You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #465674 Wysłany: 21 Kwi 2011, 23:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
Dzisiaj sprawdziłem te kable wysokiego napięcia i rzeczywiście na jednym tliła się malusieńka kropeczka a jak spryskałem go wodą to było widać przebłyski tak że na pewno ma do wymiany kable zasilające :?
Jakie polecacie do mojego silnika 1.6 mpi :?: NGK :?: Bosch :?: czy jeszcze coś innego :?: ile powinny kosztować dobre kable żebym nie musiał za jakiś czas znowu ich wymieniać :?
Myślicie że to te kable są winne falującym obrotom :?:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 

 
 Post #465744 Wysłany: 22 Kwi 2011, 10:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Jak masz przebicia t o napewno są do wymiany. Może czasem gaśnie ten jeden cylinder , nagle się załącza i faluje nie wiem. Kable czytając opinie NGK są lepsze. Wydaje mi się że ok 100-130zł.

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465789 Wysłany: 22 Kwi 2011, 13:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 03 Kwi 2010,
Posty: 132
może się podłącze:)
mam podobny problem ze spadkiem obrotów na benzynie tak delikatnie ale jak przełącze na gaz to az kierownicą trzepie, takie 2 sekundowe przerywy ale nie gaśnie, powiecie co najpierw sprawdzić? przewody WN wymienione nie wiem co jeszcze
dodam punciak 96 r 1.1 55KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465795 Wysłany: 22 Kwi 2011, 14:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Map sensor to czujnik więc ma normalnie wtyczkę i można ją odpiąć, idzie również do niego wężyk z kolektora ssącego i go można też odczepić i zobaczyć jak auto będzie się zachowywało :wink:

[ Dodano: 22 Kwi 2011 13:48 ]
thomson75 Co do kabli to tylko NGK bo Bosch się popsuł - tak wszyscy piszą i mówią :wink: Kable NGK w granicach 100 PLN kosztują :wink:

[ Dodano: 22 Kwi 2011 13:51 ]
miki605
- skoro kable WN nowe (jakie? made in china?)
- stan świec zapłonowych i przerwa na nich. Ile świece mają lat lub jaki mają przebieg? Jeżeli przerwe na świecach masz standardowo 1 mm to zmniejsz na 0,8 mm choć w świecach iskra do gazu przerwa jest nawet 0,6 mm... Optymalnie jest 0,8 mm dla gazu ale przedział masz od 0,9-0,6 mm :wink:
- któraś z dwóch cewek?
- silnik krokowy
- map sensor
- nieszczelność układu ssącego

Możliwości sporo. Ale zawsze zaczynamy poszukiwania od zapłonu czyli kable, świece, cewki :wink:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465835 Wysłany: 22 Kwi 2011, 18:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
na allegro są kable NGK ale rozrzut cenowy jest dość spory... 40-150zł :shock:
Skąd te różnice :?: czy trzeba dobierać kable specjalnie do silnika :?:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465897 Wysłany: 22 Kwi 2011, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Niektórzy sprzedają chińskie jako NGK. Tak bo np z 1.2 nie założysz do 1.6 bo są inne długości.

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #465955 Wysłany: 22 Kwi 2011, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
Tak. i pewnie made in china są te tańsze.

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466258 Wysłany: 23 Kwi 2011, 19:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 03 Kwi 2010,
Posty: 132
swiece, cewki, kable sprawdzone, ale powiem Wam ze jak stoje np. w korku i wyłącze światła i nawiew i wszystko co pobiera prąd to nie przerywa więc musi to być związane z radem prawda?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466276 Wysłany: 23 Kwi 2011, 20:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR.
Rejestracja: 31 Sty 2010,
Posty: 2513
Pomógł: 12
kable to tak jak sie uda. ja mam bosha i sa bardzo dobre

[ Dodano: 23 Kwi 2011 19:23 ]
Białastrzała97S napisał(a):
nieszczelność układu ssącego

prawdopodobne jest dla miki605 mialem wydmuchana uszczelke kolektora ssacego i wtedy tez przerywal i szatkowal.;) ale sprawdz wczesniej elektryke. wyczysc wczesniej swiece, i zobacz czy jest poprawa.

_________________
Było:
09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906
Jest:
02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #466739 Wysłany: 25 Kwi 2011, 13:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Mar 2008,
Posty: 9
BolekPunto napisał(a):
Ja sprawdzałem kable opryskując je wodą w nocy.
Wtrysków niestety niewiem jak sprawdzić.

Wydaje mi sie ze wtryskow nie ma domowym sposobem jak sprawdzic... Ale mozna je przepiac jesli chcesz odrzucic mozliwosc niesprawnosc jednego z nich... Zeby zdiagnozowac cylinder na ktory nie pali dobrze auto wypinaj pojedynczo przewody - wyjscia z cewek i podczas wypiecia jednego z przewodow prawie, ze nie zobaczysz roznicy pomiedzy wpietym a wypietym przewodem napieciowym... po przewodzie dojdziesz ktory to cylinder. I teraz tak: zalozmy ze nie pali Ci na 2gim. Odkrecasz listwe i zamieniasz ten wtrysk z innym. Jesli po tej akcji nadal nie pali na 2gim to wiadomo ze to nie to. Dalej sprawdzenie cewki: bez wykrecania cewek zamieniasz im kable z zasilaniem i analogicznie wychodzace kable od cewek, dzieki temu zamienisz je bez wykrecenia. I znowu patrzysz czy nie pali na 2gim. Oczywiscie na poczatku wypada przekrecic albo wymieniac swiece na cylindrze 2gim i jesli starczy dlugosci sasiednich kabli to zamien przewody (na wejsciu do swiecy i adekwatnie na wyjsciu od cewki). Poza tym jeszcze zostanie sprawdzenie cisnienia na cylindrze, ale do tego potrzebny jest manometrem i odpowiednia koncowka zeby wkrecic do cylindra, to raczej musi zrobic mechanik ktory ma sprzet... Nie wiem czy pomoglem, ale byc moze sie przyda.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #472573 Wysłany: 11 Maj 2011, 07:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
po dłuższej przerwie wracam :E
Kasy nie było więc nic się z autkiem nie robiło :mrgreen:
wymieniłem kable WN (Bosh)... szarpania wprawdzie już nie ma ale obroty nadal wariują... jak będe miał czas to sprawdze jeszcze te wtryski i świece (chociaż niedawno je wymieniałem) :roll:
chyba nie znajdzie się taki mądry co by rozwiązał mój problem :cry:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #473003 Wysłany: 12 Maj 2011, 12:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 02 Gru 2009,
Posty: 23
u mnie pomogło "poruszanie" i naciągnięcie kabla od czujnika położenia wału. Miałem trochę gorsze objawy, ale spróbuj, może pomoże też w twoim przypadku.

_________________
Punto 1.2 sx 75kat 1997r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475174 Wysłany: 19 Maj 2011, 22:31; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 21 Mar 2008,
Posty: 9
thomson75 napisał(a):
Dzięki za szybką odp. jak dam radę to jeszcze dzisiaj to sprawdze

[ Dodano: 17 Kwi 2011 10:37 ]

No to pojechałem do sklepu moto i zamówiłem ten czujnik położenia przepustnicy (110zł) i od razu wziąłem termostat bo nie wskazuje mi odpowiedniej temp. na wskazówce i ubywa mi płynu chłodniczego a pod korkiem wlewu oleju nie ma masełka i kropek nie kopci, a wycieku z chłodnicy też nie stwierdziłem więc myślę, że to termostat.


Rozwiazales kolego problem z ubywajacym plynem chlodniczym?;-). Jestem bardzo ciekaw bo mam na to swoja teorie;-P.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475200 Wysłany: 22 Maj 2011, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.6 8V 90KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Legnica
Rejestracja: 20 Wrz 2010,
Posty: 64
narazie nie rozwiązałem problemu z tym płynem chłodniczym... kupiłem wprawdzie nowy termostat ale jakoś nie mam czasu go wymienić a do mechanika nie będę dawał bo po co jak można samemu to zrobić :)
dziwne jest to że tego płynu zawsze ubywa do pewnego poziomu poniżej stanu MIN i potem nić się z nim nie dzieje :roll:
digidy możesz przedstawić swoją teorię na ten temat :?:

[ Dodano: 20 Maj 2011 00:03 ]
tzn. z tym stanem tego płynu chłodniczego to tak mi się wydaj że zatrzymuję się on zawsze w tych samych okolicach :roll:

[ Dodano: 22 Maj 2011 00:01 ]
digidy[b][i][u] to jak :?: przedstawisz swoją teorię na temat płynu chłodniczego w moim kropku :?: :?: :?:

_________________
Punto I '96r. 1.6 5D czarne na wypasie


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO