You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 01:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #187449 Wysłany: 08 Lis 2008, 18:35; 
 Temat postu: Syczenie wydechu przy 2500obr/min
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Sytuacja wygląda tak: we wtorek miałem auto zapakowane (5 osób +bagaż) i zjeżdżając z krawężnika podwozie stuknęło o ziemię. Obejrzałem auto, tłumik wisi na swoim miejscu no to nic, jadę dalej.
Po paru dniach tj wczoraj wracając samemu w trasie usłyszałem dziwny dźwiek dochodzący z tyłu. Okazało się, że w zakresie ok. 2400-2600 obr/min słychać takie jakby syczenie z okolic wydechu (tak mi się wydaje). Niezależnie czy przyspieszam czy zwalniam (przy zwalnianiu jest to odgłos podobny do zaworu blow-off turbiny, takie pss, pss, pss), na każdym biegu, także na luzie. Oglądałem auto jeszcze raz, ale nie widzę nigdzie dziury, łączenie tłumika z resztą wydechu też wygląda ok...
Czy możliwe, że tłumik "połamał się" w środku? Tzn czy uderzenie mogło zniszczyć jego wnętrze i stąd dziwny dźwięk? Zmiany w osiągach nie zauważyłem, dźwięk wydechu też się nie zmienił...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #187451 Wysłany: 08 Lis 2008, 18:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
nie wiem czy ci to pomoze ale jak mnie urwal sie wydech w firmowym peugeocie boxerze to jak puszczalem gas przy zmianie biegow to wlasnie bylo slychac takie cos jak wspomniane przez ciebie blow-off

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #187491 Wysłany: 08 Lis 2008, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Łodziak: no nie bardzo mi to pomoże, bo ja mam wydech cały (przynajmniej wizualnie).

Zasatanawiają mnie 3 rzeczy:
- syczenie jest tylko w wąskim zakresie 2400-2600 rpm
- osiągi i dźwięk się nie zmieniły
- czy możliwe jest uszkodzenie wnętrza tłumika prze takie uderzenie o drogę?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187500 Wysłany: 08 Lis 2008, 21:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
STax napisał(a):
ja mam wydech cały (przynajmniej wizualnie).

musisz bardzo dokladnie przeswietlic caly uklad wydechowy. ja u siebie mialem przedmuchy na uszczelce pod kolektorem a przy wymianie okazalo sie ze nie tylko a mianowicie okazalo sie ze pod tym laczeniem kolektora z reszta wydechu gdzie daje sie owa uszczelke mialem oberwny spaw i tam tez mialem przedmuchy, na chwile przed wymiana uszczelki i pospawaniem tego przy przyspieszaniu pojawialo sie cos na wzor lekkiego syczenia

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #187563 Wysłany: 08 Lis 2008, 23:35; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Łodziak napisał(a):
musisz bardzo dokladnie przeswietlic caly uklad wydechowy

Nie muszę... Przeczytaj opis sytuacji - tylko tylny tłumik uderzył o ziemię (a może o krawężnik) i to z tyłu dobiega syczenie, więc reszta wydechu nic do tego nie ma.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187589 Wysłany: 09 Lis 2008, 00:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
A to tylko tylny tłumik mógł się uszkodzić gdy nim zachaczyłeś? Układ masz w całości i na sztywno od elastycznego przewodu aż do końcowego tłumika i wg mnie wszystko na tym odcinku mogło zostać uszkodzone. Co nie oznacza że przy dobrym uderzeniu nawet kolektor mógł oberwać. Puści najsłabsze ogniwo i wcale nie musiał to być końcowy tłumik.
A co do tego że wygląda ok to czy spuściłeś wydech i sprawdziłeś czy z góry jakiś spam nie puścił?
A co do tłumików to jeśli są uszkodzone to albo nie przepuszczają spalin tak jak należy albo środek zaczyna dzwonić lub mają przedmychy spowodowane korozją. Innych opcji nie ma.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #187594 Wysłany: 09 Lis 2008, 01:43; 
 Temat postu:
U mnie po urwaniu wydechu i wymianie na nowy taki syk się pojawiał w podobnym przedziale obrotów. Okazało się że przepuszczała uszczelka łącząca kolektor z 2w1.
Przy takim zahaczeniu mogła polecieć "plecionka" w środku, tzn ta elastyczna, pierścieniowa rura pod plecionką.


Góra
  
 
 
 Post #187639 Wysłany: 09 Lis 2008, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Układ jest sztywny, ale sam tłumik nie ma wielkiej możliwości ruchu, więc jakby go mocno ruszyło (tak żeby popsuć coś z przodu) to by się chyba urwał. Co do kolektora i 2w1 to raczej odpada, bo otworzyłem maskę i kręciłem przepustnicą żeby posłuchać i nic nie słychać, a jak w środku nacisnąłem gaz to ewidentnie dźwięk dobiega z tyłu. Może jutro wjadę na kanał i obejrzę sobie całość jak będę mieć czas.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188567 Wysłany: 11 Lis 2008, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 05 Lis 2008,
Posty: 40
jak dla mnie to moze byc zerwna druciany przegub przy kolektorze. W moim aucie tak bylo. Wydawal dziwne odglosy. Wymienilem przegub i jest git


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188568 Wysłany: 11 Lis 2008, 21:21; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Puszcza Ci na jakimś łączeniu rurek ;) Nie wymyślaj tutaj kosmosu, że coś tłumik w środku :E:E:E:E:E :rotfl: :E

[ Dodano: 11 Lis 2008 20:21 ]
Kanał, odpalony silnik i łapką czy wyczujesz strumień spalin przy jakimś łączeniu.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188601 Wysłany: 11 Lis 2008, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
STax zerknij sobie na laczeniu srodkowego tlumika z katalizatorem tam jest taka obejma spinajaca uklad moze tam sie cos poluzowalo i w tej granicy obrotow gazy wprawiaja go w rezonasn

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188662 Wysłany: 12 Lis 2008, 09:44; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Hmm, na kanale obejrzałem, ale nic nie stwierdziłem :/ Natomiast potem przy pomocy kumpla stwierdziłem, że to nie jest syczenie tylko raczej brzęczenie (tak jak ty ipIV miałeś z osłoną kata), i wygląda, ze to gdzieś bliżej tłumika środkowego niż końcowego... Na razie nic z tym nie będę robił w sumie bardzo to nie dokucza, ale może w grudniu czas na to znajdę :E

[ Dodano: 12 Lis 2008 08:44 ]
Parę zdjęć:

Łączenie tłumika końcowego i środkowego
Image
Image

Tu jakiś zakręt :E Może ta blaszka od góry pobrzękuje :/
Image

A tu cały wydech:
Image

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188789 Wysłany: 12 Lis 2008, 12:56; 
 Temat postu:
Sprawdź czy ta osłona pomiędzy tunelem a wydechem w okolicach kata i środkowego tłumika dobrze i pewnie trzyma się podwozia. Ja tę osłonę wywaliłem bo hałasowała w zakresie 2800-3000 obr/min.


Góra
  
 
 
 Post #528777 Wysłany: 13 Gru 2011, 11:26; 
 Temat postu: Re: Syczenie wydechu przy 2500obr/min
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Temat mega stary ale mój :mrgreen: więc wypada dopisać jak się sprawa zakończyła.
Okazało się, że brzęczała blaszka nad tłumikiem, widoczna na ostatnim zdjęciu w poście wyżej.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #528807 Wysłany: 13 Gru 2011, 13:39; 
 Temat postu: Re: Syczenie wydechu przy 2500obr/min
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Nakło\Trzeciewnica\Bydgoszcz
Rejestracja: 11 Gru 2010,
Posty: 102
Pomógł: 1
No właśnie chciałem pisać ale patrze temat już trochę ma latek ja ze swojej strony tylko dodam że tą blaszkę u siebie miałem spawaną bo to strasznie kruszeje i wtedy są takie objawy hałasu.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO