You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #424555 Wysłany: 25 Gru 2010, 12:37; 
 Temat postu: Ładowanie problem
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
witam pytanie jest takie co to moze byc jesli wkladam naladowany akumulator do auta odpala bez problemu wlaczam dmuchawe radio po przejechaniu kilku kilometrow cale oswietelenie przygasa az do momentu az wszytsko padnie razem z swiatlami i wtedy nic nie dziala z elektryki co to moze byc alternator czy akumulator prosze o pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #424556 Wysłany: 25 Gru 2010, 12:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Na początek zacznij od sprawdzenia napięcia ładowania na klemach aku. Nastaw miernik na 20V DC i przyłóż końcówki pomiarowe do biegunów aku.

[ Dodano: 25 Gru 2010 11:52 ]
Oczywiście zaciski ( klemy) aku są solidnie dokręcone ( czyste) a aku nie chwieje się w swojej podstawie?

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424562 Wysłany: 25 Gru 2010, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
ok a jak nie bedzie to co????nie mam miernika wiec nie mam czym sprawdzic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424564 Wysłany: 25 Gru 2010, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
bez miernika d*** :(

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424568 Wysłany: 25 Gru 2010, 13:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
A jak zachowuje się lampka kontrolna ładowania aku? Przy załączeniu zapłonu zaświeca się? Podczas pracy silnika lampka świeci, czy żarzy się lekko?

[ Dodano: 25 Gru 2010 12:30 ]
Jeśli nie masz sprawnego alternatora i aku nie jest ładowany podczas jazdy, włączone są różne odbiorniki prądu ( światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, itd.), to aku wyczerpie się i padnie. Trzeba od czegoś zacząć, dlatego pytałem o napięcie ładowania. Pisałeś, że aku był naładowany.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424577 Wysłany: 25 Gru 2010, 13:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica
Rejestracja: 24 Mar 2010,
Posty: 135
Napięcie ładowania to niestety nie wszystko... Też mam alternator do wymiany bo nie ładuje, a kontrolka ładowania się nie świeci, po podłączeniu miernika wyświetla 13,8 i jak byłem w firmie naprawiającej altki powiedzieli mi że wszystko jest ok - teraz już wiem że takich fachowców więcej nie odwiedzę.
Załatwiłem sobie sondę do miernika i okazało się że mam za mały amperaż tzn alternator ładuje ale za niskim prądem, którego praktycznie nie wystarcza nawet do podtrzymania pracy silnika. Co za tym idzie stojąc np. w korku przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu itd... cały prąd pobierany jest z akumulatora.
Jako tako ładuje dopiero powyżej 3 tyś obrotów, więc staram się taką prędkość obrotową trzymać, nawet stojąc na światłach w mieście :/
Podjedź do jakiegoś dobrego fachowca i niech Ci sprawdzi nie tylko napięcie ale i prąd ładowania - po Twoich objawach to prawie na pewno alternator.
Pzdr.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424583 Wysłany: 25 Gru 2010, 14:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Przypadków może być bardzo dużo. Czasem szczotki węglowe kiepsko stykają ( zużycie) i raz alternator ładuje raz nie. Wszystko trzeba sprawdzić, ale od czegoś trzeba zacząć…

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424584 Wysłany: 25 Gru 2010, 14:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Kańczuga / podkarpacie
Rejestracja: 16 Wrz 2009,
Posty: 364
Również stawiam na alternator :wink: trzeba to tylko ostatecznie potwierdzić u mechanika :)

_________________
1.2 ELX, GAZ lepszy niż diesel, wiedzą to chłopaki ...
http://fiatpunto.com.pl/topic25963.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424610 Wysłany: 25 Gru 2010, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Przy okazji Twojego problemu radzę zrobić to:
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/7

Jak się zrobi trochę cieplej też to będę robił - niby nic takiego ale warto zrobić :)

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424632 Wysłany: 25 Gru 2010, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
kontrolka sie non stop swieci dzisiaj wsadzilem akumulator po calej nocy ladowania i bylo to samo wiec nie wiem co jest grane


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424638 Wysłany: 25 Gru 2010, 17:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
drifter18 Sprawdź czy dobrze jest dokręcony kabel ten gruby do alternatora. Ja wymieniając alternator słabo dokręciłem kabel ten na klucz 13 i świeciło mi się ładowanie - przestraszyłem się ale dokręciłem i kontrolka znikła. Po drugie stawiam, że jest coś z alternatorem nie tak po trzecie załatw sobie miernik i zmierz ładowanie :>

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424651 Wysłany: 25 Gru 2010, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
a z akumulatorem tez moze byc cos???


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424654 Wysłany: 25 Gru 2010, 19:40; 
 Temat postu:
Z moich doświadczeń to tak:
- napięcie ładowania od 13,8 do 14,4 V
- jeżeli akumulator padnięty wyciągnąć, wykręcić korki, sprawdzić poziom płynu i ładować prądem nie większym niż 1/10 pojemności (np.: 45Ah - 4,5 A) nie dłużej niż 10 godzin
- wyczyścić starannie klemy i zaciski potem je nasmarować
- wszystkie połączenia sprawdzić i przeczyścić
- alternator najlepiej podrzucić do jakiegoś zakładu gdzie go sprawdzą


Góra
  
 
 
 Post #424657 Wysłany: 25 Gru 2010, 19:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
drifter18 Pasek alternatora jest na swoim miejscu? Nie pękł Ci? A jeśli jest, nie jest czasem luźny. Sądząc po Twoim opisie, zachowaniu choćby kontrolki brak jest ładowania. Sprawdź, więc jeszcze pasek alternatora.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424661 Wysłany: 25 Gru 2010, 19:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
jest pasen na swoim miejscu naciagniety!!!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424666 Wysłany: 25 Gru 2010, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Jeśli z paskiem alternatora jest wszystko ok. To pozostaje sam alternator. Można skontrolować połączenia i przewody na nim. Mogły skończyć żywot szczotki węglowe alternatora ( wytarły się). Gorsza sprawa, jeśli pękła Ci sama obudowa altka.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424669 Wysłany: 25 Gru 2010, 20:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
tylko szczotki????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424673 Wysłany: 25 Gru 2010, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Szczotki węglowe alternatora zużywają się w miarę przebiegu samochodu. W pewnej chwili, są zbyt krótkie i nie dostają do pierścieni ślizgowych, trzeba je wtedy zastąpić nowymi. A to wymaga rozebrania alternatora. Mogą też wydarzyć się inne usterki, jak pęknięcie obudowy, przerwa w obwodzie elektrycznym wewnątrz alternatora itd.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424674 Wysłany: 25 Gru 2010, 20:25; 
 Temat postu:
Diody prostownicze też mogą namieszać w takim przypadku.


Góra
  
 
 
 Post #424681 Wysłany: 25 Gru 2010, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
No tak diody prostownicze również. Zwłaszcza jeśli ktoś eksperymentował ze zdejmowaniem klem aku podczas pracy silnika samochodu.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424711 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
nic nie bylo kombinowane to co mam kupic szczotki i wymienic je????


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424714 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:17; 
 Temat postu:
drifter18 Zobacz w jakim stanie są stare.


Góra
  
 
 
 Post #424732 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Mar 2010,
Posty: 195
a macie jakies zdjecia jak alternator sie rozbiera???

[ Dodano: 25 Gru 2010 20:47 ]
a drugie pytanie jak mozna sprawdzic jakie napiecie wychodzi z alternatora


Góra
 Profil  
 
 
 Post #424735 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:48; 
 Temat postu:
http://skodaporadnik.republika.pl/porad ... a_diod.htm


Góra
  
 
 
 Post #424745 Wysłany: 25 Gru 2010, 21:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
w puncie nie jest tak łatwo bo jest lutowany twardy lutem :>

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO