|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 15:51
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#375960 Wysłany:
22 Cze 2010, 18:20; Temat postu: Czym objawia się "kończąca" się pompa wody/rolka n |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
J.w.
Auto nie przegrzewa się itp ale czasami na wolnych obrotach słychać coś jakby "buczenie", czasami lekki świst. zauważyłem, że bardziej jak jest wilgotno.
Co to może być? Alternator odpada. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag, 23 Cze 2010, 23:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
domin45670 |
#375981 Wysłany:
22 Cze 2010, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Może rolka napinająca pasek (nie mówiąc o pompie wody)?
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#375999 Wysłany:
22 Cze 2010, 20:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Zasadniczo mi to nie przeszkadza, dźwięk nie jest głośny, ale jednak auto musi wytrzymać 1600km trasy i nie chciałbym mieć niespodzianki. Jakby w codziennej miejskiej jeździe się coś zesrało to nic się nie dzieje.
Napinacz rozrządu i pasek były wymieniane razem, jakieś 4 lata temu (~40tyś km).
Jak zbadać czy ewentualnie rolka napinacza jest uszkodzona?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#376302 Wysłany:
24 Cze 2010, 09:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
Ja też nie dawno tak miałem, pompa wody po 2 latach (jakieś 23 tyś km) zaczęła świszczeć, raz głośniej, raz ciszej, a czasami wogóle. Mechanik nie polecał jechać zbyt daleko, bo pompa może się zatrzeć, więc szybko wymieniłem na nową. Rolka była ok, ale też dałem nową.
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#376336 Wysłany:
24 Cze 2010, 13:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
w pompie wody w metalowych wirnik od kawitacji się uszkadza w plastikowych potrafi się urwać wirnik ( np. na zimnym silniku się nie obraca albo wolno z poślizgiem ) lub promieniowo od środka są pęknięcia. Uważajcie jak kupujecie szczególnie kraft, hart, 4max bo można się nieźle naciąć. A i w układzie ma być ciśnienie podczas pracy inaczej kawitacja uszkadza wszystko jak leci.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#376581 Wysłany:
25 Cze 2010, 13:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Ile zębów ma mieś pasek rozrządu do PII 1.2 8V 2001'?
w jakiej firmy pompe wody najlepiej zainwestowac?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#376586 Wysłany:
25 Cze 2010, 14:27; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
129 [ Dodano: 25 Cze 2010 14:16 ]poza tym patrz sb. [ Dodano: 25 Cze 2010 14:17 ]zestaw rozrządu to:
- pasek np contitech CT999
- napinacz rouville; skf; oryginał (ja miałem ori sfk  );
- pompa skf/hepu/oryg
- UPZ
- simmering wałka rozrządu [ Dodano: 25 Cze 2010 14:27 ]poza tym ja bym poczekał aż sie rozcieknie ;P
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#376628 Wysłany:
25 Cze 2010, 21:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#376635 Wysłany:
25 Cze 2010, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
ipIV napisał(a): ja bym poczekał aż sie rozcieknie
Ja tez, ale jak się rozcieknie na środku berlinering to mam problem.
Sprawa ma się tak, że coś czasami świszczy, czasami nawet trochę wyje, a czasami jest OK.
W alternatorze wymieniłem łożyska, cały wyczyściłem, jest nowy pasek, więc to raczej nie on.
Jak wsadzę łeb pod machę to "ten dźwięk" słychać bardziej z przodu silnika po stronie rozrządu, niż np z nad alternatora. [ Dodano: 25 Cze 2010 21:39 ]Wymianę raczej będę zlecał mechanikowi jakiemuś bo sam raz, że mam nieco obawy, daw że znów połowy kluczy nie będę miał, a z francuzem to nie robota (przejechałem się przy alternatorze) i trzy chciałbym, żeby sprawdzili mi czy to na 100% jest to co myślę.
Dziś dzwoniłem i zawołali mi 250zł za wymianę.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
RafaelSaures |
#376699 Wysłany:
26 Cze 2010, 08:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske Rejestracja: 09 Maj 2010, Posty: 632
|
Miałem podobną sytuację, że gdy autko było zimne i odpalałem to było słychać (jak dla mnie) przerażający dźwięk który ustawał po 5-20 sekundach.
Dźwięk był podobny jakby słaba wiertarka nie dawała rady wywiercić otworu w metalu
Nie wiem czy o to samo chodzi ale u mnie była to rolka napinająca paska rozrządu 
_________________
 Zapraszam do mojego projektu HHO Projekt mojej bramy garażowej Instalacja BRC Sequent 24
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#376712 Wysłany:
26 Cze 2010, 10:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Adas kawitacja jest przy zmianie ciśnienia w układzie ( spadku ) i nie zależy on od zapowietrzenia ( co ciekawe przy zapowietrzeniu jest większe ciśnienie w układzie a to zapobiega kawitacji ... ).
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#376722 Wysłany:
26 Cze 2010, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
RafaelSaures napisał(a): jakby słaba wiertarka nie dawała rady wywiercić otworu w metalu
czasem jest coś w ten deseń ale nie przerazliwie głośno i ustaje po ponownym uruchomieniu silnika.
[ Dodano: 26 Cze 2010 18:17 ]
Podjechałem dziś do ASO, mechaniur wsadził głowę pod machę i zasugerował żeby spróbować:
uruchomić auto bez alternatora bo że alternator tak może "nieść"
pasek klinowy od wewnątrz popsikać wd-40
założyć pasek klinowy odwrotnie bo podobno ma być odwrotnie niż założyłem (stwierdził to po napisach na pasku bo na pasku nie ma żadnego znaczka jeśli chodzi o kierunek) 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
2rotor |
#376781 Wysłany:
26 Cze 2010, 19:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1680
|
remind napisał(a): w pompie wody w metalowych wirnik od kawitacji się uszkadza w plastikowych potrafi się urwać wirnik ( np. na zimnym silniku się nie obraca albo wolno z poślizgiem ) lub promieniowo od środka są pęknięcia. Uważajcie jak kupujecie szczególnie kraft, hart, 4max bo można się nieźle naciąć. A i w układzie ma być ciśnienie podczas pracy inaczej kawitacja uszkadza wszystko jak leci.
Do tandety którą wymieniłeś dodam od siebie firmę Dolz, to jest taki shit że 2 razy trafiła się popsuta już w pudełku - piszczała jak wściekła od razu po założeniu. Warto poczekać nawet ten 1 czy 2 dni na porządną markę niż to montować i tracić czas i nerwy.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#376812 Wysłany:
26 Cze 2010, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
buladag napisał(a): założyć pasek klinowy odwrotnie bo podobno ma być odwrotnie niż założyłem
z tego co kojarzę zasada jest taka że zakłada się pasek w ten sposób że jak patrzysz na niego od góry i normalnie czytasz napisy to ma się przesuwać w prawo. [ Dodano: 26 Cze 2010 21:46 ]a swoją drogą jak grzebałem to w swoim czasie zakładałem pasek altka jak popadnie i różnicy zadnej nie było 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#376830 Wysłany:
26 Cze 2010, 22:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Są jaja, odpaliłem auto bez alternatora i tego dźwięku nie ma.
Nie jest to kwestia paska bo odwróciłem go teraz odwrotnie i jest bez różnicy. Potraktowałem WD od spodu również bez zmian.
Teraz pytanie, co w alternatorze może powodować wydawanie "dziwnego" dźwięku? Łożyska nowe, obudowa cała, cały wyczyszczony, wirnik wydaje się być prosty, pasek nowy.
Koniec pomysłów z mej strony...
PS wychodzi na to że mechanik z ASO miał rację, że to prawdopodobnie z alternatora niesie...
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#377054 Wysłany:
27 Cze 2010, 22:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#377057 Wysłany:
27 Cze 2010, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
U mnie jak narazie wszystko wskazuje na to że to jednak nie pompa ani nie napinacz... 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
niedziu |
#377071 Wysłany:
27 Cze 2010, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007, Posty: 1844 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#377073 Wysłany:
27 Cze 2010, 22:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
U mnie dziwny odgłos jest na niskich obrotach, później albo go nie słychac albo ustaje. Pasek zmieniałem ale i na starym i nowym to samo, łozyska wymienione, alternator rozebrany, wyczyszczony. Nie mam pomysłu co jeszcze moze być z nim nie tak.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|