Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Odpowietrzanie nagrzewnicy
https://fiatpunto.com.pl/topic4338.html
Strona 1 z 2

Autor:  4motion [ 09 Lis 2007, 23:09 ]
Temat postu:  Odpowietrzanie nagrzewnicy

Witam,
zostałem szczęśliwym posiadaczem Punto II 01', a ponieważ mieszkam w Irlandii mam kierownice z prawej strony i to jest chyba jedyna różnica od Waszych Punciaków.
Mam właśnie taki problemik podczas ruszania słyszę bulgotanie w desce rozdzielczej znalazłem już na waszym fajnym forum że jest to zapowietrzona nagrzewnica. Nie udało mi się tylko znaleźć jak można ją odpowietrzyć. Moglibyście mi pomóc? Jakieś może zdjęcie i co bym potrzebował.
I jeszcze jedno na wolnych obrotach autko drga nie jest to uciążliwe ale może da sie to jakoś zlikwidować?

Dzięki Wielkie za pomoc
Pozdriawiam

Autor:  slawko [ 10 Lis 2007, 00:03 ]
Temat postu: 

Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)

Autor:  mwas [ 10 Lis 2007, 00:41 ]
Temat postu: 

slawko napisał(a):
co do drgania nie wiem....


Najprawdopodobniej zapowietrzone sprzęgło, zapraszam do lektury -> http://fiatpunto.com.pl/topic2627.html

P.S. Witam nowego usera forum, ale 4motion, na przyszłość postaraj się użyć magicznej funkcji szukaj -> Image

Odnośnie odpowietrzania nagrzewnicy/chłodnicy, to też to byłu już opisywane na forum ;)

Autor:  4motion [ 10 Lis 2007, 00:58 ]
Temat postu: 

Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania.
Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie.
Ciągle to ten sam problem?
Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki.
Dziękuje i przepraszam.

Autor:  mwas [ 10 Lis 2007, 01:07 ]
Temat postu: 

4motion napisał(a):
Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję.


A to inna bajka.... w takim układzie to raczej nie będzie zapowietrzone sprzęgło, bardziej podejrzewał bym w tym układzie drżenie silnika podczas pracy, a to może być związane np z poduszkami pod silnikiem.

4motion napisał(a):
Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki.


Np tutaj masz o tym ;) -> http://fiatpunto.com.pl/topic3214.html? ... wietrzanie

4motion napisał(a):
Dziękuje i przepraszam.


Nie ma za co, jesteś nowy więc wybaczamy ;)

Pozdrawiam użytkownika z "Zielonej Wyspy" ;)

Autor:  luki7wwl [ 12 Lis 2007, 09:27 ]
Temat postu: 

4motion napisał(a):
Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania.
Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie.
Ciągle to ten sam problem?
Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki.
Dziękuje i przepraszam.


witam

odnosnie drżenia silnika to u mnie tak sie zaczęło jak sobie zmieniłem przewody zapłonowe i swiece ISKRY; przewody raczej powinny byc ok BOSCHa ale te swieczkki ISKRY chyba sie nie sprawdziły wiec bede chyba zmieniał na NGK w sumie nie duzy koszt.
Wiec proponuje zmiane swiec moze i przewody na nowe i wtedy zobacz, nie wiem jak u ciebie ale u mnie jedyne negatywne zachowanie silnika to własnie na postoju, co jakis czas drzy silnik, przyspiesza ok spalanie takie same, wszystko ok tylko to drzenie mnie denerwuje

Autor:  4motion [ 12 Lis 2007, 17:45 ]
Temat postu: 

Dokładnie tak jak piszesz tylko na postoju.
Dzięki za podpowiedz sprawdzę to.

Autor:  marcogal [ 12 Lis 2007, 18:14 ]
Temat postu: 

4motion
zobacz jeszcze tu:
http://www.fiatforum.com/punto-guides/9 ... punto.html
i tu:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/wym ... 5_mk1.html
dotyczy mk1 ale w mk2 jest chyba podobnie.

Autor:  PrzemekN [ 19 Sty 2008, 19:06 ]
Temat postu: 

slawko napisał(a):
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)


Ten drugi zaworek rozumiem jest też dostępny pod maską a nie gdzieś przy nagrzewnicy w środku?

Autor:  jak [ 19 Sty 2008, 19:26 ]
Temat postu: 

Jest na wężu który idzie do nagrzewnicy jest to taka perforowana nakrętka ze środkiem na śrubokręt

Autor:  ipIV [ 19 Sty 2008, 19:27 ]
Temat postu: 

http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4707ee7bbfdac156.jpg

Autor:  PrzemekN [ 27 Sty 2008, 11:50 ]
Temat postu: 

ipIV napisał(a):
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4707ee7bbfdac156.jpg


Dzięki!

[ Dodano: 20 Sty 2008 15:30 ]
Rozumiem, że tą operację wykonać na max. nagrzanym silniku?
Czy oba korki lepiej odkręcić jednoczesnie?
Czy ma znaczenie czy w chwili ich odkręcenia będę miał włączone ogrzewanie czy nie?

[ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ]
Własnie wczoraj "odpowietrzałem".
Zagrzałem silnik i odkręciłem cały korek na chłodnicy... nic się nie działo.
Zgasiłem z obawy silnik i odkręciłem korek na wężu do nagrzewnicy. Wtedy zaczęło mocno ciec korkiem na chłodnicy. Zakręciłem na chłodnicy, włączyłem silnik. Pociekło trochę z węża... za jakiś czas po kilkurazowym przegazowaniu zakręciłem korek. Następnie odkręciłem znowu ten w chłodnicy... pogazowałem, silnik trochę pochodził, troszkę pociekło i zakręciłem. Pewiem sukcesu poszedłem do domu.

Dziś rano okazało się, że poza zmniejszeniem stanu płynu z max na min nie ma żadnych efektów :(
Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię?

PS: Czy do Paraflu można dolać innego płynu? np. Borygo?

Autor:  terlik87 [ 27 Paź 2008, 13:14 ]
Temat postu:  POMOCY! Czy tak i to się odpowietrza w PUNTO II z 2000 r.

Słuchajcie moi Kochani :( Mam problem i błagam was o pomoc.

Mam całą nagrzewnicę, nic mi nie cieknie do środka ani nigdzie i wszystko jest dobrze. Płynu mi nie ubywa a:
1. Leci zimne powietrze
2. zapala się czerwona kropka, wskazówka stoi w pionie i że się woda gotuje. ( jak się trochę nagrzeje samochód to tak jest ;/ )

CO ZROBIŁEM:


Płyn mam między Min a Max - Skorzystałem z rady jak odpowietrzyć i było tak:

1. Od razu przy chłodnicy jak się nagrzał silnik i wentylator zaczął chodzić odkręciłem kurek i puffff gorące powietrze i zaraz woda i zakręciłem. Myślę extra wszystko dobrze.

Image

2. Nie wiedziałem czy to ten drugi kurek od odpowietrzenia. ( załączam zdjęcia )

Image

i go odkręciłem i leci letnie powietrze ale zero wody !! :evil: Czekałem tak z 2-3 minuty i nic, zakręciłem i nic się nie poprawiło, dalej leci zimne powietrze :( w środku.

MOJE PYTANIE!!

Ile czasu trzeba czekać z tym kurkiem drugim by zaczęła lecieć woda i czy to ten kurek?. Błagam o pomoc! Jutro ( wtorek ) cały dzień będę jeździł po Warszawie i w piątek to samo. Muszę dziś nareperować mojego punciaka :(

Autor:  Gennosuke [ 27 Paź 2008, 18:03 ]
Temat postu: 

wiec przy odpowietrzaniu to możesz nalać i więcej wody śmiało ponad max zakręcasz korek wlewu do chłodnicy i odpalasz samochód żeby się nagrzał po rozgrzaniu odkręcasz te korki od odpowietrzania przy chłodnicy i tam gdzie pokazałeś na zdjęciu czekasz az zacznie się wydobywać woda nie powietrze możesz nawet przygazowac zobaczyć czy coś to zmieni jaka masz temperaturę jak jedziesz ? bo coś możne być jeszcze z termostatem..

Autor:  terlik87 [ 06 Lis 2008, 18:35 ]
Temat postu:  Więc tak

Wymieniłem już Rozrząd, pompę wody, - dobrze odpowietrzone wszystko i dalej CZERWONA Kropka, gotuje się woda i zimne powietrze. Może to być termostat. Proszę o odpowiedź

Autor:  michał45241 [ 06 Lis 2008, 19:52 ]
Temat postu: 

tak to może być termostat,jestem na 99% pewny że to jego wina... koszt 37 zł + wymiana samemu 30min roboty

Autor:  pawi81 [ 06 Sty 2009, 15:42 ]
Temat postu: 

slawko napisał(a):
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)


Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo :-)

Autor:  eskulap [ 03 Maj 2010, 17:47 ]
Temat postu: 

[ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ]
Własnie wczoraj "odpowietrzałem".
(...)
Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię?
[/quote]

Mam taki sam problem jak kolega.
Odpowietrzałem chłodnicę i przewód do nagrzewnicy, aż tryskała gorąca woda i mimo to nadal od czasu do czasu słychać bulgotanie.

Autor:  idarudei [ 10 Kwi 2011, 21:17 ]
Temat postu: 

napisze jak to u mnie wygladalo

fita punto mk2 1.2 8v
auto zaczelo sie grzac do momentu az swiecila sie kontrolka
plyn w zbiorniku byl na max
odpowietrzylem tak jak w poprzednich postach...

1. na zimnym silniku odkrecilem 1 odpowietrznik (ten na rurce)
slychac bylo jak powietrze ucieka
2. odkrecilem 2 odpowitrznik (na chlodnicy) - nic sie nie dzialo
3. odpalime auto i chodzilo do czsu wlaczenia chlodicy (przygazowka)
woda sie nie lala z odpowietrznikow tylko dym bylo widac
takze wlalem chyba z 3 litry :)
dobrze jest tez przedmuchac samemu uklad... (dmuchamy w zbiornik)
4.dopiero wedy reszta powietrza uciekla noi zaczela lac sie woda.
5.pozakrecalem wsjo i dziala jak narazie - dmuchawa w aucie tez juz grzeje jednak nadal slychac przelewajaca sie wode

Autor:  mp3zenek [ 12 Kwi 2011, 08:47 ]
Temat postu:  HGT

Witam

A ja zapytam się troszkę z innej beczki, ale oczywiście zapytanie związane z tematem.
Czy w Punto II 1.8 HGT (lub w Diesel'u - z tego co się orientuję mają taki sam układ chłodzenia) też się odpowietrzą układ chłodzący czy też sam automatycznie się odpowietrza ?
Pytam gdyż byłem zmuszony wymienić zbiorniczek wyrównawczy gdyż się rozszczelnił i uciekał płyn chłodniczy. Po tej wymianie obserwuje teraz taki objaw:
Po odpaleniu i nagrzaniu się silnika (wskazówka dochodzi do srodkowego punktu) po około 1-2 minucie wskazówka opada do kreski poniżej (około 1/4 normalnie utrzymującej się temperatury, czyli spada z około 90 stopni na około 70-75 stopni) i w przeciągu 30-45 sekund wskazówka wraca do środkowego punktu i jeszcze przez około 5 min potrafi delikatnie się obniżać i wracać na swoje miejsce i po tym czasie staje na początku środkowego punktu (czyli około 85-90 stopni) i stoi jak wryta.
Pytam się gdyż w czasie jak miałem rozszczelniony zbiorniczek to nie zauważyłem takiego efektu i wskazówka standardowo trzymała się bliżej końca środkowego punktu (około 90-95 stopni).
Dodam że od czasu jak wymieniłem zbiorniczek to nic nie odpowietrzałem i poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jest na poziomie MAX i nie zauważyłem żeby płynu ubywało.

Autor:  _marcin00_ [ 12 Kwi 2011, 11:05 ]
Temat postu: 

Może być, że przypadkowo termostat poległ przy wymianie. Zresztą u mnie (fakt że silnik zupełnie inny) jak w zimę się rozgrzewał silnik to też dochodził do połowy po czym w momencie jak termostat otwierał duży obieg temperatura spadała o dwie kreski po czym znowu rosła do normalnej.

Autor:  mp3zenek [ 14 Kwi 2011, 10:38 ]
Temat postu: 

_marcin00_ napisał(a):
Może być, że przypadkowo termostat poległ przy wymianie. Zresztą u mnie (fakt że silnik zupełnie inny) jak w zimę się rozgrzewał silnik to też dochodził do połowy po czym w momencie jak termostat otwierał duży obieg temperatura spadała o dwie kreski po czym znowu rosła do normalnej.


Dzięki za odpowiedz, Z tego co wnioskuję to wygląda że wszystko jest okej i spadek temperatury jest związany z tym że się otwiera termostat (duży obieg).

Autor:  maciek8989 [ 03 Paź 2015, 15:12 ]
Temat postu:  Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy

Witam czytam i czytam i nie mogę porównać waszych awarii z moją.

Mianowicie nie do końca mogę odpowietrzyć układ chłodzenia. Korka na chłodnicy leci płyn dopiero po mocnym przegazowaniu, a wentylator albo się włącza albo nie co mnie martwi, po za tym czy nie powinien działać nawet po zgaszeniu silnika skoro pali się kontrolka przegrzania cieszy chłodniczej w moim nie działa. dodatkowo zastanawiam mnie jak sterowany jest 1 i 2 bieg wentylatora bo na chłodnicy nie znalazłem żadnego rezystora ( prócz zasilnia wentylatora nie idą żądne przewody)

Autor:  _marcin00_ [ 03 Paź 2015, 17:15 ]
Temat postu:  Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy

Pytanie zasadnicze czy masz klime? Jeżeli nie, to jest tylko jeden bieg. A co do przegrzewania, to może być zakamieniona i niedrożna chłodnica. Może ktoś wlał jakiś uszczelniacz i teraz jest zatkana.

Autor:  Aldik [ 13 Lis 2016, 01:40 ]
Temat postu:  Re:

pawi81 napisał(a):
slawko napisał(a):
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)


Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo :-)

Czy kolejność ma znaczenie ? W sensie czy najpierw odpowietrzamy korkiem czy chłodnicy i potem przy nagrzewnicy ? Czy najpierw nagrzewnicy a potem chłodnicy ?

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/