|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
drifter18 |
#424555 Wysłany:
25 Gru 2010, 12:37; Temat postu: Ładowanie problem |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
witam pytanie jest takie co to moze byc jesli wkladam naladowany akumulator do auta odpala bez problemu wlaczam dmuchawe radio po przejechaniu kilku kilometrow cale oswietelenie przygasa az do momentu az wszytsko padnie razem z swiatlami i wtedy nic nie dziala z elektryki co to moze byc alternator czy akumulator prosze o pomoc
|
|
Góra |
|
 |
|
|
AndyPol |
#424556 Wysłany:
25 Gru 2010, 12:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Na początek zacznij od sprawdzenia napięcia ładowania na klemach aku. Nastaw miernik na 20V DC i przyłóż końcówki pomiarowe do biegunów aku.
[ Dodano: 25 Gru 2010 11:52 ] Oczywiście zaciski ( klemy) aku są solidnie dokręcone ( czyste) a aku nie chwieje się w swojej podstawie?
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
drifter18 |
#424562 Wysłany:
25 Gru 2010, 13:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
ok a jak nie bedzie to co????nie mam miernika wiec nie mam czym sprawdzic
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#424564 Wysłany:
25 Gru 2010, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#424568 Wysłany:
25 Gru 2010, 13:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
A jak zachowuje się lampka kontrolna ładowania aku? Przy załączeniu zapłonu zaświeca się? Podczas pracy silnika lampka świeci, czy żarzy się lekko?
[ Dodano: 25 Gru 2010 12:30 ]
Jeśli nie masz sprawnego alternatora i aku nie jest ładowany podczas jazdy, włączone są różne odbiorniki prądu ( światła, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, itd.), to aku wyczerpie się i padnie. Trzeba od czegoś zacząć, dlatego pytałem o napięcie ładowania. Pisałeś, że aku był naładowany.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
LichuniU |
#424577 Wysłany:
25 Gru 2010, 13:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 24 Mar 2010, Posty: 135
|
Napięcie ładowania to niestety nie wszystko... Też mam alternator do wymiany bo nie ładuje, a kontrolka ładowania się nie świeci, po podłączeniu miernika wyświetla 13,8 i jak byłem w firmie naprawiającej altki powiedzieli mi że wszystko jest ok - teraz już wiem że takich fachowców więcej nie odwiedzę.
Załatwiłem sobie sondę do miernika i okazało się że mam za mały amperaż tzn alternator ładuje ale za niskim prądem, którego praktycznie nie wystarcza nawet do podtrzymania pracy silnika. Co za tym idzie stojąc np. w korku przy włączonych światłach, dmuchawie, radiu itd... cały prąd pobierany jest z akumulatora.
Jako tako ładuje dopiero powyżej 3 tyś obrotów, więc staram się taką prędkość obrotową trzymać, nawet stojąc na światłach w mieście
Podjedź do jakiegoś dobrego fachowca i niech Ci sprawdzi nie tylko napięcie ale i prąd ładowania - po Twoich objawach to prawie na pewno alternator.
Pzdr.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#424583 Wysłany:
25 Gru 2010, 14:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Przypadków może być bardzo dużo. Czasem szczotki węglowe kiepsko stykają ( zużycie) i raz alternator ładuje raz nie. Wszystko trzeba sprawdzić, ale od czegoś trzeba zacząć…
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
szynski |
#424584 Wysłany:
25 Gru 2010, 14:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Kańczuga / podkarpacie Rejestracja: 16 Wrz 2009, Posty: 364
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#424610 Wysłany:
25 Gru 2010, 15:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
drifter18 |
#424632 Wysłany:
25 Gru 2010, 17:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
kontrolka sie non stop swieci dzisiaj wsadzilem akumulator po calej nocy ladowania i bylo to samo wiec nie wiem co jest grane
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#424638 Wysłany:
25 Gru 2010, 17:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
drifter18 |
#424651 Wysłany:
25 Gru 2010, 19:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
a z akumulatorem tez moze byc cos???
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424654 Wysłany:
25 Gru 2010, 19:40; Temat postu: |
|
|
Z moich doświadczeń to tak:
- napięcie ładowania od 13,8 do 14,4 V
- jeżeli akumulator padnięty wyciągnąć, wykręcić korki, sprawdzić poziom płynu i ładować prądem nie większym niż 1/10 pojemności (np.: 45Ah - 4,5 A) nie dłużej niż 10 godzin
- wyczyścić starannie klemy i zaciski potem je nasmarować
- wszystkie połączenia sprawdzić i przeczyścić
- alternator najlepiej podrzucić do jakiegoś zakładu gdzie go sprawdzą
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#424657 Wysłany:
25 Gru 2010, 19:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
drifter18 Pasek alternatora jest na swoim miejscu? Nie pękł Ci? A jeśli jest, nie jest czasem luźny. Sądząc po Twoim opisie, zachowaniu choćby kontrolki brak jest ładowania. Sprawdź, więc jeszcze pasek alternatora.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
drifter18 |
#424661 Wysłany:
25 Gru 2010, 19:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
jest pasen na swoim miejscu naciagniety!!!!
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#424666 Wysłany:
25 Gru 2010, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Jeśli z paskiem alternatora jest wszystko ok. To pozostaje sam alternator. Można skontrolować połączenia i przewody na nim. Mogły skończyć żywot szczotki węglowe alternatora ( wytarły się). Gorsza sprawa, jeśli pękła Ci sama obudowa altka.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
drifter18 |
#424669 Wysłany:
25 Gru 2010, 20:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#424673 Wysłany:
25 Gru 2010, 20:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Szczotki węglowe alternatora zużywają się w miarę przebiegu samochodu. W pewnej chwili, są zbyt krótkie i nie dostają do pierścieni ślizgowych, trzeba je wtedy zastąpić nowymi. A to wymaga rozebrania alternatora. Mogą też wydarzyć się inne usterki, jak pęknięcie obudowy, przerwa w obwodzie elektrycznym wewnątrz alternatora itd.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424674 Wysłany:
25 Gru 2010, 20:25; Temat postu: |
|
|
Diody prostownicze też mogą namieszać w takim przypadku.
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#424681 Wysłany:
25 Gru 2010, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
No tak diody prostownicze również. Zwłaszcza jeśli ktoś eksperymentował ze zdejmowaniem klem aku podczas pracy silnika samochodu.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
drifter18 |
#424711 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
nic nie bylo kombinowane to co mam kupic szczotki i wymienic je????
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424714 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:17; Temat postu: |
|
|
drifter18 Zobacz w jakim stanie są stare.
|
|
Góra |
|
 |
drifter18 |
#424732 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 14 Mar 2010, Posty: 195
|
a macie jakies zdjecia jak alternator sie rozbiera???
[ Dodano: 25 Gru 2010 20:47 ] a drugie pytanie jak mozna sprawdzic jakie napiecie wychodzi z alternatora
|
|
Góra |
|
 |
WIZZ |
#424735 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:48; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#424745 Wysłany:
25 Gru 2010, 21:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|