Cena zależy od tego jak ustrzelisz, przeważnie od 300 do 600zł znajdziesz dobre

silników 1.8T w vw/audi/seat/skoda jest pod dostatkiem
Korbowody zostawiasz z 1.4T
Polecam też zapolerowanie korb i tłoków, ale co do tłoka to są różne opinie i mamy zwolenników oraz przeciwników polerowania powierzchni bocznych - gdzie powinien się znajdować olej
Rozwiert bloku + honowanie - to zależy od firmy, ale w warsztatach są naprawdę ludzkie ceny
Na koniec wyważenie wału i tłoków z korbami, jeśli będziesz chciał to też dynamicznie. A skoro już będziesz miał rozkopany silnik to zdejmij z 1,5-2kg z zamachu + wyważenie.
Po takich zabiegach oraz tym co wspomniałem wcześniej i złożeniu silnika będziesz miał mocną bazę.
Od tego momentu pozostaje Ci już zabawa z osprzętem oraz ew. zmiana wałka rozrządu - np jakiś świątka, ideał to catcams albo pipercams, ale to już dużo worów złota...
Takie przygotowanie +T3/T4 i można się rzucić na 300km....
Imho nieopłacalna rzeźba. Ten silnik cały czas będzie ograniczać głowica na 8 zaworach.