|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
sylwek30 |
#304853 Wysłany:
04 Lis 2009, 09:51; Temat postu: problem z gazem |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
panowie posiadam dynamic z 2005r i zamontowany gaz,automat odcina benzyne i załancza gaz kiedy silnik osiągnie 2000 obrotów ale wtedy lampka od silnika i oleju świeci sie samochód gaśnie ,strasznie szarpie itd ale kiedy odpalam samochód na benzynie i przejade na niej kilka kilometrów i sam przełącze na gaz samochód przechodzi łagodnie z benzyny na gaz.co moze byc tego przyczyną?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
greg505 |
#304856 Wysłany:
04 Lis 2009, 09:59; Temat postu: Re: problem z gazem |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sylwek30 napisał(a): panowie posiadam dynamic z 2005r i zamontowany gaz,automat odcina benzyne i załancza gaz kiedy silnik osiągnie 2000 obrotów ale wtedy lampka od silnika i oleju świeci sie samochód gaśnie ,strasznie szarpie itd ale kiedy odpalam samochód na benzynie i przejade na niej kilka kilometrów i sam przełącze na gaz samochód przechodzi łagodnie z benzyny na gaz.co moze byc tego przyczyną?
jak to co?
silnik jest zimny, temperatura plynu chlodzacego jest za niska zeby jezdzic na lpg.
nikt cie nie poinformowal o zasadach uzytkowania auta z silnikiem z lpg?
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
sylwek30 |
#304863 Wysłany:
04 Lis 2009, 10:12; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: zielona góra Rejestracja: 20 Paź 2009, Posty: 93
|
wiec dlaczego automat zostal ustawiony na 2000 obr? jak i tak musze regulowac recznie
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#304865 Wysłany:
04 Lis 2009, 10:19; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#304878 Wysłany:
04 Lis 2009, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
sylwek30 napisał(a): wiec dlaczego automat zostal ustawiony na 2000 obr? jak i tak musze regulowac recznie
skoro nie masz tam sekwencji to wlasnie w taki sposob to dziala
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
waldasnn |
#304941 Wysłany:
04 Lis 2009, 14:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: I-sza stolica Rejestracja: 24 Lip 2009, Posty: 207
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#304959 Wysłany:
04 Lis 2009, 15:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
zgadza sie, ale tylko wtedy jezeli komp instalacji posiada taka funkcjie
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
barthezz |
#319130 Wysłany:
21 Gru 2009, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
Możliwe też jest, że jest zbyt długi czas nakładania faz benzyna/lpg i silnik jest zalewany. Bardziej rozbudowane sterowniki lpg(bingo, autronic) posiadają takie opcje. Długość tego czasu nie powinna być większa od 0,5s i jest zależna od długości węża z lotnym gazem(od reduktora do mixera).
Co do temperatury reduktora-minimalna wartość to 20*C, przy sprawnym termostacie, dobrze wpiętym parowniku w mały układ i nie przesadzoną ilością cieczy chłodzącej przełączenie może nastąpić przy temperaturze -10*C już po 1km jazdy. Zakładam, że każdy zapala samochód przed odśnieżeniem(trwa to przeważnie około 5-6 minut).
_________________ Z poważaniem
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#319138 Wysłany:
21 Gru 2009, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
ja nie zapalam, i tak nagrzewa sie dopiero jak rusze i przejade z 2 kilometry, tyle ze jezdze na benzynie 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
barthezz |
#319169 Wysłany:
21 Gru 2009, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Poznań-Wlkp Rejestracja: 21 Gru 2009, Posty: 74
|
pieta napisał(a): ja nie zapalam, i tak nagrzewa sie dopiero jak rusze i przejade z 2 kilometry, tyle ze jezdze na benzynie 
To wymień termostat, porządnie odpowietrz układ i trzymaj ciecz na poziomie minimalnym(trzymanie większej ilości cieczy jest wręcz utrudnianiem rozgrzania samochodu). Ja mam po 5 minutach odśnieżania (po nocy) i wysokich obrotów tzw "ssania" w okolicach 1800-2200obr/min delikatnie ciepłe powietrze po włączeniu nawiewu(w okolicach 20-25*C przy temperaturze zewnętrznej -13*C), co w zupełności wystarczy do przełączenia, czego i tak nie czynię bo muszę wyjechać z parkingu te 200m(przełącza i tak zawsze bez szarpań itp, nie mam termistora wkręconego w reduktor bo to zbędny bajer). No chyba, że masz sam butan w butli, ale bardzo w to wątpię. Po przełączeniu już szybciutko temperatura leci i po 4-5km osiąga wartość nominalną. Czasem w większym korku parę razy wiatrak na chłodnicy się włączy.
_________________ Z poważaniem
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 10 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|