|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 23:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
buczek21 |
#188495 Wysłany:
11 Lis 2008, 18:21; Temat postu: Orginalny centralny zamek + Alarm |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 11 Lis 2008, Posty: 123 Pomógł: 4
|
Prosze o porade..albo najlepiej o cud
Problem jest następujący:
Fiat Punto Mk1 z orginalnym centralnym zamkiem + nieoginalny alarm z pilotami...
Wszystko podpiąłem bez najmniejszych problemów,wszystko działa.Prócz tego zeby centralka współdziałała z alarmem.
Wiem gdzie znajduje sie sterownik centralki,wiem które kable otwierają i zamykają siłowniki..Główny problem to pare mozliwosci podpiecia alarmu
Z tego co wyczytałem to siłowniki sterowane są minusem.Nie wiem czy ten alarm tez,czy + ..W komplecie z alarmem dostałem przekaźnik,moze przez niego to wszytsko spiąc??Powoli brakuje mi pomysłów
Wrzuciłem skan opisu alarmu,moze to pomoze:


Z góy wielkie dzieki za jakiekolwiek porady.
Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
mrider |
#188513 Wysłany:
11 Lis 2008, 19:22; Temat postu: |
|
|
żółtoczarny i żółty do +12v
pomarańczowoczarny i pomarańczowy do masy
biały do zamknij, białoczarny do otwórz.
Jeśli dobrze pamiętam to od strony instalacji auta biały to zamknij, niebieski to otwórz, ale to już musisz sam sprawdzić.
Na wszystkie kable pozakładaj bezpieczniki! Ten schemat instalacji jest tak uproszczony że nie daje gwarancji że mój opis zadziała.
|
|
Góra |
|
 |
panjavor |
#188559 Wysłany:
11 Lis 2008, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Skarżysko Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 403
|
buczek21przekaznik jest potrzebny do odciecia zaplonu, ktorego nie musisz umieszczac w ukladzie ja u siebie pare dni temu tez montowalem podobny alarm
mrider napisał(a): żółtoczarny i żółty do +12v zgadza sie, pomarańczowoczarny i pomarańczowy do masy i to tez jest pewne, Jeśli dobrze pamiętam to od strony instalacji auta biały to zamknij, niebieski to otwórz i tu mrider tez masz 100% racje.
buczek21
nie wiem w ktorym miejscu wrzuciles sobie centralke alarmu ale mi najprosciej bylo wrzucic kolo bezpiecznikow przy kierownicy i tam szukalem wszystkich przewodow. Jesli chodzi o sterowanie centralnym to najprosciej jest zdjac boczek i przy pomocy kontrolki sprawdzic tak na 1000% czy przy zamykaniu na bialym przewodzie jest prad i przy zamykaniu na niebieskim. Bedziesz bardziej niz pewny i dopiero wpiac sie instalacje 
_________________ #1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#188613 Wysłany:
11 Lis 2008, 22:37; Temat postu: |
|
|
panjavor napisał(a): Jesli chodzi o sterowanie centralnym to najprosciej jest zdjac boczek i przy pomocy kontrolki sprawdzic tak na 1000% czy przy zamykaniu na bialym przewodzie jest prad i przy zamykaniu na niebieskim. Bedziesz bardziej niz pewny i dopiero wpiac sie instalacje 
Masa, kolego  Na przewodach odpowiedzialnych za zamykanie/otwieranie może pojawiać się tylko masa. Gdy tam się pojawi napięcie to w najlepszym przypadku poleci jakiś bezpiecznik tylko...
Najprościej znaleźć odpowiednie przewody za pomocą igły podpiętej kabelkiem do masy, wbijając się w przewód i obserwując reakcję zamka. Ważne żeby zablokować zamek przy otwartych drzwiach i nie podpinać igły na dłużej niż 1 sekundę.
Co do miejsca montażu to jest to najbardziej dostępne miejsce bo wszystko jest pod ręką, a przy odcięciu zapłonu można za pomocą przekaźnika wpiąć się w kabelek zasilający pompę paliwa. Przy takim rozwiązaniu do komory silnika wystarczy poprowadzić tylko jeden kabelek, do syreny 
|
|
Góra |
|
 |
panjavor |
#188634 Wysłany:
11 Lis 2008, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Skarżysko Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 403
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#188653 Wysłany:
11 Lis 2008, 23:26; Temat postu: |
|
|
panjavor jeśli odizolowałeś np. kabelek "zamknij" i podłączyłeś miernik z drugim końcem podpiętym do masy to oczywiste jest że przy zamykaniu pojawi się odczyt, bo obwód jest zamknięty. Na jednym biegunie silnika zamka jest stałe napięcie 12v, a na drugim pojawia się chwilowo masa zamykająca obwód. Bez miernika można sobie poradzić w taki sposób jak opisałem powyżej.
Wszystkie elektryczne centralne zamki fabrycznie montowane w Fiatach są sterowane impulsem masy 0,7s.
|
|
Góra |
|
 |
dario76 |
#188661 Wysłany:
11 Lis 2008, 23:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zgierz Rejestracja: 20 Maj 2008, Posty: 341
|
Jak już teraz pokazałeś wszyskim schemat podłączenia swojego autoalarmu to ........... Oczywiście żartuję , przynajmniej jeśli chodzi o forumowom brać, która napewno ci pomoże.
_________________ sporting 1.2 16V
Good Italian Job
|
|
Góra |
|
 |
buczek21 |
#190517 Wysłany:
16 Lis 2008, 16:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 11 Lis 2008, Posty: 123 Pomógł: 4
|
Dzieki za rady..chodz dalej lipton
Podpinam jak radzicie,i "prawie" centralka działa...
Znaczy jak podpinam juz ostatni kabelek(niezaleznie ktory:czy zamykanie,otwieranie,+ czy -).Jak niby podłączam cały układ...Centralka zaczyna wariowac.Zamyka-otwiera-zamyka-otwiera,tak przez pare sekund po czym umiera,i nie reaguje wcale.Niezaleznie od całego alarmu,i wciskania przyciskow na pilocie.
Co jest nie tak??Za krótki sygnał masy z alarmu??czy Ciągłe zmasowanie?
dario76
Spokojna Twoja rozczochrana....
Jest jeszcze skitrane pare odcinaczy,i utrudniaczy tak ze spokojnie...A o tym tutaj ni pisze i nie wrzucam schematu. 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#190766 Wysłany:
17 Lis 2008, 02:16; Temat postu: |
|
|
buczek21 w jakim położeniu masz tę zworkę o której mowa w instrukcji?
Na obecnym podłączeniu zamki "migotają" czy tylko raz zamkną i od razu otworzą?
|
|
Góra |
|
 |
buczek21 |
#190797 Wysłany:
17 Lis 2008, 10:49; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 11 Lis 2008, Posty: 123 Pomógł: 4
|
mrider
Ewidentnie migotają....Zworka wyjeta..
|
|
Góra |
|
 |
panjavor |
#190832 Wysłany:
17 Lis 2008, 13:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Skarżysko Rejestracja: 08 Kwi 2008, Posty: 403
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#190834 Wysłany:
17 Lis 2008, 13:33; Temat postu: |
|
|
buczek21 napisał(a): mrider Ewidentnie migotają....Zworka wyjeta..
No i tutaj jest zasadniczy błąd! Zworka JP1 musi być założona. Pisałem że zamek w kropkach jest elektryczny, z krótkim impulsem wyzwolenia, a Ty masz obecnie ustawione wyjście 3,5s na pneumatyk. Mam nadzieję że cały układ jak i siłowniki przeżyły to...
|
|
Góra |
|
 |
buczek21 |
#191039 Wysłany:
17 Lis 2008, 21:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom Rejestracja: 11 Lis 2008, Posty: 123 Pomógł: 4
|
mrider
Czyli podpinać tak jak polecałeś...+ wpiecie tej zworki..
Centralka przezyła to spokojnie,wszystko działa..Jak widziałem ze sie cyrk robi od razu rozpiałem to...
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#191147 Wysłany:
18 Lis 2008, 00:42; Temat postu: |
|
|
buczek21 podepnij tak jak opisałem plus zworka. Powinno zadziałać...
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|