|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 19:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Radek 102 |
#387437 Wysłany:
13 Sie 2010, 18:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
|
|
devon58 |
#387444 Wysłany:
13 Sie 2010, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Radek 102 miałem identyczną sytuację jak u Ciebie kropla w krople to samo.
Też szukałem różnych przyczyn, wymieniałem cewki, przewody itp. W końcu kupiłem z rozbitka całą przepustnice razem silniczkiem krokowym i TPSem (bez wtryskiwacza) i wszystko wróciło do normy.
Nie podam Ci dokładnej przyczyny bo wymieniłem całość ale jak zdjąłem starą to ten mechanizm obrotu przepustnicy miał lekki luz i może tps oszukiwał
Więc obstawiam albo przepustnica albo co ostatnio usłyszałem od mechanika że czujnik temp powietrza z tym ze on jest przy wtryskiwaczu a ja go nie wymieniałem nie mniej jednak warto byłoby sprawdzić.
Pozdrawiam.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#387477 Wysłany:
13 Sie 2010, 19:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#387478 Wysłany:
13 Sie 2010, 19:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#387497 Wysłany:
13 Sie 2010, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#387528 Wysłany:
13 Sie 2010, 21:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Miałem tak samo, niby było ok a na nastepny dzien to samo jak sie rozgrzał to co chwile obroty przysiadały. Wymieniłem czujnik temp, świece, kable, cewki i w koncu wymieniłem całą przpustnice jak pisałem i miałem spokój na dłuuugooo
Całość z rozbitka wiec zapłacilem grosze jeszcze z oryginalnym krokowym i tpsem
Chciałem kupić tylko krokowy ale tak był zapieczony ze dołożyłem i wziałem całość  po tym jak ręką odjął.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#388202 Wysłany:
16 Sie 2010, 13:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
Fatal |
#388291 Wysłany:
16 Sie 2010, 17:30; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 12 Sty 2008, Posty: 69
|
Radek 102 napisał(a): witam, wróciłem wczoraj z Kołobrzegu, zrobiłem ponad 600 km i kropek śmigał aż miło. Niestety problemu z wolnymi obrotami nie minął. Dziś chce kupić nowy silnik krokowy. Mam pytanko. czy silnik krokowy trzeba jakoś stroic regulować ?
nie trzeba najlepiej przy wymianie odepnij kleme z akumulatora niech się zresetuje komp (pozostaw na godzinkę ) , troszke pośmigaj i zobaczysz  , a co z sondą ?
_________________ Punto 75KM ELX 3D wisienka
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#388308 Wysłany:
16 Sie 2010, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
Fatal napisał(a): nie trzeba najlepiej przy wymianie odepnij kleme z akumulatora niech się zresetuje komp (pozostaw na godzinkę ) , troszke pośmigaj i zobaczysz  , a co z sondą ? Fatal napisał(a): Wróciłem właśnie z parkingu, pomierzyłem sondę i na benie pokazała od 0,25 do 0,8V a na gazie w miarę stały poziom 0,9. Zmierzyłem rezystancję czujników temp powietrza i temp cieczy chłodzącej wszystko w normie wg zaleceń. Mierzyłem rezystancje czujnika wychylenia przepustnicy i pomiar rożni się nieco od wartości z tabeli, mianowicie na biegu jałowym powinno byc 1,4kΩ wynik z pomiarów to 1,1kΩ. Próbowałem pomierzyć też rezystancje czujnika położenie i prędkości obrotowej wału korbowego ale się nie udało. Muszę oblukac co źle robiłem Smile Zaobserwowałem też że, na benie spadek obrotów jest rzadszy ale prawie o taką samą wartość (900->500). Nie mam już pomysłów, aha przewód WN od świecy ostatniej (tej najbliżej cewki) jest jakos tak dziwnie naderwany, spęczony przy świecy. Tylko myślę że, jakby to miało winę to silnik powinien się tak zachowywać w każdej temp a nie tylko po rozgrzaniu. nie mam juz pomysłów na to ustrojstwo Ekhm...
sondę mierzyłem, boję się szczerze wymieniac tego krokowca, bo nie mam pewności do końca czy to jest jego wina
_________________ Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG
|
|
Góra |
|
 |
Fatal |
#388309 Wysłany:
16 Sie 2010, 18:21; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 12 Sty 2008, Posty: 69
|
Radek 102 napisał(a): Fatal napisał(a): nie trzeba najlepiej przy wymianie odepnij kleme z akumulatora niech się zresetuje komp (pozostaw na godzinkę ) , troszke pośmigaj i zobaczysz  , a co z sondą ? Fatal napisał(a): Wróciłem właśnie z parkingu, pomierzyłem sondę i na benie pokazała od 0,25 do 0,8V a na gazie w miarę stały poziom 0,9. Zmierzyłem rezystancję czujników temp powietrza i temp cieczy chłodzącej wszystko w normie wg zaleceń. Mierzyłem rezystancje czujnika wychylenia przepustnicy i pomiar rożni się nieco od wartości z tabeli, mianowicie na biegu jałowym powinno byc 1,4kΩ wynik z pomiarów to 1,1kΩ. Próbowałem pomierzyć też rezystancje czujnika położenie i prędkości obrotowej wału korbowego ale się nie udało. Muszę oblukac co źle robiłem Smile Zaobserwowałem też że, na benie spadek obrotów jest rzadszy ale prawie o taką samą wartość (900->500). Nie mam już pomysłów, aha przewód WN od świecy ostatniej (tej najbliżej cewki) jest jakos tak dziwnie naderwany, spęczony przy świecy. Tylko myślę że, jakby to miało winę to silnik powinien się tak zachowywać w każdej temp a nie tylko po rozgrzaniu. nie mam juz pomysłów na to ustrojstwo Ekhm... sondę mierzyłem, boję się szczerze wymieniac tego krokowca, bo nie mam pewności do końca czy to jest jego wina
nie ma się czego bac wymieniaj i tyle  daj zna jak poszlo i czy coś sie poprawiło pozdro
_________________ Punto 75KM ELX 3D wisienka
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#388339 Wysłany:
16 Sie 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#388349 Wysłany:
16 Sie 2010, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Jest bardzo duże prawdopodobienstwo ze to krokowy, ja jeszcze obstawiałbym z możliwych rzeczy tps ale tez bym krokowy najpierw wymienił.
Co do podpinania pod kompa to ja nic nie robiłem, co prawda można np na egzaminerze ustawić obroty biegu jałowego ale jak odłączysz aku, wymienisz silnik i włączysz to powinno się samo ustawić. Na początku obroty mogą być np za wysokie ale wtedy pojeździj trochę i powinno się uspokoić i wyrównać.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#388644 Wysłany:
17 Sie 2010, 20:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#388651 Wysłany:
17 Sie 2010, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Co do temp to nie wiem, teoretycznie mówiłoby to o jakimś błędzie z czujnikiem temp cieczy chłodzącej lub czujnikiem temp powietrza, wymieniałem ten pierwszy i nie pomagało.
A tak wogóle to byłeś na kompie sprawdzić czy coś jest?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#388654 Wysłany:
18 Sie 2010, 20:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
nie byłem na kompie, tzn zajechałem do jednego ale akurat koleś wyjechał na wakacje [ Dodano: 17 Sie 2010 20:09 ]Słuchajcie, coś mi sie przypomniało. Usterkę te mam od momentu wymiany uszczelki pod obudową filtra powietrza, odpięcia akumulatora,odpięcia wtyczek z silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy, wtyczki od wtrysku i wtyczki od czujnika temperatury powietrza. Czy jest jakieś prawdopodobieństwo że to jest przyczyną mojego problemu? [ Dodano: 18 Sie 2010 09:00 ]Dziś przed pracą odpiąłem ako, postoi 8 h i zrobię mu adaptację, mam nadzieję zę to pomoże [ Dodano: 18 Sie 2010 19:26 ]na 99 % czujnik temperatury cieczy, ten niebieski. Jutro wymienię to się okaże.
_________________ Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#389003 Wysłany:
18 Sie 2010, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Radek 102 napisał(a): na 99 % czujnik temperatury cieczy, ten niebieski. Jutro wymienię to się okaże.
A można wiedzieć jak to wywnioskowałeś? Odłączałeś go?
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#389034 Wysłany:
19 Sie 2010, 06:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#389080 Wysłany:
19 Sie 2010, 11:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
u znajomego obroty szalały i podobne akcje miał jak ty w seacie, wszyscy kazali całą przepustnice wymianiać bo tak komp pokazywał, a jeden mechanik kapną sie że to czujnik temp. wymianił i wszystko wróciło do normy.
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#389116 Wysłany:
19 Sie 2010, 13:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#389166 Wysłany:
19 Sie 2010, 15:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
lakikwap wygląda na to że nie jest to regułą bo u mnie było na odwrót, mechanicy mowili ze czujnik temp a była przepustnica  Stary czujnik jeszcze gdzieś leży w piwnicy nawet
Radek daj znać czy pomogło.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
norb |
#389415 Wysłany:
20 Sie 2010, 07:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Norbert
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KCH / KR Rejestracja: 02 Maj 2009, Posty: 64 Pomógł: 1
|
Mój kolega miał identyczne objawy, tylko że w Uno i po podłączeniu samochodu w ASO do kompa wyszło że jest uszkodzona pamięć eeprom w komputerku. Wymiana kości w ASO miała go wynieść 150zł, kupił w sklepie używany za 80zł i samochód odżył.
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#389484 Wysłany:
25 Sie 2010, 00:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
oby nie:/ [ Dodano: 21 Sie 2010 22:22 ]to nie czujnik  Tylko dlaczego gdy go odłączę silnik pracuje równo? [ Dodano: 24 Sie 2010 23:07 ]Dzis zauważyłem że, na drugim komplecie swiec i przewodów WN mam dyskotekę. Jutro spróbuję je dość solidnie zaizolować jakaś taśmą , może one sa temy wszystkiemu winne?
_________________ Punto 1.1 1996 - czarna strzała 55 koni z czego kilka już pewnie zdechło
od 18/05/2010 przy przebiegu 132 000 podtleneg LPG
|
|
Góra |
|
 |
devon58 |
#390807 Wysłany:
25 Sie 2010, 23:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydgoszcz Rejestracja: 04 Maj 2008, Posty: 215
|
Też wymieniałem przewody i nic, ja nadal obstawiam coś z przpustnicą, któryś z zamontowanych tam czujników, ewentualnie sonda.
_________________ PI - zielony kropas 1.2 60KM 97r. z podtlenkiem LPG. Wersja "Star" - było
Alfa Romeo 156 1.8 TS - jest
|
|
Góra |
|
 |
Radek 102 |
#390816 Wysłany:
02 Wrz 2010, 15:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 06 Mar 2009, Posty: 151
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|