|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 16:13
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
makkak |
#148240 Wysłany:
22 Lip 2008, 15:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
A ja jezdze tak:
Zmiana biegow z pierwszego na drugi zaraz po ruszeniu, im wyzszy bieg tym wyzsze obroty do zmiany biegu, ale przewaznie tak kolo 3000. Oczywiscie przy jezdzie pod gore krece silnik wiecej, tak do 3500-4000.
Od ok. 70km/h na plaskim odcinku bieg V, jezeli jestem poza miastem to dluzej rozpedzam sie na biegu IV i V wlaczam przy ok. 80km/h
Staram sie trzymac daleko za samochodem przedemna, dzieki temu mam czas na reakcje, moge spokojnie hamowac silnikiem nie uzywajac hamulca.
Dojezdzajac do swiatel czy skrzyzowania na ktorym musze sie zatrzymac hamuje biegami, nie redukuje biegow jeden za drugim bo np na V biegu przy ok 40km/h mam troche ponad 1000 obrotow i dopiero wtedy wciskam sprzeglo, ewentualnie redukuje do III lub hamuje do 0.
Przy zjezdzaniu z gorki w miejscu z ograniczeniem predkosci (znaki lub po prostu teren zabudowany) zjezdzam na V biegu bez gazu, zauwazylem ze przy puszczonym sprzegle, na biegu bez przyciskaniu gazu silnik milknie przy ok 1600 obrotach i milczy az do ok 1000.
Gdy podczas zjazdu na biegu samochod jednak sie na tyle rozpedzi ze obroty beda wieksze niz te 1600 to ponownie slysze prace silnika (zrobcie sobie taki test na jakiejs dlugiej gorce bo bardzo mnie ciekawi czy tez ktos to zauwazyl). Wracajac z pracy mam wlasnie taki dluugi zjazd (ok 2km) na ktorym jest ograniczenie predkosci do 40km/h i czesto stoji policja wiec zawsze z niej zjezdzam na V ktory utrzymuje predkosc ok 50km/h.
Przy zjezdzie na V przy obrotach ok 1600 przy ktorych milknie silnik predkosc to ok. 55km/h jesli ktos zrobi podobny test na gorce czekam na wiadomosci czy macie podobne wrazenia;)
acha punto I 75 SX MPI 
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Krzycho90 |
#148254 Wysłany:
22 Lip 2008, 16:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
makkak prawie tak samo, z różnicą w napędzie (LPG, 1.1)
na górce nie próbowałem ale jak zjeżdżam np. z wiaduktu, mostu to najlepiej na 4-5 i przed swiatłami hamulec i redukcja do 2
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#148494 Wysłany:
23 Lip 2008, 12:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Jak miałbym jeździć do 2 czy 3k rpm to chyba by mi nerwów nie starczyło. Tym bardziej jeżeli bierzemy pod uwagę taki 1,2 16V który zaczyna jechać od 4k rpm. Potem na światłach 2ch przejeżdża a reszta stoi, czeka i się wkur.....
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148522 Wysłany:
23 Lip 2008, 14:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
2rotor: no to też tak nie do końca. Ja jeżdżę ostatnio w ten sposób i przeważnie na światłach albo to ja muszę czekać aż ci przede mną zechcą się ruszyć, albo jak jestem pierwszy to zostawiam spory odstęp za sobą... Wystarczy mocniej depnąc i szybko biegi zmieniać to i do tych 2k obr/min można fajnie pojechać.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
makkak |
#148855 Wysłany:
23 Lip 2008, 22:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 06 Cze 2008, Posty: 230
|
2rotor: wiesz kurde jaka mam czesto ochote nacisnac na gaz, auto ladnie brzmi bo ma zmieniony wydech i calkiem fajnie sie zbiera wiec pokusa jest ogroma... Tylko ze staram sie jezdzic ekonomicznie wiec jakos sie hamuje, oczywiscie czasami zdaza mi sie dac po garach mocniej
Co do swiatel to podobnie jak STax pisze, z daleka widze zmiane swiatel wiec odrazu hamuje silnikiem dojezdzam sobie powolutku do stojacych i przewaznie jak sie dotaczam to jest zielone i jade dalej redukujac do II lub III. Najwiekszy wysilek dla samochodu to ruszenie tej tony zelastwa z miejsca wiec im czesciej uda mi sie nie hamowac do 0 tym bardziej ja i autko sie cieszymy;)
A co do utrzymywania wyzszych obrotow i zmiany biegow przy wyzszych obrotach musze sie zgodzic, wydaje mi sie ze zmienianie biegow tak, zeby po zmianie obroty byly nizsze niz 2000 nie jest wcale ekonomiczne, ani dobre dla calego ukladu napedowego, tak to po prostu czuje ze auto sie meczy...
_________________ Punto I 1.2 MPI 1997 + pijany na czołówke = kasacja
Punto II 1.9 JTD 2001
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#148888 Wysłany:
24 Lip 2008, 00:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
Próbowałem jeździc ekonomicznie: hamowanie silnikiem, nie wkręcac na wyskowi obroty itp. efekt: prawie bez różnicy, dodam, że jeździłem po tych samych trasach co wcześniej, może w silnikach TD jest trochę inaczej 
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
jaskul |
#148889 Wysłany:
24 Lip 2008, 00:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Kwidzyn Rejestracja: 17 Lut 2008, Posty: 693
|
hmmm eco driving mnie raczej nie dotyczyc  bo pomykajac po miescie czy poza czesto wskazowka obrotka dochodzi 4k - 5k obrotow  wiec u mnie z jazdy eco nici  chociaz raz udalo mi sie zejsc na 5.5 litr na trasie na stowke :]
_________________ Fiat Punto 1.2 ELX VERDE GARDEN HWB - sprzedany
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#148906 Wysłany:
24 Lip 2008, 07:13; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#148920 Wysłany:
24 Lip 2008, 08:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
STax napisał(a): cuspis: no diesel generalnie dużo nie pali, więc trudno żeby duże różnice były.
Właśnie. A z kolei GT pali na tyle dużo że litr więcej czy mniej i tak jest nie do odczucia  ECO Driving sucks :]
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
Krzycho90 |
#148937 Wysłany:
24 Lip 2008, 09:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006, Posty: 2789 Pomógł: 3
|
ja nie mam obrotka to nie wiem do ilu kręce ale ostatnio spalanie było ponad 11 a teraz ok. 8,5 bez żadnych (nadal) napraw przy gazie więc wydaje mi się że jest mały sukces
_________________ byłe mk2 FL : topic38980.html obecne: w trakcie przygotowania
|
|
Góra |
|
 |
MatiGP |
#148946 Wysłany:
24 Lip 2008, 09:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Krzycho90 No mała różnica jest. Też nie mam w Seju obrotomierza więc ciężko rozeznać...
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|