|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 19:19
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#208632 Wysłany:
15 Sty 2009, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
misieq79: miałem na myśli instalację tego do silnika 3.0 V6 więc opis i zdjęcia dotyczące punto niewiele mi tu pomogą  Zwłaszcza, że myślę o takim fajnym kompresorku wystającym przez maskę, chyba wiesz o co chodzi.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Sydney |
#208639 Wysłany:
15 Sty 2009, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
STax Widzę kolego że jesteś tylko teoretykiem.... Przeczytałem cały ten temat i śmie twierdzić że pomysły to masz dobrze porypane 
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#208641 Wysłany:
15 Sty 2009, 23:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Niemniej zasady montażu pozostają takie same. Musisz zastanowic się nad miejscem zamocowania (jak masz przepustnicę z boku to raczej nie zrobisz Mad Maxa) i dociągnięciem napędu.
Do silnika 3.0 to możesz spróbowac z kompresorem z Meśka, to jest zdaje się Eaton M62. Tu masz jego wymiary i wykresy
http://www.capa.com.au/eaton_m62data.htm
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#208643 Wysłany:
15 Sty 2009, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Sydney: ja wiem że pomysły są porypane, ale po to temat, żeby o nich podyskutować, a nie po to, żeby wszystko od razu brać na serio [ Dodano: 15 Sty 2009 22:57 ]misieq79:
O podobnym silniku myślę, tylko to jest chyba 2,5 V6
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Sydney |
#208661 Wysłany:
16 Sty 2009, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
STax Nie biorę na serio... Jak coś wymyślę to na pewno napisze 
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#208667 Wysłany:
16 Sty 2009, 00:20; Temat postu: |
|
|
STax jak chcesz coś podobnego to ściągaj smallblocka z USA i po sprawie  Silnik że mucha nie siada, a dodatków do niego masa.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#208686 Wysłany:
16 Sty 2009, 00:43; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
Sydney |
#208699 Wysłany:
16 Sty 2009, 01:20; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
kosztować może nie dużo a to w jakim będzie stanie to już inna sprawa...
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#208703 Wysłany:
16 Sty 2009, 01:57; Temat postu: |
|
|
STax ja myślę że ja dobrze dłubniesz ten silnik z Alfy to i bez doładowania będzie ciekawie...
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#208722 Wysłany:
17 Sty 2009, 00:28; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: tam seria już jest ciekawa
[ Dodano: 16 Sty 2009 23:28 ]
Jeszcze jedno przemyślenie mnie naszło odnośnie turbo-wiatraczka.
misieq79 pisałeś, że wentylek nie podoła z wyprodukowaniem większego ciśnienia i masz 100% racje. Ale... Układ od strony wiatraczka jest otwarty, tzn przy wyłączonym wiatraczku powietrze ma praktycznie taki przepływ jakby go nie było. Po jego włączeniu ciśnienie więc nie powstaje (albo powstaje rzędu 0,0001 ba  ) ale za to nie ma oporów ssania (tzn są mniejsze niż przy normalnym seryjnym dolocie). Dobrze myślę?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#209044 Wysłany:
17 Sty 2009, 00:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#209150 Wysłany:
17 Sty 2009, 14:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
STax napisał(a): tzn przy wyłączonym wiatraczku powietrze ma praktycznie taki przepływ jakby go nie było. Ma taki przepływ jakby w rurze tkwił wiatraczek i blokował dolot, a część ssania marnowała się na jego kręcenie STax napisał(a): ale za to nie ma oporów ssania (tzn są mniejsze niż przy normalnym seryjnym dolocie).
Coś w te klocki. Tylko zysk będzie minimalny i zauważalny tylko przy otwartej przepustnicy = powinien kapeńkę szybciej wkręcać się na obroty. Jeśli nie będzie otwarta całkowicie - cóż, cały strumień i tak trafi na wąskie gardło.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#209170 Wysłany:
17 Sty 2009, 15:36; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
misieq79 napisał(a): Coś w te klocki. Tylko zysk będzie minimalny i zauważalny tylko przy otwartej przepustnicy = powinien kapeńkę szybciej wkręcać się na obroty. Jeśli nie będzie otwarta całkowicie - cóż, cały strumień i tak trafi na wąskie gardło.
No i o to mi chodziło [ Dodano: 17 Sty 2009 14:36 ]Ciagle tak myślę i myślę...
No bo obudowa filtra powietrza w mk I 1.1 ma 2 dziury - jedna którą łapie zimne powietrze od boku (z rurą) i druga od dołu którą łapie ciepłe powietrze znad kolektora. W środku jest sprężyna, która otwiera i zamyka tą albo tamtą. Czy dobrze myślę, że jakby podłączyć wiatraczek i wywalic sprężynkę tak, żeby obie dziury były otwarte, to auto dostanie więcej powietrza? Czy po prostu przez nieszczelną obudowę nie będzie ani ułamka ciśnienia i w sumie wyjdzie tak samo jak seryjnie?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Sydney |
#209185 Wysłany:
17 Sty 2009, 15:47; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Wołomin Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 77
|
ciśnienia to napewno tam nie bedzie...
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#209188 Wysłany:
17 Sty 2009, 15:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
STax napisał(a): druga od dołu którą łapie ciepłe powietrze znad kolektora. To jest wentylacja skrzyni korbowej (aka odma) jeśli się nie mylę. STax napisał(a): Czy po prostu przez nieszczelną obudowę nie będzie ani ułamka ciśnienia i w sumie wyjdzie tak samo jak seryjnie?
Oczywiście że za sprężarką układ musi być szczelny.
Zara... gdzie Ty zamierzałeś umiejscowić ów wiatrak?
Jeśli przed filtrem to zwątpiłem... 
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#209190 Wysłany:
17 Sty 2009, 16:02; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#209194 Wysłany:
17 Sty 2009, 16:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Więc co to niby jest? Może się mylę.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#209197 Wysłany:
17 Sty 2009, 16:14; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#209204 Wysłany:
17 Sty 2009, 16:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Powiedziałem wentylacja skrzyni
Może i się pomyliłem... W 1.2 8v rurka od odmy kończy się wewnątrz filtra
http://www.kandn.com/instructions/57-0455_inst.pdf
(obrazki 5-8 )
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#209216 Wysłany:
17 Sty 2009, 16:49; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
misieq79 napisał(a): Oczywiście że za sprężarką układ musi być szczelny. Zara... gdzie Ty zamierzałeś umiejscowić ów wiatrak? Jeśli przed filtrem to zwątpiłem...
Źle się zrozumieliśmy, tzn wynika z tego, że nie kojarzysz wyglądu obudowy od 1.1
 tak wygląda.
Wiatrak zastąpiłby rurę idącą w bok (tzn rura była by krótsza i do niej wiatrak podłączony. Drugi dopływ powietrza zamiast tej srebrnej od dołu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#209226 Wysłany:
17 Sty 2009, 17:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Cytuj: Źle się zrozumieliśmy, tzn wynika z tego, że nie kojarzysz wyglądu obudowy od 1.1 Ano nie. Dzięki za zdjęcie poglądowe. STax napisał(a): Wiatrak zastąpiłby rurę idącą w bok (tzn rura była by krótsza i do niej wiatrak podłączony
Ano, zwątpiłem...
Jeśli tak zrobisz to jeśli nawet wiatrak wiatrak wytworzy jakiekolwiek nadciśnienie w układzie, to wyleci ono na kolektor.
Układ musi być szczelny. Wobec tego sprężarka musi być między filtrem a przepustnicą (chyba że pucha w 1.1 ma uszczelkę, jeśli tak to pardą - ale tak czy tak musiałbyś szczelnie zaślepić tą dolna rurę)
O, znalazłem E-RAM
http://www.streetbeatcustoms.com/Custom ... st/17960/#
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#209235 Wysłany:
17 Sty 2009, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
misieq79: no właśnie myślałem o uszczelnieniu tzn zaślepieniu tej dolnej rury.
Uszczelki nie ma, ale sam filtr robi za uszczelkę
bo widzisz, on wchodzi w tą zdejmowaną część i potem jest przez nią dociskany do tej drugiej więc myślę, że to musi być szczelne. [ Dodano: 17 Sty 2009 16:19 ]misieq79 napisał(a): Uuu trochę zbyt mały efekt w stosunku do ceny. misieq79 napisał(a): Ano, zwątpiłem... Jeśli tak zrobisz to jeśli nawet wiatrak wiatrak wytworzy jakiekolwiek nadciśnienie w układzie, to wyleci ono na kolektor. Układ musi być szczelny
Tu może wyjaśnię - opcja z 2 otworami była inaczej pomyślana - nie żeby wiatrak wytwarzał ciśnienie, tylko żeby zlikwidować opory ssania do zera poprzez zwiększoną podaż powietrza 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#209252 Wysłany:
17 Sty 2009, 17:51; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#209254 Wysłany:
17 Sty 2009, 17:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#209275 Wysłany:
17 Sty 2009, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
STax napisał(a): Uuu trochę zbyt mały efekt w stosunku do ceny. Mówiłem że 0,06 bar i 300 zielonych papierków (chociaż tam jest silnik 800+ W, na motorku 1.1 ciśnienie powinno być większe). Zamieściłem żebyś zobaczył jak to ustrojstwo wygląda. Thomas napisał(a): ale to nie jest żadne odpowietrzenie od skrzyni biegow
1) Mówiłem o skrzyni korbowej. 2) Jest, gdyż tam mamy kanał którym olej od wlewu spływa do michy. 3) jeśli nie, to czemu to służy?
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|