You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 20:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #239455 Wysłany: 12 Kwi 2009, 09:32; 
 Temat postu: Głowica z P 1.6 do punta 1.4 GT??
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
Witam czy glowica bedzie pasowala do punta GT z 1.6?? zeby zwiekszyc pojemnosc?? czy to jest chore i niepotrzebne??i oczywiscie czy pasuje? ma moze ktos jakies wiadomosci na ten temat?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #239520 Wysłany: 12 Kwi 2009, 12:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
A co ma głowica do pojemności silnika? Głowica do 1,6 nie będzie pasować, 1,6 ma większą średnicę tłoka i tym samym inną komorę spalania.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239538 Wysłany: 12 Kwi 2009, 12:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
aha rozumiem czyli poprostu potrzeba rozwiercic blok? ok czyli juz wiem ze ta inwestycja nie jest oplacalna dzieki za oodpowiedz.

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239554 Wysłany: 12 Kwi 2009, 14:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
2rotor, czemu by nia pasowała? Skoro blok ten sam, kanały wodne i olejowe te same więc w czym problem?Komora spalania jest inna ale czy na tyle by była to wielka przeszkoda?
adrian055, a co chcesz osiągnąć poprzez zmiane głowicy? Poszukaj bloku+tłoków od 1.6.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239637 Wysłany: 12 Kwi 2009, 19:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
bo chcialem troche powiekszyc pojemnosc GTka ale zmiana bloku powoduje ze pod turbo nie podejdzie bardzo bo blok z GT jest bardzo wytrzymaly

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239641 Wysłany: 12 Kwi 2009, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
adrian055: ale było już kilka punciaków 1.6 z zakładanym turbo od 1.4...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239685 Wysłany: 12 Kwi 2009, 21:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
tzn kolektor wydechowy z turbo tylko?
czy cos jeszcze . bo cos mis ie zdaje ze 1.6 blok i glowina nie jest przystosowana pod turbo i moze wiekszego doładowania nie wytrzymac

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239709 Wysłany: 12 Kwi 2009, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Ten sam blok co w 1.4T ale rozwiercony. Wał jak nie ten sam to pasuje od GTka. Tłoki seryjnie w 1.6 są wysokie ale skoro wymieniasz to można kupic niższe odprężające. Zostanie do zrobienia obieg oleju do turbo.
PS jaką masz moc że 1.4 Cię ogranicza?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239711 Wysłany: 12 Kwi 2009, 22:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
tzn jak narazie 136 bo nic nie robilem auto mam cale rozebrane dlatego sie orientuje czy kupiwac mocne turbo i kreciec ddo 200km czy cos wiecej kombinowac

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239713 Wysłany: 12 Kwi 2009, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Zlookaj tematy o PGT. Do 250KM bloku nie trzeba zbytnio ruszać.
Polecam opis GTka 2rotora.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239722 Wysłany: 12 Kwi 2009, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
aha no to w takim razie moze jaka mocne turbo polecacie do Punta GT ale zeby sie miescial z tył w seryjnym miejscu

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239731 Wysłany: 13 Kwi 2009, 01:02; 
 Temat postu:
dzikidaniel napisał(a):
czemu by nia pasowała? Skoro blok ten sam, kanały wodne i olejowe te same więc w czym problem?Komora spalania jest inna ale czy na tyle by była to wielka przeszkoda?

Styk wewnętrzny łączenia głowicy z blokiem różny średnicowo. Powodzenia w uszczelnianiu takiej druciarni.


Góra
  
 
 
 Post #239735 Wysłany: 13 Kwi 2009, 01:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: Skarżysko Kamienna
Rejestracja: 23 Mar 2008,
Posty: 1138
odprężać silnika 1.6 nie trzeba, zakładasz osprzęt gt, ciągniesz zasilanie olejowe turbiny z przodu i śmigasz. Ja teraz będę śmigał na głowicy i bloku 1.4n/a kłopotów żadnych nie przewiduje. Będzie trzeba u mnie tylko zawory większe zrobić i gitara.

[ Dodano: 13 Kwi 2009 00:29 ]
Aha dodam tylko że silniki fiata są bardzo mocne, tak samo 1.4 turbo, 1.4n/a, 1.6n/a itd. itp.

_________________
Punto GT 1.4 8v+ >>>Punto GT 2.0 16vt+ >>>>Punto GT 1.6 8v+


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239738 Wysłany: 13 Kwi 2009, 01:47; 
 Temat postu:
BARTEKcoupe napisał(a):
Aha dodam tylko że silniki fiata są bardzo mocne, tak samo 1.4 turbo, 1.4n/a, 1.6n/a itd. itp.


Zgadza się. Wszystkie niewspółdzielone z innymi firmami silniki Fiata są wytrzymałe z dość sporym zapasem mocy, tak jak w starych konstrukcjach, gdzie z 2 litrów krzesano zawrotne 80KM. Niestety obecnie Fiat nie produkuje już własnych silników tylko wszystko w kooperacji. Silniki mają mniejszy współczynnik awaryjności ale za to są delikatne jak jajko...
EOT


Góra
  
 
 
 Post #239853 Wysłany: 13 Kwi 2009, 12:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
mrider napisał(a):
dzikidaniel napisał(a):
czemu by nia pasowała? Skoro blok ten sam, kanały wodne i olejowe te same więc w czym problem?Komora spalania jest inna ale czy na tyle by była to wielka przeszkoda?

Styk wewnętrzny łączenia głowicy z blokiem różny średnicowo. Powodzenia w uszczelnianiu takiej druciarni.

Czyli jednak jest różnica? Dobrze wiedzieć.

adrian055, poczytaj w tematach o mocnych GTkach. Tam jest sporo informacji.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #239907 Wysłany: 13 Kwi 2009, 13:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
czytalem czytalem ale wiesz jak cos sie wiecej dowiem to lepiej:D bede wiedzial co zrobic zeby bylo autko mocne

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240036 Wysłany: 13 Kwi 2009, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
No a czego się dowiesz? Większa turbina, większy IC, mniej restrykcyjny wydech, wydajniejsze wtryski i wysterowanie tego. Potem można pomyśleć o obróbce głowicy, wyważenie dołu i przeniesienie odcinki. Dróg jest kilka. Zacznij od IC wydechu i większej turbiny.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240049 Wysłany: 13 Kwi 2009, 21:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
turbina juz prawie wybrana i zamowiona ic tez wlasnie wmyle jaki albo od mastera albo jakis uniwersalny sa drogie ale ładnie wygladaja:D

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240264 Wysłany: 14 Kwi 2009, 13:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 103
kolego adrian055 - mam dla Ciebie propozycję - masz blok z 1.4T, pewnie już jakiś przebieg ma za sobą :wink: rozbierz wszystko na części pierwsze - zmień sobie panewki, rozwierć blok na 80,9mm i daj tłoki z vw 1.8T. One są zakute w serii. Stopień sprężania zmniejszy się do 7.2:1, więc zbierzesz sobie trochę z głowicy (0,7mm żeby było seryjne 7.8:1 o ile masz GT1 lub 2) lub wrzucisz głowicę z 1.4 n/a. Głowicę możesz sobie trochę przekopać - powiększyć kanały,gniazda na 3 kąty ew. większe zawory. Do tego T28 , większe wtryski, IC np z mastera/movano, ecumaster i naprawdę można już poważnie atakować niezłe moce. Jeśli chcesz więcej to T3, UPG spesso racing...

_________________
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
http://www.ets-performance.pl

Kanal YT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240288 Wysłany: 14 Kwi 2009, 14:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
hmm wiec tak auto mialo przejechane okolo 170tys rozbebralem wszystko ale glowicy uszczelki tlokow panewek nie ruszalem wszystko pozostale tak i moze zrobie jak mowisz ale jak sie to rozleci jak narazie zloze wszystko do kupy wloze silnik do auta i zobacze z nowym turbem IC i ecumasterem i wtryskami co i jak bedzie . a mam punto GT1
dj_o co to za VW ze jest zakuty??

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240588 Wysłany: 14 Kwi 2009, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 103
tak szybko Ci się ten silnik nie rozleci... chyba że źle wystroisz :wink:
co do tych tłoków - seryjne silniki 1.8T z grupy vag-a mają kute

_________________
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
http://www.ets-performance.pl

Kanal YT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #240596 Wysłany: 14 Kwi 2009, 21:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 06 Lut 2008,
Posty: 532
Pomógł: 1
hmm a jak myslisz cenowo wyjdzie zrobienie powiekszenie bloku i kupno tłokow?? bo kute tloki do punta Gt kosztuja nowe ponad 2tys....

_________________
Punto 1.4 GT

Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #241017 Wysłany: 15 Kwi 2009, 19:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Opole
Rejestracja: 20 Mar 2008,
Posty: 103
Cena zależy od tego jak ustrzelisz, przeważnie od 300 do 600zł znajdziesz dobre :wink: silników 1.8T w vw/audi/seat/skoda jest pod dostatkiem
Korbowody zostawiasz z 1.4T
Polecam też zapolerowanie korb i tłoków, ale co do tłoka to są różne opinie i mamy zwolenników oraz przeciwników polerowania powierzchni bocznych - gdzie powinien się znajdować olej :wink:
Rozwiert bloku + honowanie - to zależy od firmy, ale w warsztatach są naprawdę ludzkie ceny :wink:
Na koniec wyważenie wału i tłoków z korbami, jeśli będziesz chciał to też dynamicznie. A skoro już będziesz miał rozkopany silnik to zdejmij z 1,5-2kg z zamachu + wyważenie.
Po takich zabiegach oraz tym co wspomniałem wcześniej i złożeniu silnika będziesz miał mocną bazę.
Od tego momentu pozostaje Ci już zabawa z osprzętem oraz ew. zmiana wałka rozrządu - np jakiś świątka, ideał to catcams albo pipercams, ale to już dużo worów złota...
Takie przygotowanie +T3/T4 i można się rzucić na 300km....

_________________
ETS Performance - Elektronika Technika Samochody
http://www.ets-performance.pl

Kanal YT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #241060 Wysłany: 15 Kwi 2009, 20:10; 
 Temat postu:
dj_o zastanawiam się tylko jaki jest sens we wstawianiu kutych tłoków na seryjnych korbowodach.


Góra
  
 
 
 Post #241101 Wysłany: 15 Kwi 2009, 20:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Za granica...
Rejestracja: 14 Lut 2007,
Posty: 372
Bo tloki mozna dostac od brata VW, a korby...jeszcze nie slyszalem aby komys puscil dol w PGT.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO