You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 
 Post #387437 Wysłany: 13 Sie 2010, 18:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
na pierwszy rzut oka było wszysko ok. nie moglem na nim dłużej jeździć bo kumpel potrzebował samochód na 18, aja dzis w nocy sie wybieram nad Morze :) mam nadzieje ze dojade:/

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #387444 Wysłany: 13 Sie 2010, 18:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Radek 102 miałem identyczną sytuację jak u Ciebie kropla w krople to samo.
Też szukałem różnych przyczyn, wymieniałem cewki, przewody itp. W końcu kupiłem z rozbitka całą przepustnice razem silniczkiem krokowym i TPSem (bez wtryskiwacza) i wszystko wróciło do normy.
Nie podam Ci dokładnej przyczyny bo wymieniłem całość ale jak zdjąłem starą to ten mechanizm obrotu przepustnicy miał lekki luz i może tps oszukiwał

Więc obstawiam albo przepustnica albo co ostatnio usłyszałem od mechanika że czujnik temp powietrza z tym ze on jest przy wtryskiwaczu a ja go nie wymieniałem nie mniej jednak warto byłoby sprawdzić.

Pozdrawiam.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387477 Wysłany: 13 Sie 2010, 19:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Nie rozumiem tego dlaczego raz jest dobrze a za chwile jest źle.

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387478 Wysłany: 13 Sie 2010, 19:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
coś sie krzaczy i tyle

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387497 Wysłany: 13 Sie 2010, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
matrix w kropku :)

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387528 Wysłany: 13 Sie 2010, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Miałem tak samo, niby było ok a na nastepny dzien to samo jak sie rozgrzał to co chwile obroty przysiadały. Wymieniłem czujnik temp, świece, kable, cewki i w koncu wymieniłem całą przpustnice jak pisałem i miałem spokój na dłuuugooo

Całość z rozbitka wiec zapłacilem grosze jeszcze z oryginalnym krokowym i tpsem
Chciałem kupić tylko krokowy ale tak był zapieczony ze dołożyłem i wziałem całość :D po tym jak ręką odjął.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388202 Wysłany: 16 Sie 2010, 13:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
witam, wróciłem wczoraj z Kołobrzegu, zrobiłem ponad 600 km i kropek śmigał aż miło. Niestety problemu z wolnymi obrotami nie minął. Dziś chce kupić nowy silnik krokowy. Mam pytanko. czy silnik krokowy trzeba jakoś stroic regulować ?

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388291 Wysłany: 16 Sie 2010, 17:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 12 Sty 2008,
Posty: 69
Radek 102 napisał(a):
witam, wróciłem wczoraj z Kołobrzegu, zrobiłem ponad 600 km i kropek śmigał aż miło. Niestety problemu z wolnymi obrotami nie minął. Dziś chce kupić nowy silnik krokowy. Mam pytanko. czy silnik krokowy trzeba jakoś stroic regulować ?


nie trzeba najlepiej przy wymianie odepnij kleme z akumulatora niech się zresetuje komp (pozostaw na godzinkę ) , troszke pośmigaj i zobaczysz :) , a co z sondą ?

_________________
Punto 75KM ELX 3D wisienka :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388308 Wysłany: 16 Sie 2010, 18:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Fatal napisał(a):
nie trzeba najlepiej przy wymianie odepnij kleme z akumulatora niech się zresetuje komp (pozostaw na godzinkę ) , troszke pośmigaj i zobaczysz :) , a co z sondą ?

Fatal napisał(a):
Wróciłem właśnie z parkingu, pomierzyłem sondę i na benie pokazała od 0,25 do 0,8V a na gazie w miarę stały poziom 0,9. Zmierzyłem rezystancję czujników temp powietrza i temp cieczy chłodzącej wszystko w normie wg zaleceń. Mierzyłem rezystancje czujnika wychylenia przepustnicy i pomiar rożni się nieco od wartości z tabeli, mianowicie na biegu jałowym powinno byc 1,4kΩ wynik z pomiarów to 1,1kΩ. Próbowałem pomierzyć też rezystancje czujnika położenie i prędkości obrotowej wału korbowego ale się nie udało. Muszę oblukac co źle robiłem Smile Zaobserwowałem też że, na benie spadek obrotów jest rzadszy ale prawie o taką samą wartość (900->500). Nie mam już pomysłów, aha przewód WN od świecy ostatniej (tej najbliżej cewki) jest jakos tak dziwnie naderwany, spęczony przy świecy. Tylko myślę że, jakby to miało winę to silnik powinien się tak zachowywać w każdej temp a nie tylko po rozgrzaniu. nie mam juz pomysłów na to ustrojstwo Ekhm...

sondę mierzyłem, boję się szczerze wymieniac tego krokowca, bo nie mam pewności do końca czy to jest jego wina

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388309 Wysłany: 16 Sie 2010, 18:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 12 Sty 2008,
Posty: 69
Radek 102 napisał(a):
Fatal napisał(a):
nie trzeba najlepiej przy wymianie odepnij kleme z akumulatora niech się zresetuje komp (pozostaw na godzinkę ) , troszke pośmigaj i zobaczysz :) , a co z sondą ?

Fatal napisał(a):
Wróciłem właśnie z parkingu, pomierzyłem sondę i na benie pokazała od 0,25 do 0,8V a na gazie w miarę stały poziom 0,9. Zmierzyłem rezystancję czujników temp powietrza i temp cieczy chłodzącej wszystko w normie wg zaleceń. Mierzyłem rezystancje czujnika wychylenia przepustnicy i pomiar rożni się nieco od wartości z tabeli, mianowicie na biegu jałowym powinno byc 1,4kΩ wynik z pomiarów to 1,1kΩ. Próbowałem pomierzyć też rezystancje czujnika położenie i prędkości obrotowej wału korbowego ale się nie udało. Muszę oblukac co źle robiłem Smile Zaobserwowałem też że, na benie spadek obrotów jest rzadszy ale prawie o taką samą wartość (900->500). Nie mam już pomysłów, aha przewód WN od świecy ostatniej (tej najbliżej cewki) jest jakos tak dziwnie naderwany, spęczony przy świecy. Tylko myślę że, jakby to miało winę to silnik powinien się tak zachowywać w każdej temp a nie tylko po rozgrzaniu. nie mam juz pomysłów na to ustrojstwo Ekhm...

sondę mierzyłem, boję się szczerze wymieniac tego krokowca, bo nie mam pewności do końca czy to jest jego wina




nie ma się czego bac wymieniaj i tyle :) daj zna jak poszlo i czy coś sie poprawiło pozdro

_________________
Punto 75KM ELX 3D wisienka :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388339 Wysłany: 16 Sie 2010, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
ta stówka na drodze nie leży :P

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388349 Wysłany: 16 Sie 2010, 19:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Jest bardzo duże prawdopodobienstwo ze to krokowy, ja jeszcze obstawiałbym z możliwych rzeczy tps ale tez bym krokowy najpierw wymienił.
Co do podpinania pod kompa to ja nic nie robiłem, co prawda można np na egzaminerze ustawić obroty biegu jałowego ale jak odłączysz aku, wymienisz silnik i włączysz to powinno się samo ustawić. Na początku obroty mogą być np za wysokie ale wtedy pojeździj trochę i powinno się uspokoić i wyrównać.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388644 Wysłany: 17 Sie 2010, 20:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Trapi mnie ciągle pytanie, jeśli to krokowy to dlaczego tylko źle pracuje na rozgrzanym silniku i dlaczego spadek obrotów jest dopiero po jakimś czasie od momentu zatrzymania sie (ok 30-60s.) i tylko na biegu jałowym?

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388651 Wysłany: 17 Sie 2010, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Co do temp to nie wiem, teoretycznie mówiłoby to o jakimś błędzie z czujnikiem temp cieczy chłodzącej lub czujnikiem temp powietrza, wymieniałem ten pierwszy i nie pomagało.

A tak wogóle to byłeś na kompie sprawdzić czy coś jest?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #388654 Wysłany: 18 Sie 2010, 20:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
nie byłem na kompie, tzn zajechałem do jednego ale akurat koleś wyjechał na wakacje :/

[ Dodano: 17 Sie 2010 20:09 ]
Słuchajcie, coś mi sie przypomniało. Usterkę te mam od momentu wymiany uszczelki pod obudową filtra powietrza, odpięcia akumulatora,odpięcia wtyczek z silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy, wtyczki od wtrysku i wtyczki od czujnika temperatury powietrza. Czy jest jakieś prawdopodobieństwo że to jest przyczyną mojego problemu?

[ Dodano: 18 Sie 2010 09:00 ]
Dziś przed pracą odpiąłem ako, postoi 8 h i zrobię mu adaptację, mam nadzieję zę to pomoże

[ Dodano: 18 Sie 2010 19:26 ]
na 99 % czujnik temperatury cieczy, ten niebieski. Jutro wymienię to się okaże.

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389003 Wysłany: 18 Sie 2010, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Radek 102 napisał(a):
na 99 % czujnik temperatury cieczy, ten niebieski. Jutro wymienię to się okaże.

A można wiedzieć jak to wywnioskowałeś? Odłączałeś go?

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389034 Wysłany: 19 Sie 2010, 06:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Odpiąłem wczoraj od kropka kompa, i pomierzyłem z pinów wszystkie czujniki które się tylko dało. Wyszło że czujniki temp ma zmienną rezystancję. Wszystko byłoby dobrze gdyby ona malała wraz z wzrostem temp., ale tak nie było :/. Podłączyłem kompa, nagrzałem do momentu spadku obrotów. Przy pracującym silniku odłączałem wtyk z czujnika temp. i gdy go odłączyłem silniczek pracował równiutko, gdy zaś ponownie podłączyłem po ok 20 s znów obroty spadały. Dlatego też stwierdziłem że, to czujnik temp.

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389080 Wysłany: 19 Sie 2010, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5176
Pomógł: 1
u znajomego obroty szalały i podobne akcje miał jak ty w seacie, wszyscy kazali całą przepustnice wymianiać bo tak komp pokazywał, a jeden mechanik kapną sie że to czujnik temp. wymianił i wszystko wróciło do normy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389116 Wysłany: 19 Sie 2010, 13:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
no mam nadzieje ze tak u mnie tez tak będzie, dziś kupuje czujnik i przy okazji amorki na przod z łożyskami :)
będzie co w weekend robić :)

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389166 Wysłany: 19 Sie 2010, 15:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
lakikwap wygląda na to że nie jest to regułą bo u mnie było na odwrót, mechanicy mowili ze czujnik temp a była przepustnica ;) Stary czujnik jeszcze gdzieś leży w piwnicy nawet :D

Radek daj znać czy pomogło.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389415 Wysłany: 20 Sie 2010, 07:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KCH / KR
Rejestracja: 02 Maj 2009,
Posty: 64
Pomógł: 1
Mój kolega miał identyczne objawy, tylko że w Uno i po podłączeniu samochodu w ASO do kompa wyszło że jest uszkodzona pamięć eeprom w komputerku. Wymiana kości w ASO miała go wynieść 150zł, kupił w sklepie używany za 80zł i samochód odżył.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389484 Wysłany: 25 Sie 2010, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
oby nie:/

[ Dodano: 21 Sie 2010 22:22 ]
to nie czujnik :/ Tylko dlaczego gdy go odłączę silnik pracuje równo?

[ Dodano: 24 Sie 2010 23:07 ]
Dzis zauważyłem że, na drugim komplecie swiec i przewodów WN mam dyskotekę. Jutro spróbuję je dość solidnie zaizolować jakaś taśmą , może one sa temy wszystkiemu winne?

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390807 Wysłany: 25 Sie 2010, 23:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bydgoszcz
Rejestracja: 04 Maj 2008,
Posty: 215
Też wymieniałem przewody i nic, ja nadal obstawiam coś z przpustnicą, któryś z zamontowanych tam czujników, ewentualnie sonda.

_________________
PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było

Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390816 Wysłany: 02 Wrz 2010, 15:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 06 Mar 2009,
Posty: 151
Ja dziś jeździłem cały dzień na silniczku krokowym od kumpla. Na razie silnik obroty trzyma, dla pewności będę jeździł jeszcze jutro.Jeśli nic się nie zmieni to kupuje nowy silniczek krokowy.Tylko zastanawiam się czy nie kupić od kogoś z jakiegoś rozbitka całej przepustnicy. bo za cenę nowego silniczka krokowego będę miał w prawdzie używana ale kompletna przepustnice z wszystkimi czujnikami itd

[ Dodano: 02 Wrz 2010 14:01 ]
Witam, temat do zamknięcia. Założyłem nowy silniczek krokowy i wszystko jest ok. Założyłem zamiennik z allegro za 28 zł :)

_________________
Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło :D
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG :D
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 74 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO