|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 16:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
tikkurilla |
#389870 Wysłany:
22 Sie 2010, 09:55; Temat postu: Problem z alternatorem pod oobc.13.39v |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: ŁÓDŹ Rejestracja: 14 Sty 2010, Posty: 18
|
Witam mój problem wiąże się z alternatorkiem . Byłam u mechanika wymienił mi rozrusznik i przy okazji zrobił TEST ROZRUCHU, i cytuje "że altek nie ładuje i że trzeba wymienić" ,hmm ale coś mi się wierzyć nie chce.I tu mam do was pytanie jak to sprawdzić domowymi sposobami,o ile się da. 
_________________ punto 1.1s 55 95 5d
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Yacek |
#389871 Wysłany:
22 Sie 2010, 10:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 21 Wrz 2008, Posty: 739 Pomógł: 53
|
tikkurilla napisał(a): sprawdzić domowymi sposobami
witam,
miernikiem do prądu najlepiej elektronicznym. Sprawdzić przy uruchomionym silniku i potem włącz światła i zobaczyć. Pod obciążeniem powinno być pow 14V. Może masz padnięty regulator napięcia.
_________________ GP. MY2008
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#389872 Wysłany:
22 Sie 2010, 10:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Zależy jakie obciążenie było. To są małe alternatory więc jak za duży amperaż był to nie wydoli i napięcia spadnie.
Miernik w rękę, włączyć wszystko co się da i sprawdzić jakie napięcie.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
tikkurilla |
#389878 Wysłany:
22 Sie 2010, 10:26; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: ŁÓDŹ Rejestracja: 14 Sty 2010, Posty: 18
|
Gość zrobił to przy włączonych światłach i ogrzewaniu
_________________ punto 1.1s 55 95 5d
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#389901 Wysłany:
22 Sie 2010, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
przy właczonym nawiewie na max? kazał przygazowac do 3000 obrotów?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
tikkurilla |
#389916 Wysłany:
22 Sie 2010, 12:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: ŁÓDŹ Rejestracja: 14 Sty 2010, Posty: 18
|
nie wiem nie byłam przy tym
_________________ punto 1.1s 55 95 5d
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#390210 Wysłany:
23 Sie 2010, 19:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Witam. Jeśli chodzi o sprawdzenie napięcia ładowania, to potrzebny będzie nawet prosty miernik uniwersalny nastawiony na zakres 20V napięcia stałego. Uruchamiamy silnik i ( dobrze jest by alternator chwilkę sobie popracował) włączamy odbiorniki i podnosimy obroty silnika na ok. 3000 do 4000 tys. sprawdzamy na zaciskach akumulatora napięcie ładowania. Książki podają różne wartości spotkałem się z 13,5V do 14,2V jak również z 14,2V do 14,4V przy temp otoczenia 20 st. Można spróbować porównać napięcia, które są na zaciskach bezpośrednio na alternatorze i akumulatorze. Jeśli jest różnica świadczy to o korozji połączeń alternator- rozrusznik. Co do samego alternatora, jeśli obudowa nie jest pęknięta, można w nim wymienić szczotki, które również mają wpływ na prawidłowe ładowanie. Trzeba też ocenić stan paska alternatora i jego prawidłowy naciąg. Alternator można zregenerować i naprawić, nie zawsze jest potrzeba, by go zaraz wymieniać. Pozdrawiam.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
radbro |
#441942 Wysłany:
17 Lut 2011, 20:21; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
 |
Miejscowość: EPJ Rejestracja: 12 Lut 2011, Posty: 3
|
Po pierwsze to zmień mechanika jak on chce od razu wymieniać, a nawet nie wiedząc co.
Powodów może być wiele np. : szczotki,pierścienie ślizgowe, mostek prostowniczy, w kropku może być nawet pęknięta obudowa altka bo w tych modelach one lubią pękać, sprawdź jeszcze pasek od alternatora może być słabo naciągnięty albo już bardzo wyślizgany i nie ładuje.
Nie stawiał bym zbytnio na regulator napięcia, ponieważ jego wymiana nastąpiła by wtedy gdyby ładowanie było wysokie.
Prawidłowe to gdzieś od (13,9V do 14,5V), ale każdy podaje inne.
_________________ Fiat punto 1.1 S 55KM 97r.
|
|
Góra |
|
 |
LichuniU |
#442123 Wysłany:
17 Lut 2011, 23:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
A kolega radbro nie widzi że ostatnia odpowiedź jest z sierpnia?
Co do wymian to różnie z tym bywa. Ja mam 1,6 i gdy padł mi alternator i pojechałem do serwisu okazało się że jest dość nietypowy i nie mają do niego części. W okolicy jest tylko jedna hurtownia która zajmuje się sprowadzaniem tych części i regeneracją altków a że różnica była ok. 100 zł zdecydowałem się na regenerowany z pół roczną gwarancją. Zapłaciłem 450 zł i po 2 latach altek padł. Teraz kupiłem niby nowy, ale z roczną gwarancją i za 280 zł na allegro  Więc warto przeanalizować wszystkie opcje i nie dokonywać pochopnych wyborów.
Powodem ostatniej wymiany też był brak ładowania pod obciążeniem, lub ładowanie zbyt niskim prądem. Gdy go rozebrałem okazało się że 3 diody prostownicze są spalone.
Pozdro.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#508663 Wysłany:
01 Paź 2011, 18:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
|