|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:05
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bumboos |
#179835 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
Martinezio napisał(a): A ja się nie zgodzę - dają wygląd, że niby kat jest obecny Chyba nawet Ty pisałeś kiedyś, że na przeglądach zerkają czasami pod auto aby sprawdzić, czy kat jest Mi np. chodzi głównie o to, czy na strumienicy przejdzie pozytywnie przeglądy, bo na mocy mi szczególnie jakoś nie zależy - byle dało się sensownie przyspieszać i wyprzedzać zawalidrogów. Z uszkodzonym katem za bardzo bym sobie nie poszalał, nie?
Popieram w 100% teraz zanim wyprzedze tira to pierw odmawiam zdrowaśke pozniej minuta strachu i uff...udalo sie wyprzedzilem
Wiec mam wybor - kupić nowy katalizator za 500zl - kupic strumienice za 50zl..
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#179836 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Cytuj: Wiec mam wybor - kupić nowy katalizator za 500zl - kupic strumienice za 50zl.. bumboos: jest 3 wyjście... dzikidaniel napisał(a): Tańszym i lepszym rozwiązaniem jest wstawienei kawałka rury niż strumienicy
Tą wypowiedź także popieram...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#179838 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
STax napisał(a): Metale z których jest zbudowany są cholernie drogie
To wiem - do katów pchają głównie platynę (przynajmniej kiedyś tak było - nie wiem, co pchają obecnie). Jednak sprzedać to do jubilera, to już chyba była by lekka przesada  Chyba, że w skupie złomu kolorowego... Tylko, czy to zgodne z prawem? Nie wszystko można sprzedawać - trzeba udowodnić pochodzenie, cy cuś tam... 
|
|
Góra |
|
 |
bumboos |
#179839 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
wstawię tą przepustnicę i napisze wam Vmax - nie wiadomo czy zmiana (o ile mam nadzieje bedzie) zostanie spowodowana wyjeb...niem katalizatora czy moze dzieki "super strumienicy" napisze wam co i jak i kazdy wyciagnie wlasne subiektywno obiektywne wnioski
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#179840 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:40; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Martinezio: no tak, ale przecież jak taki mechanik wytnie Ci kata, no to ma na to rachunek - dowód, że zapłaciłeś mu te 50 czy 100zł za to, żeby mógł zarobić na nim jeszcze parę setek [ Dodano: 14 Paź 2008 22:40 ]bumboos: no cóż, tak czy siak poprawy osiągów życzę.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
bumboos |
#179841 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:41; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
bumboos napisał(a): wstawię tą przepustnicę i napisze wam Vmax - nie wiadomo czy zmiana (o ile mam nadzieje bedzie) zostanie spowodowana wyjeb...niem katalizatora czy moze dzieki "super strumienicy" napisze wam co i jak i kazdy wyciagnie wlasne subiektywno obiektywne wnioski
sorry wypilem kilka browarow i zboczenie zawodowe sie wlaczylo , nie przepustnice a strumienice.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#179843 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
STax napisał(a): Martinezio napisał(a): Jak ktoś zostawi kata, który jest sprawny, to czemu ma go nie sprzedać? Żeby było śmiesznie, kat nie musi być sprawny. Metale z których jest zbudowany są cholernie drogie (dlatego nowy kat jest też drogi) i nawet zapchany sprzedany w odpowiednim miejscu daje niezłą kasę... Nie metale i srebro a platyna  (naprostowane) STax napisał(a): Martinezio napisał(a): Na tej zasadzie można by sądzić, że nie ma opinii obiektywnych w ogóle. I w zasadzie właśnie tak jest... Opinia kogoś, zawsze jest jego subiektywną opinią... Obiektywność jest pojęciem czysto teoretycznym, praktycznie niewystepującym w rzeczywistości. / To tak na marginesie 
Niezgodzę się. Są osoby które potrafią podejść do tematu oiektywnie i są ludziska dla których wada staję się zaletą i obiektywizm ucieka.
bumboos, za 5zł masz kawałek rury a efekt conajmniej równie dobry... A jak wstawisz strumienice to odczujesz różnice. Właśnie o takiej różnicy piszą osoby które wymieniły przytkany kat na "wspaniałą" strumienice. Ale nadal nie będziesz miał porównania do wersji ze wspawaną rurą. I tu jest właśnie brak obiektywizmy.
Ostatnio edytowany przez dzikidaniel, 14 Paź 2008, 23:54, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#179845 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
STax: ja mu mojego nie zostawię  Sam zawiozę do skupu
Z resztą i tak na razie nie będę ruszał kropka - zaczynam budowę domu i mam ważniejsze wydatki  Tylko sobie uszczelkę dekla zmienię, bo już ją mam (tylko czasu brak na wymianę), żeby nie lało się po bloku (oczywiście ze spiłowaniem stopek włącznie  ).
|
|
Góra |
|
 |
bumboos |
#179846 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:48; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
dzikidaniel napisał(a): Nie metale a srebro
Nie srebro a platyna 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#179848 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Tak dla ścisłości i podsumowania - w kacie są metale - srebro, platyna, chyba pallad, woflram i inne takie.
[ Dodano: 14 Paź 2008 22:51 ] A i żeby było śmieszniej, to starszych katalizatorach jest tych drogich związków więcej niż w nowoczesnych jeśli dobrze pamiętam.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#179849 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
bumboos napisał(a): dzikidaniel napisał(a): Nie metale a srebro Nie srebro a platyna 
Dobrze że wreszcie kto mnie naprostował. Mea culpa.
|
|
Góra |
|
 |
bumboos |
#179850 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
STax napisał(a): Tak dla ścisłości i podsumowania - w kacie są metale - srebro, platyna, chyba pallad, woflram i inne takie.
[ Dodano: 14 Paź 2008 22:51 ] A i żeby było śmieszniej, to starszych katalizatorach jest tych drogich związków więcej niż w nowoczesnych jeśli dobrze pamiętam.
Tak dokladnie kiedys bylo wiecej platyny jako ze ta jest jednym z drozszych metali o nia jest caly boj. W Czechach jest najblizsza duza firma ktora robi recycling.
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#179851 Wysłany:
14 Paź 2008, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
dzikidaniel napisał(a): Nie metale a srebro
Ekhymm... Słabo pamietam chemię, ale zawsze wydawało mi się, że srebro to też metal
Inna śpiewka, że srebro nie pasi do kata, bo ma niższą temperaturę topnienia do platyny, a poza tym mogło by wejść w reakcję z gorącymi wyziewami. Musi być metal z rodziny szlachetnych, który nie reaguje z niczym, a jednocześnie ma właściwości katalizacyjne (czyli wspomagajace zachodzenie reakcji chemicznej - w spalaniu jest to utlenianie).
IMO najbardziej pasował by tu iryd, lub właśnie platyna.
|
|
Góra |
|
 |
bumboos |
#179852 Wysłany:
01 Lis 2008, 10:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
Polecam ciekawy watek z elektrody
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic510599.html
[ Dodano: 01 Lis 2008 10:03 ]
A wiec jestem po wyrzuceniu katalizatora i przy okazji calego ukladu wydechowego. Czy strumienica cos daje - moim zdaniem jedynie wyglad. Imituje katalizator i tylko tyle nic pozatym - wiec w mojej opini jesli ktos chce wywalac katalizator moze sobie wstawic rure lub strumienice(by miec spokoj na przegladach)
SAMA STRUMIENICA POZA WYGLADEM W MOJEJ OPINI NIC NIE DAJE
Punto jakby lekko sie ozywilo (nie wiem moze to tylko moja ocena) predkość max 135 km/ h Co jeszcze moze byc przyczyna. Nowe sprzęgło, skrzynia nowa , wydech nowy - oczywiscie sonda nowa.
Bardzo niskie HC, stopnie kompresji dobre.
Prosze o jakies podpowiedzi.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185151 Wysłany:
01 Lis 2008, 11:37; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
bumboos |
#186723 Wysłany:
05 Lis 2008, 23:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
Witam
Przepraszam za tak dlugi brak odpowiedzi.
Rozmiar opon 175x80xR13
Sam juz nie wiem za co sie jeszcze wziasc by go odmulic.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#186740 Wysłany:
06 Lis 2008, 01:35; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
bumboos: rozmiar opon już wiele tłumaczy... seryjny rozmiar to 155/70/13 albo 165/65/13 (zamienniki o praktycznie tej samej średnicy), wiec jak masz 175/80/13 to ci licznik zaniża. Czyli jak na liczniku masz 100km/h to tak naprawdę jedziesz 110km/h Wygląda na to, że v-max u ciebie wynosi realnie ok. 150km/h może ciut mniej, ale to raczej ze względu na szersze opony i duże opory toczenia przy takim profilu.
Gdybyś zmieniał opony to kup 175/60/13 albo standardowy rozmiar 165/65/13 lub 155/70/13
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Włodar |
#186813 Wysłany:
06 Lis 2008, 15:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 17 Sty 2008, Posty: 361
|
no dobra ale co rozmiar kapci ma do prędkości obrotowej silnika?????  autor tematu napisał że ma też problem z obrotami,na pierwszej stronie jest [ Dodano: 06 Lis 2008 14:05 ]kurna a pompa paliwa?? filtr paliwa?? moja pompka jak się kończyła to też miała nieraz problem z wchodzeniem na obroty wysokie,ale to było od czasu do czasu,może już jest mało wydajna? albo ten filter bo co tu jeszcze może być? 
_________________ Punto 97r 1.2 75 KM SX
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#186904 Wysłany:
06 Lis 2008, 19:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
bumboos napisał(a): problemy z przyśpieszaniem są - szczególnie na 4,5 biegu na 5 biegu nie ma szans by wszedl na więcej niż 4000 obrotów (wątpie by do 4 doszedł)
Hmm, ja bym jednak stawiał na zbyt duże koła... Oczywiście może coś jeszcze niedomaga, ale to one w dużym stopniu osłąbiają osiągi punto bumboosa
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
bumboos |
#186972 Wysłany:
06 Lis 2008, 23:51; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: włocławek Rejestracja: 01 Wrz 2007, Posty: 24
|
Witam
W tym tygodniu podjade na zmiane opon na zimowe, sa standardowego rozmiaru - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Pozdrawiam i dziekuje za wsparcie
[ Dodano: 06 Lis 2008 23:51 ] Jesli chodzi o pompy paliwa to pracuje w hurtowni elektoniki pojzdowej (sondy , przeplywomierze , pompy paliwa i silniczki krokowe) pompe wyjalem wrzucilem na tester - nic jej nie brakuje.
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
arturo |
#188394 Wysłany:
11 Lis 2008, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Czechowice Rejestracja: 04 Cze 2008, Posty: 1
|
A sprawdź czy rozrząd ci nie przesunął się o 1 lub 2 zęby
Ja tak miałem i tez mk1 był mułowaty
|
|
Góra |
|
 |
roy61 |
#192992 Wysłany:
23 Lis 2008, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Oświęcim - okolice Rejestracja: 10 Lut 2008, Posty: 23
|
Ja stawiam na opony..sprawdz czy sa dobrze dopompowane..co do kata to mialem 180k w tym 120 na gazie i kata mialem jak nowy podczas wymiany na rure..ale warto go wyciac zeby sprzedac..
Swoja droga wielkosc kapcia tez ma duzo do przyspieszenia
_________________ Punto I 75 SX + LPG
95r / 195k
|
|
Góra |
|
 |
andree01 |
#200221 Wysłany:
18 Gru 2008, 13:08; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 18 Gru 2008, Posty: 8
|
po wycięciu kata punciak dalej mułowaty max 1`30km/h, jakie mogą być przyczyny auto nie ma lpg rozmiar opon standardowy
_________________ punto I 55KM 1999r
|
|
Góra |
|
 |
nosscore |
#209861 Wysłany:
18 Sty 2009, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Gru 2008, Posty: 133
|
Przeczytałem wszystkie uwagi, wywody o katach i strumienicach, ale odpowiedz na twoje pytanie ciągle zostaje bez odpowiedzi. Sam posiadam punto 1,1 na standardowych kołach, bez żadnych modyfikacji silnika, i wykręciłem ok 155, ale zaznaczam że nie katuję silnika,nie wygniatałem z niego max. Możesz napisać, jakie masz spalanie w mieście i na trasie przy normalnej jeździe, bo może coś jest z wtryskiem paliwa, może dawka nie jest wystarczająca?
Dla porównania moja kropa w cyklu mieszanym (miasto i trasa) spala 6l.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|