|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 07:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
bachan20 |
#190986 Wysłany:
17 Lis 2008, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 28 Paź 2008, Posty: 37
|
sluchaj a nie da to sie samemu jakos miernikiem zmierzyc zeby kosztow nie bylo bo gdzies chyba czytalem ze mierza napiecie przed odpaleniem i po odpaleniu
[ Dodano: 17 Lis 2008 19:24 ] abo z kasa cienko teraz stoje, a mam ttam wojka co sie troche z na to moze on mi jakis pomiar zrobi. a jesli nie to dopiero wtedy jak jakas kasa wpadnie bede myslal o elektromechanikach
|
|
Góra |
|
 |
|
|
czech22 |
#191183 Wysłany:
18 Lis 2008, 08:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Oczywiście, że kazdy kto ma przyrząd i trochę się zna pomierzy napięcie ładowania.W Twoim przypadku wystarczy zmierzyć tylko to napięcie.Nie jestem elektrykiem, ale prawdopodobnie można zmierzyć jaki jest pobór prądu na postoju, aby stwierdzić czy wpływa to na szybkie rozładowanie akumulatora.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#191187 Wysłany:
18 Lis 2008, 08:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
czech22 napisał(a): prawdopodobnie można zmierzyć jaki jest pobór prądu na postoju
Można, nie pamiętam dokładnie jak to się mierzy, ale wiem, że to się jakoś sprawdza.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#191224 Wysłany:
18 Lis 2008, 10:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Upływ prądu można zmierzyć włączająć szeregowo do układu miernik natężenia prądu:
Aku (klema +) ---> miernik natężenia ----> układ elektryczny auta ---> Aku (klema -).
Chyba tak to się mierzyło, ale ja też elektrykiem/elektronikiem nie jestem więc...
|
|
Góra |
|
 |
bachan20 |
#191226 Wysłany:
18 Lis 2008, 10:59; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 28 Paź 2008, Posty: 37
|
w weekend dopiero pojade i bedziemy to mierzyc to wam napisze co wyszlo narazie dzieki
|
|
Góra |
|
 |
Hadoram |
#193967 Wysłany:
25 Lis 2008, 23:04; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Kaszuby Rejestracja: 08 Cze 2007, Posty: 24
|
Ja jeżdżę na krótkich trasach i elektryk poradził abym kpił Centrę Futurę 50/520. Kupiłem za 199 zł, chodzi mi jak malina  . Polecam.
_________________ "Przygarnij Kropka"
Kropek ELX - 98
|
|
Góra |
|
 |
lottunia |
#195880 Wysłany:
02 Gru 2008, 12:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: śląskie Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 11
|
Elo. Mam zamiar wymienić akusia, tylko nie wiem o jakiej mocy (mocy czy to to tam jest... chodzi mi o te wszystkie wartości liczbowe, które powinnam uwzględnić przy zakupie). W tej chwili mam 75.
1. Na infolinie fiata już nie dzwonie, nie zawsze wiedzą co mówią.
2. Mechanik powiedział, że powinnam kupić 55
3. Na forum czytam, że wystarczy 40-50...
Dodam, że z autka korzystam kilka razy w tygodniu więc o porządnym ładowaniu na długich trasach nie ma mowy, mam sprzęt grający który w moim przypadku pewnie trochę będzie obciążać akumulator... no i nie wiem cóż kupić by to jakoś dopasować? Z góry dziękuję za jakiekolwiek info i pozdrawiam.
_________________ Fiat Punto I, 1994r., 1242 cm3, 75 KM, sx
|
|
Góra |
|
 |
Martinezio |
#195885 Wysłany:
02 Gru 2008, 13:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Seroki-Village DownTown Rejestracja: 20 Sie 2008, Posty: 495 Pomógł: 19
|
Teoretycznie im większy, tym lepszy. Aczkolwiek przesadzać też nie można, bo gabaryty też są ważne - od czołgu nie wstawisz
W Twoim przypadku chyba bym zaufał mechaniorowi, skoro nie ma szans na częste ładowanie. Pytaniem jeszcze jest, jak bardzo rozbudowany masz ten sprzęt audiofilski 
|
|
Góra |
|
 |
lottunia |
#195886 Wysłany:
02 Gru 2008, 13:18; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: śląskie Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 11
|
Więc jednak rozmiar ma znaczenie  Sprzęt grający: radyjko, głośniki "jajka" na półce, skrzynka basowa, malutki wzmacniaczek no i to co seryjnie jest w puciaku czyli chyba jakies tam przednie głośniki. Sprzęt nie jest z wysokiej półki (raczej ta średnio średnia) zatem pewnie klasy energetycznej A mieć nie będzie  pytam o akusia, bo inaczej mówi mechanik, inaczej na infolinii fiata, inaczej mam w aucie i inaczej na forum... a jako kobieta jestem niezdecydowana aczkolwiek wolę znać wszystkie możliwości i głowić się która prawidłowa...
_________________ Fiat Punto I, 1994r., 1242 cm3, 75 KM, sx
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#195891 Wysłany:
02 Gru 2008, 13:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Ja do 1.2 75KM ostatnio miałem wrzucone 55Ah i dopieru tego sobie chwaliłem. Mniejsze przy radyjku za szybko leciały.
Wg książki zalecany jest 40Ah przy silniku bez klimy i 50Ah przy silniku z klima.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#195946 Wysłany:
02 Gru 2008, 17:41; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
iNTER |
#196000 Wysłany:
02 Gru 2008, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gliwice Rejestracja: 02 Mar 2008, Posty: 461
|
misiek99lg przyjmuje się że akumulator ma być o 10% słabszy od alternatora.
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#196087 Wysłany:
03 Gru 2008, 00:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
iNTER, jak ma być 10% słabszy od akumulatora? Akumulator ma być ładowany prądem 10 razy słabszym niż pojemność jaką posiada.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#196089 Wysłany:
03 Gru 2008, 00:18; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
dzikidaniel: może iNTEROWI chodziło o to, że w książce podane jest coś takiego jak "maksymalny prąd alternatora" i dla silników 1.1 i 1.2 (60 i 75) wynosi on 65A?
Tylko że to mi dalej nie pasuje, bo dla silnika 1.1 fiat daje aku 32Ah (z prądem rozruchowym 150A  ) a optymalny jest te 40-44Ah, czyli nijak mi to pod te 10% nie podchodzi.
Może iNTER wyjaśnisz?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Pawian |
#196116 Wysłany:
03 Gru 2008, 01:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 29 Wrz 2008, Posty: 202 Pomógł: 4
|
Aż się dołączę do dyskusji.
W HGT fabrycznie alternator ma 100 A (słownie: sto amperów).
Nie pamiętam jaki mam akumulator (teoretycznie powinien mieć 90 Ah  ), ale idąć tropem STaxa to raczej lepiej mieć choćby odrobinę więcej (zwłaszcza przy krótkich przebiegach i intensywnym wykorzystaniu elektroniki) prądu w akumulatorze.
_________________ Moja HoGaTa
Jeździć trzeba tak, żeby się nie dać trafić !
Czy masz już darmowe Assistance?
Ostatnio edytowany przez Pawian, 03 Gru 2008, 09:41, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#196117 Wysłany:
03 Gru 2008, 01:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Pawian bardzo dobre podsumowanie 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
lottunia |
#196138 Wysłany:
03 Gru 2008, 09:43; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: śląskie Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 11
|
Już po ptokach, kupiłam  od razu zaznaczam, że burżujem nie jestem więc nie besztać mnie za szczegóły  w tesco marny wybór... same bosze i centry i nie ma mojej wielkości (zakładam, że "moja" wielość to jednak około 55) a ceny lecą od 300 zł. w górę... Kupiłam w realu... miałam opory bo jakiś Car Jack (znam firmę z kosmetyków samochodowych więc coś z autkiem wspólnego mają a to już plus) ale małymi literkami pisałao, że producentem jest Centra a cena ok. 200 zł.  więc kupiłam. Jeżeli chodzi o moc? to 54, czegoś tam 520 i jakieś 12V... nie wiem czy to ładować czy wsadzić w autko i jeździć... kiedyś tam napiszę jak się sprawuje ten akumulatorek  dziękuję za info
_________________ Fiat Punto I, 1994r., 1242 cm3, 75 KM, sx
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#196148 Wysłany:
03 Gru 2008, 10:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
lottunia napisał(a): 54, czegoś tam 520 i jakieś 12V
54Ah to spory akumulator, obawiam się, że długo ci nie posłuży, skoro jeździsz na krótkich trasach i jeszcze CA będzie go rozładowywać...
Prąd rozruchowy 520A... sporo, ale to akurat nic nie szkodzi.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lottunia |
#196177 Wysłany:
03 Gru 2008, 11:53; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: śląskie Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 11
|
Chyba popadam w jakąs psychoze... nie przejmowałam się tak moim pierwszym autkiem jak tym puciakiem... opony mam za duże i za wąskie, akumulator też nie ten... ufff... czy ten 54 naprawdę jest taki straszny bo zaczyna mi się poważny schiz i rozważam (jeśli jest taka możliwość) zamianę na mniejszy.
Zrozpaczona 
_________________ Fiat Punto I, 1994r., 1242 cm3, 75 KM, sx
|
|
Góra |
|
 |
Malina |
#196180 Wysłany:
03 Gru 2008, 12:17; Temat postu: |
|
|
lottunia niepotrzebnie taki duży, ale jak się zmieścił, to może być! Nic mu nie będzie, nie przejmuj się tak, to tylko auto 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#196183 Wysłany:
03 Gru 2008, 12:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
lottunia to że aku jest troche większy to nie problem. Sam mialem 55Ah i nie było żadnych negatywnych skutków.
STax, a nierzesz pod uwagę że większy aku w porównaniu do mniejszego w mniejszym stopniu się rozładuje i mniej będzie musiał się podładować?
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#196186 Wysłany:
03 Gru 2008, 12:56; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
lottunia: jak będziesz mało jeździć, to taki akumulator jak masz teraz zmniejszy swoją trwałość (np zamiast 5 lat to pochodzi 3) ale to nie masz się co na zapas martwić teraz.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lottunia |
#196190 Wysłany:
03 Gru 2008, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: śląskie Rejestracja: 25 Lis 2008, Posty: 11
|
Przepraszam za panikę  moja desperacja czasem nie zna granic. Nie wiem dlaczego mnie tak wzieło... zatem nic nie wymieniam, zostawiam te 54Ah (Amperogodzin  ) i zdam relacje ze stosowania. Dziękuję za pomoc 
_________________ Fiat Punto I, 1994r., 1242 cm3, 75 KM, sx
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#196239 Wysłany:
03 Gru 2008, 18:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jeżeli ktoś posiada akumulator o większej pojemności i mało jeżdzi, to wystarczy go co jakis czas doładować prostownikiem i bedzie wszystko grało. Można profilaktycznie sprawdzać gęstość elektrolitu, żeby nie dopuszczać do zbytniego obniżenia.
|
|
Góra |
|
 |
zizi |
#197319 Wysłany:
07 Gru 2008, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kuźnia Raciborska Rejestracja: 08 Maj 2008, Posty: 188
|
Ja miałem 45 ah,a zmieniłem na 50ah. W sklepie gosciu zapytał sie tylko czt to moje punto to diesel,ale powiedział że problemu nie będzie.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|