|
Obecny czas: 18 Cze 2025, 23:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
krzy-ys |
#293971 Wysłany:
29 Wrz 2009, 21:58; Temat postu: Jak zwiększyć moc 60cio konnego potwora?! |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Liczę na jakieś rozsądne propozycje, ogólnodostępne i najlepiej potwierdzone przykładami  . Fajnie by było, jakbym znał przewidywany koszt modyfikacji  . Z góry dzięki, pozdrawiam!
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#293974 Wysłany:
29 Wrz 2009, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
wlot powietrza na masce +3KM
naklejka PIOŃIER +5.5KM
magnetyzery sztuk 3 +2KM * 3
nie ma sensu sie bawic, wydasz gruba kase a przysrost bedzie minimalny
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#293976 Wysłany:
29 Wrz 2009, 22:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Ja myślałem jeszcze o lotce "ala" grzbiet rekina. Myślę, że będzie to przyrost o kolejne 2,68 PS
A tak serio temat założyłem z czystej ciekawości  .
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#293982 Wysłany:
29 Wrz 2009, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Użyj wyszukiwarki forumowej. Temat wałkowany częściej niż zabójstwo Kennedy'ego
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
pyton1988 |
#293983 Wysłany:
29 Wrz 2009, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Mikołów Rejestracja: 16 Sty 2008, Posty: 240
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#293998 Wysłany:
29 Wrz 2009, 23:16; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Jedyne co się opłaca to założenie góry od 1.2 75 + przeróbka na wielopunkt. Potem to już tylko uturbianie. [ Dodano: 29 Wrz 2009 22:16 ]pyton1988 napisał(a): mozesz wymienic wtryski od forda
Tylko po co? Seryjny wtrysk jest dość wydajny, a przy przeróbce na wielopunkt nowe wtryski też ok 150-170ccm wydajności mają.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
fajgi |
#294008 Wysłany:
29 Wrz 2009, 23:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: ukaszeeeekk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Brodnica-> CBR Rejestracja: 05 Sty 2009, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#294020 Wysłany:
30 Wrz 2009, 07:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
I tak chyba zrobię. Po co gryźć się o 3 konie, skoro można mieć za tą samą kasę 4 fajne felgi  .
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#294025 Wysłany:
30 Wrz 2009, 08:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
krzy-ys napisał(a): Po co gryźć się o 3 konie, skoro można mieć za tą samą kasę 4 fajne felgi
No, za kasę na 4 fajne felgi (czyli coś ponad 1000zł) można mieć + 15km (założenie góry od 75 + pompy paliwa i masz 1.2 mpi) [ Dodano: 30 Wrz 2009 07:10 ]No ale zawsze trzeba wybrać, albo fajny wygląd albo więcej mocy 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
divers88 |
#294043 Wysłany:
30 Wrz 2009, 10:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 12 Wrz 2007, Posty: 990
|
greg505 napisał(a): wlot powietrza na masce +3KM naklejka PIOŃIER +5.5KM magnetyzery sztuk 3 +2KM * 3 
nakładki na pedały z biedronki +10KM
alu dywaniki z TESCO + 5KM
_________________ Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#294146 Wysłany:
30 Wrz 2009, 15:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
Futrzane kostki do gry na lusterku +15KM
A przy takim potworze obowiązkowo płyta CD na lusterku, która oślepia fotoradary.
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#294149 Wysłany:
30 Wrz 2009, 15:56; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
Barrtek96 |
#294152 Wysłany:
30 Wrz 2009, 16:02; Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem powyższych odpowiedzi. Może i są żartobliwe, ale kolega chciał się spytać poważnie, a Wy mu wyjeżdżacie z kostkami na lusterko lub płytą CD.
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#294189 Wysłany:
30 Wrz 2009, 19:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
No cóż, liczyłem na nieco bardziej poważne wiadomości. Poza częścią użytkowników, którzy ZAWSZE mi pomagali nikt więcej nic ciekawego do powiedzenia nie ma..
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
Barrtek96 |
#294209 Wysłany:
30 Wrz 2009, 20:08; Temat postu: |
|
|
Mogę się wygłupić, ale z tego co przeczytałem to wałek 866... Może ktoś bardziej doświadczony wypowie się na ten temat.
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#294210 Wysłany:
30 Wrz 2009, 20:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
mozna wsadzic 866 ale po co
silniki n/a sa nieoplacalne w modyfikacjach
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
matrix_blue |
#294214 Wysłany:
30 Wrz 2009, 20:17; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 27 Sty 2009, Posty: 89
|
Wszystko zależy ile pieniędzy chcesz wydać. Polecam Ci tuning w profesiolalnej firmie ( np Chojnacki z Nadarzyna ) . Podstawowa wersją tuningu nazywa sie GT.
Praca z silnikiem przy wykonywaniu Wersji GT zaczyna się od jazdy próbnej . Zazwyczaj wykonujemy pomiar charakterystyki silnika na hamowni podwoziowej SCHENCK.
Demontujemy głowicę z silnika i weryfikujemy jej stan. Następujące elementy podlegają ingerencji :
zawory
gniazda
prowadnice
kolektor ssący
kolektor wydechowy
komora spalania
nastawy wałka lub wałków rozrządu - jeśli jest taka potrzeba
sprawdzenie i usunięcie ewentualnych błędów ECU
W każdym przypadku powierzchnia przylgniowa głowicy jest wyrównana. Najczęściej jest to wartość granicy 0,25 mm. W niewielu silnikach decydujemy się na zwiększenie stopnia sprężania poprzez planowanie głowicy, dotyczy to zwłaszcza silników posiadających czujnik spalania detonacyjnego (knock sensor). Także niewiele silników wymaga polerowania oraz zwiększania średnicy kanałów dolotowych oraz wydechowych. W wielu przypadkach jest to błąd.
Stosujemy zasadę używania oryginalnych uszczelek producenta. Zawsze wymieniamy wszystkie uszczelki oraz uszczelniacze głowicy oraz zaworów i kolektorów. Głowica silnika po wykonaniu Wersji GT odpowiada stanem technicznym zbliżonym do fabrycznie nowej głowicy. Jeśli jest taka potrzeba wymieniamy także zawory oraz prowadnice zaworowe.
W przypadku silnika 1.2 60 km jest to 1450 pln i trwa 3 dni.
Dopracowanie poszczególnych elementów silnika w sposób widoczny wpływa na zwiększenie sprawności jednostki napędowej niezmniejszając jej trwałości a wręcz przeciwnie wpływając pozytywnie na jej trwałość. Przeciętnie moc silnika rośnie o 12% w przypadku silnków wielozaworowych do maksymalnie 20% w przypadku silników 8 zaworowych. Również maksymalny moment obrotowy jest wyższy o podobną wartość i przesuwa się w zakres niższych obrotów o najczęściej około 500 obr/min oraz jest także wyższy w zakresie obrotów mocy maksymalnej co powoduje większą elastyczność pracy silnika i przy zwiększonej sprawności napełniania cylindrów mieszanką paliwowo-powietrzną przyczynia się do zmniejszenia jednostkowego zużycia paliwa. Praca silnika w zakresie wolnych obrotów jest bardziej płynna i cichsza a utrzymanie stałej prędkości samochodu po rozpędzeniu odbywa się przy zdecydowanie mniejszym uchyleniu przepustnicy gazu niż przed modyfikacją. Przyspieszenia samochodu np. do prędkości 100 km/h najczęściej rosną w granicy 10% do 15 %. Wielu Użytkowników zwraca także uwagę na zdecydowanie lepszą dynamikę samochodu szczególnie od III biegu wzwyż. Wersji GT można poddać również z powodzeniem silniki diesla te bez doładowania oraz zwłaszcza te doładowane starszego typu z mechanicznymi pompami wtrysku paliwa, bez elektroniki sterującej pracą układu wtrysku paliwa.
Dodatkowo można zainwestować w chip tuning ( pod warunkiem że nie masz LPG ).
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#294232 Wysłany:
30 Wrz 2009, 20:50; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
Barrtek96 napisał(a): Nie rozumiem powyższych odpowiedzi. Może i są żartobliwe, ale kolega chciał się spytać poważnie, a Wy mu wyjeżdżacie z kostkami na lusterko lub płytą CD.
Skoro ktoś chce budować potworka to na chłopski rozum startuje od najsłabszego czy najmocniejszego silnika dostępnego seryjnie?? Po kija pakować w dziwne przeróbki kasę w silnik który ma 60 kucy. Żeby osiągnąć 75?? Przecież były silniki 80 konne tyle że 16 zaworowe. To się po prostu kupy nie trzyma.
_________________ Wiecha [*2000 +2013] "Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014] "Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...] K-750 - „Moja historia.” Lada Niva - "Co ja zrobiłem"
Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują. Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu. Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).
|
|
Góra |
|
 |
xONx |
#294243 Wysłany:
30 Wrz 2009, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Paparazzi |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork Rejestracja: 12 Sty 2009, Posty: 3082 Pomógł: 17
|
_wladimir_ napisał(a): To się po prostu kupy nie trzyma.
Jak ktoś ma kasę i czuje sentyment do całego samochodu w tym i silnika który w nim jest, to logiczne jest że chce go ulepszyć a nie wymieniać.
_________________ Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.
----
Odpowiedni ludzie mówią o tym cudzie kiedy Punta się zjeżdżają VW się kłaniają
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#294244 Wysłany:
30 Wrz 2009, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
_wladimir_ napisał(a): Barrtek96 napisał(a): Nie rozumiem powyższych odpowiedzi. Może i są żartobliwe, ale kolega chciał się spytać poważnie, a Wy mu wyjeżdżacie z kostkami na lusterko lub płytą CD. Skoro ktoś chce budować potworka to na chłopski rozum startuje od najsłabszego czy najmocniejszego silnika dostępnego seryjnie?? Po kija pakować w dziwne przeróbki kasę w silnik który ma 60 kucy. Żeby osiągnąć 75?? Przecież były silniki 80 konne tyle że 16 zaworowe. To się po prostu kupy nie trzyma.
Tylko, że ja tego samochodu nie kupiłem, tylko otrzymałem "w spadku". A moje zapytanie było czysto teoretyczne z ciekawości. Dlatego następnym razem proszę - bez głupich komentarzy. Jeśli uważasz, że nie ma to sensu, to poprostu w tym temacie nie pisz 
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#294253 Wysłany:
30 Wrz 2009, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
jezeli powaznie myslisz o podniesieniu mocy, to nic innego jak swap nie ma sensu.
najnizszy stosunek cena/moc.
choc kwota i tak niska nie bedzie 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
krzy-ys |
#294257 Wysłany:
30 Wrz 2009, 21:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gorzów Wielkopolski Rejestracja: 19 Wrz 2009, Posty: 362
|
Jak już pisałem: chciałem się tylko zorientować, czy jest sens się bawić, jeśli tak to co robić i ile będzie to kosztowało. Uświadomiliście mi, że nie ma sensu, więc dam sobie spokój  .
_________________ "Co masz zrobić jutro, zrób pojutrze! Będziesz miał dwa dni wolnego."
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#294259 Wysłany:
30 Wrz 2009, 21:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
to niestety nie turbo diesel w ktorym samym programem robisz ~30KM/50Nm w kwocie ~1500zl 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#294277 Wysłany:
30 Wrz 2009, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
matrix_blue |
#294283 Wysłany:
30 Wrz 2009, 22:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 27 Sty 2009, Posty: 89
|
Panowie nie przeliczajcie wszystkiego na złotówki. Tuning to czasami dobra zabawa , pasja.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|