You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 12:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #248023 Wysłany: 01 Maj 2009, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
kolego jaką kolwiek byś miał rakietę to czuc różnicę, jeśli pierwszy raz siadasz do auta i nie czujesz różnicy tzn masz idealnie wyregulowany gaz potem juz to czuć. Jeździłem subaru z 1998 na gazie i jest różnica a kolega ma wstawionego blosa a nie elektronikę. (dla nie wtajemniczonych blos to cos w rodzaju gaźnika do gazu z tym że PL normy nie pozwalają na jego stosowanie ponieważ mieszanka musi sterować elektronika) gaz to gaz pod tym względem jest do kitu.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #248999 Wysłany: 04 Maj 2009, 12:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
Ja jako kolejny przeciwnik gazu, zwłaszcza w silniczku 1.1 dodam od siebie kilka słów. Gdyby mój Punciak jak go kupowałem był z zagazowany to bym się nie obraził, ale jazdy po mieście sobie nie wyobrażam, a gdyby to jeszcze miało klimę...
Tylko raz trafiłem na auto, które miało więcej mocy na LPG niż na Pb. Było to Clio I 1,1 lub 1,2, które było specjalnie tak ustawione, ale paliło tyle że nie opłacalne było zakładanie tego świństwa... :twisted:

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249025 Wysłany: 04 Maj 2009, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
mrider napisał(a):
slivka czytamy ze zrozumieniem...
Filtry są takie same (nie licząc tych odpowiedzialnych za gaz) i trzeba je wymieniać wcześniej.


no to czytaj ze zrozumieniem bo napisalem ze filtr gazu jest jeden i kosztuje 9 pln a jesli chodzi o czestrze wymiany to jedyne co sie czesciej wymienia to paliwo (czytaj gaz) bo mniejszy zbiornik (jesli ktos ma w kole) to na mniej starcza.

mrider napisał(a):
Gaz jest paliwem tzw. suchym i o niższej wartości opalowej. Aby zrównoważyć żywotność silnika do żywotności na paliwie pod które został zaprojektowany (benzyna) zaleca się skrócenie czasów wymian o połowę.


chcesz mi powiedziec ze majac gaz mam wymieniac olej co pół roku? czy co x/2 km ?

slivka napisał(a):
po za tym mi w trasie schodzi do 7 ale w miescie (kraków) potrafi spalic 14 L/100 km


mrider napisał(a):
Takie zużycie benzyny to ja miałem w silniku 1.2 mocniejszym o 20KM na padniętej sondzie. Gdy miałem jeszcze gaz to nie przekraczałem 10l w mieście (miasto powierzchniowo takie jak Kraków ale ludności (i co za tym idzie aut) trzy razy więcej) ;)


czytaj kolego ze ja nie pisze o BENZYNIE tylko o LPG a do tego chcąc jechac slabszym autem z predkoscia XXX masz wyzsze obroty niz z ta sama predkoscia autem o wiekszej mocy a co za tym idzie spalanie jest wieksze

slivka napisał(a):
ktos tu kaze wliczacz do kalkulacji paliwo ktore musisz miec zeby odpalic auto.. a czy jak kupujesz opony wliczasz tez do ceny koszt wentylka ?????


mrider napisał(a):
Nie rozumiem kompletnie tego porównania, ale mam nadzieję że jak przypadkowo spali Ci się pompa paliwa w baku bez benzyny to nie założysz nowego tematu o tym :P


pompa paliwa sie studzi benzyna wiec pół baku jej wystarczy a chyba do gazowniaka jakos sie autem jedzie na montaz a nie pcha sie go tam?

slivka napisał(a):
zadbaj o to zeby reduktor byl ponizej zbiorniczka wyrownawczego chlodnicy!!!!!!!!


mrider napisał(a):
To już jest kompletna bzdura rozpowszechniana przez "gazowników" uczących się regulacji np. na "elektrodzie". W zamkniętym obiegu cieczy nie ma znaczenia wysokość montażu danego podzespołu będącego urządzeniem podłączonym do obiegu. Tak prościej to z konstrukcyjnego punktu widzenia zbiorniczek wyrównawczy ma swój najniższy punkt w miejscu końcowym chodnicy więc gdzie ma być reduktor? Pod wahaczem? :P


tak wiec powietrze jest chyba lzejsze od wody? ma mniejsza gestosc? wiec gdzie sie bedzie zbierac? pod wahaczem czy w najwyzszym miejscu obiegu?

po za tym jesli mowa o OBIEGU to mozna o nim mowic po uzyskaniu temperatury 82 stopni bodajrze bo dopiero wtedy otwiera sie termostat.
przypomne takze ze reduktor wpina sie w "obieg" rownolegle a nie szeregowo wiec pozno sie nagrzewa.

mrider napisał(a):
Wnioski niech już każdy wyciągnie sam.

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249085 Wysłany: 04 Maj 2009, 15:22; 
 Temat postu:
slivka napisał(a):
no to czytaj ze zrozumieniem bo napisalem ze filtr gazu jest jeden i kosztuje 9 pln a jesli chodzi o czestrze wymiany to jedyne co sie czesciej wymienia to paliwo (czytaj gaz) bo mniejszy zbiornik (jesli ktos ma w kole) to na mniej starcza.


:wall: Spróbuję Ci to wyjaśnić bo dalej nie rozumiesz. W celu uzyskania optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej silnik musi mieć odpowiedni dostęp bo powietrza. Im czystsze i chłodniejsze, tym lepiej. Mieszanka LPG+powietrze ze względu na niższą wartość opałową potrzebuje jak najlepszego powietrza aby nie spadała jej sprawność czyli - filtr powietrza musi być w jak najlepszym stanie czystości. Rozumiesz już dlaczego filtr powietrza trzeba wymieniać częściej niż w przypadku benzyny?
Filtr oleju - Jeśli ktoś nie wymienia tego filtra przy wymianie oleju to najlepiej jak najszybciej niech sprzeda auto i kupi sobie rower, bo jest zbyt głupi aby używać samochodów. Sorry ale czegoś takiego inaczej wytłumaczyć nie potrafię. Filtr oleju wymienia się razem z olejem więc również szybciej niż podczas użytkowania auta na benzynie.

Filtry gazu nie mają znaczenia gdyż nie są używane podczas eksploatacji na obu paliwach.


slivka napisał(a):
chcesz mi powiedziec ze majac gaz mam wymieniac olej co pół roku? czy co x/2 km ?

Ja Ci nie mówię jak i kiedy masz wymieniać olej :) Podczas eksploatacji auta na gazie wymiany serwisowe powinno się robić dwukrotnie częściej i to nie jest jakiś tam mój wymysł tylko zalecenia producenta. Gaz pozostawia sporo syfu w silniku, a olej nie tylko smaruje silnik ale również go czyści. Gdyby było inaczej to niepotrzebna by była wymiana oleju kiedykolwiek gdyż obecnie stosowane oleje prawie w ogóle nie tracą swoich właściwości smarnych.

slivka napisał(a):
czytaj kolego ze ja nie pisze o BENZYNIE tylko o LPG a do tego chcąc jechac slabszym autem z predkoscia XXX masz wyzsze obroty niz z ta sama predkoscia autem o wiekszej mocy a co za tym idzie spalanie jest wieksze

Przeczytaj dokładnie całe zdanie, a nie tylko jego początek. Nie chce mi się po raz kolejny tłumaczyć zależności zużycia paliwa od obrotów. W skrócie: To charakterystyka silnika określa przy jakich obrotach obciążenie silnika jest najmniejsze i wtedy auto spala mniej. Dla porównania jazda 1.2MPI przy nie przekraczaniu 2000obr/min kosztuje więcej niż jazda w okolicach 3000obr/min w takich samych warunkach.


slivka napisał(a):
pompa paliwa sie studzi benzyna wiec pół baku jej wystarczy a chyba do gazowniaka jakos sie autem jedzie na montaz a nie pcha sie go tam?

Napisałem wcześniej że kompletnie nie rozumiem Twojego porównania, a teraz sam przyznałeś że jednak paliwo również trzeba tankować :) Po założeniu gazu jeździ się tylko na gazie? Bo wynika z tego co napisałeś że paliwo jest potrzebne tylko po to aby zajechać autem na montaż do gazownika... Ale ok, nie wnikam, nie moja sprawa.


slivka napisał(a):
tak wiec powietrze jest chyba lzejsze od wody? ma mniejsza gestosc? wiec gdzie sie bedzie zbierac? pod wahaczem czy w najwyzszym miejscu obiegu?

po za tym jesli mowa o OBIEGU to mozna o nim mowic po uzyskaniu temperatury 82 stopni bodajrze bo dopiero wtedy otwiera sie termostat.
przypomne takze ze reduktor wpina sie w "obieg" rownolegle a nie szeregowo wiec pozno sie nagrzewa.

Tutaj już musisz sam zadbać o to aby rozwiać swoje wątpliwości. Polecam czytelnię uczelnianą i materiały z termodynamiki, czy hydrodynamiki.

Nie chce mi się już dalej dyskutować w tym temacie bo tylko niepotrzebny offtop leci. Jeśli masz jakieś wątpliwości, coś jest niejasne, to zapraszam na pw.


Góra
  
 
 
 Post #249336 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Witam i dziękuję wszystkim za żywą dyskusję. Gazu nie zakładam:). Po przeczytaniu wszystkich za i przeciw wiem w sumie tyle samo i nikt nie przekonał mnie do instalowania gazu czy też nie. Gazował nie będę dlatego że mam zamiar w niedługim czasie zmienić kropka na mocniejszego - nowszego może i w diesel u :)
pozdrawiam

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #249339 Wysłany: 04 Maj 2009, 22:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 259
tak czy inaczej gaz jest tanszy wiec nie wiem po co komus wmawiac ze jest inaczej

_________________
WRC - Wieśniak Robi Cuda
http://www.szybkiepranie.pl <<-- pranie tapicerki samochodowej kraków


Góra
 Profil  
 
 
 Post #251245 Wysłany: 09 Maj 2009, 12:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 09 Maj 2009,
Posty: 42
W moim punciaku mam założoną instalacje firmy LOVATO.
Zbiornik 34 litry w kole zapasowym. Koszt instalacji wyniósł 1500 zł. Spala mi około 8l gazu na 100 km. Wiec za niecałe 50 zł spokojnie robie w trybie mieszanym 350 km!!! Wspaniałe spalanie :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253179 Wysłany: 13 Maj 2009, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zgierz
Rejestracja: 20 Maj 2008,
Posty: 341
Wiem że kolega Radek 102 już podjął decyzje, i bardzo dobrze od tego jest forum, żeby pomagać w wyborze decyzji.
Jestem zwolennikiem LPG, ale jeżeli benzyna byłaby tańsza też bym aut nie gazował.
Przejdę do sedna. Przeciwnicy gazu nie piszcie kłamstw (bzdur).

1. Przegląd u gazownika co 5000km, niedługo zaczniecie pisać że co 2500 albo 1000km
Image

5000 a 10000 to jest delikatna różnica.


2.Oleje i filtry 2x cześciej. Ja wymienim normalnie jakbym nie posiadał instalacji i jest wszystko OK. Więc nie przesadzajcie że wam nagle gaz z oleju zrobi wodę.

3.Piszecie co gość miał na myśli zakładając gaz do malucha i tu przyznam wam rację, ale tylko ze względu na problemy techniczne (brak chłodzenia wodą). Sam mam cc700 i gazując go miałem na myśli ekonomię, to auta nie służy do wyścigów na 1/4 mili, ani do dalekich wyjazdów na urlop z rodziną. Najczęściej są to woły robocze na dojazdy do pracy, do miasta na zakupy.
Ludzie wychodzą z jakiegoś błędnego przekonania że jak 700cm3 to napewno pali 3 litry benzyny i poco mu zakładać gaz, a prawda jest taka że te 700cm3 żłopie może z litr mniej niż auta z sporo większymi motorami. Można się dziwić co gość miał na myśli zakładając gaz do jakiegoś auta sportowego lub bardzo drogiego (Subaru, Hammer)

Jestm zwolennikie LPG, ale wiem że gaz też posiada kilka minusów, ale przynajmniej staram się być obiektywny w przeciwienistwie do co niektórych przeciwników gazu

_________________
sporting 1.2 16V
Good Italian Job


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253213 Wysłany: 13 Maj 2009, 21:48; 
 Temat postu:
dario76 jeśli chodzi o to co ja napisałem odnośnie przeglądów itp to już wspominałem że to nie moje brednie wyssane z palca bo nie lubię gazu tylko zalecenie producenta samochodu. Swoje stanowisko na temat gazu po własnych doświadczeniach z tym paliwem na forum już opisałem i nie mam zamiaru każdemu wciskać bzdur na ten temat. Nie mam zamiaru więcej udzielać się w tym temacie bo niektórzy albo nie rozumieją co czytają, albo mają gdzieś to co czytają, a ja się tylko powtarzam. Dla mnie temat zakończony.


Góra
  
 
 
 Post #253247 Wysłany: 13 Maj 2009, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
hmmmm jak to czytam to moze ja sie przejadę do gazownika, żeby zapytać się o koszt instalacji.?? :E :E :E :hahaha: :hahaha: :hahaha: :twisted: :twisted: :twisted:
Na szczęscie nie mam tego problemu (jedyne co może mi strzelić do głowy to olej z Mcdonald's lub jakieś BIOściero). Ja uważam auto było seryjnie na PB95 to niech tak zostanie jak był na ON to niech jeździ na ON, jeżeli fabryczna instalacja na gaz lub ten CNG to inna śpiewka, ale to tylko zdanie własciciela klekota :) pozdrawiam

_________________
Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno :E
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253279 Wysłany: 13 Maj 2009, 23:02; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 09 Maj 2009,
Posty: 42
Dobrze czytam?? Każdy kto ma gaz musi robic przegląd co 10 tysięcy km ?? Bo mam punto z gazem od niedawna i sie nie orientuje....


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253293 Wysłany: 13 Maj 2009, 23:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz
Rejestracja: 17 Wrz 2008,
Posty: 520
Pomógł: 1
Nie ?

Ja robie przeglad co rok, tak jak mam wbite do ksiazeczki. Chyba bym na glowe upadl jakbym mial dawac 160 zl co miecha.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253532 Wysłany: 14 Maj 2009, 18:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
a ja nie robie wcale i kropka! sam sobie poprzeglądam :D jade tylko ustawić i precz z pazurami od moich aut. :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #253975 Wysłany: 15 Maj 2009, 23:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Gorlice
Rejestracja: 09 Maj 2009,
Posty: 42
A te przeglądy robi się na stacjach diagnostycznych?? Czy trzeba jechać tam gdzie montowali gaz??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #254035 Wysłany: 23 Maj 2009, 20:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 Maj 2009,
Posty: 334
Ja kupiłem Punto 1.2 z LPG. Jazda wychodzi taniej niż jazda na benzynie. Nawet wliczając wizyty u gazownika. Moje Punto spalało 12L LPG / 100km, byłem u gazownika, wymienił jakąś cześć, wyregulował gaz i zobaczymy ile teraz mi będzie spalał. Jeśli komuś zależy na tym żeby jeździć tanio to LPG jest zbawieniem.

Jak spalanie będzie do 9L/100 km będę bardzo zadowolony.

[ Dodano: 23 Maj 2009 20:49 ]
Po regulacji gazu mój punciak spala 10L/100 km co mnie nie zadowala :(


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO