You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 53  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #243933 Wysłany: 21 Kwi 2009, 11:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Zamość
Rejestracja: 16 Lut 2008,
Posty: 215
Pomógł: 1
639 napisał(a):
co to GTL?

To nowe paliwo stworzone przez Shella. Ma wiekszą liczbę cetanową(to tak jak oktany w benzynie). ma ładną, przezroczystą, białą barwę. Od kwietnia jest dopiero u nas.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #243947 Wysłany: 21 Kwi 2009, 12:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
:shock: na stronie shella nic nie ma na temat wysokosci liczny cetanowej tego paliwka ale znalazłem na stronie ju es.ej taki cos: ......."Cetane number is a measure of fuel combustion quality – the higher the cetane number, the more complete the combustion. GTL Fuel has a cetane number of 75-80, much higher than the typical refinery diesel range of 45-50....."

koles z obslugi klienta shell mówił ze ok 70 a jesli jest dostawa z melezji to 75.
korci mnie to zatankowac jak wyjezdze ta berbeluche z Auchana co mam teraz w baku :E

remind jakie masz spostrzezenia co do tego paliwka?

[ Dodano: 21 Kwi 2009 12:53 ]
a to przesłał mi koles z obsugi klienta na malia

GTL jest komponentem syntetycznym wykorzystywanym przy produkcji VPD GTL, wartosc liczby cetanowej dla 100% GTL ksztaltuje sie na poziomie 70, a w realizowanych ostatnio dostawach z Malezji nawet 75

VPD GTL składa się z paliwa bazowego (specjalnie wyselekcjonowanego w rafinerii dla Shell), specjalnego pakietu dodatków Shell i komponentu syntetycznego GTL
        proces produkcji VPD GTL jest tajemnicą handlową Shell
        wartość liczby cetanowej dla VPD GTL wacha się w granicach 55-60 (w zależności od parametrów produktu bazowego) i jest ona przeciętnie ok. 10% wyższa niż       zwykłego oleju napędowego (średnio ok. 51-52)
paliwo VPD GTL moze byc stosowane we wszystkich rodzajach silnikow wysokopreznych bez wzgledu na ich wiek/przebieg oraz zaawansowanie technologiczne


1) Co wyróżnia V Power Diesel GTL na tle innych paliw?
V Power Diesel GTL jest paliwem bezsiarkowym (o zawartości związków siarki poniżej 10 ppm). Jego unikalne cechy to zawartość syntetycznego komponentu GTL i nowej generacji składników czyszczących. Komponent GTL powstaje w wyniku innowacyjnego procesu Gas-to-Liquid (stąd nazwa) w rafinerii Shell w Bintulu (Malezja). Proces ten oznacza syntezę gazu ziemnego do postaci paliwa płynnego o niespotykanej czystości chemicznej i bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Dzięki zawartości tego komponentu V Power Diesel GTL może utrzymywać poziom liczby cetanowej na poziomie wyższym, niż wymagania obowiązującej normy, a jego parametry spalania pozwalają na uzyskanie większej efektywności, niż w przypadku paliw bez komponentu syntetycznego. W obecnie realizowanych dostawach wartość liczby cetanowej wynosi ponad 55. Nowa generacja skłądników czyszczących została opracowana w taki sposób, aby skutecznie współdziałać z technologią GTL, dawać jak najszybszy efekt i zapewniać czystość silnika na poziomie adekwatnym do wymogów współczesnej techniki silników diesla (wtryskiwacze z dużą liczbą dysz o małej średnicy, sekwencyjny wtrysk itp.)
2) Jak z chemicznego punktu widzenia zmiany w składzie paliwa wpływają na silnik. Co konkretnie zmienia się w pracy silnika?
Czystość chemiczna komponentu GTL, wyższa liczba cetanowa to cechy, które przekładają się na bardziej efektywny proces spalania. W połączeniu z prawidłową dystrybucją paliwa w komorze spalania, którą zapewniają wtryskiwacze pozbawione osadów, dzięki substancjom czyszczącym i zapobiegającym ich osadzaniu się, uzyskujemy optymaly sposób pracy silnika. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji pełną moc i odczuwa poprawę we wszystkich parametrach użytkowych silnika.

3) Po jakim okresie stosowania można się spodziewać poprawy w pracy silnika?
Na jakość pracy silnika wpływa wiele czynników, więc skala i tempo uzyskiwanej poprawy parametrów będą różne dla różnych samochodów. Testy drogowe realizowane w trakcie prac nad nowym paliwem, pokazywały, że nawet małe przebiegi realizowane na V Power Diesel GTL dawały odczuwalną poprawę 
parametrów silnika w przypadku pojazdów ekploatowanych wcześniej z wykorzystaniem zwykłego oleju napędowego.
4) Co pokazują testy ?
Każdy test, a zwłaszcza test drogowy odbywa się w określonych warunkach. Ponieważ trzeba brać pod uwagę wiele czynników przy każdym porównaniu (rodzaj pojazdu, typ silnika, technikę jazdy, a wprzypadku testów drogowych również warunki na drodze i warunki atmosferyczne), niewskazane jest posługiwanie się konkretnymi wartościami liczbowymi oddającymi różnicę między paliwami. Niemniej jednak wszystkie testy potwierdziły skuteczność V Power Diesla GTL, a w określonych przypadkach kilkaset kilometrów przejechanych na tym paliwie wystarczyło, aby przywrócić silnikowi pełną efektywność po jego wcześniejszej eksploatacji na zwykłym oleju napędowym.

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244165 Wysłany: 22 Kwi 2009, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
E coś powiem o tym paliwie, żadnego dymka przy wkręceniu na 4000rpm :) ale ładnie zatankował się cały bak, następnym razem jak będę w pobliżu też zatankuje, za punkty zabrałem 4 czekolady :) ale wyżerka.

[ Dodano: 22 Kwi 2009 18:33 ]
Dzisiaj wymieniłem płyn w chłodnicy w swoim kropku, odpowietrzanie jest w chłodnicy (korek :). 639 Wiesz może ile Ci poszło płynu przy wymianie?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244588 Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
z tego co pamietam to poszła banka 4 litrowa i miałem tez w zanadrzu butelke 1 litr ale z niej tylko troche weszło.
a jaki płyn wlałes? ja mam prestone fajny ma kolorek , taki jak Mountain Dew, taki "ufo":E

jak spalanie na gtlu? ja mam teraz auchana w baku :E

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244599 Wysłany: 22 Kwi 2009, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Podejrzewam że nie wszystko Ci z ciekło :/ Następnym razem pomyślę co z tym zrobić :) przy wymianie rozrządu i pompy. Ciężko powiedzieć jakie spalanie, teraz mało jeżdżę. Obecnie płyn jest ufo zielonkawo zółty, fajny kolor, kupiłem też prestone ( 28zł w sklepie /4L )cena niższa od borygo eco ( 42zł /5L ).

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244612 Wysłany: 22 Kwi 2009, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
a Tobie ile weszło?

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #244627 Wysłany: 26 Kwi 2009, 12:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
~5L

[ Dodano: 26 Kwi 2009 11:37 ]
A ja w swoim gracie wymieniłem w piątek opaskę na przegubie na ślimakową, wcześniej była ściskana ( patrze że coś puszczała smar...).

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249118 Wysłany: 04 Maj 2009, 17:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
ale beka :E
w dzien zakupu punciaka byly takie wyniki
Badanie amortyzatorów:
oś przednia
72% lewa
68% prawa
nacisk 764 daN
amplituda:
lewa 29mm
prawa 34 mm

oś tylna:
60% lewa
64% prawa
nacisk 438 daN
amplituda:
58mm lewa
52mm prawa
suma nacisków 1202 daN


chyba moje amorki maja druga młodośc bo
dzis byłem na przeglądzie i oto co wyszło:

Badanie amortyzatorów
oś przednia
lewa 78%, amplituda 27mm,
prawa 74%, amplituda 31mm,
nacisk 610 daN

oś tylna:
lewa 65% amplituda 55mm
prawa 66% amplituda 53mm
nacisk 359 daN
suma nacisków 969 daN

co o tym sądzic?

remind czy zrobiłes w końcu zawieche?

[ Dodano: 04 Maj 2009 17:07 ]
zalałem 30 litrów GTLa i silniczek ciszej chodzi i to duuuużo :E jesli chodzi o dynamikę to albo jest na plus albo to efekt placebo a moze to efekt motyla :hahaha: ???

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249128 Wysłany: 04 Maj 2009, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
efekt placebo jeśli chodzi o paliwo:) a byłeś na bezpłatnym przeglądzie w fiacie? Raczej wszystko w normie, ja u siebie właśnie robię zakupy jeśli chodzi o części.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249178 Wysłany: 04 Maj 2009, 19:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
placebo to fajny efekt :E ten przegląd to był okresowy. poprzedni kończyl sie dopiero za 2 dni ale wolałem juz dzis pozbyc sie 98 złociszy :?
a co mam myslec o wynikach? które bedą "bardziej zblizone do rzeczywistych?
na rentgenie w fiacie który miał miejsce 20 stycznia br. wyszło mi tak
przód:
lewa 70%
prawa 69%

tył
lewa 61%
prawa 63%

z pewnością jest więcej niz 50% tego mogę byc pewien ale dziwi mnie tak duza rozbierznoiść na 3 róznych urządzeniach które chyba tylko na papierze sa w jakis sposób znormalizowane :?

jak zrobisz zawieche to chwal sie jakie czesci ile Cie wyniosło.

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249239 Wysłany: 04 Maj 2009, 20:54; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 9
witam !
chciałbym pomóc w kwesti szarpania silnika itp.
zawór EGR służy tylko do ekologi w silnikach diesla, zawsze tak samo działa tj. otwiera się w chwili przyspieszania tylko do3000tys obrotów,po czy zamyka się, przy zapalaniu na zimnym silniku jest zawsze zamknięty
.wyjątek stanowi wyłączenie silnika gdyż uchyla się na ok 30sek i
przewietrza slinik usuwając nadmiar cząsteczek węgla
sprawdz silnik zimny czy szarpie i czy jest problem z długim czasem zapalania.
pozdrawiam rudzielec


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249263 Wysłany: 04 Maj 2009, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
dzieki rudy za troskę ale nic z tych rzeczy, bo EGR mam zatkany blacha od usera z forum i na zimnym jak i na ciepłym jest tak samo. teraz po wymianie końcówek zdarza sie to zadko ale jednak. nie przejmuje sie tym jednak bo wolę kase dac na paliwo. zauwazyłem taz ze szarpanie występuje częsciej jak naleje "gównianej ropy" a jak ja rozpoznaję? poprostu silnik głośniej chodzi. najciszej smigał na bio z bliskiej ale to byl tylko taki ekperyment czy bedzie jechac i jechal :E tera mam w baku GTLa i tez fajnie cicho sobie klekocze a nie jak wczesniej niczym autosam czy inny ogórek
rudzielcu przedstaw swego punciaka w dziate: TWOJE PUNTO.

pozdroo

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249265 Wysłany: 04 Maj 2009, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Szarpanie na niskich obrotach to wyraz braku mocy w silniku, szczególnie pracującego w trybie awaryjnym. Rozwiązanie - podłączenie komputera celem diagnozy, sprawdzenie elementów - wtryskiwaczy, zaworu egr, elektrozaworu na filtrze powietrza oraz działania vacuum pompy. Jeśli wszystko to działa poprawnie nie ma szarpania.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249277 Wysłany: 04 Maj 2009, 21:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 9
napisałeś o końcówkach wtrysków które sam fajnie wymieniłś
a jak z ciśnieniami? zwłaszcza na wtrysku kontrolnym który
informuje centralkę o obrotach silnika i chwilowym wprzedzeniu zapłonu-
zmiana -nadmiar -przycinanie się słaba sprężyna ma wpływ na ciśnienie może powodować szarpanie
(miałem podobną usterkę i usunołem ją ) i kilku znajomym z pompą lucasa) moje puno zobaczysz dopiero ja będzie po lifcie narazie lakieruje
się w trzy kolory
pozdrawiam rudzielec


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249280 Wysłany: 04 Maj 2009, 21:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
wtrysk kontrolny nie jest podłączony, sadze że nie masz żadnego pojęcia co to za silnik i jak to działa...

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249288 Wysłany: 04 Maj 2009, 21:53; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 9
wtrysk kontrolny to ten przy którym masz dwa kabelki
i myślę żety niewisz o czym mowa


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249295 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Takich rzeczy w tym silniku nie ma. Pompa zamontowana w tym modelu nie potrzebuje tego sygnału do pracy. Jeśli nie masz doświadczenia z tym modelem to nie wnoś zamętu :)

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249301 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:23; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 9
poniewarz pierwszy post nie przeszedł piszę go jeszcze raz
zawór na fitrze to przepływomierz który elektrycznie może być sprawny
lecz spirala w nim ulega zniszczeniu i ałtomatycznie dane do centralki wpływają błendne o ilości powietrza . zawór EGR może być lekko uchylony lub niedomykać -przycierać się to może powodować przeładowanie w powietrze na examinerze będzie stukał jako sprawny eletryczni. natomiast pompa vakum jest po za układem silnika
i jej wpływ na pracę silnika jest żaden odpwiada za pdciśnienie dla serwa hamuca jej uszkodzenie to brak wspomagania h-ca

[ Dodano: 04 Maj 2009 22:23 ]
zanim będziesz może obrażał innych to zaglądnij do silnika na wyższy wtrysk i sprawdz czy do niego dochodzą przewody- może być zawór
przy dekilku tulnym pompyod wyższego wtrysku( każdy disel wolnossący
musi mieć taki zawór)
a potem odrzucaj pomoc innych


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249312 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
W elektrozaworze nie ma żadnej spirali. Weź swój rozbierz to zobaczysz jak jest zbudowany i że membrana jest połączona z pompą podciśnieniową za pośrednictwem elektrozaworu. Jest tam też mikro przełącznik informujący o wychyleniu bądź nie klapy oraz czujnik temperatury. Pada z czasem membrana, nic innego się tu nie psuje.

A w EGR pada selenoid , przewód lub coś się blokuje , cała filozofia.

Examinerem to ty na pewno zdiagnozujesz :) szczególnie jak silnik jest wyłączony...

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Ostatnio edytowany przez remind, 04 Maj 2009, 22:29, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #249314 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:29; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 9
przy niektórych silnikach pisze się nawet w literaturze o tętnininiach w układzie paliwowym spowodowanym nieregularnym ciśnieniem na wtrykach


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249318 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Ja i pewnie większość czytających to niestety nie potrafimy zrozumieć o czym tutaj piszesz, postaraj się nie gubić liter i układać wyrazy w logicznym szyku, chodzi o składnię zdań. Ważna jest również ortografia.:

rudzielec napisał(a):
poniewarz pierwszy post nie przeszedł piszę go jeszcze raz
zawór na fitrze to przepływomierz który elektrycznie może być sprawny
lecz spirala w nim ulega zniszczeniu i ałtomatycznie dane do centralki wpływają błendne o ilości powietrza . zawór EGR może być lekko uchylony lub niedomykać -przycierać się to może powodować przeładowanie w powietrze na examinerze będzie stukał jako sprawny eletryczni. natomiast pompa vakum jest po za układem silnika
i jej wpływ na pracę silnika jest żaden odpwiada za pdciśnienie dla serwa hamuca jej uszkodzenie to brak wspomagania h-ca

[ Dodano: 04 Maj 2009 22:23 ]
zanim będziesz może obrażał innych to zaglądnij do silnika na wyższy wtrysk i sprawdz czy do niego dochodzą przewody- może być zawór
przy dekilku tulnym pompyod wyższego wtrysku( każdy disel wolnossący
musi mieć taki zawór)
a potem odrzucaj pomoc innych


Ale czy Ty posiadasz takie punto II 1.9D ? może się nam nim pochwalisz ?

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249320 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 9
błąd to nie elektrozawór tylko przepływomierz w środku jest płytka elektroniczna i drucik oporpwy -przepala się a urządzenie służy do mierzenia i lości przepłyu masy powietrza a w zaworze Egr niema selenoidu jest silniczek nowsza wersja stara przdzmienna
elektro-zawór
selenoid służy do gaszenia silnika
jeżeli będziesz się upierał to wyślę ci zdięcia rozebranego przepływomierza bo da się go naprawić


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249329 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
rudzielec

Proszę umieść na forum zdjęcie rozebranego elektrozaworu oraz rozebranego selenoidu z EGR. Chętnie zobaczę co jest w środku.

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Ostatnio edytowany przez remind, 04 Maj 2009, 22:49, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #249331 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 04 Maj 2009,
Posty: 9
staram się szybko odpisać i niezwracam uwagi na to jak piszę
bo to tylko tobie przeszkadza ,lecz nie to jest tematem tego forum.
gdybyś znał zasady działania tego silnika to zrozumiałbyś co piszę
a nie pisał byś takich bzdur drugiemu potrzebującemu pomocy
jak napisałem ja poradziłem sobie z tym tematem ipomogłem innym
jeżeli niechcesz pomocy to napisz to wyrażnie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249341 Wysłany: 04 Maj 2009, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Poland
Rejestracja: 19 Mar 2007,
Posty: 1125
Pomógł: 7
Proszę pisz na temat, to jest wątek o punto mk2 1.9D a wyskakujesz z jakimiś płytkami w przepływomierzu i silniczku w egr oraz kabelkach podłączonych do wtryskiwaczy. Nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz lub mylisz silniki, może z JTD? Tu jest wolnossący diesel.

Tak dla odmiany i dla żartu to w moim punto siedzą jeszcze 4 ufoludki pod tłokami. Jak je się z bata trzaśnie to dają takiego kopa, że potrafię autko do 175km/h rozgonić. Słyszałem też że przy 185 następuje destrukcja silnika ale nie dam rady do takiej prędkości rozbujać. A punto szarpie dlatego, że jednemu z ufoludków ucho się wkręciło w powierzchnię między tłokiem a cylindrem, takie niezdary. Jeszcze trochę i napiszę bajkę dla dzieci:)

_________________
Dzień bez chmury jest ponury.
Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY

___


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 1325 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 53  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO