You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #188495 Wysłany: 11 Lis 2008, 18:21; 
 Temat postu: Orginalny centralny zamek + Alarm
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 11 Lis 2008,
Posty: 123
Pomógł: 4
Prosze o porade..albo najlepiej o cud :lol:
Problem jest następujący:
Fiat Punto Mk1 z orginalnym centralnym zamkiem + nieoginalny alarm z pilotami...
Wszystko podpiąłem bez najmniejszych problemów,wszystko działa.Prócz tego zeby centralka współdziałała z alarmem.
Wiem gdzie znajduje sie sterownik centralki,wiem które kable otwierają i zamykają siłowniki..Główny problem to pare mozliwosci podpiecia alarmu :(
Z tego co wyczytałem to siłowniki sterowane są minusem.Nie wiem czy ten alarm tez,czy + ..W komplecie z alarmem dostałem przekaźnik,moze przez niego to wszytsko spiąc??Powoli brakuje mi pomysłów :cry:
Wrzuciłem skan opisu alarmu,moze to pomoze:
ImageImage
ImageImage
Z góy wielkie dzieki za jakiekolwiek porady.
Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #188513 Wysłany: 11 Lis 2008, 19:22; 
 Temat postu:
żółtoczarny i żółty do +12v
pomarańczowoczarny i pomarańczowy do masy
biały do zamknij, białoczarny do otwórz.

Jeśli dobrze pamiętam to od strony instalacji auta biały to zamknij, niebieski to otwórz, ale to już musisz sam sprawdzić.

Na wszystkie kable pozakładaj bezpieczniki! Ten schemat instalacji jest tak uproszczony że nie daje gwarancji że mój opis zadziała.


Góra
  
 
 
 Post #188559 Wysłany: 11 Lis 2008, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
buczek21przekaznik jest potrzebny do odciecia zaplonu, ktorego nie musisz umieszczac w ukladzie ja u siebie pare dni temu tez montowalem podobny alarm
mrider napisał(a):
żółtoczarny i żółty do +12v zgadza sie,
pomarańczowoczarny i pomarańczowy do masy i to tez jest pewne,
Jeśli dobrze pamiętam to od strony instalacji auta biały to zamknij, niebieski to otwórz
i tu mrider tez masz 100% racje. :E
buczek21
nie wiem w ktorym miejscu wrzuciles sobie centralke alarmu ale mi najprosciej bylo wrzucic kolo bezpiecznikow przy kierownicy i tam szukalem wszystkich przewodow. Jesli chodzi o sterowanie centralnym to najprosciej jest zdjac boczek i przy pomocy kontrolki sprawdzic tak na 1000% czy przy zamykaniu na bialym przewodzie jest prad i przy zamykaniu na niebieskim. Bedziesz bardziej niz pewny i dopiero wpiac sie instalacje :)

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188613 Wysłany: 11 Lis 2008, 22:37; 
 Temat postu:
panjavor napisał(a):
Jesli chodzi o sterowanie centralnym to najprosciej jest zdjac boczek i przy pomocy kontrolki sprawdzic tak na 1000% czy przy zamykaniu na bialym przewodzie jest prad i przy zamykaniu na niebieskim. Bedziesz bardziej niz pewny i dopiero wpiac sie instalacje :)


Masa, kolego :) Na przewodach odpowiedzialnych za zamykanie/otwieranie może pojawiać się tylko masa. Gdy tam się pojawi napięcie to w najlepszym przypadku poleci jakiś bezpiecznik tylko... :E
Najprościej znaleźć odpowiednie przewody za pomocą igły podpiętej kabelkiem do masy, wbijając się w przewód i obserwując reakcję zamka. Ważne żeby zablokować zamek przy otwartych drzwiach i nie podpinać igły na dłużej niż 1 sekundę.

Co do miejsca montażu to jest to najbardziej dostępne miejsce bo wszystko jest pod ręką, a przy odcięciu zapłonu można za pomocą przekaźnika wpiąć się w kabelek zasilający pompę paliwa. Przy takim rozwiązaniu do komory silnika wystarczy poprowadzić tylko jeden kabelek, do syreny ;)


Góra
  
 
 
 Post #188634 Wysłany: 11 Lis 2008, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
no to powiem Ci szczerze ze w tym momencie zglupialem... razem z ojcem podpinalismy alarm i jest wszystko w porzadku moze na dniach rozbiore wszystko i zrobie foty to wrzuce na forum... skomentujesz :] pozdrawiam serdecznie ;]

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #188653 Wysłany: 11 Lis 2008, 23:26; 
 Temat postu:
panjavor jeśli odizolowałeś np. kabelek "zamknij" i podłączyłeś miernik z drugim końcem podpiętym do masy to oczywiste jest że przy zamykaniu pojawi się odczyt, bo obwód jest zamknięty. Na jednym biegunie silnika zamka jest stałe napięcie 12v, a na drugim pojawia się chwilowo masa zamykająca obwód. Bez miernika można sobie poradzić w taki sposób jak opisałem powyżej.
Wszystkie elektryczne centralne zamki fabrycznie montowane w Fiatach są sterowane impulsem masy 0,7s.


Góra
  
 
 
 Post #188661 Wysłany: 11 Lis 2008, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zgierz
Rejestracja: 20 Maj 2008,
Posty: 341
Jak już teraz pokazałeś wszyskim schemat podłączenia swojego autoalarmu to ........... Oczywiście żartuję , przynajmniej jeśli chodzi o forumowom brać, która napewno ci pomoże.

_________________
sporting 1.2 16V
Good Italian Job


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190517 Wysłany: 16 Lis 2008, 16:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 11 Lis 2008,
Posty: 123
Pomógł: 4
Dzieki za rady..chodz dalej lipton :(
Podpinam jak radzicie,i "prawie" centralka działa...
Znaczy jak podpinam juz ostatni kabelek(niezaleznie ktory:czy zamykanie,otwieranie,+ czy -).Jak niby podłączam cały układ...Centralka zaczyna wariowac.Zamyka-otwiera-zamyka-otwiera,tak przez pare sekund po czym umiera,i nie reaguje wcale.Niezaleznie od całego alarmu,i wciskania przyciskow na pilocie.
Co jest nie tak??Za krótki sygnał masy z alarmu??czy Ciągłe zmasowanie? :roll:
dario76
Spokojna Twoja rozczochrana.... :P
Jest jeszcze skitrane pare odcinaczy,i utrudniaczy tak ze spokojnie...A o tym tutaj ni pisze i nie wrzucam schematu. :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190766 Wysłany: 17 Lis 2008, 02:16; 
 Temat postu:
buczek21 w jakim położeniu masz tę zworkę o której mowa w instrukcji?

Na obecnym podłączeniu zamki "migotają" czy tylko raz zamkną i od razu otworzą?


Góra
  
 
 
 Post #190797 Wysłany: 17 Lis 2008, 10:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 11 Lis 2008,
Posty: 123
Pomógł: 4
mrider
Ewidentnie migotają....Zworka wyjeta..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190832 Wysłany: 17 Lis 2008, 13:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
buczek21 sproboj jeszcze tak podpiac:

pomaranczowy i pomaranczowoczarny zostawiasz wolne,
zolty i zoltoczarny dajesz na mase,
a bialy i bialoczarny idzie na zamykanie i otwieranie
w razie problemu zamieszczam schemat moze to cos pomoze...

Image

pozdrawiam

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #190834 Wysłany: 17 Lis 2008, 13:33; 
 Temat postu:
buczek21 napisał(a):
mrider
Ewidentnie migotają....Zworka wyjeta..


No i tutaj jest zasadniczy błąd! Zworka JP1 musi być założona. Pisałem że zamek w kropkach jest elektryczny, z krótkim impulsem wyzwolenia, a Ty masz obecnie ustawione wyjście 3,5s na pneumatyk. Mam nadzieję że cały układ jak i siłowniki przeżyły to...


Góra
  
 
 
 Post #191039 Wysłany: 17 Lis 2008, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 11 Lis 2008,
Posty: 123
Pomógł: 4
mrider
Czyli podpinać tak jak polecałeś...+ wpiecie tej zworki..
Centralka przezyła to spokojnie,wszystko działa..Jak widziałem ze sie cyrk robi od razu rozpiałem to...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #191147 Wysłany: 18 Lis 2008, 00:42; 
 Temat postu:
buczek21 podepnij tak jak opisałem plus zworka. Powinno zadziałać...


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO