|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
thomson75 |
#465674 Wysłany:
21 Kwi 2011, 23:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 20 Wrz 2010, Posty: 64
|
Dzisiaj sprawdziłem te kable wysokiego napięcia i rzeczywiście na jednym tliła się malusieńka kropeczka a jak spryskałem go wodą to było widać przebłyski tak że na pewno ma do wymiany kable zasilające
Jakie polecacie do mojego silnika 1.6 mpi  NGK  Bosch  czy jeszcze coś innego  ile powinny kosztować dobre kable żebym nie musiał za jakiś czas znowu ich wymieniać
Myślicie że to te kable są winne falującym obrotom 
_________________ Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie
|
|
Góra |
|
 |
|
|
BolekPunto |
#465744 Wysłany:
22 Kwi 2011, 10:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Jak masz przebicia t o napewno są do wymiany. Może czasem gaśnie ten jeden cylinder , nagle się załącza i faluje nie wiem. Kable czytając opinie NGK są lepsze. Wydaje mi się że ok 100-130zł.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
miki605 |
#465789 Wysłany:
22 Kwi 2011, 13:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 03 Kwi 2010, Posty: 132
|
może się podłącze:)
mam podobny problem ze spadkiem obrotów na benzynie tak delikatnie ale jak przełącze na gaz to az kierownicą trzepie, takie 2 sekundowe przerywy ale nie gaśnie, powiecie co najpierw sprawdzić? przewody WN wymienione nie wiem co jeszcze
dodam punciak 96 r 1.1 55KM
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#465795 Wysłany:
22 Kwi 2011, 14:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Map sensor to czujnik więc ma normalnie wtyczkę i można ją odpiąć, idzie również do niego wężyk z kolektora ssącego i go można też odczepić i zobaczyć jak auto będzie się zachowywało
[ Dodano: 22 Kwi 2011 13:48 ]
thomson75 Co do kabli to tylko NGK bo Bosch się popsuł - tak wszyscy piszą i mówią  Kable NGK w granicach 100 PLN kosztują
[ Dodano: 22 Kwi 2011 13:51 ]
miki605
- skoro kable WN nowe (jakie? made in china?)
- stan świec zapłonowych i przerwa na nich. Ile świece mają lat lub jaki mają przebieg? Jeżeli przerwe na świecach masz standardowo 1 mm to zmniejsz na 0,8 mm choć w świecach iskra do gazu przerwa jest nawet 0,6 mm... Optymalnie jest 0,8 mm dla gazu ale przedział masz od 0,9-0,6 mm
- któraś z dwóch cewek?
- silnik krokowy
- map sensor
- nieszczelność układu ssącego
Możliwości sporo. Ale zawsze zaczynamy poszukiwania od zapłonu czyli kable, świece, cewki 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
thomson75 |
#465835 Wysłany:
22 Kwi 2011, 18:15; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 20 Wrz 2010, Posty: 64
|
na allegro są kable NGK ale rozrzut cenowy jest dość spory... 40-150zł
Skąd te różnice  czy trzeba dobierać kable specjalnie do silnika 
_________________ Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie
|
|
Góra |
|
 |
BolekPunto |
#465897 Wysłany:
22 Kwi 2011, 21:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Myślibórz Rejestracja: 29 Lis 2010, Posty: 293 Pomógł: 6
|
Niektórzy sprzedają chińskie jako NGK. Tak bo np z 1.2 nie założysz do 1.6 bo są inne długości.
_________________ Fiat Punto 1.6 Sporting
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#465955 Wysłany:
22 Kwi 2011, 23:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
miki605 |
#466258 Wysłany:
23 Kwi 2011, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Rejestracja: 03 Kwi 2010, Posty: 132
|
swiece, cewki, kable sprawdzone, ale powiem Wam ze jak stoje np. w korku i wyłącze światła i nawiew i wszystko co pobiera prąd to nie przerywa więc musi to być związane z radem prawda?
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#466276 Wysłany:
23 Kwi 2011, 20:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
kable to tak jak sie uda. ja mam bosha i sa bardzo dobre [ Dodano: 23 Kwi 2011 19:23 ]Białastrzała97S napisał(a): nieszczelność układu ssącego
prawdopodobne jest dla miki605 mialem wydmuchana uszczelke kolektora ssacego i wtedy tez przerywal i szatkowal.  ale sprawdz wczesniej elektryke. wyczysc wczesniej swiece, i zobacz czy jest poprawa.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
digidy |
#466739 Wysłany:
25 Kwi 2011, 13:14; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Mar 2008, Posty: 9
|
BolekPunto napisał(a): Ja sprawdzałem kable opryskując je wodą w nocy. Wtrysków niestety niewiem jak sprawdzić.
Wydaje mi sie ze wtryskow nie ma domowym sposobem jak sprawdzic... Ale mozna je przepiac jesli chcesz odrzucic mozliwosc niesprawnosc jednego z nich... Zeby zdiagnozowac cylinder na ktory nie pali dobrze auto wypinaj pojedynczo przewody - wyjscia z cewek i podczas wypiecia jednego z przewodow prawie, ze nie zobaczysz roznicy pomiedzy wpietym a wypietym przewodem napieciowym... po przewodzie dojdziesz ktory to cylinder. I teraz tak: zalozmy ze nie pali Ci na 2gim. Odkrecasz listwe i zamieniasz ten wtrysk z innym. Jesli po tej akcji nadal nie pali na 2gim to wiadomo ze to nie to. Dalej sprawdzenie cewki: bez wykrecania cewek zamieniasz im kable z zasilaniem i analogicznie wychodzace kable od cewek, dzieki temu zamienisz je bez wykrecenia. I znowu patrzysz czy nie pali na 2gim. Oczywiscie na poczatku wypada przekrecic albo wymieniac swiece na cylindrze 2gim i jesli starczy dlugosci sasiednich kabli to zamien przewody (na wejsciu do swiecy i adekwatnie na wyjsciu od cewki). Poza tym jeszcze zostanie sprawdzenie cisnienia na cylindrze, ale do tego potrzebny jest manometrem i odpowiednia koncowka zeby wkrecic do cylindra, to raczej musi zrobic mechanik ktory ma sprzet... Nie wiem czy pomoglem, ale byc moze sie przyda.
|
|
Góra |
|
 |
thomson75 |
#472573 Wysłany:
11 Maj 2011, 07:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 20 Wrz 2010, Posty: 64
|
po dłuższej przerwie wracam
Kasy nie było więc nic się z autkiem nie robiło
wymieniłem kable WN (Bosh)... szarpania wprawdzie już nie ma ale obroty nadal wariują... jak będe miał czas to sprawdze jeszcze te wtryski i świece (chociaż niedawno je wymieniałem)
chyba nie znajdzie się taki mądry co by rozwiązał mój problem 
_________________ Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie
|
|
Góra |
|
 |
kubaty |
#473003 Wysłany:
12 Maj 2011, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 02 Gru 2009, Posty: 23
|
u mnie pomogło "poruszanie" i naciągnięcie kabla od czujnika położenia wału. Miałem trochę gorsze objawy, ale spróbuj, może pomoże też w twoim przypadku.
_________________ Punto 1.2 sx 75kat 1997r.
|
|
Góra |
|
 |
digidy |
#475174 Wysłany:
19 Maj 2011, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Mar 2008, Posty: 9
|
thomson75 napisał(a): Dzięki za szybką odp. jak dam radę to jeszcze dzisiaj to sprawdze
[ Dodano: 17 Kwi 2011 10:37 ]
No to pojechałem do sklepu moto i zamówiłem ten czujnik położenia przepustnicy (110zł) i od razu wziąłem termostat bo nie wskazuje mi odpowiedniej temp. na wskazówce i ubywa mi płynu chłodniczego a pod korkiem wlewu oleju nie ma masełka i kropek nie kopci, a wycieku z chłodnicy też nie stwierdziłem więc myślę, że to termostat.
Rozwiazales kolego problem z ubywajacym plynem chlodniczym?;-). Jestem bardzo ciekaw bo mam na to swoja teorie;-P.
|
|
Góra |
|
 |
thomson75 |
#475200 Wysłany:
22 Maj 2011, 00:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica Rejestracja: 20 Wrz 2010, Posty: 64
|
narazie nie rozwiązałem problemu z tym płynem chłodniczym... kupiłem wprawdzie nowy termostat ale jakoś nie mam czasu go wymienić a do mechanika nie będę dawał bo po co jak można samemu to zrobić
dziwne jest to że tego płynu zawsze ubywa do pewnego poziomu poniżej stanu MIN i potem nić się z nim nie dzieje
digidy możesz przedstawić swoją teorię na ten temat [ Dodano: 20 Maj 2011 00:03 ]tzn. z tym stanem tego płynu chłodniczego to tak mi się wydaj że zatrzymuję się on zawsze w tych samych okolicach [ Dodano: 22 Maj 2011 00:01 ]digidy[b][i][u] to jak  przedstawisz swoją teorię na temat płynu chłodniczego w moim kropku 
_________________ Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|