|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 18:28
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
adams1 |
#445443 Wysłany:
26 Lut 2011, 02:02; Temat postu: PI - Reflektory typu H4 a refl tupu H1+H1. Mam kilka pytań |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Lut 2011, Posty: 8
|
Witam.
Moja kropka ma fabryczne reflektory Hella H4. Światełka te są po prostu żałosne a w szczególności św mijania (jako światła do jazdy dziennej mogą byc), do św drogowych nie mam zastrzeżeń.
Mam zamiar wymienic reflektory H4 na refletory H1+H1 i w związku z tym mam parę pytań.
1) Czy już to ktoś robił we własnym zakresie i może ma jakieś praktyczne rady?
2) Czy jest widoczna różnica w jakości oświetlenia pomiędzy reflektorem H4 a reflektorem H1+H1 i czy jest sens takiej wymiany? Może ktoś chociaż porównywał punto z innym punto i zauważył jakąś różnice?
3) Czy silniczniki sterujące wysokością sa takie same w refl H4 i w refl H1+H1? Czy można je przełożyc z jednych do drugich?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
staH |
#445477 Wysłany:
26 Lut 2011, 11:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
umyj klosze w środku, wsadź lepsze żarówki (ja wsadziłem tylko tungsram +90 - nie były drogie i nie są złe), ustaw dobrze światła
ja to zrobiłem i efekt powalający, w końcu widzę w nocy, a było z tym ciężko [ Dodano: 26 Lut 2011 11:46 ]jeśli to nie pomoże to wtedy myśl nad zmianą świateł
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
adrian055 |
#445503 Wysłany:
26 Lut 2011, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adrian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.4 8V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Gorlice Rejestracja: 06 Lut 2008, Posty: 532 Pomógł: 1
|
1) mozna , ciagniesz jedna mase do jednej zarowki i plus(krotkie ,dlugie)
2)nie wiem
3)powinny byc takie same
_________________ Punto 1.4 GT
Diagnostyka euroscan Fiat do 2000 roku Gorlice
|
|
Góra |
|
 |
macgregory |
#447915 Wysłany:
03 Mar 2011, 11:58; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
Ja kupiłem nowe lampy H4, żarówki kupione w Carefure (kiedyś w testach Autoświata nie odbiegały od Philipsów + itp) oraz dodatkowo podłączyłem bezpośrednio pod aku przez przekaźniki (zawsze to ok 1V więcej na żarówkę)
Efekt jest taki, że widać bardzo dobrze i nie zastanawiam się nad H1+H1 skoro H4 świecą i to dobrze.
_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
|
Góra |
|
 |
adams1 |
#448001 Wysłany:
03 Mar 2011, 17:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Lut 2011, Posty: 8
|
Lampy z jakiej firmy?
[ Dodano: 03 Mar 2011 16:55 ] Kwestia podłączenia elektryki to pikuś.
Ciekawe to podłączenie bezpośrednio od akumulatora,
Ale sterowanie do przekażników jest z poprzedniej instalacji? Tzn; od porzewodu od św mijania do nowego przakażnika św mijania itd wraz z nowym bezpiecznikiem?
Bo tak mi się wydaje byłoby najprościej i stara instalacja robiła by za sterowanie do przekażników bez obciążenia. Nie trzeba by było grzebac pod stacyjką. Dobrze myślę?
Nad nowymi H4 też się zaczołem ostatnio zastanawiac, kwestia ceny i przeróbek w instalacji (z H4 na H1+H1 - pracochłonne)
[ Dodano: 03 Mar 2011 16:57 ] Ale generalnie temat jest dalej aktualny
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#448167 Wysłany:
03 Mar 2011, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
adams1, użyj szukajki. Temat był mocno rozwinięty więc znajdziesz odpowiedzi na pytania.
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mosa25 |
#448207 Wysłany:
03 Mar 2011, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Lubin Rejestracja: 09 Cze 2009, Posty: 43
|
Żona zrobiła mi prezent pod choinkę - nowe reflektory... koszt rzędu 120zł... do tego wsadziłem Osram Night Breaker, dokładnie ustawiłem kąt świecenia reflektorów i światła są REWELACJA!!!
|
|
Góra |
|
 |
adams1 |
#448438 Wysłany:
04 Mar 2011, 17:00; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Lut 2011, Posty: 8
|
Dalej nie wiem czy jest jakaś widoczna różnica pomiędzy świeceniem H4 a H1H1. Posty znalezione w wyszukiwarce nie dały mi takiej odpowiedzi.
W tej chwili skłaniam się raczej do H1+H1 z podłaczeniem bezpośrednio od akumulatora przez przekażnik i żarówki Osram Silwerstar.
Żarówki Osram Night Breaker na pewno by były lepsze ale przez ten debilny nakaz świecenia w dzień szybko by padły, takie mam doświadczenie z żarówkami Philips+30% padły po miesiącu (puki świeciły rewelka).
Jeszcze tylko jedno pytanie o zamienniki;
Czy już ktoś miał do czynienia z reflektorani H4 lub H1+H1, firmy: Depo, TYC, Eurolites? Dobrze świeciły czy nie, tak jednoznacznie (ile głów tyle opisów).
Podobno jak się trafi na dobrą patrię to świecą jak należy, jak na złą to lipa. Mogę je kupic w sklepie w moim mieście, po cenach jak na aukcji, jakby co to je zareklamuję.
Auto ma już troche latek, a mi chodzi o to żeby działały jak należy i oświetlały drogę, nie muszą extra/super wyglądac i nie mam za dużo kasy.
|
|
Góra |
|
 |
mosa25 |
#448898 Wysłany:
05 Mar 2011, 20:09; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Lubin Rejestracja: 09 Cze 2009, Posty: 43
|
Kup nowe reflektory na H4 i zaloz osram nightbreaker - mi juz swieca pol roku, a poprzednie padly po poltora... a robie miesiecznie kolo 2500km... tak ja pisalem, mam jakies podroby te lampy, ale maja czyste szklo w srodku i czysty odblysnik wiec swieca naprawde dobrze...
|
|
Góra |
|
 |
macgregory |
#448952 Wysłany:
05 Mar 2011, 23:03; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
adams1 napisał(a): Lampy z jakiej firmy? Lampy firmy Polcar, na allegro ich pełno. We wrocławiu płaciłem 35 zł/szt. Cytuj: Bo tak mi się wydaje byłoby najprościej i stara instalacja robiła by za sterowanie do przekażników bez obciążenia. Nie trzeba by było grzebac pod stacyjką. Dobrze myślę? Dokładnie, stara instalacja robi u mnie tylko za sterowanie Cytuj: Nad nowymi H4 też się zaczołem ostatnio zastanawiac, kwestia ceny i przeróbek w instalacji (z H4 na H1+H1 - pracochłonne)
Ja przerabiałem, bo dopiero po kupnie lamp, żarówek i próbie wymiany lamp, zorientowałem się, że w Punto są dwa rodzaje lamp i tak samo dwa rodzaje wtyczek. Dlatego łatwiej było przerobić instalacje, niż sprzedawać lampy i szukać innych.
Dlatego jak możesz kup H1+H1, różnica do H4 jest taka (przynajmniej w opisach żarówek tak jest)
Dla H1 ~ 1550 lumenów
Dla H4 ~ 1000 lumenów
http://www.fuzing.com/vli/001520602272/Automotive-Halogen-Lamp__H1-H2-H3-H4-H79004900590069007-ETC
Więc jak widzisz H1 daje więcej światła (teoretycznie, bo to zależy dużo od samych lamp i szkła), dlatego jakbym miał jeszcze raz wkładać nowe lampy to założyłbym H1 jak miałem pierwotnie, ale mimo to przerobił instalacje na przekaźniki, jak pisałem wcześniej zawsze to mniejsza strata prądu, a to zawsze więcej światła z przodu
A co do samych żarówek, to jak pisałem, ma włożone żarówki z Carefurra (te z logo Carefurra, nie inne podróby) bo w testach w Autoświecie nie odbiegały ilością światła od Philipsów. Co osobiście mogę potwierdzić, bo miałem Philipsy Nightbreaker
Wybór należy do Ciebie
_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
|
Góra |
|
 |
adams1 |
#449029 Wysłany:
06 Mar 2011, 10:44; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Lut 2011, Posty: 8
|
Wystarczą 2szt przekażników, tzn; jeden na 2 św mijania i drugi na 2 św drogowe? Czy też macgregory robiłeś dla każdego światła osobno, znaczy 4 przekażniki?
Bo dla św pozycyjnych nie planuję takiej przeróbki.
|
|
Góra |
|
 |
macgregory |
#449270 Wysłany:
06 Mar 2011, 20:28; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
Dwa przekaźniki.
Schemat w jaki ja je podłączyłem. Tak aby mijania wyłączały się jak będą włączone drogowe, aby żarówek za szybko nie przepalić.

_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
|
Góra |
|
 |
adams1 |
#449494 Wysłany:
07 Mar 2011, 12:22; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Lut 2011, Posty: 8
|
Dzieki.
Dobry pomysł dla H4, duża temperatura by im nie służyła, oryginał świeci się chyba razem tj mijania z drogowymi.
Do H1H1 może byc osobno, żeby świeciły razem, będzie lepszy efekt.
Trochę przerobiłem twój schemat, żeby pokazac co mam na mysli. Oczywiscie wepnę przed przekażniki bezpieczniki, tutaj ich nie narysowałem

|
|
Góra |
|
 |
macgregory |
#449495 Wysłany:
07 Mar 2011, 12:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
Ten mój schemat taki na szybko był zrobiony. Oczywiście u mnie włożyłem jeden bezpiecznik między przekaźnikami a plusem z aku. a wszystko zamknąłem w puszcze natynkowej  może i nie wygląda to jakoś profesjonalnie, ale przynajmniej jest osłonięte, w miarę szczelne i nic nie wala się po komorze silnika.
_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
|
Góra |
|
 |
cuspis |
#449582 Wysłany:
07 Mar 2011, 18:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno Rejestracja: 01 Lip 2007, Posty: 489
|
_________________ Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008
|
|
Góra |
|
 |
macgregory |
#449643 Wysłany:
07 Mar 2011, 20:33; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 07 Lis 2010, Posty: 35
|
Wzorowałem się trochę na Twoim schemacie, ale z racji, że i tak wtyki od lamp H1+H1 nie pasują do H4, to kładłem nowe kable, dlatego do sterowania przekaźnikami wykorzystałem tylko kable z jednej lampy. Dlatego też mój schemat jest taki prosty
_________________ Fiat Punto 1.7 TD
|
|
Góra |
|
 |
adams1 |
#451710 Wysłany:
12 Mar 2011, 22:15; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 26 Lut 2011, Posty: 8
|
Już po wymianie reflektorów.
Kupiłem Depo H1+H1
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4d7bce7944f4c6181.jpg
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4d7bcebf9060a3326.jpg
Święcą o wiele lepiej niż stare H4.
Róznica jest porażająca i powalająca
Poniżej kilka zdjęc to pokazujących
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4d7bcfc7a051a1903.jpg
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4d7bcffe1f2ea1935.jpg
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4d7bd03b6a4121625.jpg
Na razie z braku czasu podłączone na krótko pod starą instalację H4, w ciągu tygodnia będzie jak należy.
W H4 św mijania nie świecą razem z drogowymi, tak sobie znienacka zauważyłem, skorzystam z opisu cuspis.
Silniczki do regulacji pasują i są takie same w H4 i w H1H1.
Przy wyjmowaniu trzeba je delikatnie odwrucic o około 1/3 obrotu i wysunąc, następnie wyjąc taki nagwintowany pręt z kulką na końcu z wnętrz lampy, nie ciągnąc a tylko przegiąc do góry lub na dół zależnie od lampy aż wyskoczy z mocowania i gotowe. Potem trzeba dopasowac tez pręt do nowej lampy wkręcając lub wykręcając odpowiednio. Montaz w odwotnej kolejności.
Wielkie dzięki dla cuspis i macgregory za pomoc i schematy.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 17 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|