You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Maj 2025, 06:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #346180 Wysłany: 18 Mar 2010, 17:05; 
 Temat postu: Wymiana sprzęgła, uszczelki i... uszkodzone koło rozrządu
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 11
Punto II 1,2 8V

Oddałem samochód do warsztatu w celu:
- wymiany sprzęgła
- wymiany uszczelki (tutaj dokładnie nie wiem, jakaś uszczelka, przez którą wyciekał olej).
W trakcie okazalo się, że jeszcze miska olejowa jest do wymiany.

Po wszystkim, gdy próbowali odpalić silnik powstał problem i okazało się, że padło koło rozrządu :(.

Teraz podstawowe pytanie... czy możliwe jest, aby przy wykonywaniu powyższych czynności zostało uszkodzone owe koło rozrządu przez bład mechanika?
Jeśli tak, będę wdzięczny za przedstawienie argumentów, które mógłbym wykorzystać w rozmowie z serwisem.

Idąc dalej, czy przy uszkodzeniu koła rozrządu mogły zajść dalsze uszkodzenia w silniku? Jeśli tak, równiez będę wdzieczny za info w jaki sposób z nimi rozmawiać.

Na zakończenie dodam, iż jest to autoryzowana stacja obsługi. Gdyby się chcieli wyprzeć wszystkiego, jakich argumentów mogę użyć, aby przekonać ich do swojej racji?

Powiedzmy sobie szczerze, że raczej mało prowdopodobne, aby coś padło u mechanika zaraz po wykonanu prac, o których wspomniałem. Mało prawdopodobne, aczkolwiek nie niemożliwe.

Z góry dziękuję za informację.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #346191 Wysłany: 18 Mar 2010, 17:49; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
wojt29 napisał(a):
że padło koło rozrządu

eeee ? :E odlewane stalowe bodajże koło rozrządu od tak sobie padnie? :lol:

Nie wiem jak można uszkodzić koło rozrządu, chyba szlifierką :E

[ Dodano: 18 Mar 2010 16:44 ]
niech Ci pokażą owy uszkodzony element, zrób foto i wrzuc tutaj.

[ Dodano: 18 Mar 2010 16:49 ]
układ rozrządu w PII 1,2 8V:

Image

CO tu moze paść? :E

- pasek się może zerwać jak ma nalatane duuużo albo jest bardzo stary,
- napinacz może się zatrzeć powód j/w.
- pompa wody co najwyżej może zacząć ciec - ~100kkm +/- 20kkm wytrzymuje bez problemu :>

no ale reszta? :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346263 Wysłany: 18 Mar 2010, 21:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Uszkodzili kolo od rozrzadu poniewaz odkrecali je kluczem pneumatycznym i jak to zawsze przy takiej operacji bywa oberwal sie klin wawanatrz kola . Owocuje to przestawieniem rozrzadu i brakiem mozliwosci odpalenia a ustawic sie poprawnie nie da bo nie ma punktu zaczepienia wobec walu ew. walka . na szczescie jest to motor bez kolizji wiec nowe kolko i prawidlowe ustawienie rozrzadu i wszystko wroci do normy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346270 Wysłany: 18 Mar 2010, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 01 Lip 2008,
Posty: 477
wojt29 napisał(a):
- wymiany uszczelki (tutaj dokładnie nie wiem, jakaś uszczelka, przez którą wyciekał olej).



A może Simmering na wale od strony rozrządu, raczej na pewno.

Do jego wymiany trzeba zdjąć koło pasowe - dolne...

_________________
When I grow up I'll be Ferrari...:)
http://fiatpunto.com.pl/topic13523.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346277 Wysłany: 18 Mar 2010, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
wisniahgt napisał(a):
Uszkodzili kolo od rozrzadu poniewaz odkrecali je kluczem pneumatycznym i jak to zawsze przy takiej operacji bywa oberwal sie klin wawanatrz kola

w górnym nie ma klinu zadnego, jest po prostu nacięcie grube na 5mm.

Image

Na dole nie wiem jak to wygląda ale z tego co wiem simmering dolnego koła w tym silniku pada niezwykle rzadko. Przy robieniu rozrządu obowiązkowo wymienia się górny simmering a dolnego nie trzeba, bo po prostu się to nie zdarza. Nie zdarzyło się zeby ktoś na forum o tym pisał, tę hipotezę potwierdził mi mechanik z aso fiata.

[ Dodano: 18 Mar 2010 20:59 ]
http://www.allegro.pl/item953718344_kol ... 42cm3.html fakt, że foto z drugiej strony ale nie widzę wewnątrz zadnego klinu.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346387 Wysłany: 19 Mar 2010, 08:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
No i wlasnie w kole jest odwzorowanie tego naciecia i ono poprostu sie obcina bo kola sa bardzo kruuche


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346396 Wysłany: 19 Mar 2010, 08:55; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Jakoś nie wyobrażam sobie, zeby miało puścić z powodu klucza pneumatycznego skoro wytrzymuje za każdym razem rozruch silnika, każdy gaz do dechy, kazde puszczenie gazu....

Jak chodzi dokładnie o to, to ja bym robił dym i niech robią na swój koszt.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346398 Wysłany: 19 Mar 2010, 09:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Uwierz mi bo naprawiam samochody juz z 15 lat i sam tak zrobilem i to ze trzy razy w zyciu . W czasie jazdy kolo wytrzyma wszystko bo jest skrecone z walekiem z pneumat luzuje je i dziala na to uderzeniowo.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346401 Wysłany: 19 Mar 2010, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
uwierzyłem ;) Ale i tak to wina nie zużycia koła czy coś tylko błędu mechanika.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346403 Wysłany: 19 Mar 2010, 09:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: kielce
Rejestracja: 04 Mar 2008,
Posty: 58
Niestety :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346422 Wysłany: 19 Mar 2010, 10:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 11
wisniahgt napisał(a):
Uszkodzili kolo od rozrzadu poniewaz odkrecali je kluczem pneumatycznym i jak to zawsze przy takiej operacji bywa oberwal sie klin wawanatrz kola . Owocuje to przestawieniem rozrzadu i brakiem mozliwosci odpalenia a ustawic sie poprawnie nie da bo nie ma punktu zaczepienia wobec walu ew. walka . na szczescie jest to motor bez kolizji wiec nowe kolko i prawidlowe ustawienie rozrzadu i wszystko wroci do normy :)


Brzmi logicznie, pytanie tylko w jakim celu przy wyżej wymienionych czynnościach mieliby odkręcać takie koło?

olek, uszczelka, o której mówiłem to chyba nie simmering. Koszt (uszczelka + wymiana) to 70zł, wyciek oleju był widoczny na zewnątrz jak ptrze na pokrywę silnika, to poniżej była uszczelka raczej taka duża prostokątna i to ja wymieniali.

Prosze o podsumowanie tematu... czy podczas wymienionych prac:
- wymiana sprzęgła
- wymiana uszczelki
- wymiana miski olejowej
mogła zajść koniecznośc odkręcenia koła rozrządu lub wykonania innej czynności przez mechaników, która spowodowała awarię wspomnianego koła?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346520 Wysłany: 19 Mar 2010, 15:01; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Heh to w takim razie pytanie brzmi..... po co ruszali rozrząd... Jak nie ruszali to jest to..... wręcz nie możliwe zeby koło tak sobie padło.....

http://fiatpunto.com.pl/topic1718.html <- wymiana uszczelki po co ruszać rozrząd...

Sprzęgło jest z drugiej strony.....

Do wymiany miski też nie trzeba nic ruszać od strony rozrządu...

http://fiatpunto.com.pl/topic3610.html <- jedynie tutaj ruszamy koła pasowe o ile wymieniamy simmeringi.

Cała sprawa jest co najmniej dziwna.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346718 Wysłany: 20 Mar 2010, 00:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 11
Byłem samochód odebrałem.
Oficjalna diagnoza to: zmęczenie materiału. Choć wydaje sie to być mało prawdopodobne, to jednak jak już pisałem teoretycznie nie jest niemożliwe, iż stało się to właśnie w tym momencie.

Poniżej dla zainteresowanych zamieszczam zdjęcia uszkodzonego koła:

Image Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346720 Wysłany: 20 Mar 2010, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 495
wojt29, obawiam się, że czas poszukać następnego mechanika :/ .

_________________
LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346725 Wysłany: 20 Mar 2010, 00:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
wojt29 zrobili to chociaz na swoj koszt?

podaj nazwe tego ASO, na twoim miejscu wyslal bym maila z opisana sytuacja do centrali fiata

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346738 Wysłany: 20 Mar 2010, 00:32; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
rozumiem, że pasek zmienili? :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346748 Wysłany: 20 Mar 2010, 01:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Kowale robili :).

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346764 Wysłany: 20 Mar 2010, 02:15; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 28 Kwi 2008,
Posty: 11
Czy na swój koszt... oficjalnie policzyli mnie za tą częśc, w zamian zaś otrzymałem rabat od całości kwoty, tak że mniej więcej koszty koła rozrządu zostały pokryte, dlatego też nie robiłem awantury ani an miejscu, ani tutaj na forum :).

Co do nazwy ASO... zatrzymam dla siebie, gdyż nie mam 100% pewności, że to była ich wina, a przeciez coś takiego jak zbieg okoliczności się również może zdarzyć.
Dodatkowo konsultowałem się z kilkoma mechanikami, jak i tutaj na forum i wszyscy twierdzą, że wykonując zlecone czynności nie mogli uszkodzić tej części. O celowe działanie zaś nie podejrzewam.

Paska nie zmieniali.. był wymieniany jakieś 2 lata i 40 tys km temu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #346766 Wysłany: 20 Mar 2010, 02:21; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
wojt29 napisał(a):
Paska nie zmieniali.. był wymieniany jakieś 2 lata i 40 tys km temu.

Trzeba było wymienić to aż 30-40zł. Inna bajka jakbyś przyjechał z cieknącą pompą wody i paskiem wymienianym tydzień wcześniej to by Ci powiedzieli ze pasek trzeba koniecznie wymienić, bo nie naciągną go prawidłowo itp itd etc...

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO