You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 18:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #336096 Wysłany: 16 Lut 2010, 22:14; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Jak będzie zdejmowana głowica, to możesz się też o regulację zaworów pokusić.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 

 
 Post #336109 Wysłany: 16 Lut 2010, 22:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Pompe i rozrząd miałem wymieniane w zeszłym roku więc nie ma takiej potrzeby natomiast z regulacją zaworów to dobry pomysł.
Ale w moim pytaniu bardziej chodziło mi o to czy w trakcie wymiany ulegają jakieś z elementów uszkodzeniu np jakieś inne uszczelki czy śruby???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336113 Wysłany: 16 Lut 2010, 23:03; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Oprócz śrub głowicy inne nie powinny sprawić problemów. Ewentualnie śruby z kolektora wydechowego, bo one lubią zerwać gwint przy odkręcaniu kolektora (co jest konieczne do zdjęcia głowicy).

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336118 Wysłany: 16 Lut 2010, 23:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 28 Sty 2009,
Posty: 71
Dzięki za odpowiedzi jeśli jeszcze ktoś miał jakiś pomysł co może wyjść nie tak jak powinno to będe wdzięczny.W czwartek ładuje się pod maske i może coś zdziałam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336120 Wysłany: 16 Lut 2010, 23:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Środa Śląska
Rejestracja: 09 Cze 2009,
Posty: 40
głowice do planowannia oddaj.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336150 Wysłany: 17 Lut 2010, 08:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 09 Wrz 2007,
Posty: 1680
Matty013 napisał(a):
głowice do planowannia oddaj.


Do tego sprawdzenie szczelności głowicy, wymiana uszczelniaczy które są po 50gr. Jeśli rozrząd jest stary to też wymieniać.

_________________
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336379 Wysłany: 18 Lut 2010, 00:32; 
 Temat postu: UPG po raz kolejny
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2009,
Posty: 17
Witam

Czy delikatny zapach spalin w zbiorniczku wyrownawczym i podnoszenie się płynu przy nagrzanym silniku podczas odkrecania korka są wystarczajacymi dowodami na walniete upg?
Nie mam oleju w plynie, plynu w oleju, dymi tak srednio na jeza (ciezko przy tej pogodzie ocenic), ale intensywnie ucieka mi plyn chlodzacy. Dodam że widziałem tez babelki w plynie, ale czasami ubywa mi ponizej minimum i nie wiem czy babelki nie biora sie z odpowietrzania. Spaliny nie smierdza specjalnie. Reka przylozona do wydechu jest mokra, ale to tez raczej wina pogody.
Nieszczelnosci nigdzie nie widac, nie zauwazylem zeby pompa sikala (zreszta byla wymieniona 25 000km temu), nagrzewnicy tez nie podjerzewam. Termostat byl wymieniany, wentylator sie wlacza, chlodnica wyglada ok choc jest to drugi podejrzany.
Przez te ubytki 2x na 30sekund zagotowalem auto (czerwona lampka).

Oprocz mieszania sie wody z olejem i rozkrecania jest jakis 100% dowod na walniete upg?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336385 Wysłany: 18 Lut 2010, 00:53; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Konrad00 napisał(a):
odnoszenie się płynu przy nagrzanym silniku podczas odkrecania korka

To jest normalne i dlatego nie należy odkręcać korka na ciepłym silniku.

Konrad00 napisał(a):
eka przylozona do wydechu jest mokra, ale to tez raczej wina pogody.

Z wydechu zawsze leci woda, tzn oprócz spalin zawsze jest para wodna, efekt spalania.

Konrad00 napisał(a):
ale intensywnie ucieka mi plyn chlodzacy. Dodam że widziałem tez babelki w plynie, ale czasami ubywa mi ponizej minimum i nie wiem czy babelki nie biora sie z odpowietrzania

To może wskazywać na UPG, ale równie dobrze może to być np nieszczelna nagrzewnica, chłodnica lub pompa wody.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336387 Wysłany: 18 Lut 2010, 01:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2009,
Posty: 17
Plyn podnosi sie rowniez przy lekko ostudzonym silniku (20 min na mrozie). Chcialem sprawdzic co tam w zbiorniczku piszczy, przy odkrecaniu plyn delikatnie wyciekl i byl temperatury letniej. Czy to rowniez normalne?

A ten zapach spalin z chlodnicy? Wczesniej nie wachalem :wink: i czytalem ze nie jest to normalne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336388 Wysłany: 18 Lut 2010, 01:09; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Jeśli zapach spalin na pewno jest z chłodnicy (a nie z nieszczelnego kolektora np) to niestety raczej uszczelka.
Z tym płynem to trudno ocenić, aczkolwiek jeśli był letni a mimo to podniósł się na tyle, że wylał, to na pewno układ jest gdzieś zapowietrzony.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336816 Wysłany: 19 Lut 2010, 21:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: artur
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 05 Mar 2009,
Posty: 185
Pomógł: 1
sprawdz przewody które idą do chłodnicy, jak są twarde to na 99% uszczelka

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic16438.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336896 Wysłany: 20 Lut 2010, 01:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2009,
Posty: 17
Nie są. Oprocz znikajacego plynu i zapachu (moze placebo :E ) nic nie sugeruje upg. Szukam bo na zew. nic nie widac.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #336996 Wysłany: 20 Lut 2010, 15:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
jesli zapach i znikajacy plyn to nagrzewnica.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337011 Wysłany: 20 Lut 2010, 15:50; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
nickoo napisał(a):
esli zapach i znikajacy plyn to nagrzewnica.

Ale koledze nie chodzi o zapach w kabinie, tylko o zapach spalin z chłodnicy ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337013 Wysłany: 20 Lut 2010, 16:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
a to ja coś nie doczytalem to na 100% UPG :(

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #337651 Wysłany: 22 Lut 2010, 13:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 15 Sie 2009,
Posty: 17
Potwierdzone upg.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #415731 Wysłany: 26 Lis 2010, 10:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 523
Pomógł: 12
Tak odgrzewając kotleta. Przymierzam się do wymiany UPG tylko czy to na pewno ona. Objawy mniej albo więcej zależy od pokonywanych odcinków masła pod korkiem wlewu oleju, "króciec" czy jak to się zwie przy obudowie filtra powietrza cały w tym czymś jest, w chłodnicy nie widać bąbelków żadnych, płyn ubywa ale przez walniętą chłodnicę i tu jakby kompresja szła na układ to by mogło przez to bardziej walić. Pali normalnie tylko od dołu troszkę słabiej się zbiera. Po przy gazowaniu troszkę kopci i świece jak wykręciłem ostatnio to dwie były dość mocno pobielałe. Pojechałem do znajomego mechaniora wykręcił wszystkie pooglądał stwierdził że wszystkie są przepłukane troszkę płynem i to może być uszczelka.
Image

Image

Image

Doradźcie co to robić bo mam zamiar się wybrać jutro po wszystkie klamoty potrzebne do tego.

[ Dodano: 26 Lis 2010 09:05 ]
Z nowości to tak wygląda korek wlewu oleju po przejechaniu jakichś 14km

Image

a taka zadymka jest przy gazowaniu(silnik rozgrzany)
http://www.youtube.com/watch?v=sdFSHZr-gyc

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #416008 Wysłany: 26 Lis 2010, 10:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Gru 2008,
Posty: 137
W/G mnie najpierw zajmij się chłodnicą,wymien na nową.Białe świece o niczym nie świadczą-na bezołowiówce takie są ,ja mam takie cały czas a jeżdże na gazie.Biały pióropusz też na razie o niczy nie świadczy bo robiłeś filmik pewno o mrozie.Jak dla mnie jedyne co pewne to walniete uszczelniacze na trzonkach zaworów bo masz te świece mocno zaoliwione.Najpierw chłodnica :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #416010 Wysłany: 26 Lis 2010, 10:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 523
Pomógł: 12
Film był na mrozie to fakt. Z tym tylko że jak był zimny silnik to wogóle nie dymił. Czyściutkie spaliny. A i jeszcze jak powąchałem ten korek to czuć go było spalinami. Normalne to?

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas


Góra
 Profil  
 
 
 Post #416048 Wysłany: 26 Lis 2010, 14:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Gru 2008,
Posty: 137
A czym miało pachnieć- landrynkami? Zacznij od wymiany chłodnicy!!!! :evil: :evil:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 45 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO