysłany:
18 Wrz 2007, 13:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
tak jak pisałem wcześniej wskazówka własciwie cały czas znajdowała sie na 1/4 teraz po wymianie chłodnicy,płynu chłodniczego i porządnym odpowietrzeniu własciwie w miescie oscyluje w granicach połowy i nie rzadko włącza sie wentylator i troszke mnie to dziwi
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
niedziu |
#53068 Wysłany:
11 Paź 2007, 18:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
|
Maciey |
#53098 Wysłany:
11 Paź 2007, 20:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 917
|
Prawdopodobnie z każdym silnikiem jest inaczej Twój to zupełnie inna bajka niż to co ja miałem w Mk1 (1.1 55KM) ale z temperaturą też było ciekawie w czasie gdy miałem wszystko nowe - tj. chłodnice, pompę i odpowietrzony układ auto w mieście też się szybko grzało i wiatrak chodził bardzo często, ale też nigdy nie przekroczył 3/4 skali temperatury...
|
|
Góra |
|
|
kox |
#53099 Wysłany:
11 Paź 2007, 20:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
Maciey napisał(a): tj. chłodnice, pompę i odpowietrzony układ auto w mieście też się szybko grzało i wiatrak chodził bardzo często, ale też nigdy nie przekroczył 3/4 skali temperatury...
no to mnie uspokoiłeś troszke, do kompletu brakuje mi nowej pompy wody ale coś mi wyje i musze wywąchać czy to jakiś napinacz sie zaciera czy pompa wody
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
Shadov |
#54976 Wysłany:
17 Paź 2007, 15:13; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Szczecin Rejestracja: 01 Paź 2007, Posty: 8
|
Witam..
Od niecalego miesiaca jestem posiadaczem punciaka mk1 1.2 spi. Dodalbym, ze szczesliwym, niestety ostatnimi czasy coraz bardziej daje mi w kosc.
Problem mam z gotujacym sie silnikiem.
Przez tydzien jezdzilem i bylo ok.
Potem pojawily sie nastepujace objawy - na miescie temperatura dosc szybko wzrastala, przekraczala polowe podzialki na wskazniku, wlaczal sie wentylator, sytuacja sie uspokajala. Po niedlugim czasie, wentylator zaczal sie wlaczac dopiero przy czerwonych kreskach, a temperatura dochodzila do nich dosc szybko... Musialem sie zatrzymywac, odkrecac lekko nakretke na zbiorniczku wyrownawczym, schodzilo cisnienie, uklad przez jakis czas stygl i znow dalo sie jechac. Nieraz taki zabieg pomagal na dosc dlugo, nieraz po chwili musialem powtorzyc operacje. Postanowilem z racji zblizajacej sie zimy wymienic plyn chlodzacy z wody na petrygo. Przy okazji poprosilem o dokladne odpowietrzenie ukladu. Fachowcy zrobili to przy mnie i nie mam zadnych zastrzezen. Przez pare dni jezdzilem i bylo ok. Temperatura gora w polowie, ciut wyzej odpalal sie wentylator, a co najwazniejsze dzialalo ogrzewanie. Niestety pare dni wystarczylo, bo wrocil poprzedni stan rzeczy, tj. silnik sie gotuje, wentylator chodzi, ale nic nie daje, chlodzenie pedem powietrza tez sie nie sprawdza, a co najlepsze, na odkreconym na maksa ogrzewaniu leci kompletnie zimne powietrze....
Nie mam juz sily, nie wiem co robic... Termostat to raczej nie jest, bo wtedy albo byloby caly czas goraco w samochodzie i silnik by sie gotowal (term. zamkniety) albo byloby zimno ale i auto by sie nie grzalo tak (ciagle otwarty).
Ktos mi mowil, ze nagrzewnica moze jest zamulona... ale to tez jakos sie kupy nie trzyma, bo raz grzeje bardzo mocno, a raz nie grzeje wcale, mimo gotujacej sie wody w ukladzie.
Uklad byl odpowietrzony, wiec to tez nie moze byc to...
Ma ktos jakies pomysly?
Dodam jeszcze, ze gdy jest zimny, to przy wchodzeniu na obrotu schylac pisk (wyoki ton), ktory przy wysokich obrotach milknie. Dzieje sie tak, az auto sie rozgrzeje. Prawdopodobnie pisk ten emituje pompa wodna, albo ktorys z napinaczy...
Prosze o pomoc, dotychczas bylem zadowolony z auta i chcialbym ten stan rzeczy przywrocic.
Z gory dziekuje.
_________________ Punto Mk1 1.2 60 KM 'Red Eagle'
S Z C Z E C I N
|
|
Góra |
|
|
Tezet1956 |
#57486 Wysłany:
24 Paź 2007, 19:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Ja zawsze, czyli od trzech lat kiedy jestem właścicielem tego zwierza mam wskazówkę około 3/4 skali, a wentylator włącza się nieco wyżej. Nie zauważyłem jakichś szczególnych problemów z chłodzeniem. Wentylator załącza się przeważnie na postoju, lub przy ostrych podjazdach w górach (bo jestem ich mieszkancem). Wskazówka do czerwonego pola nigdy się nie zbliżyła.
Myslę, że sytuacja opisywana przez kolegów jest związana z rozrzutem parametrów czujników jak i też wskaźników. Najważniejsze jest zauważyć zmianę od stanu normalnego jaki pamiętamy.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#57656 Wysłany:
25 Paź 2007, 00:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Tezet1956 napisał(a): Myslę, że sytuacja opisywana przez kolegów jest związana z rozrzutem parametrów czujników jak i też wskaźników. Najważniejsze jest zauważyć zmianę od stanu normalnego jaki pamiętamy.
święte słowa
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
balin |
#62509 Wysłany:
10 Lis 2007, 18:41; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 20 Paź 2007, Posty: 9
|
posiadam takiego samego kropka, i tak samo zastanawiałem sie czy takie wskazania są prawidłowe. Sprawdzałem u mechanika płyn, termostat itd., i okazało się ze jest wszystko wporządku. 1/4 normalnie, 1/2 przy jeżdzie miejskich korkach.
|
|
Góra |
|
|
jimmy32 |
#62520 Wysłany:
10 Lis 2007, 19:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: okolice Gliwic :) Rejestracja: 23 Kwi 2007, Posty: 131
|
u mnie wskazówka przy normalnej jezdzie jest pod połową, przy jezdzie mocniejszej wchodzi na połowę i włancza wentylator.
_________________ Punto I , silnik 1,1 - 55 koni , produkcja 1995 ,
141 999 tyś, prawie bezawaryjnie
|
|
Góra |
|
|
BobMF |
#63373 Wysłany:
13 Lis 2007, 03:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
BobMF napisał(a): Tezet1956 napisał(a): Myslę, że sytuacja opisywana przez kolegów jest związana z rozrzutem parametrów czujników jak i też wskaźników. Najważniejsze jest zauważyć zmianę od stanu normalnego jaki pamiętamy. święte słowa
Do tego jeszcze dodam, iż na temperaturę mierzoną ma duży wpływ ciecz jaką zastosujemy, tzn. jej właściwości oraz zdolność odbierania ciepła.
Moje wnioski moge poprzeć zaobserwowanymi temperturami w moim komputerze domowym. Mam założone chłodzenie wodne, pół roku cieczą roboczą była woda destylowana, lecz gdy przyszedł czas na uzupełnienie zdecydowałem się na dolanie płynu do chłodnic samochodowych. Na pojemność 5L [łącznie z podmianką] wyszło 1L płynu letniego [oraz 4L] destylatu.
Temperatura [na procesorze] spadła nawet o 5'C [bez obciążenia]
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
dzana |
#63909 Wysłany:
14 Lis 2007, 19:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 16 Sie 2007, Posty: 393
|
a w jakim czasie osiagacie ta norme czyli w moim przypadku 1/4 skali?
w te chlodne dni jak dzis zauwazylam ze temp. podnosi sie do 1/4 dopiero po przejechaniu okolo 10 km w cyklu mieszanym tzn, okolo 5 km jade powiedzmy 90 na godzine a pozostale 5 km to juz miasto
poza tym ze to wszystko jest ok, przy 1/2 wlacza sie wentylator uklad odpowietrzony, czujnik temp. nowy itp.
jak jest z tym u Was?
_________________ Punto 1,2 ELX 75 KM, 1996 benzyna +Lpg
----------------------------------------------------
Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#63910 Wysłany:
14 Lis 2007, 19:57; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
Borusia |
#64014 Wysłany:
15 Lis 2007, 00:22; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 15 Wrz 2007, Posty: 5
|
Widzę liczne problemy z układem chłodzenia w Punto
Opiszę swój problem, mianowicie gdy jechałam w trasie wskaźnik nie doszedł nigdy do 1/4 leciało letnie powietrze (ogrzewanie ustawione na maxa), po jakimś czasie nagle wskazówka spadła poniżej zera a z ogrzewania powiało chłodem!
Popatrzyłam do zbiorniczka, miałam płynu poniżej minimum więc dolałam (aha zapaliła mi się kontrolka engine). Na drugi dzień, wracając do domu znowu wskazówka poszła w górę dochodząc poniżej 1/4 by po jakimś czasie spaść poniżej zera. Stanęłam, odpowietrzyłam układ, powietrze poleciało, silnik się ochłodził i wskazówka mozolnie ruszyła do góry (1/4) by po kilkunastu km nagle momentalnie spaść a z kratek ogrzewających zaczęło "rzucać lodem" I tu narasta pytanie:
Co to może być - termostat, czujnik temperatury wody czy jeszcze coś innego?
Pozdrawiam
_________________ Punto II 1,2 8V ELX
www.ccrpg.pl
|
|
Góra |
|
|
wikus21 |
#65067 Wysłany:
18 Lis 2007, 13:25; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 18 Lis 2007, Posty: 1
|
witam ja w moim kropku mialem ten sam przypadek slabo dogrzany silnik i wskazowka tez nie podnosila sie do zalecanych 90 stopni wiec postanowilem wymienic termostat i to byl strzal w dziesiatke teraz silnik jest dogrzany temperatura jest optymalna no i nawet jest cieplo w srodku
|
|
Góra |
|
|
Thomas |
#65071 Wysłany:
18 Lis 2007, 13:37; Temat postu: |
|
|
Monkey Mod |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|