You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 18 Cze 2025, 16:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #461718 Wysłany: 11 Kwi 2011, 18:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
70 zł. za wymianę płynu to bardzo dużo. Wymiana sama w sobie jest bardzo prosta. Wszystko jest opisane.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #461749 Wysłany: 11 Kwi 2011, 19:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf
Rejestracja: 23 Paź 2007,
Posty: 7422
Pomógł: 164
Cass90 tu opisałem jak odpowietrzać i właśnie idealnie dla Ciebie będzie pasowało http://fiatpunto.com.pl/topic27422.html stary płyn zlejesz ściągając dolny wąż od chłodnicy.

_________________
Fiat Punto I 97 60KM 1.2 Pb+LPG 5D Biały jak umyty :>
topic20164.html


Image

było zwykłe "S" a teraz lekko doposażyłem ;D

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #461756 Wysłany: 11 Kwi 2011, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Ostatnio mi mechanior wymieniał rozrząd (zajęło mu to godzine + godzina schnięcie silikonu czerwonego na pompie wody) i odpowietrzył układ tak, że zalał płyn na maxa i na odkręconym korku od zbiornika wyrównawczego auto chodziło aż włączył się wiatrak. Zgasił silnik, poczekał chwilę, dolał płynu pod kreske max, zakręcił korek, zamknął maske i kazał jechać w droge. Wszystko działa jak należy :wink: Więc jest dużo łatwiejszy sposób - ale to tak na marginesie tylko :wink:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #461920 Wysłany: 11 Kwi 2011, 23:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Kwi 2011,
Posty: 5
W takim razie trzeba ten płyn samemu wymieniać, odpowietrzyć ten układ też muszę koniecznie bo słabo mi chłodzi, jak dłużej postoje na zapalonym silniku to się ciągle ten wiatrak włącza (tem wtedy dochodzi do połowy lub też lekko ponad połowe) , a myk jest taki że ten mój wiatrak jest cały postrzępiony i zamiast dawać podmuch napierdala na boki, i jak wyłączasz samochod a on dalej pracuje to jest taki głos jakbyś kosił trawe ;)
Postaram się na dniach ze szrotu załatwić nowy wiatrak a jeżeli okaże się że w silniczku poszły łożyska to bedę ogarniał też sprawny silniczek.
Przy okazji zapytam, czy zrobiłem bardzo źle jeżeli z rozrządem nie wymieniłem pompy wody? :E i czy borygo zielony nada się do tej chłodnicy?

_________________
Punto SLX 1995 1.2 + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #461953 Wysłany: 12 Kwi 2011, 07:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Cass90 Co do pompy wody to zależy, który to już pasek (jaki masz przebieg??) i czy za każdym razem pompa była wymieniana. Jeżeli ta pompa, którą zostawiłeś była wymieniana z poprzednim paskiem to bardzo źle nie zrobiłeś bo niektórzy mówią, że można pompe co drugi pasek wymieniać jeżeli oczywiście ta co jest to nie cieknie, nie hałasuje itp. Ale jeżeli np. ta pompa co zostawiłeś rozszczelni się, zepsuje np. po przejechaniu 20 tys. km i co wtedy? Dodatkowe koszta itd. :wink: Mogłeś odrazu wymienić pompe i mieć spokój na 80 tys. km :wink:

Co do borygo zielonego to nigdy nie używałem. Używałem borygo różowego, później przeszedłem na petrygo i nadal jeżdżę na petrygo i go polecam :wink: Ale każdy płyn nadaje się do chłodnicy tylko jeden jest lepszy drugi gorszy (cena) jeżeli chodzi o składniki, ile zachowuje swoje właściwości - nie lej tylko wody do układu :wink:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #462014 Wysłany: 12 Kwi 2011, 11:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Kwi 2011,
Posty: 5
dzięki za podpowiedź :)

przebieg 149 tys tak więc ktoś przede mną musiał wymieniać pasek, mam nadzieje że wymieniał z pompą. przy okazji odwiedzania mechanika powiem żeby sprawdził stan tej pompy. tak więc nie ma lipy! :D

_________________
Punto SLX 1995 1.2 + LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #462069 Wysłany: 12 Kwi 2011, 16:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Nie ma za co :D
Skoro masz 149 tys km no to drugi pasek już masz. Więc myślę, że poprzedni właściciel zmieniał pompe wody (sprawdź tam gdzie pompa jest czy widać czerwony silikon - u mnie było widać więc byłem pewien, że pompa była zmieniana ale już ciekło tam dlatego zmieniłem) No jak będziesz u mechaniora to powiedz aby obejrzał pompe czy nie cieknie gdzieś itd. :wink:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #462076 Wysłany: 12 Kwi 2011, 16:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
Cass90 sprawdż ten wiatrak, bo musi gdzieś haczyć. W silniku nie ma łożysk kulkowych, są panewki. Cały silniczek można przerobić, da sie wymienić tulejki. Jednak są one niedostępne w sklepie.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO