|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:34
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
RAFI86 |
#122620 Wysłany:
06 Maj 2008, 21:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
dzikidaniel napisał(a): A taki kurs może dać co najwyżej podstawy.  Skąd wiesz byłeś? Kurs daje bardzo wiele...... dzikidaniel napisał(a): PS a dla czego akurat firme renault reklamujesz jak są i inne szkoły jazdy ekonomicznej?
Odpowiedz będzie prosta. Bo w tej szkole uczą najlepsi polscy kierowcy z wieloma medalami z dziedziny eco drive.... Ktorzy są proszeni o przeprowadzenie testów dla wiekszych polskch gazet i dla różnych firm motoryzacyjnych.....
To mój ostatni post w tym temacie bo widze, że każdy jest najmądrzejszy i każdy ma inne zdanie przy którym sie upiera.....
|
|
Góra |
|
 |
|
|
dzikidaniel |
#122631 Wysłany:
06 Maj 2008, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
RAFI86 napisał(a): dzikidaniel napisał(a): A taki kurs może dać co najwyżej podstawy.  Skąd wiesz byłeś? Kurs daje bardzo wiele...... Kurs daje podstawy. To od własnej pracy zależy czy wykorzystasz to co da Ci kurs. Zresztą są jakieś kursy które dają wiele bez własnej praktyki/ćwiczeń? Zresztą ile ma taki kurs trwać? RAFI86 napisał(a): dzikidaniel napisał(a): PS a dla czego akurat firme renault reklamujesz jak są i inne szkoły jazdy ekonomicznej? Odpowiedz będzie prosta. Bo w tej szkole uczą najlepsi polscy kierowcy z wieloma medalami z dziedziny eco drive.... Ktorzy są proszeni o przeprowadzenie testów dla wiekszych polskch gazet i dla różnych firm motoryzacyjnych..... To mój ostatni post w tym temacie bo widze, że każdy jest najmądrzejszy i każdy ma inne zdanie przy którym sie upiera.....
RAFI86 a korzystałeś z kursu jazdy eco w tejże firmie? Sprawdzałeś poziom? Widziałeś przynajmiej jakieś zestawienie/test różnych firm zajmujących się kursami eco? To że w jej szeregach są żekomo najlepsi kierowcy z dziedziny eco to mówi tyle co nic. Z kąd wiesz że druga firma xxx nie ma jeszcze lepszych pracowników? Dla mnie odpowiedź nie jest prosta...
PS Skoro uważasz że jesteśmy w błedzie to nas z błedu wyprowadź. No chyba że już nie ma argumentów na poparcie Twojej tezy...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
RAFI86 |
#122664 Wysłany:
06 Maj 2008, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: mazowsze:) Rejestracja: 10 Mar 2008, Posty: 553
|
dzikidaniel napisał(a): koro uważasz że jesteśmy w błedzie to nas z błedu wyprowadź Czytaj uważnie bo nic takiego nienapisałem. Napisałem że każdy ma inne zdanie. Cytuj: No chyba że już nie ma argumentów na poparcie Twojej tezy...
Nie bede jak dzieciak się przekamarzać, to co miałem do napisania to napisałem, dzikidaniel ja tylko napisałem że polecam i to wszystko. Niepisałem cudownych technik na metode jazdy ani nic.
Dla mnie temat zakończony.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#122831 Wysłany:
07 Maj 2008, 14:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
RAFI86 a byłeś na takowym kursie że polecasz?
I chyba uważasz że jesteśmy w błedzie bo sam napisałeś: "bo widze, że każdy jest najmądrzejszy" czy uważasz że inaczej należy to czytać?
Ale lepiej skończyć ten OT bo już daleko od tematu przewodniego...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#125683 Wysłany:
15 Maj 2008, 22:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Moim skromnym zdaniem, jeśli zna się teorię [a o niej można tu sporo przeczytać i na innych stronach/forach, trąbią o tym w tv], to i na takim kursie można sporo zaoszczędzić bo pewnie kosztuje przynajmniej 500PLN, a to, że powinni uczyć tego na kursie na prawko to inna historia.
To co, że najplepsi tam uczą jak i tak puki się nie zestarzejesz i nie stracisz lekko wzroku i szybkości reakcji, będziesz jeździł [nawet czasem] z pedałem w podłodze.
Najlepszym nauczycielem jest i tak komputer pokładowy, on ci prawdę powie.
Chociaż nie mam w swoim P1 komputera to wiem, że gdyby nie hamowanie biegami to w mieście sporo powyżej 10L by palił
A oszczędność to jazda do maxa momentu obr., delikatne wciskanie gazu i hamowanie silnikiem.
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#125699 Wysłany:
15 Maj 2008, 23:18; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#125702 Wysłany:
15 Maj 2008, 23:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
BobMF napisał(a): ... A oszczędność to jazda do maxa momentu obr. ...
Mylisz się. Jakby tak było to 1,2 75KM trzeba by było kręcić do 4krpm a jak wiadomo wtedy dopieru zaczyna palić sporo. By jeździć oszczędnie trzeb mieć głowe na karku i własnie to jest najważniejsze...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
matpio |
#125984 Wysłany:
16 Maj 2008, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 21 Lip 2007, Posty: 125
|
BobMF napisał(a): ... A oszczędność to jazda do maxa momentu obr ...
U mnie moment obrotowy jest największy przy 2500 obr/min ale przy wduszonym gazie DO DECHY:) Przecież jak mało gazu wciśniesz to silnik nie ma takiego momentu jak przy wduszonym pedale do dechy, więc tą teorie o kręceniu do max. momentu można sobie odpuścić (wtedy wykres momentu wygląda zupełnie inaczej)
No chyba że sie myle to mnie poprawcie:P
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#126013 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:13; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
matpio: mylisz się
Moment obrotowy to tak jakby gotowość silnika do dalszego przyspieszania, więc jeśli jedziesz z 2500obr/min to masz wtedy największy moment, niezależnie od tego, czy akurat przyspieszasz pełnym gazem i tylko przeskakujesz przez te 2500obr, czy też jedziesz cały czas na połowie gazu z takimi obrotami.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#126017 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax to Ty się mylisz. Moment jest zależny przedewszystkim od ilości mieszanki. Jakby było tak jak piszesz to w pół gazu uzyskiwał by taką samą moc i moment gdy wciskasz pełen gaz. A tak chyba nie jest co??
Ogólnie rzecz biorąd w przybliżeniu moment jest niższy ale jakiś % w zależności jak mocno przepustnica jest otwarta. Na wykresie wyglądało by to mniej więcej tak że w momencie gdy jedziemy na pół gazu to wykres jest o połowe niższy.
Oczywiście to są przybliżenia i to dość znaczne ale ogólna zasada jest zachowana.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#126020 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel: nie mam nerwów do dyskutowania o takich bredniach, przynajmniej w moim uznaniu.
Moment przy danych obrotach to moment przy danych obrotach i takiej ilości gazu, żeby utrzymać te obroty. Jak dasz mniej gazu to masz mniejsze obroty i dlatego jest inny moment wtedy a nie dlatego, że mieszanka jest inna.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#126029 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax a wiesz jaką definicje posiada moment? Na chłopski rozum to moment obrotowy to siła z jąką dana rzeczy przyspiesza (w naszym wypadku samochód). Więc gdybyś miał ciągle max moment to byś wiecznie przyspieszał aż do osiągniecią prędkości maxymalnej a tak chyba nie jest nieprawdasz?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#126030 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
NieprawdaŻ
dzikidaniel ktoś Ci płaci za ciągłe sprzeczanie się ze mną czy z dobrego serca to robisz?
Moment to nie siła z jaką rzecz przyspiesza a raczej jej zdolność do przyspieszenia.
Przebieg momentu jest stały, tzn jak trzymasz gaz wciśnięty do połowy to jest inny moment niż jak go wciśniesz do podłogi, ale nie ze względu na otwarcie przepustnicy, tylko na prędkość obrotową silnika w danym momencie - pół gazu to np. 3000obr które się utrzymuje a pełny gaz to obroty rosnące, więc moment płynnie się zmienia...
Paradoksalnie, można by dojść do stwiedzenia, że jeśli auto na minimalnym gazie, przy powiedzmy 1500obr/min ma moment 70Nm, to taki sam będzie mięć przy pełnym gazie, ale przy obrotach np 6000obr/min (powyżej obrotów max momentu) bo wtedy już moment spowrotem spada. Tak więc moment i jego przebieg nie zależy od składu mieszanki a od obrotów silnika (o których właśnie decyduje mieszanka i otwarcie przepustnicy, ale to już jakby inna sprawa).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#126033 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax masz racje i powiniene dodać że przy danych obrotach.
Ale dla siebie poczytaj sobie coś o momencie obrotowym (już sama jednostka wskazuje że mamy do czyniena z przyspieszeniem czyli Nxm).
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#126037 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel: ale co Ty chcesz mi udowodnić? Wiem co to jest momento obrotowy, masz tu cytat "Według definicji moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok oraz długości wykorbienia wału korbowego. Jak wiadomo wykorbienie dla silnika o danej pojemności skokowej ma wartość stałą, więc wartość liczbowa momentu obrotowego jest zależna od wielkości siły działającej na tłok."
Ergo: można to sprowadzić do tego, że zależy to od wciśnięcia gazu (czyli ilości spalanego paliwa a przez to siły działającej na tłok), ale nie w taki sposób jak Ty twierdzisz. W samochodzie moment należy łączyć z obrotami silnika a nie ze stopniem wciśnięcia gazu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#126039 Wysłany:
16 Maj 2008, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Cytuj: Jak wiadomo wykorbienie dla silnika o danej pojemności skokowej ma wartość stałą Cytuj: Według definicji moment obrotowy silnika jest iloczynem wartości siły pochodzącej od ciśnienia gazów działających na tłok
Czyli pierwsza rzecz jest stała a druga zmienna. Dokładniej siła gazów się zmienia ale wykorbienie jest stałe. Idąc dalej im mniej gazu dajemy tym mniejsza jest siła spalin i tym mniejszy jest moment. Czy to ja coś źle rozumne?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#126054 Wysłany:
17 Maj 2008, 01:30; Temat postu: |
|
|
STax strasznie uproszczona ta definicja ale do przyjęcia.
dzikidaniel źle rozumiesz. Tzn nie do końca dobrze  Im lżejsza praca silnika, tym mocniejszy moment obrotowy i co za tym idzie przyspieszanie. To tak jak jazda na rowerze, na początku naciskasz mocno na pedały aby ruszyć i naciskasz tak do momentu gdy prędkość obrotowa korby jest na tyle duża że jedziesz sobie dalej pedałując ale już z mniejszym naciskiem na pedały. Najważniejsze jest tutaj dobranie koła zamachowego gdyż to ono w głównym stopniu wpływa na wkręcanie sie silnika na obroty. Gdy silnik wkręci się do takiego stopnia że energia pozyskana z wybuchu mieszanki czuwa tylko nad tym żeby silnik nie zmniejszał obrotów to wtedy przypada maksymalny moment obrotowy dla tego silnika. Stały moment obrotowy w całym zakresie obrotów danego silnika (z uwzględnieniem zera) jest niemożliwy do uzyskania, no chyba że ktoś zbuduje perpetum mobile
Wracając do tematu. Najbardziej optymalna jazda dla danego silnika to trzymanie go w przedziale obrotów pomiędzy max momentem i max mocą. Wtedy silnik najmniej się męczy i zużywa najmniej paliwa.
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#126056 Wysłany:
17 Maj 2008, 01:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Thomas napisał(a): bez przesady .... mi nigdy nawet w zimie tyle nie spalil.... chyba ze masz na gaz i cisniesz ile wlezie... przyjedź do Wrocka i pojeździj w godzinach szczytu, żeby nie stać godzinami trzeba śmigać bocznymi ul. i omijać ile się da i co się da, a wolno nie jeżdżę dzikidaniel napisał(a): Mylisz się. Jakby tak było to 1,2 75KM trzeba by było kręcić do 4krpm a jak wiadomo wtedy dopieru zaczyna palić sporo. By jeździć oszczędnie trzeb mieć głowe na karku i własnie to jest najważniejsze... No wiadomo, każdy silnik różni się przebiegiem krzywych momentu i mocy. Ja mam gdzieś max momentu przy 3500obr, a jak oszczędnie jeżdżę to max do 3000 kręcę podczas przyspieszania matpio napisał(a): U mnie moment obrotowy jest największy przy 2500 obr/min ale przy wduszonym gazie DO DECHY diesel to inny silnik i tu jeździ się zawsze na momencie - chyba, że chcesz zrobić V-max mrider napisał(a): Najbardziej optymalna jazda dla danego silnika to trzymanie go w przedziale obrotów pomiędzy max momentem i max mocą. Wtedy silnik najmniej się męczy i zużywa najmniej paliwa.
i tu tylko częściowo prawda, może i mniej się męczy i jest bardziej elastyczny ale NAPEWNO zużywa o wiele więcej paliwa niż do maxa momentu
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#126057 Wysłany:
17 Maj 2008, 01:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
mrider piszesz to co ja sporo wyżej napisałem. Ale tylko z początku. Później nie wiem co to za teoria. I nie rozumne co ma do rzeczy koło zamachowe do momentu.
A końcówka wogóle dziwna. Jeśli by tak było to ekonomiczna jazda zaczynała by się przy 4krpm i kończyła koło 5,5krpm. To jest dopieru perpetum mobile
Naprawde zastanówcie się co piszecie i czy tak naprawde może być. Gdzieś dzwoni ale w którym to było kościele...
PS. Kto z was wiedział że moc oblicza się z momentu??
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#126058 Wysłany:
17 Maj 2008, 01:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
Moc silnika = moment obrotowy * obroty [oczywiście w zajebiaszczym uproszczeniu bo do tego doczhodzi jeszcze całe mnustwo zmiennych]
o tym wszyscy wiedzą 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#126070 Wysłany:
17 Maj 2008, 09:40; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Panowie, ale ta dyskusja już tak odbiegła od tematu, że to czysty offtop już jest...
Chyba wszyscy się zgodzą (nawet Ty, dzikidaniel), że najoszczędniej jeździ się w ze stałą prędkością, bez ostrego przyspieszania w takim zakresie obrotów, żeby silnik się nie męczył (czyli od ok 1500-2000obr/min) do mniej więcej 3000-3500obr/min. Generalnie im mniejsze obroty tym mniejsze spalanie, ale tylko wtedy gdy silnik się nie męczy (czyli jak wspomniałem, gdzieś tak powyżej 1500obr/min).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#126091 Wysłany:
17 Maj 2008, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
A co ja jestem że nie mam się zgodzić? Jak widzę błędne rozumowanie to odrazu się odzywam, jak jest poprawnie to po co się odzywać?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#126115 Wysłany:
17 Maj 2008, 12:53; Temat postu: |
|
|
dzikidaniel jeśli jesteś studentem na jakiejś uczelni technicznej to w wolnej chwili zapytaj w bibliotece uczelnianej czy mają książki dla "silnikowców" np. termodynamika silników spalinowych czy zasady konstruowania silników. Tam jest szczegółowo wyjaśniona zależność momentu obrotowego od koła zamachowego, wpływ obciążenia silnika na przebieg momentu, równowaga wału korbowego itp. Za dużo tego żeby to tak w jednym poście dokładnie opisać, a najprostsze tłumaczenia są często zbyt skomplikowane 
|
|
Góra |
|
 |
mariano italiano |
#126767 Wysłany:
19 Maj 2008, 18:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: śląsk Rejestracja: 17 Cze 2007, Posty: 280
|
Przekonałem się nie raz że oszczędzanie pedału gazu nie daje przewidzianych efektów w postaci niskiego zużucia paliwa. Ostatnio jechałem trasą do Poznania to moja bestia 1.1 spaliła 5 litrów przy ciężkiej nodze jak to na trasie  średnia prędkość to 110 km/h
|
|
Góra |
|
 |
Tacowski |
#126823 Wysłany:
19 Maj 2008, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia Rejestracja: 27 Sty 2008, Posty: 1148 Pomógł: 5
|
Ja tam sie staram krecic max do 4 tys obr ale nie zawsze mi to wychodzi
Za 2 miesiace zobaczymy jak to bedzie. Trasa 600 km w góry i sie okaze jakie bedzie spalanie 
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|