You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #304853 Wysłany: 04 Lis 2009, 09:51; 
 Temat postu: problem z gazem
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 20 Paź 2009,
Posty: 93
panowie posiadam dynamic z 2005r i zamontowany gaz,automat odcina benzyne i załancza gaz kiedy silnik osiągnie 2000 obrotów ale wtedy lampka od silnika i oleju świeci sie samochód gaśnie ,strasznie szarpie itd ale kiedy odpalam samochód na benzynie i przejade na niej kilka kilometrów i sam przełącze na gaz samochód przechodzi łagodnie z benzyny na gaz.co moze byc tego przyczyną?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #304856 Wysłany: 04 Lis 2009, 09:59; 
 Temat postu: Re: problem z gazem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
sylwek30 napisał(a):
panowie posiadam dynamic z 2005r i zamontowany gaz,automat odcina benzyne i załancza gaz kiedy silnik osiągnie 2000 obrotów ale wtedy lampka od silnika i oleju świeci sie samochód gaśnie ,strasznie szarpie itd ale kiedy odpalam samochód na benzynie i przejade na niej kilka kilometrów i sam przełącze na gaz samochód przechodzi łagodnie z benzyny na gaz.co moze byc tego przyczyną?

jak to co?
silnik jest zimny, temperatura plynu chlodzacego jest za niska zeby jezdzic na lpg.
nikt cie nie poinformowal o zasadach uzytkowania auta z silnikiem z lpg?

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304863 Wysłany: 04 Lis 2009, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: zielona góra
Rejestracja: 20 Paź 2009,
Posty: 93
wiec dlaczego automat zostal ustawiony na 2000 obr? jak i tak musze regulowac recznie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304865 Wysłany: 04 Lis 2009, 10:19; 
 Temat postu:
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
Miałem coś podobnego. Odcinało mi benzynę a gaz nie szedł. Dopiero jak się rozgrzał to za którymś razem ręcznego pstrykania zaskakiwał na gaz. Silnik krokowy był walnięty. Teraz działa od kopa. Jednak gazownik trochę się z tym namordował zanim znalazł przyczynę, bo jak już raz instalacja zaskoczyła to nie było problemu do następnego dłuższego postoju.

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304878 Wysłany: 04 Lis 2009, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
sylwek30 napisał(a):
wiec dlaczego automat zostal ustawiony na 2000 obr? jak i tak musze regulowac recznie

skoro nie masz tam sekwencji to wlasnie w taki sposob to dziala

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304941 Wysłany: 04 Lis 2009, 14:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: I-sza stolica
Rejestracja: 24 Lip 2009,
Posty: 207
czujnik temp powinien pozwolić na przełączenie na lpg dopiero jak temp płynu osiągnie 30 stopni :>

_________________
moja kropa -->> http://fiatpunto.com.pl/topic17100.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #304959 Wysłany: 04 Lis 2009, 15:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
zgadza sie, ale tylko wtedy jezeli komp instalacji posiada taka funkcjie

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319130 Wysłany: 21 Gru 2009, 15:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
Możliwe też jest, że jest zbyt długi czas nakładania faz benzyna/lpg i silnik jest zalewany. Bardziej rozbudowane sterowniki lpg(bingo, autronic) posiadają takie opcje. Długość tego czasu nie powinna być większa od 0,5s i jest zależna od długości węża z lotnym gazem(od reduktora do mixera).

Co do temperatury reduktora-minimalna wartość to 20*C, przy sprawnym termostacie, dobrze wpiętym parowniku w mały układ i nie przesadzoną ilością cieczy chłodzącej przełączenie może nastąpić przy temperaturze -10*C już po 1km jazdy. Zakładam, że każdy zapala samochód przed odśnieżeniem(trwa to przeważnie około 5-6 minut).

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319138 Wysłany: 21 Gru 2009, 15:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
ja nie zapalam, i tak nagrzewa sie dopiero jak rusze i przejade z 2 kilometry, tyle ze jezdze na benzynie :)

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #319169 Wysłany: 21 Gru 2009, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań-Wlkp
Rejestracja: 21 Gru 2009,
Posty: 74
pieta napisał(a):
ja nie zapalam, i tak nagrzewa sie dopiero jak rusze i przejade z 2 kilometry, tyle ze jezdze na benzynie :)


To wymień termostat, porządnie odpowietrz układ i trzymaj ciecz na poziomie minimalnym(trzymanie większej ilości cieczy jest wręcz utrudnianiem rozgrzania samochodu). Ja mam po 5 minutach odśnieżania (po nocy) i wysokich obrotów tzw "ssania" w okolicach 1800-2200obr/min delikatnie ciepłe powietrze po włączeniu nawiewu(w okolicach 20-25*C przy temperaturze zewnętrznej -13*C), co w zupełności wystarczy do przełączenia, czego i tak nie czynię bo muszę wyjechać z parkingu te 200m(przełącza i tak zawsze bez szarpań itp, nie mam termistora wkręconego w reduktor bo to zbędny bajer). No chyba, że masz sam butan w butli, ale bardzo w to wątpię. Po przełączeniu już szybciutko temperatura leci i po 4-5km osiąga wartość nominalną. Czasem w większym korku parę razy wiatrak na chłodnicy się włączy.

_________________
Z poważaniem


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO