You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #169862 Wysłany: 16 Wrz 2008, 19:28; 
 Temat postu: Termostat czy czujnik temperatury?
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
Witam.
Krotki opis kropka silnik 1,2 8v 60Km i jest pewien problem.
Objawia sie nastepujaco - silnik lapie dosc szybko wysoka temperatura, bo podchodzi pod czerwona kreska zanim nie zalaczy sie wentylator.
W momencie kiedy wlaczam nawiew cieplego powietrza przez chwile grzeje po czym znowu wieje zimne mimo iz nawiew jest ustawiony na maxa.

Czy moze byc to wina termostatu ktory nie otwiera obiegu i nie przepuszcza plynu chlodniczego przez uklad chlodzenia?

Dodam iz przewod biegnacy do nagrzewnicy jest zimny i po nacisnieciu jego nic nie wskazuje zeby byl tam plyn.

Z gory dzieki za pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #169885 Wysłany: 16 Wrz 2008, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
to co- masz w ogóle płyn??!! sprawdź! układ może być na maxa zapowietrzony!! jeżeli masz mało płynu- dolej, wszystko odpowietrz i może będzie ok :E jak nie to napisz-to co może się wymyśli!

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169900 Wysłany: 16 Wrz 2008, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
danaga1 napisał(a):
to co- masz w ogóle płyn??!! sprawdź! układ może być na maxa zapowietrzony!! jeżeli masz mało płynu- dolej, wszystko odpowietrz i może będzie ok :E jak nie to napisz-to co może się wymyśli!



wlasnie a jak ma odpowietrzyc?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169905 Wysłany: 16 Wrz 2008, 20:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
odkręć korek w zbiorniku, korek w chłodnicy i na wężu co idzie do nagrzewnicy (jak go masz w tej wersji) i dolej płynu chłodniczego jak się będzie przelewać pozakręcaj je. odpal furę i potrzymaj go na jałowym. daj ogrzewanie na max i poczekaj. patrz na wskaźnik poziomu płynu-jeżeli ubywa to dolej. powinno pomóc. i przez parę dni sprawdzaj poziom, bo może jeszcze ubywać. pozdro

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169936 Wysłany: 16 Wrz 2008, 21:50; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
danaga1 napisał(a):
odkręć korek w zbiorniku, korek w chłodnicy i na wężu co idzie do nagrzewnicy (jak go masz w tej wersji) i dolej płynu chłodniczego jak się będzie przelewać pozakręcaj je. odpal furę i potrzymaj go na jałowym. daj ogrzewanie na max i poczekaj. patrz na wskaźnik poziomu płynu-jeżeli ubywa to dolej. powinno pomóc. i przez parę dni sprawdzaj poziom, bo może jeszcze ubywać. pozdro


dzieki wielkie za podpowiedz jutro wezme i tak zrobie...jak nie pomoze bede dalej Cie "meczyl":)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #169940 Wysłany: 16 Wrz 2008, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
koło profilu masz ikonkę pomógł- możesz ją kliknąć! :wink: pozdro

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170061 Wysłany: 17 Wrz 2008, 12:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 04 Sty 2007,
Posty: 817
po 1 sprawdzic poziom plynu w ukladzie i odpowietrzenie a jeśli wszystko jest dobrze wymienić termostat- koszt 30 PLN wymiana 0 PLN samemu to można zrobić. :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #170141 Wysłany: 17 Wrz 2008, 15:16; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 25
Dziekuje za pomoc wszystkim, odpowietrzenie pomoglo:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175826 Wysłany: 01 Paź 2008, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 02 Lip 2008,
Posty: 53
to ja sie moze podczepie pod watek ;)
ja mam tak ze wlasnie mi wolno wchodzi na odpowiednia temperature a wentylator zalacza sie praktycznie tylko podczas dlugiego stania w korku. W aktualnych temperaturach wskaznik temp jest praktycznie caly czas (poza korkami) na 1/4...

Czy to moze byc przyczyna mniejszej mocy?

co moge z tym zrobic?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #175951 Wysłany: 02 Paź 2008, 00:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 29 Wrz 2008,
Posty: 202
Pomógł: 4
Wygląda w 99% na termostat.
Nie wydaje mi się, żeby to miało wpływ na ubytki w mocy.

_________________
Moja HoGaTa :D
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić ! ;)
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184160 Wysłany: 28 Paź 2008, 19:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 23 Sty 2008,
Posty: 146
Podepnę się również po temat. Mianowicie w moim punciaku mam następujący problem: Samochód dosyć szybko się nagrzewa gdy stoję w korku. Wentylator włącza się dopiero w okolicy 3/4 (zdarza się również że włączy się wcześniej- tak jak teoretycznie powinien się włączyć) i chłodzi chwilkę i się wyłącza, chłodzi chwilkę i się wyłącza- i dzięki temu wskazówka temp. zbliża się do czerwonego :evil: . I tu moje pytanie- czy jest to zawieszający się termostat?Czy w punciaku jest jakiś czujnik/termostat znajdujący się na chłodnicy który jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora? Czy może to być wina termostatu znajdującego się na silniku?Dodam jeszcze że gdy jadę <nie stoję w korku> to samochód się nie grzeje- jest nawet poniżej połowy skali (prawidłowo chyba powinno się trzymać na połowie skali?)

Proszę o szybką odpowiedź:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185371 Wysłany: 02 Lis 2008, 01:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown
Rejestracja: 20 Sie 2008,
Posty: 495
Pomógł: 19
Sprawdź poziom płynu chłodniczego - u mnie dzieje się podobnie, gdy jest poniżej minimum (mam wyciek i muszę dość często kontrolować stan płynu i dolewać, żeby mi się totalnie nie zagrzał - nigdy nie mogę znaleźć czasu, by rozgrzebać auto, aby znaleźć źródło tego wycieku).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185444 Wysłany: 02 Lis 2008, 12:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
lukasik bardzo żle, że wskazówka podchodzi pod czerwone pole.Sprawdż, czy chłodnica jest równomiernie nagrzana, bo może być zapowietrzona i stąd te problemy. Winny może być również termostat[to najprawdopodobniejsze] i nie przepuszcza.W chłodnicy znajduje się czujnik, który załącza wentylator i też może być przyczyną niedomagań.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195545 Wysłany: 30 Lis 2008, 22:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów
Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 24
lukasik napisał(a):
Samochód dosyć szybko się nagrzewa gdy stoję w korku. Wentylator włącza się dopiero w okolicy 3/4 (zdarza się również że włączy się wcześniej- tak jak teoretycznie powinien się włączyć) i chłodzi chwilkę i się wyłącza, chłodzi chwilkę i się wyłącza- i dzięki temu wskazówka temp. zbliża się do czerwonego



mam podobne objawy, oprócz tego jest taka sytuacja,że do połowy skali temperatury jest ogrzewanie, przy połowie i więcej zaczyna lecieć chłodne powietrze. wąż dochodzący do nagrzewnicy jest gorący natomiast wychodzący jest zimny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195916 Wysłany: 02 Gru 2008, 16:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
łukasz164 nie wiem , czy napisałeś post w formie zapytania, czy tylko oznajmiłeś co się u Ciebie dzieje :?: W każdym bądż razie odpiszę, że jest problem. Takie objawy świadczą o zapowietrzeniu się układu. Tylko pytanie z jakiego powodu. Jeżeli masz ogrzewanie to obydwa węże na pewno są ciepłe. Prawdopodobnie grzać przestaje, kiedy otworzy się termostat i płyn nie może przedostać się przez nagrzewnicę, np. z powodu zapowietrzenia układu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195982 Wysłany: 02 Gru 2008, 19:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów
Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 24
czech22 napisał(a):
łukasz164 nie wiem , czy napisałeś post w formie zapytania, czy tylko oznajmiłeś co się u Ciebie dzieje :?:

Oznajmiłem co się dzieje i zapomniałem zadać pytanie :wink: zrobić odpowietrzenie tak jak napisane jest w poście wyżej? to ma być zrobione przy nagrzanym silniku? a co może być przyczyną zapowietrzenia układu, dzięki za radę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196235 Wysłany: 03 Gru 2008, 17:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Na zimnym silniku odkręć korki odpowietrzające na chłodnicy i wężu do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn,zakręć odpowietrzniki. Włącz silnik i niech chodzi, aż wentylator włączy się parę razy. Daj ogrzewanie na max i sprawdż, czy jest gorące powietrze. Sprawdż również, czy chłodnica po nagrzaniu jest cała gorąca.O ile nagrzewnica jest zapowietrzona, to powinno pomóc. Powodem zapowietrzenia może być : złe odpowietrzenie po wymianie płynu, obniżenie poziomu płynu poniżej min,problemy z uszczelką glowicy. Przyczyną problemów może być również żle otwierający się termostat.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196889 Wysłany: 06 Gru 2008, 15:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
podlacze sie

u mnie sytuacja wyglada nastepujaco:

- jazda - 1/4

- gdy soimy w korku temperatura wzrasta

- wentlator uruchamia sie dopiero przy 3/4 wskaznika


diagnoza - wmienic termostat bo prawdopodobnie jest niedogrzany

cz to mozliwe ze wentlator ma walniety pierwsz bieg ?
chodzi o to ze jak wczoraj sprawdzalismy i chcielism na krotko go spiac to dzialal tlko na jednym pinie - malo tego wentlator dzialal tlko prz wlaczonej stacyjce

sadzimy ze walniety jest opornik w wentylatorze i nie zalacza sie w ogole pierwszy bieg ktory powinien sie uruchomi przy ok 1/2
temperatura pracy silnika punto 1.2 to 98 stopni i teoretcznie jest to w polowie skali

wydaje sie ze pierwszy bieg powinien pracowwac przy wlaczonej stacyjce

czy ktos ma jakies pomysly ?

Punto 1.2 75 ELX

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196894 Wysłany: 06 Gru 2008, 15:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Pejt uważam, że jesteś w błędzie. Wentylator powinien załaczyć się nawet jeżeli kluczyka w stacyjce nie ma. Nie słyszałem, żeby w jakimkolwiek punto było kilka biegów wentylatora. Stanowczo za póżno wentylator się załącza. Przyczyny są różne, od termostatu poprzez czujnik,który załącza wentylator.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196898 Wysłany: 06 Gru 2008, 15:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
Pejt napisał(a):
u mnie sytuacja wyglada nastepujaco:

- jazda - 1/4

- gdy stoimy w korku temperatura wzrasta

miałem to samo jeszcze jakieś 2 tygodnie temu, u mnie poskutkowała wymiana termostatu. Teraz trzyma pięknie jakieś 2mm poniżej połowy skali w środku jest cieplutko i przyjemnie :D

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #197003 Wysłany: 06 Gru 2008, 21:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 104
panjavor - termostat idzie do wymiany

czech - no ja wiem ze wentylator powinien dzialac bez kluczyka w stacyjce, a u mnei wlasnie tak nei jest

da sie go zalaczyc na ktorko tylko przy wlaczonej stacyjce

wentylator raczej jest dwubiegowy. dlaczego ? bo ma trzy kabelki - masa i dwa jakies jeszcze

jak na spinalismy na krotko to przy jednym zalalapywalo ( tylko przy przekreconej stacyjce ), a drugi byl martwy ( niezaleznie od stacyjki )

i teraz jest teoria : laczy tylko przy stacyjce bo dziala tylko drugi bieg wentylatora ktory ze wzgledu na zbyt duza moc dziala tylko z silnikiem wlaczonym

padl bieg pierwszy ktory ma ominieta stacyjke i dlatego wlasnie tak pozno zalacza sie wentylator bo robi to tylko dopiero w momencie kiedy zaskakuje bieg drugi czyli cos ok 120 stopni

czy ktos analizowal u siebie to ? jak to jest z tymi polaczeniami ?

podobno do punto powinno sie lac tylko i wylacznie orginalny plyn chlodniczy fiata bo ten caly uklad jest lekko popieprzo.... ??

orientuje sie ktos gdzie sa czujniki temperatury ?

podobno sa dwa : jeden dla wentylatora znajduje sie w chlodnicy tam gdzie wpina sie zlaczke

drugi w silniku dla wskaznika

_________________
Punto I '97 1.2 75KM gaz


Góra
 Profil  
 
 
 Post #198826 Wysłany: 13 Gru 2008, 16:51; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów
Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 24
czech22 zrobiłem odpowietrzenie ale niestety nie pomogło, ogrzewania dalej nie ma. Wentylator załączył się kilka razy ale prawie przy czerwonym polu. Temperatura się minimalnie obniżyła ale nie zeszła poniżej 3/4 skali. Chłodnica była gorąca także termostat chyba jest ok? no i tym razem ogrzewania nie było od początku, wąż dochodzący do nagrzewnicy był zimny, dopiero gdy temperatura doszła do czerwonego pola był gorący. Czy to może być problem z uszczelką?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #199080 Wysłany: 14 Gru 2008, 13:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
łukasz164 bardzo możliwe, że uszczelka. Najpierw należałoby rozwiązać problem ze zbyt póżno załączającym się wentylatorem, a tym samym przegrzewaniem silnika. Bardzo możliwe, że termostat zbyt póżno się otwiera , lub nie otwiera się całkowicie. Przewód idący od termostatu do chłodnicy powinien być już całkowicie gorący przy 1/4 skali.Chłodnica również. Dlatego termostat może być do wymiany, lub nawala czujnik załączający wentylator, choć z drugiej strony w przypadku zapowietrzania układu kompresją, również będą podobne objawy. W każdym bądż razie wskazówka nie powinna przekraczać połowy skali. Proponuje zacząć od sprawdzenia termostatu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #199094 Wysłany: 14 Gru 2008, 14:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów
Rejestracja: 11 Lip 2008,
Posty: 24
Wczoraj wieczorem jeszcze jechałem i coś się ruszyło:-) jest już ogrzewanie, ale wentylator włączył się przy 3/4 skali. W tej chwili od połowy skali temperatura rośnie bardzo powoli. Na trasie utzrymuje się poniżej połowy. Przy 3/4 powietrze było już nawet gorące. Chłodnica jest gorąca już przy 1/4 skali tak jak piszesz. Uszczelka była już robiona jakieś 10 000 km temu :( muszę jeszcze zaobserwować poziom płynu chłodniczego.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #199173 Wysłany: 14 Gru 2008, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Mimo wszystko dużo wskazuje na nieotwieranie się całkowite termostatu, bądż czujnik. Ale to tylko przypuszczenia. Staraj sie go nie przegrzewać. Temperatura wolno rośnie, to prawidłowe, ale stanowczo za póżno włącza się wentylator. Nie za bardzo wiem co miałeś na myśli obserwując płyn.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 35 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO