|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:23
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
snajki30 |
#169862 Wysłany:
16 Wrz 2008, 19:28; Temat postu: Termostat czy czujnik temperatury? |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
Witam.
Krotki opis kropka silnik 1,2 8v 60Km i jest pewien problem.
Objawia sie nastepujaco - silnik lapie dosc szybko wysoka temperatura, bo podchodzi pod czerwona kreska zanim nie zalaczy sie wentylator.
W momencie kiedy wlaczam nawiew cieplego powietrza przez chwile grzeje po czym znowu wieje zimne mimo iz nawiew jest ustawiony na maxa.
Czy moze byc to wina termostatu ktory nie otwiera obiegu i nie przepuszcza plynu chlodniczego przez uklad chlodzenia?
Dodam iz przewod biegnacy do nagrzewnicy jest zimny i po nacisnieciu jego nic nie wskazuje zeby byl tam plyn.
Z gory dzieki za pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
danaga1 |
#169885 Wysłany:
16 Wrz 2008, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
to co- masz w ogóle płyn??!! sprawdź! układ może być na maxa zapowietrzony!! jeżeli masz mało płynu- dolej, wszystko odpowietrz i może będzie ok  jak nie to napisz-to co może się wymyśli!
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
snajki30 |
#169900 Wysłany:
16 Wrz 2008, 20:42; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
danaga1 napisał(a): to co- masz w ogóle płyn??!! sprawdź! układ może być na maxa zapowietrzony!! jeżeli masz mało płynu- dolej, wszystko odpowietrz i może będzie ok  jak nie to napisz-to co może się wymyśli!
wlasnie a jak ma odpowietrzyc?
|
|
Góra |
|
 |
danaga1 |
#169905 Wysłany:
16 Wrz 2008, 20:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
odkręć korek w zbiorniku, korek w chłodnicy i na wężu co idzie do nagrzewnicy (jak go masz w tej wersji) i dolej płynu chłodniczego jak się będzie przelewać pozakręcaj je. odpal furę i potrzymaj go na jałowym. daj ogrzewanie na max i poczekaj. patrz na wskaźnik poziomu płynu-jeżeli ubywa to dolej. powinno pomóc. i przez parę dni sprawdzaj poziom, bo może jeszcze ubywać. pozdro
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
snajki30 |
#169936 Wysłany:
16 Wrz 2008, 21:50; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
danaga1 napisał(a): odkręć korek w zbiorniku, korek w chłodnicy i na wężu co idzie do nagrzewnicy (jak go masz w tej wersji) i dolej płynu chłodniczego jak się będzie przelewać pozakręcaj je. odpal furę i potrzymaj go na jałowym. daj ogrzewanie na max i poczekaj. patrz na wskaźnik poziomu płynu-jeżeli ubywa to dolej. powinno pomóc. i przez parę dni sprawdzaj poziom, bo może jeszcze ubywać. pozdro
dzieki wielkie za podpowiedz jutro wezme i tak zrobie...jak nie pomoze bede dalej Cie "meczyl":)
|
|
Góra |
|
 |
danaga1 |
#169940 Wysłany:
16 Wrz 2008, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
koło profilu masz ikonkę pomógł- możesz ją kliknąć!  pozdro
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
Lotos |
#170061 Wysłany:
17 Wrz 2008, 12:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 04 Sty 2007, Posty: 817
|
po 1 sprawdzic poziom plynu w ukladzie i odpowietrzenie a jeśli wszystko jest dobrze wymienić termostat- koszt 30 PLN wymiana 0 PLN samemu to można zrobić. 
|
|
Góra |
|
 |
snajki30 |
#170141 Wysłany:
17 Wrz 2008, 15:16; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 25
|
Dziekuje za pomoc wszystkim, odpowietrzenie pomoglo:)
|
|
Góra |
|
 |
Denver |
#175826 Wysłany:
01 Paź 2008, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 02 Lip 2008, Posty: 53
|
to ja sie moze podczepie pod watek
ja mam tak ze wlasnie mi wolno wchodzi na odpowiednia temperature a wentylator zalacza sie praktycznie tylko podczas dlugiego stania w korku. W aktualnych temperaturach wskaznik temp jest praktycznie caly czas (poza korkami) na 1/4...
Czy to moze byc przyczyna mniejszej mocy?
co moge z tym zrobic?
|
|
Góra |
|
 |
Pawian |
#175951 Wysłany:
02 Paź 2008, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
|
Góra |
|
 |
lukasik |
#184160 Wysłany:
28 Paź 2008, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 23 Sty 2008, Posty: 146
|
Podepnę się również po temat. Mianowicie w moim punciaku mam następujący problem: Samochód dosyć szybko się nagrzewa gdy stoję w korku. Wentylator włącza się dopiero w okolicy 3/4 (zdarza się również że włączy się wcześniej- tak jak teoretycznie powinien się włączyć) i chłodzi chwilkę i się wyłącza, chłodzi chwilkę i się wyłącza- i dzięki temu wskazówka temp. zbliża się do czerwonego  . I tu moje pytanie- czy jest to zawieszający się termostat?Czy w punciaku jest jakiś czujnik/termostat znajdujący się na chłodnicy który jest odpowiedzialny za załączanie wentylatora? Czy może to być wina termostatu znajdującego się na silniku?Dodam jeszcze że gdy jadę <nie stoję w korku> to samochód się nie grzeje- jest nawet poniżej połowy skali (prawidłowo chyba powinno się trzymać na połowie skali?)
Proszę o szybką odpowiedź:)
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#185371 Wysłany:
02 Lis 2008, 01:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Sprawdź poziom płynu chłodniczego - u mnie dzieje się podobnie, gdy jest poniżej minimum (mam wyciek i muszę dość często kontrolować stan płynu i dolewać, żeby mi się totalnie nie zagrzał - nigdy nie mogę znaleźć czasu, by rozgrzebać auto, aby znaleźć źródło tego wycieku).
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#185444 Wysłany:
02 Lis 2008, 12:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
lukasik bardzo żle, że wskazówka podchodzi pod czerwone pole.Sprawdż, czy chłodnica jest równomiernie nagrzana, bo może być zapowietrzona i stąd te problemy. Winny może być również termostat[to najprawdopodobniejsze] i nie przepuszcza.W chłodnicy znajduje się czujnik, który załącza wentylator i też może być przyczyną niedomagań.
|
|
Góra |
|
 |
łukasz164 |
#195545 Wysłany:
30 Lis 2008, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 24
|
lukasik napisał(a): Samochód dosyć szybko się nagrzewa gdy stoję w korku. Wentylator włącza się dopiero w okolicy 3/4 (zdarza się również że włączy się wcześniej- tak jak teoretycznie powinien się włączyć) i chłodzi chwilkę i się wyłącza, chłodzi chwilkę i się wyłącza- i dzięki temu wskazówka temp. zbliża się do czerwonego
mam podobne objawy, oprócz tego jest taka sytuacja,że do połowy skali temperatury jest ogrzewanie, przy połowie i więcej zaczyna lecieć chłodne powietrze. wąż dochodzący do nagrzewnicy jest gorący natomiast wychodzący jest zimny.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#195916 Wysłany:
02 Gru 2008, 16:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
łukasz164 nie wiem , czy napisałeś post w formie zapytania, czy tylko oznajmiłeś co się u Ciebie dzieje  W każdym bądż razie odpiszę, że jest problem. Takie objawy świadczą o zapowietrzeniu się układu. Tylko pytanie z jakiego powodu. Jeżeli masz ogrzewanie to obydwa węże na pewno są ciepłe. Prawdopodobnie grzać przestaje, kiedy otworzy się termostat i płyn nie może przedostać się przez nagrzewnicę, np. z powodu zapowietrzenia układu.
|
|
Góra |
|
 |
łukasz164 |
#195982 Wysłany:
02 Gru 2008, 19:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 24
|
czech22 napisał(a): łukasz164 nie wiem , czy napisałeś post w formie zapytania, czy tylko oznajmiłeś co się u Ciebie dzieje
Oznajmiłem co się dzieje i zapomniałem zadać pytanie  zrobić odpowietrzenie tak jak napisane jest w poście wyżej? to ma być zrobione przy nagrzanym silniku? a co może być przyczyną zapowietrzenia układu, dzięki za radę
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#196235 Wysłany:
03 Gru 2008, 17:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Na zimnym silniku odkręć korki odpowietrzające na chłodnicy i wężu do nagrzewnicy. Uzupełnij płyn,zakręć odpowietrzniki. Włącz silnik i niech chodzi, aż wentylator włączy się parę razy. Daj ogrzewanie na max i sprawdż, czy jest gorące powietrze. Sprawdż również, czy chłodnica po nagrzaniu jest cała gorąca.O ile nagrzewnica jest zapowietrzona, to powinno pomóc. Powodem zapowietrzenia może być : złe odpowietrzenie po wymianie płynu, obniżenie poziomu płynu poniżej min,problemy z uszczelką glowicy. Przyczyną problemów może być również żle otwierający się termostat.
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#196889 Wysłany:
06 Gru 2008, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
podlacze sie
u mnie sytuacja wyglada nastepujaco:
- jazda - 1/4
- gdy soimy w korku temperatura wzrasta
- wentlator uruchamia sie dopiero przy 3/4 wskaznika
diagnoza - wmienic termostat bo prawdopodobnie jest niedogrzany
cz to mozliwe ze wentlator ma walniety pierwsz bieg ?
chodzi o to ze jak wczoraj sprawdzalismy i chcielism na krotko go spiac to dzialal tlko na jednym pinie - malo tego wentlator dzialal tlko prz wlaczonej stacyjce
sadzimy ze walniety jest opornik w wentylatorze i nie zalacza sie w ogole pierwszy bieg ktory powinien sie uruchomi przy ok 1/2
temperatura pracy silnika punto 1.2 to 98 stopni i teoretcznie jest to w polowie skali
wydaje sie ze pierwszy bieg powinien pracowwac przy wlaczonej stacyjce
czy ktos ma jakies pomysly ?
Punto 1.2 75 ELX
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#196894 Wysłany:
06 Gru 2008, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Pejt uważam, że jesteś w błędzie. Wentylator powinien załaczyć się nawet jeżeli kluczyka w stacyjce nie ma. Nie słyszałem, żeby w jakimkolwiek punto było kilka biegów wentylatora. Stanowczo za póżno wentylator się załącza. Przyczyny są różne, od termostatu poprzez czujnik,który załącza wentylator.
|
|
Góra |
|
 |
panjavor |
#196898 Wysłany:
06 Gru 2008, 15:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Skarżysko Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 403
|
|
Góra |
|
 |
Pejt |
#197003 Wysłany:
06 Gru 2008, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 104
|
panjavor - termostat idzie do wymiany
czech - no ja wiem ze wentylator powinien dzialac bez kluczyka w stacyjce, a u mnei wlasnie tak nei jest
da sie go zalaczyc na ktorko tylko przy wlaczonej stacyjce
wentylator raczej jest dwubiegowy. dlaczego ? bo ma trzy kabelki - masa i dwa jakies jeszcze
jak na spinalismy na krotko to przy jednym zalalapywalo ( tylko przy przekreconej stacyjce ), a drugi byl martwy ( niezaleznie od stacyjki )
i teraz jest teoria : laczy tylko przy stacyjce bo dziala tylko drugi bieg wentylatora ktory ze wzgledu na zbyt duza moc dziala tylko z silnikiem wlaczonym
padl bieg pierwszy ktory ma ominieta stacyjke i dlatego wlasnie tak pozno zalacza sie wentylator bo robi to tylko dopiero w momencie kiedy zaskakuje bieg drugi czyli cos ok 120 stopni
czy ktos analizowal u siebie to ? jak to jest z tymi polaczeniami ?
podobno do punto powinno sie lac tylko i wylacznie orginalny plyn chlodniczy fiata bo ten caly uklad jest lekko popieprzo.... ??
orientuje sie ktos gdzie sa czujniki temperatury ?
podobno sa dwa : jeden dla wentylatora znajduje sie w chlodnicy tam gdzie wpina sie zlaczke
drugi w silniku dla wskaznika
_________________ Punto I '97 1.2 75KM gaz
|
|
Góra |
|
 |
łukasz164 |
#198826 Wysłany:
13 Gru 2008, 16:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 24
|
czech22 zrobiłem odpowietrzenie ale niestety nie pomogło, ogrzewania dalej nie ma. Wentylator załączył się kilka razy ale prawie przy czerwonym polu. Temperatura się minimalnie obniżyła ale nie zeszła poniżej 3/4 skali. Chłodnica była gorąca także termostat chyba jest ok? no i tym razem ogrzewania nie było od początku, wąż dochodzący do nagrzewnicy był zimny, dopiero gdy temperatura doszła do czerwonego pola był gorący. Czy to może być problem z uszczelką?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#199080 Wysłany:
14 Gru 2008, 13:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
łukasz164 bardzo możliwe, że uszczelka. Najpierw należałoby rozwiązać problem ze zbyt póżno załączającym się wentylatorem, a tym samym przegrzewaniem silnika. Bardzo możliwe, że termostat zbyt póżno się otwiera , lub nie otwiera się całkowicie. Przewód idący od termostatu do chłodnicy powinien być już całkowicie gorący przy 1/4 skali.Chłodnica również. Dlatego termostat może być do wymiany, lub nawala czujnik załączający wentylator, choć z drugiej strony w przypadku zapowietrzania układu kompresją, również będą podobne objawy. W każdym bądż razie wskazówka nie powinna przekraczać połowy skali. Proponuje zacząć od sprawdzenia termostatu.
|
|
Góra |
|
 |
łukasz164 |
#199094 Wysłany:
14 Gru 2008, 14:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Dzierżoniów Rejestracja: 11 Lip 2008, Posty: 24
|
Wczoraj wieczorem jeszcze jechałem i coś się ruszyło:-) jest już ogrzewanie, ale wentylator włączył się przy 3/4 skali. W tej chwili od połowy skali temperatura rośnie bardzo powoli. Na trasie utzrymuje się poniżej połowy. Przy 3/4 powietrze było już nawet gorące. Chłodnica jest gorąca już przy 1/4 skali tak jak piszesz. Uszczelka była już robiona jakieś 10 000 km temu  muszę jeszcze zaobserwować poziom płynu chłodniczego.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#199173 Wysłany:
14 Gru 2008, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Mimo wszystko dużo wskazuje na nieotwieranie się całkowite termostatu, bądż czujnik. Ale to tylko przypuszczenia. Staraj sie go nie przegrzewać. Temperatura wolno rośnie, to prawidłowe, ale stanowczo za póżno włącza się wentylator. Nie za bardzo wiem co miałeś na myśli obserwując płyn.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|