You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 00:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #389870 Wysłany: 22 Sie 2010, 09:55; 
 Temat postu: Problem z alternatorem pod oobc.13.39v
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ŁÓDŹ
Rejestracja: 14 Sty 2010,
Posty: 18
Witam mój problem wiąże się z alternatorkiem . Byłam u mechanika wymienił mi rozrusznik i przy okazji zrobił TEST ROZRUCHU, i cytuje "że altek nie ładuje i że trzeba wymienić" ,hmm ale coś mi się wierzyć nie chce.I tu mam do was pytanie jak to sprawdzić domowymi sposobami,o ile się da. Image

_________________
punto 1.1s 55 95 5d


Góra
 Profil  
 

 
 Post #389871 Wysłany: 22 Sie 2010, 10:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 21 Wrz 2008,
Posty: 739
Pomógł: 53
tikkurilla napisał(a):
sprawdzić domowymi sposobami

witam,
miernikiem do prądu najlepiej elektronicznym. Sprawdzić przy uruchomionym silniku i potem włącz światła i zobaczyć. Pod obciążeniem powinno być pow 14V. Może masz padnięty regulator napięcia.

_________________
GP. MY2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389872 Wysłany: 22 Sie 2010, 10:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Zależy jakie obciążenie było. To są małe alternatory więc jak za duży amperaż był to nie wydoli i napięcia spadnie.
Miernik w rękę, włączyć wszystko co się da i sprawdzić jakie napięcie.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389878 Wysłany: 22 Sie 2010, 10:26; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ŁÓDŹ
Rejestracja: 14 Sty 2010,
Posty: 18
Gość zrobił to przy włączonych światłach i ogrzewaniu

_________________
punto 1.1s 55 95 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389901 Wysłany: 22 Sie 2010, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
przy właczonym nawiewie na max? kazał przygazowac do 3000 obrotów?

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #389916 Wysłany: 22 Sie 2010, 12:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: ŁÓDŹ
Rejestracja: 14 Sty 2010,
Posty: 18
nie wiem nie byłam przy tym

_________________
punto 1.1s 55 95 5d


Góra
 Profil  
 
 
 Post #390210 Wysłany: 23 Sie 2010, 19:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Witam. Jeśli chodzi o sprawdzenie napięcia ładowania, to potrzebny będzie nawet prosty miernik uniwersalny nastawiony na zakres 20V napięcia stałego. Uruchamiamy silnik i ( dobrze jest by alternator chwilkę sobie popracował) włączamy odbiorniki i podnosimy obroty silnika na ok. 3000 do 4000 tys. sprawdzamy na zaciskach akumulatora napięcie ładowania. Książki podają różne wartości spotkałem się z 13,5V do 14,2V jak również z 14,2V do 14,4V przy temp otoczenia 20 st. Można spróbować porównać napięcia, które są na zaciskach bezpośrednio na alternatorze i akumulatorze. Jeśli jest różnica świadczy to o korozji połączeń alternator- rozrusznik. Co do samego alternatora, jeśli obudowa nie jest pęknięta, można w nim wymienić szczotki, które również mają wpływ na prawidłowe ładowanie. Trzeba też ocenić stan paska alternatora i jego prawidłowy naciąg. Alternator można zregenerować i naprawić, nie zawsze jest potrzeba, by go zaraz wymieniać. Pozdrawiam.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #441942 Wysłany: 17 Lut 2011, 20:21; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: EPJ
Rejestracja: 12 Lut 2011,
Posty: 3
Po pierwsze to zmień mechanika jak on chce od razu wymieniać, a nawet nie wiedząc co.
Powodów może być wiele np. : szczotki,pierścienie ślizgowe, mostek prostowniczy, w kropku może być nawet pęknięta obudowa altka bo w tych modelach one lubią pękać, sprawdź jeszcze pasek od alternatora może być słabo naciągnięty albo już bardzo wyślizgany i nie ładuje. :P
Nie stawiał bym zbytnio na regulator napięcia, ponieważ jego wymiana nastąpiła by wtedy gdyby ładowanie było wysokie.
Prawidłowe to gdzieś od (13,9V do 14,5V), ale każdy podaje inne.

_________________
Fiat punto 1.1 S 55KM 97r. ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #442123 Wysłany: 17 Lut 2011, 23:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica
Rejestracja: 24 Mar 2010,
Posty: 135
A kolega radbro nie widzi że ostatnia odpowiedź jest z sierpnia? :P
Co do wymian to różnie z tym bywa. Ja mam 1,6 i gdy padł mi alternator i pojechałem do serwisu okazało się że jest dość nietypowy i nie mają do niego części. W okolicy jest tylko jedna hurtownia która zajmuje się sprowadzaniem tych części i regeneracją altków a że różnica była ok. 100 zł zdecydowałem się na regenerowany z pół roczną gwarancją. Zapłaciłem 450 zł i po 2 latach altek padł. Teraz kupiłem niby nowy, ale z roczną gwarancją i za 280 zł na allegro ;) Więc warto przeanalizować wszystkie opcje i nie dokonywać pochopnych wyborów.
Powodem ostatniej wymiany też był brak ładowania pod obciążeniem, lub ładowanie zbyt niskim prądem. Gdy go rozebrałem okazało się że 3 diody prostownicze są spalone.
Pozdro.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508663 Wysłany: 01 Paź 2011, 18:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Mój alternator na wolnych obrotach przy włączonych światłach mijania i radiu laduje 13,5-13,6... Na obrotach 3000-4000 nie sprawdzałem jakie ma ładowanie...Po drugie po nocnym staniu, odpaleniu silnika ładowanie miałem 13V... :E O co tu chodzi? Renegerować swoj alternator czy kupić nowy profesjonalnie regenerowany? Da się odkręcić, wyciągnąć alternator bez kanału bo nie mam w Szczecinie garażu, a na darmowym kanale nie mogę zostawić auta na dłuższy czas...

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #508758 Wysłany: 02 Paź 2011, 03:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
masz 3 śruby i 2 nakrętki i altek na stole a od góry dasz rade.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509671 Wysłany: 05 Paź 2011, 21:48; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
nickoo Śruby, które trzymają alternator fakt, odkręce bez kanału bo już oblukałem wszystko. Skręce prawe koło na maksa w prawo i widzę alternator ładnie i śruby, które go trzymają ale największy problem jest w odkręceniu śrub, które trzymają przewody (są z drugiej strony alternatora niż śruby trzymające alternator) :?

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509814 Wysłany: 06 Paź 2011, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
lekko przekręcasz altka śrubami do góry i dasz rade.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #509870 Wysłany: 06 Paź 2011, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Dzięki chłopaki za pomoc :wink: Muszę to zrobić na dniach kurde bo nowy akumulator mam i go zajadę takim niskim ładowaniem :? :(

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO