|
Obecny czas: 26 Cze 2025, 04:27
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kosik |
#181577 Wysłany:
20 Paź 2008, 16:39; Temat postu: Drzenie kierownicy po wymianie bębnów |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
Witam,
Niedawno wymieniałem linki od hamulca recznego i przy okazji bębny. Teraz jak hamuje to trzęsie mi kierownicą. Czuje jak w tylnych kołach coś się obciera jak hamuje. Czy to normalne, czy bębny muszą się jakoś dotrzeć etc. Co radzcie?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#181585 Wysłany:
20 Paź 2008, 17:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Trochę dziwny objaw opisujesz. Kierownica drży przy problemach z przednimi hamulcami. Wydaje mi się, że drgania przenoszone są na całe nadwozie i przy okazji kierownicę. Absolutnie jest to nienormalne. Piszesz, ze wymieniałeś bębny, a dlaczego nie szczęki?
|
|
Góra |
|
 |
panjavor |
#181626 Wysłany:
20 Paź 2008, 18:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Skarżysko Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 403
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#181633 Wysłany:
20 Paź 2008, 19:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
panjavor masz rację, dlatego uważam, że to nie sama kierownica drży, ale całe nadwozie.
|
|
Góra |
|
 |
panjavor |
#181636 Wysłany:
20 Paź 2008, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Skarżysko Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 403
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#181646 Wysłany:
20 Paź 2008, 19:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Być może, ale z takim problemem już się spotkałem. W każdym bądż razie o tym, czy drgania powoduje tył czy przód , mozna przekonać się zaciągając ręczny przy większej prędkości. Poza tym dajmy wypowiedzieć się kosikowi.
|
|
Góra |
|
 |
kosik |
#181947 Wysłany:
21 Paź 2008, 17:03; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
Małe sprostowanie. To nie bebny miałem z tyłu wymieniane ale szczeki. Wiec może muszą sie dotrzec? Co wy na to?
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#181951 Wysłany:
21 Paź 2008, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
To spróbuj jadąc ok. 100km/h zahamować tylko ręcznym. Wtedy będziesz wiedział, czy objaw drgań przechodzi z tyłu, czy masz problemy również z przodem. Może tarcze i klocki również są do wymiany.
|
|
Góra |
|
 |
kosik |
#181953 Wysłany:
21 Paź 2008, 17:45; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
Spróbowac moge . Ale to zauważyłem po wymianie szczek i to dosyc odczuwalnie. tak jakby cos tarło (hamulec ) w kolach o cos.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#181970 Wysłany:
21 Paź 2008, 19:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jeżeli coś trze, to na pewno piasta się grzeje . Tak nie powinno być. Jeżeli mechanik to wymieniał, to proponuje reklamować. Jeżeli sam wymieniałeś, to zdemontuj koło, bęben i zdiagnozuj.Pdejrzewam, że będzie ślad tarcia.
|
|
Góra |
|
 |
minidet |
#181985 Wysłany:
21 Paź 2008, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 26 Mar 2008, Posty: 30
|
kosik a dobrze założyłeś te cholerne sprężynki rozpierająco-trzymające szczęki ?
_________________ Punto 1,1 55 SX 5D 1996r. - biała strzała
|
|
Góra |
|
 |
kosik |
#182290 Wysłany:
22 Paź 2008, 18:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
Wymieniał mi mechanik. Musze chyba reklamowac
|
|
Góra |
|
 |
ZoLtaR |
#184490 Wysłany:
29 Paź 2008, 17:59; Temat postu: |
|
 |
Ekstremista |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 28 Sie 2007, Posty: 921
|
a toczył bebny przy tej okazji?
_________________ Alfa Romeo 156 TI Sportwagon 2.4 JTDm 20V

|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#184500 Wysłany:
29 Paź 2008, 18:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
czech22 napisał(a): To spróbuj jadąc ok. 100km/h zahamować tylko ręcznym.
Taaaa i najlepiej na zakręcie. Ludzie zastanówcie się co piszecie! Hamując na ręcznym przy 100km/h można co najwyzej w drzewo się wkarować...
A co do objawów to w przypadku bembnów bicie nie powinno występować (no chyba że jakiś kretyn nie umiał ich założyć porządnie). Jak dla mnie albo wjechałeś w kałuże mając rozgrzane tarcze albo mechanik Ci coś zmajstrował.
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#185236 Wysłany:
01 Lis 2008, 17:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
dzikidaniel to się zastanawiam, jaki trzeba mieć talent, żeby hamując ręcznym zaliczyć drzewo.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#185461 Wysłany:
02 Lis 2008, 13:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
czech22, to jedź 100km/h ze sprawnym ręczym i go zaciągnij. Widocznie wyobraźnia nie ogarnia całego tematu...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
kosik |
#185523 Wysłany:
02 Lis 2008, 17:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
nie wiem czy to wina mechanika czy czegos innego. Mineło juz 2 tyg a problem wciaz jest. Czuc to zwłaszzca jak hamuje z duzej predkości ,(pow 70 km) musze sie do niego przejechac niech mi sprawdzi czy czegos nie skrzanił
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#185556 Wysłany:
02 Lis 2008, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel: jeśli jadąc po prostej zaczniesz POWOLI zaciągać ręczny to nic się nie stanie... Ręczny nie ma tyle siły, żeby zablokować koła przy dużej szybkości. Oczywiście w zakręcie to co innego, ale na prostej, najlepiej gdzieś na pustej drodze można taką próbę zrobić. Pytanie tylko co to ma dać?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#185612 Wysłany:
02 Lis 2008, 20:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
kosik proponuje jak najszybciej jechać z reklamacją, hamulce muszą być pewne. Straszny problem wyszedł z mojego postu, więc odpowiem dlaczego tak napisałem. Kiedyś dałem pewnemu magikowi sprawdzić tylne hamulce. Pewnie mało myśląc, kątówka zeszlifował krawędż bębna.Po odbiorze okazało się, że przy hamowaniu powyżej 80 km całe podwozie dostawało potwornych wibracji. Zastanawiałem się skąd ten problem. Zacząłem więc hamować ręcznym i zlokalizowałem przyczynę. Bębny sam doprowadziłem do stanu używalności. Stąd moja odpowiedż co to ma dać.Poza tym hamulec ręczny jest po to , żeby nim się ratować w razie ''draki'' i uważam, że nic się nie stanie nawet hamując ze 120 km/h. Osobiście to przetestowałem.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#185744 Wysłany:
02 Lis 2008, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Z panem modem STaxem trzeba się zgadzać...
Tyle odemnie w temacie.
Pozdro
|
|
Góra |
|
 |
kosik |
#189921 Wysłany:
15 Lis 2008, 14:15; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 19 Cze 2007, Posty: 53
|
Chyba do niego musze podjechac i sie z nim przejechac i mu to pokazac. 3 tygodnie a problem wciaz jest.
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#189985 Wysłany:
15 Lis 2008, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
dzikidaniel napisał(a): (no chyba że jakiś kretyn nie umiał ich założyć porządnie)
Nie wszyscy mistrzami mechaniki , ale nie oznacza to odrazu że są kretynami.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#190324 Wysłany:
16 Lis 2008, 02:07; Temat postu: |
|
|
STax oj zdziwiłbyś się... Dobry ręczny i jedziesz na pisku opon, niezależnie od prędkości.
dzikidaniel nie sądzę aby czechowi chodziło o zahamowanie auta ręcznym, bo to przecież nie tylko jest głupie, ale nielogiczne. Jeśli drgania pochodzą od tylnych hamulców to można to sprawdzić właśnie jadąc i delikatnie podnosząc lewarek ręcznego. Jeśli to od tyłu to zacznie drgać stopniowo i delikatnie, w zależności od luzu pomiędzy szczękami a bębnem. Chyba wiesz o co mi chodzi...
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#190370 Wysłany:
16 Lis 2008, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
mrider no i masz w zupełności rację.Tak w ogóle jak można stwierdzić drgania blokując podczas hamowania koła.
Ostatnio edytowany przez czech22, 16 Lis 2008, 11:49, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#190371 Wysłany:
16 Lis 2008, 11:44; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider napisał(a): Dobry ręczny i jedziesz na pisku opon, niezależnie od prędkości. Bardzo dobry (najlepiej hydrauliczny  ) ręczny i słabe opony to na pewno będzie pisk nawet na prostej  Tym niemniej też miałem na myśli tak jak to napisałeś mrider napisał(a): można to sprawdzić właśnie jadąc i delikatnie podnosząc lewarek ręcznego
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|