You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #277046 Wysłany: 03 Sie 2009, 18:40; 
 Temat postu: Pukanie przegubów (pukanie przy jeździe na wprost)
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 12 Kwi 2009,
Posty: 13
Witam,

w końcu dowiedziałem się co puka w moim Puncie. Co za problem był opisałem po cześci w tym temacie http://fiatpunto.com.pl/topic17060-30.html
Ale przy okazji się zmartwiłem :( Otóz pukają mi przeguby.

Odkryłem to kiedy po wymianie łożyska amortyzatora, które to winiłem za stuki, znów wszedłem pod auto zrezygnowany, i zacząłem ponownie wszystko sprawdzać od nowa.

Wcześniej nie pomyślałem o tym, żeby łapac za półosie i próbować ruszać wzdłuż ich osi (czyli w poprzek samochodu) a tu własnie jest luz :/ , na obu półosiach.

Teraz parę pytań, i parę faktów które może pomoga Wam udzielic mi pomocy :)

1. Otóż nie mam ustawionej zbiezności nadal, ale jej brak z punktu widzenia konstrukcyjnego nie powinien wpływac na przeguby. Prawda?
2. Czy jest tam jakaś możliwość regulacji, przy półosi lub przegubie, by móc ten luz zlikwidować?
3. A jeśli nie to czy musze wymienić same przeguby? Czy półosie też?? Bo to spory wydatek :/


Pomóżcie chłopaki i dziewczyny, bo jak patrze na allegro i ceny tych elementów to mnie boleć zaczyna... :?


Ostatnio edytowany przez BartekL, 03 Sie 2009, 20:15, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #277051 Wysłany: 03 Sie 2009, 19:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
BartekL napisał(a):
żeby łapac za półosie i próbować ruszać wzdłuż ich osi (czyli w poprzek samochodu) a tu własnie jest luz , na obu półosiach.

przecież połosie nie mogą być zamocowane na sztywno. Musi być poprzeczny luz. Chćby dlatego że gdyby nie było luzu tylko na sztywno i wjechałbyś np. na krawężnik jednym kołem to by się wszystko pourywało ponieważ koło idzie do góry a tym samym musi się zwiększyć odległość na półosi. Wg mnie jak podjechał byś do stacji kontroli na szarpaki to diagnosta od razu Ci powie co masz do wymiany. Na pewno w Radomsku jest kilka takich stacji. Dużo szybsza i pewna diagnoza.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277062 Wysłany: 03 Sie 2009, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 12 Kwi 2009,
Posty: 13
No rzecz w tym, ze byłem już na dwóch stacjach diagnostycznych, i z zawieszeniem jest już wszystko ok. Wymieniłem jeden wahacz i dwie końcówki drążków. Na szarpakach nic juz nie umieją znaleźć, a na trzepakach słychac ten stukot, ale tam jedynie mogli sprawdzić stan amorów. Z przodu mają po 80% sprawności.

Kiedy wpuściłem brata pod auto i poruszał półosiami to właśnie dobiega mnie takie samo MOCNE, z tego samego miesca, tak samo brzmiące i wyczuwalne na podłodze auta stukanie, jak podczas jazdy, obaj to stwierdziliśmy. Jestem na 99% pewien że to właśnie półosie/przeguby tak słychac podczas jazdy.

Ja nie przeczę że tego luzu ma nie być, ale napewno poruszające się wzdłużnie półosie nie powinny wydawać takich odgłosów. Ewidentnie słychac, jak metal uderza o metal.

Jeśli chodzi o sprawy mechaniczne, to nie mam takich lewych łapek. Takie naprawy jak wymiana amortyzatorów z tyłu czy wymiana łożysk amortyzatorów z przodu nie stanowi dla mnie problemu, ale wiedza o elementach napędu jest mierna, stąd moje przypuszczenie ze tego luzu być nie powinno. Dzieki za wyjasnienie, które jest tak do bólu logiczne, ze aż mi wstyd że nie pomyślałem o tym sam.

Dodam, że poruszac półosiami wzdłuż można bezproblemowo jedną ręką, bez większego wysiłku. Może to ma jakieś znaczenie.

Domyślam sie że powinny być tam swojego rodzaju odboje które by ten stuk eleminowały, ewentualnie tyle luzu by do niego nie dochodziło... Bardziej bym stawiał na to drugie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277161 Wysłany: 04 Sie 2009, 10:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
a nie wahacze?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277231 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: krakow
Rejestracja: 28 Wrz 2007,
Posty: 264
Pomógł: 12
a moze ci puka maglownica wymieniałeś ja, bo własnie ona lubi pukać przy jeżdzie na wprost


Góra
 Profil  
 
 
 Post #277240 Wysłany: 04 Sie 2009, 14:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 26 Lut 2009,
Posty: 613
Pomógł: 20
BartekL napisał(a):
Kiedy wpuściłem brata pod auto i poruszał półosiami to właśnie dobiega mnie takie samo MOCNE, z tego samego miesca, tak samo brzmiące i wyczuwalne na podłodze auta stukanie, jak podczas jazdy, obaj to stwierdziliśmy. Jestem na 99% pewien że to właśnie półosie/przeguby tak słychac podczas jazdy.

A jak duży jest luz obwodowy na przegubach?
Czyli: jeśli auto stoi, to czy da się obrócić półoś względem koła ?

_________________
GP1.2
65 leniwych kucyków.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #278269 Wysłany: 09 Sie 2009, 11:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Radomsko
Rejestracja: 12 Kwi 2009,
Posty: 13
Półosi kiedy auto stoi ja np nie umiałem przekręcić.

Byłem wczoraj u mechanika i stwierdził, ze na prawym mam 3mm a na lewym 2mm tego luzu wzdłużnego za dużo, i że załozy mi tam podkładki i będzie git. Prawda to?
Nic nie wspominał o luzie o którym napisałeś, wnioskuje więc że nie wystąpił on :)

_________________
Punto 1.1 '97 55s


Góra
 Profil  
 
 
 Post #284994 Wysłany: 03 Wrz 2009, 11:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
i jak tam stuki ustały?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #285503 Wysłany: 05 Wrz 2009, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 31 Mar 2008,
Posty: 70
lakikwap napisał(a):
i jak tam stuki ustały?


No właśnie, też jestem ciekaw. Mój problem opisałem tutaj:

http://fiatpunto.com.pl/topic17572.html

Niestety, nie otrzymałem odpowiedzi.

Do tej pory sądziłem, że to wina układu kierowniczego, ale widzę, że niekoniecznie.

_________________
Fiat Punto I 1.2 S 60 '94
http://fiatpunto.com.pl/topic7410.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO