You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 26 Cze 2025, 09:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #181577 Wysłany: 20 Paź 2008, 16:39; 
 Temat postu: Drzenie kierownicy po wymianie bębnów
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
Witam,

Niedawno wymieniałem linki od hamulca recznego i przy okazji bębny. Teraz jak hamuje to trzęsie mi kierownicą. Czuje jak w tylnych kołach coś się obciera jak hamuje. Czy to normalne, czy bębny muszą się jakoś dotrzeć etc. Co radzcie?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #181585 Wysłany: 20 Paź 2008, 17:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Trochę dziwny objaw opisujesz. Kierownica drży przy problemach z przednimi hamulcami. Wydaje mi się, że drgania przenoszone są na całe nadwozie i przy okazji kierownicę. Absolutnie jest to nienormalne. Piszesz, ze wymieniałeś bębny, a dlaczego nie szczęki?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181626 Wysłany: 20 Paź 2008, 18:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
rzeczy dziwne a ciekawe o ile dobrze kojarze to puntolot bebny ma z tylu natomiast z przodu sa tarcze z klockami czyzbym sie mylil ?

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181633 Wysłany: 20 Paź 2008, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
panjavor masz rację, dlatego uważam, że to nie sama kierownica drży, ale całe nadwozie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181636 Wysłany: 20 Paź 2008, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
ale w tym przypadku to musi niesamowite drzenie ze przenosza sie na kolumne kierownicy... rozumiem ze mozna jeszcze wliczyc w to pewien luz na drazkach kierowniczych ale nie popadjamy w skrajnosci... albo po prostu klocki sie koncza i dlatego przy chamowaniu zaczyna coraz bardziej drzec ;/ a przez przypadek polaczylo soe z wymiana bebnow z tylu...

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181646 Wysłany: 20 Paź 2008, 19:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Być może, ale z takim problemem już się spotkałem. W każdym bądż razie o tym, czy drgania powoduje tył czy przód , mozna przekonać się zaciągając ręczny przy większej prędkości. Poza tym dajmy wypowiedzieć się kosikowi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181947 Wysłany: 21 Paź 2008, 17:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
Małe sprostowanie. To nie bebny miałem z tyłu wymieniane ale szczeki. Wiec może muszą sie dotrzec? Co wy na to?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181951 Wysłany: 21 Paź 2008, 17:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
To spróbuj jadąc ok. 100km/h zahamować tylko ręcznym. Wtedy będziesz wiedział, czy objaw drgań przechodzi z tyłu, czy masz problemy również z przodem. Może tarcze i klocki również są do wymiany.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181953 Wysłany: 21 Paź 2008, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
Spróbowac moge . Ale to zauważyłem po wymianie szczek i to dosyc odczuwalnie. tak jakby cos tarło (hamulec ) w kolach o cos.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181970 Wysłany: 21 Paź 2008, 19:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Jeżeli coś trze, to na pewno piasta się grzeje . Tak nie powinno być. Jeżeli mechanik to wymieniał, to proponuje reklamować. Jeżeli sam wymieniałeś, to zdemontuj koło, bęben i zdiagnozuj.Pdejrzewam, że będzie ślad tarcia.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #181985 Wysłany: 21 Paź 2008, 20:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 26 Mar 2008,
Posty: 30
kosik a dobrze założyłeś te cholerne sprężynki rozpierająco-trzymające szczęki ?

_________________
Punto 1,1 55 SX 5D 1996r. - biała strzała


Góra
 Profil  
 
 
 Post #182290 Wysłany: 22 Paź 2008, 18:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
Wymieniał mi mechanik. Musze chyba reklamowac


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184490 Wysłany: 29 Paź 2008, 17:59; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 28 Sie 2007,
Posty: 921
a toczył bebny przy tej okazji?

_________________
Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V
Image

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #184500 Wysłany: 29 Paź 2008, 18:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
czech22 napisał(a):
To spróbuj jadąc ok. 100km/h zahamować tylko ręcznym.

Taaaa i najlepiej na zakręcie. Ludzie zastanówcie się co piszecie! Hamując na ręcznym przy 100km/h można co najwyzej w drzewo się wkarować...

A co do objawów to w przypadku bembnów bicie nie powinno występować (no chyba że jakiś kretyn nie umiał ich założyć porządnie). Jak dla mnie albo wjechałeś w kałuże mając rozgrzane tarcze albo mechanik Ci coś zmajstrował.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185236 Wysłany: 01 Lis 2008, 17:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
dzikidaniel to się zastanawiam, jaki trzeba mieć talent, żeby hamując ręcznym zaliczyć drzewo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185461 Wysłany: 02 Lis 2008, 13:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
czech22, to jedź 100km/h ze sprawnym ręczym i go zaciągnij. Widocznie wyobraźnia nie ogarnia całego tematu...

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185523 Wysłany: 02 Lis 2008, 17:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
nie wiem czy to wina mechanika czy czegos innego. Mineło juz 2 tyg a problem wciaz jest. Czuc to zwłaszzca jak hamuje z duzej predkości ,(pow 70 km) musze sie do niego przejechac niech mi sprawdzi czy czegos nie skrzanił


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185556 Wysłany: 02 Lis 2008, 18:15; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
dzikidaniel: jeśli jadąc po prostej zaczniesz POWOLI zaciągać ręczny to nic się nie stanie... Ręczny nie ma tyle siły, żeby zablokować koła przy dużej szybkości. Oczywiście w zakręcie to co innego, ale na prostej, najlepiej gdzieś na pustej drodze można taką próbę zrobić. Pytanie tylko co to ma dać?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185612 Wysłany: 02 Lis 2008, 20:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
kosik proponuje jak najszybciej jechać z reklamacją, hamulce muszą być pewne. Straszny problem wyszedł z mojego postu, więc odpowiem dlaczego tak napisałem. Kiedyś dałem pewnemu magikowi sprawdzić tylne hamulce. Pewnie mało myśląc, kątówka zeszlifował krawędż bębna.Po odbiorze okazało się, że przy hamowaniu powyżej 80 km całe podwozie dostawało potwornych wibracji. Zastanawiałem się skąd ten problem. Zacząłem więc hamować ręcznym i zlokalizowałem przyczynę. Bębny sam doprowadziłem do stanu używalności. Stąd moja odpowiedż co to ma dać.Poza tym hamulec ręczny jest po to , żeby nim się ratować w razie ''draki'' i uważam, że nic się nie stanie nawet hamując ze 120 km/h. Osobiście to przetestowałem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #185744 Wysłany: 02 Lis 2008, 23:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Z panem modem STaxem trzeba się zgadzać...
Tyle odemnie w temacie.
Pozdro


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189921 Wysłany: 15 Lis 2008, 14:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 19 Cze 2007,
Posty: 53
Chyba do niego musze podjechac i sie z nim przejechac i mu to pokazac. 3 tygodnie a problem wciaz jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #189985 Wysłany: 15 Lis 2008, 17:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zgierz
Rejestracja: 20 Maj 2008,
Posty: 341
dzikidaniel napisał(a):
(no chyba że jakiś kretyn nie umiał ich założyć porządnie)

Nie wszyscy mistrzami mechaniki , ale nie oznacza to odrazu że są kretynami.

_________________
sporting 1.2 16V
Good Italian Job


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190324 Wysłany: 16 Lis 2008, 02:07; 
 Temat postu:
STax oj zdziwiłbyś się... Dobry ręczny i jedziesz na pisku opon, niezależnie od prędkości.

dzikidaniel nie sądzę aby czechowi chodziło o zahamowanie auta ręcznym, bo to przecież nie tylko jest głupie, ale nielogiczne. Jeśli drgania pochodzą od tylnych hamulców to można to sprawdzić właśnie jadąc i delikatnie podnosząc lewarek ręcznego. Jeśli to od tyłu to zacznie drgać stopniowo i delikatnie, w zależności od luzu pomiędzy szczękami a bębnem. Chyba wiesz o co mi chodzi...


Góra
  
 
 
 Post #190370 Wysłany: 16 Lis 2008, 11:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
mrider no i masz w zupełności rację.Tak w ogóle jak można stwierdzić drgania blokując podczas hamowania koła.


Ostatnio edytowany przez czech22, 16 Lis 2008, 11:49, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #190371 Wysłany: 16 Lis 2008, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrider napisał(a):
Dobry ręczny i jedziesz na pisku opon, niezależnie od prędkości.

Bardzo dobry (najlepiej hydrauliczny :twisted: ) ręczny i słabe opony to na pewno będzie pisk nawet na prostej :E Tym niemniej też miałem na myśli tak jak to napisałeś
mrider napisał(a):
można to sprawdzić właśnie jadąc i delikatnie podnosząc lewarek ręcznego

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 34 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO