|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
buladag |
#416957 Wysłany:
29 Lis 2010, 15:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
sebus1981 napisał(a): gdzies wyczytalem ze CITY pobiera strasznie duzo pradu, to molo spowodowac pobranie calego woltarza mocy z aku na odpalenie.. najlepsza opcja jest Wylaczanie CITY przed zgaszeniem auta i wlaczanie go jak juz sie odpali
Tego problemu to ja nie mam bo City u mnie brak. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
|
|
sebus1981 |
#416959 Wysłany:
29 Lis 2010, 15:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
To problem moze sie pojawic w aku  nie sadze by to byl rozrusznik, gdyz jak by to byla jego wina zaczelo by sie od dziwnych odglosow zgrzytow, badz tez ciszy i szumu sanej rolki przy odpalaniu, a skoro nie miales czegos takiego i z dnia na dzien tak sie pojawilo, wymien aku, pozycz od kogos na chwile i sprawdz
ps.zawsze mozesz kupic aku w hipermarkecie sprawdzic co i jak i zwrocic go mowiac ze zakupiles ale maja odwrotnie plus i minus i zwroca Ci kase 
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#416962 Wysłany:
29 Lis 2010, 15:34; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
marcin186 napisał(a): No i chyba miałem rację, dziś się zawiesiły szczotki i rozrusznik nie kręcił  Po użyciu siły perswazji odpalił  Teraz powiedzcie mi ile zębów ma ten bendiks, czy muszę wymontować rozrusznik i spisać numer ewentualnie policzyć zęby [ Dodano: 29 Lis 2010 13:20 ]Będzie to samo co w tym manualu http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/rem ... m_mk1.html
Marcin, zrób naszego manuala jak możesz 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
marcin186 |
#416964 Wysłany:
29 Lis 2010, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Pyrlandia/PO Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 3527 Pomógł: 22
|
Bytuś napisał(a): marcin186 a co sie dokładnie stało że bendiks chcesz wymieniać  Jak już będę miał go wymontowanego i będę wymieniał szczotki to wymienię resztę za jednym razem. Kupiłem szczotki, tulejki i bendiks MM razem 70pln  Może głupie pytanie ale jak są przymocowane szczotki w rozruszniku, bo ja kupiłem bez żadnego mocowania [ Dodano: 29 Lis 2010 14:38 ]domin45670 napisał(a): Marcin, zrób naszego manuala jak możesz Wink
Się zrobi 
_________________ Kto szybko jeździ... tego wolno niosą. FFP Assistance Było >>>Punto II ELX 1,2 8v 2000+LPG BRC SQ24<<< 2008-2014 Było >>>Punto EVO 1.4 8v 2010+LPG BRC SQ24.11<<< 2014-2019 Jest >>>Fiat Tipo Sedan 1,4 16v 2016+LPG BRC SQ32<<< 2019-...
<Fiat Punto Evo 1,4 8v
<Fiat Tipo Sedan 1,4 16v
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#418890 Wysłany:
04 Gru 2010, 14:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
U mnie sprawa rozwiązana, kijowy akumulator był przyczyną, naładowałem go i auto odpaliło bez zająknięcia.
Zobaczymy czy tym razem aku wytrzyma dłużej niż 3 dni postoju w ogrzewanym garażu. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#418933 Wysłany:
04 Gru 2010, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
A jak wygląda pobór prądu na postoju? Może coś powoli rozładowuje Ci aku? Warto to zmierzyć.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#419081 Wysłany:
04 Gru 2010, 23:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Sprawdzałem wiele razy, pisałem w wielu tematach, po prostu akumulator zakupiony 27/12/2007 jest do du..., a padł po raz pierwszy miesiąc po skończeniu gwarancji, a auto stoi zawsze w ogrzewanym garażu.
Odpowiadając na pytanie, pobór prądu na postoju to 0,02A (mierzone profesjonalnym miernikiem, który jest sprawdzany pod względem dokładności pomiarów co kwartał).
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
AndyPol |
#419456 Wysłany:
06 Gru 2010, 00:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 15 Gru 2009, Posty: 1463 Pomógł: 120
|
Niska wartość poboru prądu na postoju. Jak dla auta bez alarmu, centralnego zamka, radia itd. Rzuciłem sobie z ciekawości okiem, jaki Masz aku i zauważyłem, że to 40Ah, nie za mały jak dla tego silnika. W swoim Kropku mam 44Ah a w Unie 1.0 45Ah ( Centra plus, zamontowana w styczniu 2008). Nigdy nie miałem problemu z ich niedoładowaniem. Wczoraj z ciekawości odpaliłem swoje Uno w nieogrzewanym garażu przy temp -6 st. C(temp. w nocy spadały u nas do poziomu -14 st.C) po 6 dniowym postoju. Odpalił od strzała, nie było problemu. Mam jeszcze jedno pytanie. Kiedy był ostatnio ładowany Twój aku przed awarią oczywiście? Pozdrawiam.
_________________ Punto 1,1 SX z 1998 roku.
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#419458 Wysłany:
04 Sty 2011, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
AndyPol napisał(a): Niska wartość poboru prądu na postoju. Jak dla auta bez alarmu, centralnego zamka, radia itd
Mam jedynie radio i centralny zamek.
Co do aku to większy chyba bez przeróbek nie wejdzie.
Ostatnio akumulator był ładowany po zeszłorocznej zimie, a jeszcze wcześniej to w jej trakcie.  To tyle. [ Dodano: 04 Sty 2011 21:04 ]No i dziś autko postało 8h na mrozie niewielkim i ledwo zakręciło.  Akumulator ładowany tak jak to było opisane w tym temacie. 
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#427655 Wysłany:
04 Sty 2011, 22:29; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#427749 Wysłany:
05 Sty 2011, 08:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
buladag napisał(a): No i dziś autko postało 8h na mrozie niewielkim i ledwo zakręciło. Szczerbol Akumulator ładowany tak jak to było opisane w tym temacie. Razz
Eh ja również mam podobny problem. Najwięcej prądu z całego samochodu na postoju bierze wyłączone radio o czym już pisałem na forum. Ale nie w tym problem, ponieważ przy -15*C góra dwa dni postoju i przy rozruchu napięcie spada tak nisko, że gasną wszystkie kontrolki i spada na 0 wskaźnik poziomu paliwa. Teraz samochód stał tydzień czasu w garażu i dziś będzie mi potrzebny - boję się że nie odpali zwłaszcza że dziś się zrobiło znowu trochę chłodniej. Mój akumulator ma na oko tak ze dwa lata (był razem z samochodem) tylko, że to jakiś noname - france battery czy coś ma na boku napisane 50Ah. Niestety w moim przypadku, ładowanie akumulatora nic nie daje, bo w momencie jak akumulator zaczyna się ogrzewać, prostownik wskazuje prąd ładowania poniżej 2A i akumulator zaczyna gazować.
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
|
|
Góra |
|
 |
sebus1981 |
#427768 Wysłany:
05 Sty 2011, 10:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 07 Paź 2010, Posty: 919
|
_marcin00_ a tak na marginesie, czy wyjmujecie koreczki z aku podczas ladowania?
Kolejna rzecza zakrecenia w niskiej temperaturze jest olej, jaki olej uzywacie (15W40) maja tedencje do przymarzania i jest tak gesty jak prawdziwa grochowka..
I teraz tak szybko, kup nowy aku, moj 45Ah padla po roku. byl jeszcze na gwarancji, ale Cie nie usprawiedliwi, bo oni zrobia tyle ze doleja elektrolitu i go naladuja, czas czekania 14dni  czyli opcja zrob to sam, a sam to dolejesz wode do aku 
_________________ Pozdrawiam
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/Punto/112157
|
|
Góra |
|
 |
_marcin00_ |
#427769 Wysłany:
05 Sty 2011, 10:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3642 Pomógł: 31
|
sebus1981 napisał(a): _marcin00_ a tak na marginesie, czy wyjmujecie koreczki z aku podczas ladowania? Ja nie wykręcam, przecież akumulator ma odpowietrzniki sebus1981 napisał(a): Kolejna rzecza zakrecenia w niskiej temperaturze jest olej, jaki olej uzywacie (15W40) maja tedencje do przymarzania i jest tak gesty jak prawdziwa grochowka..
No kto jak kto, ale u mnie jest Selenia 20K 10W40 więc grochówką bym jej nie nazwał  , chociaż czas wymiany już prawie nadszedł (13kkm od wymiany, następna wymiana u mnie max po 15kkm)
_________________ Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet
Ostatnio edytowany przez _marcin00_ 05 Sty 2011, 11:06, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#427772 Wysłany:
05 Sty 2011, 11:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
 |
fati75 |
#427835 Wysłany:
05 Sty 2011, 16:35; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Rejestracja: 03 Lut 2008, Posty: 77
|
mam podobny problem, w tamta zime mi sie zdarzalo i teraz tez.. ostatnio tak sie zbieglo ze akum mialem w domu, rano wlozylem przekrecam kluczyk a tu niespodzianka.. proboje obracic, cisza, resetuje zegar i nic.. dadm ze bylo okolo -10C.. myslicie ze olej tez moze miec tak istotny wplyw na taki stan rzeczy? mechanik powiedzial mi ze moze gdzies cos nie laczy, np.na klemach, sa zasniedziale.. w ostatecznosci podejmiemy probe przezcyszczenia rozrusznika.. na razie kreci, pewnie znow do jakiegos czasu.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#427855 Wysłany:
05 Sty 2011, 18:21; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
sebus1981 napisał(a): buladag ja mam wlozony wiekszy aku, a co do przerobek wystarczy podlozyc deske o gr 15mm pod aku i wszystko bedzie git po co deskę jak mozna było kupic wersję aku wysoką na 190mm a nie na 175mm Nie zapominaj ze do doniczki z JTD wejdzie co najwyżej 55Ah  (długość do 220mm) w innym wypadku trzeba uciać kawałek doniczki  sebus1981 napisał(a): _marcin00_ a tak na marginesie, czy wyjmujecie koreczki z aku podczas ladowania?
Nie, aku ma odpowietrzniki.
Ale trzeba uważać, bo dupiate prostowniki nie maja ograniczenia napiecia i łądują aż do 18V  wiec o przeładowanie i w konsekwencji zagotowanie aku nie trudno  A jak aku zacząłby sie gotować z odkreconymi korkami to na wszystko do okoła zacznie nam pryskać kwas siarkowy  Takze
Najpierw napiecie rozładowanego aku + ~0,5V (zależy jakim prądem ładujemy) i napiecie sobie powoli rośnie ;E az dojedzie do 14,4 i dalej w góre a prostownik powinien przy 14,4 wyłaczyc się  i ponownie rozpocząć ładowanie jak padnie napiecie do ~13V i tak w koło.
No ale czego wymagać od prostownika który ma mostek prostowniczy i trafo w srodku tylko  Także łądując czymś takim trzeba pilnować napięcia.... a jest tak ze napiecie jest niskie jak aku jest rozładowany a potem od 13V w góre bardzo szybko rośnie.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
lukanio87 |
#430453 Wysłany:
13 Sty 2011, 17:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź Rejestracja: 12 Sie 2007, Posty: 156
|
Witam,
potrzebuje Waszej szybkiej fachowej pomocy. Otoz mam problem, (tak przypuszczam) z rozrusznikiem. Podczas gdy przekrecam kluczyk rozrusznik wogole nie kreci, spod maski wydobywa sie jedynie dziwny dzwiek, cos w stylu takiego gluchego bzzzzyyyy. Wiecie co moze byc tego przyczyna? Wystarczy wyczyscic szczotki, czy rozrusznik jest padniety? W ostatnim miesiacu mialem taka sytuacje 3 razy. W swieta zalapal po jakikchs 20 min, z tydzien pozniej za ok 5 razem, a dzisiaj mi sie to nie udalo wcale. Prosze o szybka odpowiedz, z gory dzieki.
pozdrawiam, Lukasz
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#430455 Wysłany:
13 Sty 2011, 18:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
lukanio87 |
#430458 Wysłany:
13 Sty 2011, 18:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź Rejestracja: 12 Sie 2007, Posty: 156
|
mariuz napisał(a): Automat rozrusznika albo zębatka "bendiks".
Ja bym stawiał na automat.
Automat, czyli??
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#430461 Wysłany:
13 Sty 2011, 18:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
lukanio87 |
#430464 Wysłany:
13 Sty 2011, 18:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź Rejestracja: 12 Sie 2007, Posty: 156
|
W takiej sytuacji istnieje jakas mozliwosc odpalenia samochodu? Z popychu?
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#430482 Wysłany:
13 Sty 2011, 18:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
z pychu odpalić odpali ale grozi to uszkodzeniem katalizatora
|
|
Góra |
|
 |
lukanio87 |
#430587 Wysłany:
13 Sty 2011, 21:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łowicz/Łódź Rejestracja: 12 Sie 2007, Posty: 156
|
Czyli co byscie proponowali?
|
|
Góra |
|
 |
bartoszw |
#430662 Wysłany:
13 Sty 2011, 22:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 15 Lis 2008, Posty: 132
|
lukanio87 napisał(a): Czyli co byscie proponowali?
odpalaj z pychu. do mechanika, albo dlub samemu.
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#430677 Wysłany:
13 Sty 2011, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
bartoszw napisał(a): odpalaj z pychu. do mechanika
ewentualnie kat będzie to wymiany przez palenie na pych co kosztem nie małym jest
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|