|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:41
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
G360 |
#375508 Wysłany:
20 Cze 2010, 21:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Kamillo napisał(a): no i t-jet "zagazowany:) trudno, wybacznie mi No cóż.... szkoda autka, ale to twoja sprawa w jakim bagnie go utopisz Kamillo napisał(a): 1. silnik nic !!! nie stracił na kulturze pracy - nie trzęsie, nie szarpie podczas przyspieszania, itp.
Pogadamy za 2 lata. Ja też swego czasu byłem zachwycony LPG, a miłość ta trwała dokładnie 2 lata. potem przekląłem ten wynalazek tysiąckrotnie. Kamillo napisał(a): zużycie to:...
Wszystkie te ochy i achy odpłacisz w dwójnasób u mechaników serwisach.
No i niedługo Kamillo pewnie dołączysz do klubu psioczących na fiata i winiących go za wszystko tylko LPG oczywiście będzie niewinne
|
|
Góra |
|
|
|
|
STax |
#375565 Wysłany:
21 Cze 2010, 00:13; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Kamillo napisał(a): zużycie to
Rozumiem że to dane z komputera? Bo jeśli tak, to one zazwyczaj się dość średnio mają do realnego zużycia gazu.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#375574 Wysłany:
21 Cze 2010, 07:18; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
to nie są dane z komputera STax. komputer pokazuje bzdury w postaci 5,8 l/100 km - praktycznie cały czas... choć to i tak lepiej niż pokazywał ten w Kropku - tam pokazywał mi 3,9 l/100 km.
G360 nie będę nigdy psioczył na Fiata bo to moja od lat ukochana marka - razem z Alfą na którą jeszcze mnie nie stać kasy u miechaników nie mam zamiaru zostawiać. za dwa, najpóźniej 3 lata, sprzedam Bravo i zacznę polować na Alfę Guliettę (ale jej na LPG już nie przerobię, zbyt wielkim byłoby to grzechem)
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#375584 Wysłany:
21 Cze 2010, 09:14; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Gaz w samochodzie nie jest taki zły jeżeli tylko nie żałuje się pieniędzy na dobrą instalacje i regularnie ją servisuje to nic złego nie powinno się dziać.
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#375611 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Jestem ciekawy jak wygląda instalka pod maską i czy stroili auto na drodze. Ściągali kolektor do wiercenia ? Napisz kto ci zakładał to będzie wszystko wiadomo [ Dodano: 21 Cze 2010 20:11 ]G360 napisał(a): Kamillo napisał(a): no i t-jet "zagazowany:) trudno, wybacznie mi No cóż.... szkoda autka, ale to twoja sprawa w jakim bagnie go utopisz Kamillo napisał(a): 1. silnik nic !!! nie stracił na kulturze pracy - nie trzęsie, nie szarpie podczas przyspieszania, itp.
Pogadamy za 2 lata. Ja też swego czasu byłem zachwycony LPG, a miłość ta trwała dokładnie 2 lata. potem przekląłem ten wynalazek tysiąckrotnie. Kamillo napisał(a): zużycie to:... Wszystkie te ochy i achy odpłacisz w dwójnasób u mechaników serwisach. No i niedługo Kamillo pewnie dołączysz do klubu psioczących na fiata i winiących go za wszystko tylko LPG oczywiście będzie niewinne
Jestem ciekawy twoich doświadczeń więc jak będzie ci się chciało napisz coś więcej.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#375720 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
2rotor pisałem już o tym na forum kilka razy. Pomijam fakt że była to instalka starszego typu, ale silnik też o wiele mniej skomplikowany niż t-jet. Więc to że po 2 latach normalny silnik o mało nie został zarżniety to pikuś. Faktem było:
1. Gazu na początku paliło toto prawie tyle co benzyny. Z biegiem czasu żarł gaz jak smok pomimo regulacji
2. Po 2 latach zaczął gasnąć na wolnych obrotach - regulacje nie pomagały - kazano mi wymieniać reduktor
3. Coraz trudniej było mi przejść przegląd ze względu na czystość spalin na LPG (zaje...ście ekologiczne paliwo prawda?)
4. Wydmuchana uszczelka pod głowicą po 60.000km na lpg - przypadek???
5. Każdy mechanik w Katowicach jak tylko zobaczył instalację doliczał przynajmniej 50% - 100% do ceny robocizny bo niby musiał rozbierać pół auta do wymiany np. paska klinowego
6. I tak musiałem tankować benzynę.
7. Nigdy nie wiedziałem kiedy mi tego gazu braknie
8. Auto zaczęło brać olej - przypadek???
9. Przeglądy rejestracyjne stały się prawie 2 x droższe
10. Częstsze wymiany świec, kabli WN, filtra gazu i regulacje instalacji
11. O drobiazgach jak brak koła zapasowego, mikrozasięg pomiędzy tankowaniami i obciach przy tankowaniu tego wynalazku nie wspominam
Jak to policzyłem to oszczędność w stosunku do wydatków, nerwów i wstydu niewspółmierna. Nikt już nie przekona mnie do LPG bo przerobiłem to na własnej skórze i nie znam tego z opowieści tylko z własnego życia.
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#375724 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:41; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1578 Pomógł: 2
|
Ale jaki impuls finansowy dla przemysłu motoryzacyjnego był Może dzieki Tobie powstało nowe miejsce pracy
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#375730 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Cytuj: Ale jaki impuls finansowy dla przemysłu motoryzacyjnego był Very Happy Może dzieki Tobie powstało nowe miejsce pracy Very Happy
Oj uwierz, mi nie jedno. I jeszcze jak dobrze opłacane . Ja po tej nauczce życiowej zdecydowanie wybieram grupę "naiwnych" użytkowników, którzy tankują paliwo, do którego silniki zostały skonstruowane
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#375731 Wysłany:
21 Cze 2010, 20:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
przegladałem oferte bravo i evo na stronie fiata i szczerze mówiąc to nie wiem o co biega ale bravo silnikowo oferta gorzej niż beznadziejna ,nie ma t-jeta 120 HP nie ma Mjeta 150 HP tylko jakie DPF-y pierdu pierdu. Evo to samo MultiAir 105 HP to maksymalna moc w 5D to jest śmiech w biały dzień ,przy bravo najmocniejsza benzyna to 90 HP ???????????!!!!!!!!!!!!!! Co to k.....a jest .......
A w czym przeszkadza montowanie w 5D tego silnika MultiAir 135 HP turbo ?? co to za polityka
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#375732 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
slon11 spokojnie - to tylko konfigurator. Zwykła zabawka, mała huśtawka, a rozkołysze rozbawi... . Jak masz zamiar zmienić bolida to po prostu podjedź do salonu i zapytaj
|
|
Góra |
|
|
Maciek89 |
#375738 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 609
|
slon11 napisał(a): przegladałem oferte bravo i evo na stronie fiata i szczerze mówiąc to nie wiem o co biega ale bravo silnikowo oferta gorzej niż beznadziejna ,nie ma t-jeta 120 HP nie ma Mjeta 150 HP tylko jakie DPF-y pierdu pierdu. Evo to samo MultiAir 105 HP to maksymalna moc w 5D to jest śmiech w biały dzień ,przy bravo najmocniejsza benzyna to 90 HP ???????????!!!!!!!!!!!!!! Co to k.....a jest ....... A w czym przeszkadza montowanie w 5D tego silnika MultiAir 135 HP turbo ?? co to za polityka
zapraszam katowicka 24
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#375739 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:16; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
G360 napisał(a): 2rotor pisałem już o tym na forum kilka razy. Pomijam fakt że była to instalka starszego typu, ale silnik też o wiele mniej skomplikowany niż t-jet. Więc to że po 2 latach normalny silnik o mało nie został zarżniety to pikuś. Faktem było: 1. Gazu na początku paliło toto prawie tyle co benzyny. Z biegiem czasu żarł gaz jak smok pomimo regulacji 2. Po 2 latach zaczął gasnąć na wolnych obrotach - regulacje nie pomagały - kazano mi wymieniać reduktor 3. Coraz trudniej było mi przejść przegląd ze względu na czystość spalin na LPG (zaje...ście ekologiczne paliwo prawda?) 4. Wydmuchana uszczelka pod głowicą po 60.000km na lpg - przypadek??? 5. Każdy mechanik w Katowicach jak tylko zobaczył instalację doliczał przynajmniej 50% - 100% do ceny robocizny bo niby musiał rozbierać pół auta do wymiany np. paska klinowego 6. I tak musiałem tankować benzynę. 7. Nigdy nie wiedziałem kiedy mi tego gazu braknie 8. Auto zaczęło brać olej - przypadek??? 9. Przeglądy rejestracyjne stały się prawie 2 x droższe 10. Częstsze wymiany świec, kabli WN, filtra gazu i regulacje instalacji 11. O drobiazgach jak brak koła zapasowego, mikrozasięg pomiędzy tankowaniami i obciach przy tankowaniu tego wynalazku nie wspominam Jak to policzyłem to oszczędność w stosunku do wydatków, nerwów i wstydu niewspółmierna. Nikt już nie przekona mnie do LPG bo przerobiłem to na własnej skórze i nie znam tego z opowieści tylko z własnego życia.
Ad1. Spalanie gazu z racji tego ze jest mniej kalorycznym paliwem powinno oscylować mniej więcej od 10-20% więcej niż na noPb - jeśli jest tyle samo znaczy ze jeździłeś na ubogo.
Ad2/3 Imho błędny montaż plus brak prawidłowej regulacji - 90% gazowników ma to w d...
Ad4. Efekt jazdy na ubogiej mieszance - patrz punkt 3.
Ad5. To już akurat kwestia jednego czy drugiego mechanika, nie zanotowałem żeby LPG jakoś znacznie utrudniało serwis auta.
Ad6. Benzynę trzeba tankować bo reduktor musi nabrać temperatury, u mnie jak zaleję 50zł na 2 miesiące to góra - przełącza mi przy 30st.
Ad7. Ustawienie wskaźnika to banał, u mnie działa idealnie jak ten od noPB - ustawiłem sam przy pomocy interfejsu do instalacji mierząc napięcie przy pustym i pełnym zbiorniku dzieląc przez ilość diodek i wpisując odpowiednie wartości.
Ad8. Nie widzę podstaw ani związku z konsumpcja oleju a instalacją LPG.
Ad9. 60zł więcej na rok - imho nie ma tragedii.
Ad10. Jaki obciach? Tankowanie Punto czy mojej Marei benzyną po 4.xx pln to jakiś lans? mam to gdzieś, ważne żeby auto nie dostawało po dupie a ja żebym mógł jeździć ile mi się podoba.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#375742 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
znaczy że co że w na stronie mają co innego niż w salonach ?? ,skoro na stronie nie ma w ofercie Mjeta 150HP to znaczy że nie można go już kupić chyba nie ?? czy ja tu czegoś nie rozumiem ??
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
Maciek89 |
#375745 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:30; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 17 Sie 2008, Posty: 609
|
Cytuj: znaczy że co że w na stronie mają co innego niż w salonach ?? tak slon11 napisał(a): nie ma t-jeta 120 HP
jest nawet z 2009 [ Dodano: 21 Cze 2010 21:30 ]do tego pakiet sport, szklany dach, klimatronik itd
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#375746 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
2rotor świetnie, wszytko pięknie i fachowo mi tu opisałeś, ale teraz postaw się w mojej roli laika, który w aucie umie wymienić żarówki i zmienić koło na zapas oraz uzupełnić płyny. Dla mnie regulacja interfejsem takim śmakim czy owakim to już czarna magia. Jeździłem na ubogo? Nie wiem. Dla mnie ważne było żeby auto jeździło sprawnie bezproblemowo i tanio (po to była instalka) a nie spełniło żadnego z tych punktów. Sam piszesz:
-gazownicy olewają (90%)
-auto z gazem nie wymaga droższego serwisu (a jednak łosia takiego jak ja kroili na kasę)
- łatwo sobie wskaźnik wyregulować - tak jak się na tym zna, a ja się nie znam i nie mam zamiaru znać
- ważne żeby auto nie dostawało po du.ie - moje dostawało
Czyli jednak przyznaj że ten LPG wcale nie taki bezproblemowy i tani dla zwykłego użytkownika uzależnionego od serwisów gazowych czy zwykłych warsztatów.
Tankowania benzyny za 4,x nie uważam za lans, ale za uniknięcie zbędnych i nieprzyjemnych problemów. I jak do tej pory to mi się sprawdza.
A pomyśl w nowych silnikach jak bravo czy GP dochodzi jeszcze system EOBD. Ciekawe ile razy zagazowanym autkom włącza się pomarańczowy silniczek i komenda sprawdź silnik? [ Dodano: 21 Cze 2010 20:35 ]slon11 napisał(a): znaczy że co że w na stronie mają co innego niż w salonach ??
Właśnie tak. Pewnie przygotowują stronę pod zmianę palety silnikowej i wyposażeniowej na po wakacjach (przełomowy moment).
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#375747 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:38; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
G360 napisał(a): 2rotor świetnie, wszytko pięknie i fachowo mi tu opisałeś, ale teraz postaw się w mojej roli laika, który w aucie umie wymienić żarówki i zmienić koło na zapas oraz uzupełnić płyny. Dla mnie regulacja interfejsem takim śmakim czy owakim to już czarna magia. Jeździłem na ubogo? Nie wiem. Dla mnie ważne było żeby auto jeździło sprawnie bezproblemowo i tanio (po to była instalka) a nie spełniło żadnego z tych punktów. Sam piszesz: -gazownicy olewają (90%) -auto z gazem nie wymaga droższego serwisu (a jednak łosia takiego jak ja kroili na kasę) - łatwo sobie wskaźnik wyregulować - tak jak się na tym zna, a ja się nie znam i nie mam zamiaru znać - ważne żeby auto nie dostawało po du.ie - moje dostawało
Czyli jednak przyznaj że ten LPG wcale nie taki bezproblemowy i tani dla zwykłego użytkownika uzależnionego od serwisów gazowych czy zwykłych warsztatów.
Tankowania benzyny za 4,x nie uważam za lans, ale za uniknięcie zbędnych i nieprzyjemnych problemów. I jak do tej pory to mi się sprawdza.
A pomyśl w nowych silnikach jak bravo czy GP dochodzi jeszcze system EOBD. Ciekawe ile razy zagazowanym autkom włącza się pomarańczowy silniczek i komenda sprawdź silnik?
W pełnie się z Tobą zgadzam w tym że w PL nie można być normalnym, zwykłym użytkownikiem i wymagać sprawnej instalacji LPG. Niestety wszechobecne druciarstwo i naciągactwo w tej materii skutkuje destrukcją samochodów oraz obiegową opinią o LPG. Niestety jak sobie człowiek sam nie zrobi to nie będzie miał dobrze zrobione. Instalatorów godnych polecenia można wyliczyć dosłownie kilku. LPG nie niszczy silników tylko instalatorzy którzy montują instalacje - ot smutna prawda.
Przepraszam za offtopa i czekam na foty z instalacji kolegi w T-Jet'cie.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Grzyws |
#375751 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:42; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 1324
|
Ale też nie można zapominać że nie wszystkie silniki nadają się do zasilania LPG jedne lepiej znoszą gaz a niektóre powodują nieustające problemy;)
_________________ Anonima Lombarda Fabricca Automobili
Fan włoszczyzny
|
|
Góra |
|
|
G360 |
#375752 Wysłany:
21 Cze 2010, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Grzegorz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Lip 2009, Posty: 1217 Pomógł: 2
|
Ja też przepraszam za OT i życzę Kamilowi uniknięcia wszelkich problemów i uczciwych mechaników.
|
|
Góra |
|
|
slon11 |
#375847 Wysłany:
22 Cze 2010, 11:17; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Arek
Samochód: Bravo
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: BB Rejestracja: 24 Kwi 2008, Posty: 917
|
Maciek89
za ile ? , ma przypadkiem kratkę ??
_________________ Bravo 1,9 120 HP Dynamic B&M + Dodatki
Blue Notturno Mica
|
|
Góra |
|
|
Kamillo |
#375862 Wysłany:
22 Cze 2010, 11:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
koszt instalki to 3500 zł - cenę podniósł dwustopniowy reduktor. oferowano mi także tańszą BRC Sequent 24, ale wcześniej też miałem Landi w Kropku i byłem bardzo zadowolony. A autko jest oczywiście bez kratki - pojazd całowicie prywatny, ale dość dużo jeżdżony - jak na polskie warunki (85% przebiegu na trasach Warszawa-Poznań-Warszawa i Warszawa-Katowice-Warszawa).
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#375882 Wysłany:
22 Cze 2010, 12:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Na włoskiej stronie fiata jest już dostępny multiair ....
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#375894 Wysłany:
22 Cze 2010, 13:59; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Kamillo napisał(a): koszt instalki to 3500 zł - cenę podniósł dwustopniowy reduktor. oferowano mi także tańszą BRC Sequent 24, ale wcześniej też miałem Landi w Kropku i byłem bardzo zadowolony. A autko jest oczywiście bez kratki - pojazd całowicie prywatny, ale dość dużo jeżdżony - jak na polskie warunki (85% przebiegu na trasach Warszawa-Poznań-Warszawa i Warszawa-Katowice-Warszawa).
LR jest wporzo, ciekawt jestem tylko jak wygląda montaż, miejmy nadzieję, że zgodny ze sztuką, gdzie zakładałeś?
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Gasiu |
#375907 Wysłany:
22 Cze 2010, 14:39; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Panda
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 15 Paź 2007, Posty: 3936
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#375912 Wysłany:
22 Cze 2010, 15:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
Lukis napisał(a): slon11od lipca wchodzi nowa norma spalin, a T-Jet spełnia Euro 4. Z mojej wiedzy od wiarygodnego źródła będzie wprowadzony nowy T-Jet 120HP spełniający Euro5
Ciekawe kiedy wejdzie takie euro że już tylko elektryczne spełnią Ekofaszyzm jak widać nie próżnuje.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
filip76 |
#375916 Wysłany:
22 Cze 2010, 15:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
To się wszystko źle skończy. Przemysł samochodowy to chyba jedyne już w Europie "srebra rodowe" czyli ta gałąź gospodarki, która coś znaczy na świecie - i pod kątem obrotu, jak i innowacyjności. Na razie jeszcze Europa jest ważnym rynkiem zbytu, więc może sobie pozwolić na szantażowanie producentów z innych regionów świata normami EURO.
Ale za parę lat, kiedy centrum świata przesunie się do Azji (Chiny, Indie) to Europa stanie się peryferią, która będzie dobijać się do rynku zbytu. Ale nie będzie z czym, bo Amerykanie i Chińczycy nie przejmują się normami, a Europa tak. Wyższe koszty produkcji+absurdalne normy wykończą europejski przemysł. W wielu innych dziedzinach już nie jest konkurencyjny i praktycznie cała masówka jest robiona w Chinach. A im mniej konkurencyjna Europa, tym bardziej biedna czyli mniej wartościowa jako rynek zbytu.
Chińczycy i tak już ruszyli do natarcia - kiedyś kopiowali samochody, dziś kupili volvo i starą linię saaba, a za parę lat osiągną to, co Koreańczycy - robią auta pod własną marką i już Kia i Hyundai są konkurencją dla bravo, golfa czy clio...
Sory za OT
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|