You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #468072 Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:10; 
 Temat postu: wspomaganie i bez wspomagania -ciężko czy nie
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 90
Witam , czy ma ktoś porównanie w tym temacie czy dużo ciężej bez wspomagania kiery się kręci (jak wsio sprawne). Ja akurat nie mam możliwości sprawdzenia jak jest bez ale z dobrym maglem,ponieważ mój jest mocno zwalony i na dodatek skręcony ile się da aby nie waliło .
Pytam bo nie wie co lepsze czy kupić nowy czy szukac kompletu ze wspomaganiem,Problem leży w mocowaniu pompy.

_________________
Tak przez przypadek kupiłem kropka od szwagra 5D 1.1 S 98r.
astra II caravan 2002r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #468108 Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
jeśli nie masz wspomagania to raczej nie wkładaj w to kasy, jeśli miałeś to nie będziesz chciał być bez ;) Znaczy się, mam na myśli, że jak już się przyzwyczaisz to w autach bez wspomagania się naklniesz :) Ja jak testowałem peugot 106 bez wspomagania to w zakrętach się czułem jakbym titaniciem nawracał przed górą lodową ;)

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468131 Wysłany: 28 Kwi 2011, 23:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
Może nie co do tematu ale napisałeś ze skręciłeś ile się dalo bo pukało ?
Co takiego trzeba skręcić bo mam wrażenie że mam tam mały luz , może by pomogło .

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468180 Wysłany: 29 Kwi 2011, 07:57; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mrabraa napisał(a):
Ja jak testowałem peugot 106 bez wspomagania to w zakrętach się czułem jakbym titaniciem nawracał przed górą lodową

Dziwne.
W trakcie jazdy wspomaganie tylko przeszkadza, bo zmniejsza czucie na kierownicy.
Przydaje się tylko przy parkowaniu.
W punciaku na standardowych rozmiarach kół jest zbędne, kręci się lekko.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468193 Wysłany: 29 Kwi 2011, 09:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 10 Maj 2010,
Posty: 776
Pomógł: 1
Na parkowanie bez wspomagania jest bardzo prosty patent ;)

Nie kręcić po prostu w miejscu gdy koła zaczynają się toczyć kręcenie zdecydowanie idzie lżej ;)

Gdy jest tylko taka możliwość to warto tą zasadę stosować :)

_________________
Fiat Punto I 55 sx "Grigio Carbon" Było.....

post378080.html#378080

Fiat Punto II Sporting Jest !

topic37761.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468197 Wysłany: 29 Kwi 2011, 09:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Myślibórz
Rejestracja: 29 Lis 2010,
Posty: 293
Pomógł: 6
STax napisał(a):
mrabraa napisał(a):
Ja jak testowałem peugot 106 bez wspomagania to w zakrętach się czułem jakbym titaniciem nawracał przed górą lodową

Dziwne.
W trakcie jazdy wspomaganie tylko przeszkadza, bo zmniejsza czucie na kierownicy.
Przydaje się tylko przy parkowaniu.
W punciaku na standardowych rozmiarach kół jest zbędne, kręci się lekko.



Prawda , jakieś 3 lata temu miałem mieć na pierwsze auto Punto mk1 i pojechałem obejrzeć wersje 1.1 to pamiętam że nie mogłem uwierzyc że to nie ma wspomagania bo kręciło się aż za lekko.
W Peugeocie jest fajnie na postoju kręci się małym paluszkiem , jak się rusza to trochę ciezej i jak się już przekroczy chyba 20 czy 30kmh to chyba nie działa wogóle bo fajnie sztywno się kieruje.

_________________
Fiat Punto 1.6 Sporting


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468203 Wysłany: 29 Kwi 2011, 10:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 16 Sty 2010,
Posty: 280
Pomógł: 5
Na lato mam ogumienie 185/55/R14. Jezdze punciakiem 1.1 bez wspomagania. Parkowanie pod biedronką na kostce brukowej to czysta masakra - bardzo dobre dla tych ktorzy chca wzmocnic miesnie przedramion :E
Ale ja po dwóch sezonach się przyzwyczailem ;p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468220 Wysłany: 29 Kwi 2011, 11:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 90
Mechanik mi skręcił troche od spodu śrubą która jest w maglu od spodu .Dociska się nią listwe jakby do slimaka wyżej przez co jest mniejszy luz ale ciężej chodzi ,za to nie stuka.
Wiem jak jest w aucie ze wspomaganiem ale w astrze II bo mam .
chodzi mi głównie o kręcenie w miejscu w punto ,bo to autko żonki i wytłumaczcie jej że trza się toczyc aby skręcic .Ma byc lekko bo ona nie może zaparkowac he he .
dla tego pytam ,czy jak zmienię magiel na nowy to będzie lepiej bo ten co jest to padaka .Oponki standard 155x70x13
Mam na myśli magiel firmy ricambi.nie chcę wydawać za duzo kasy trochę i ten posłuży a potem to pewnie autko zrobi papa.

_________________
Tak przez przypadek kupiłem kropka od szwagra 5D 1.1 S 98r.
astra II caravan 2002r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468483 Wysłany: 29 Kwi 2011, 22:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 Paź 2009,
Posty: 73
Uczyłem się jeździć w aucie z wspomaganiem i po przesiadce to mojego mk1 nie odczułem dużej różnicy, jakoś wcale za wspomaganiem nie tęsknie - przynajmniej jest jedna rzecz mniej, które może się zepsuć :D

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #468929 Wysłany: 01 Maj 2011, 12:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bojszowy
Rejestracja: 04 Sty 2010,
Posty: 500
Pomógł: 5
dla kobiet ciężko bez wspomy.
Przy szerszych felach, oponach ciut ciężko-ale nie opłaca się zakładać jak jej nie ma.

_________________
najlepsza reklama kropki
"nie auta tworzą klimat, a ludzie..."
zielony SX
Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469042 Wysłany: 01 Maj 2011, 19:18; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wkz
Rejestracja: 29 Kwi 2011,
Posty: 49
Czyli generalnie największym problemem jest mocowanie pompy??

_________________
cerwony punciak w cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469133 Wysłany: 01 Maj 2011, 22:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 90
Eh to mocowanie .Gdyby nie to to bym se machnął taki bayer

_________________
Tak przez przypadek kupiłem kropka od szwagra 5D 1.1 S 98r.
astra II caravan 2002r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #469156 Wysłany: 01 Maj 2011, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: wkz
Rejestracja: 29 Kwi 2011,
Posty: 49
Poczekam do zimy jak auto będzie się robiło to spróbuję coś zrobić z tym mocowaniem.

_________________
cerwony punciak w cabrio


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471591 Wysłany: 08 Maj 2011, 12:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary
Rejestracja: 17 Lip 2010,
Posty: 674
Pomógł: 7
STax napisał(a):
mrabraa napisał(a):
Ja jak testowałem peugot 106 bez wspomagania to w zakrętach się czułem jakbym titaniciem nawracał przed górą lodową

Dziwne.
W trakcie jazdy wspomaganie tylko przeszkadza, bo zmniejsza czucie na kierownicy.
Przydaje się tylko przy parkowaniu.
W punciaku na standardowych rozmiarach kół jest zbędne, kręci się lekko.


:shock: Przecież wspomaganie się wyłącza od jakiejś tam prędkości - nie jest przecież "aktywne" przy prędkości 100 km/h bo szybko byś drzewo zaliczył :wink:

_________________
Image + Image

Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997
Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG

http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html

Szerokości i przyczepności ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471607 Wysłany: 08 Maj 2011, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 26 Lip 2010,
Posty: 626
Pomógł: 1
zalezy jakie wspomaganie, niektore chyba wrecz utrudniaja ruch kierownica - takie "anty-wspomaganie". Przynajmniej takie mam subiektywne odczucie :) bo pomimo kolein nie dalo sie tego odczuc jakos specjalnie na kierownicy, tak jak np. to czuje w punto bez wspomagania ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #471650 Wysłany: 08 Maj 2011, 15:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
wspomaganie w punto 1 nie wyłącza się wraz z prędkością, bo to wspomaganie hydrauliczne, a nie elektryczne jak w nowych autach. Takie rozwiązanie jest prostsze i nie przyczynia się do braku czucia na kierownicy, chyba, że się ma coś spaprane (np. drążki). Dodatkowo przy wspomaganiu zakres ruchów kierownicą to ok. 2 obrotów do pełnego skrętu, a bez wspomagania trzeba kręcić 3 razy. Ale to zależy co komu przypasi :|

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477369 Wysłany: 29 Maj 2011, 14:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 91
To jak sie kreci zalezne jest tez od opon.. ja osobiscie jezdze BEZ wspomagania i jakos nie jest mi ono potrzebne. Kierownica kreci sie lekko.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477490 Wysłany: 29 Maj 2011, 20:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 90
mrabraa napisał(a):
wspomaganie w punto 1 nie wyłącza się wraz z prędkością, bo to wspomaganie hydrauliczne, a nie elektryczne jak w nowych autach. Takie rozwiązanie jest prostsze i nie przyczynia się do braku czucia na kierownicy, chyba, że się ma coś spaprane (np. drążki). Dodatkowo przy wspomaganiu zakres ruchów kierownicą to ok. 2 obrotów do pełnego skrętu, a bez wspomagania trzeba kręcić 3 razy. Ale to zależy co komu przypasi :|


No to akurat dla mnie jest jasne . a oponki jak najbardziej seria 155/70/13

_________________
Tak przez przypadek kupiłem kropka od szwagra 5D 1.1 S 98r.
astra II caravan 2002r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #477565 Wysłany: 29 Maj 2011, 22:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lut 2009,
Posty: 168
no ja mam nieseryjne 14" :P tzn. mam trochę inny rozmiar niż seria, akurat wytraciło 10% zawyżania przez licznik auta :) Kupiłem autko z takimi kółkami i jak zmieniałem to brałem Dębicę wielosezonową w tym samym rozmiarze. Jedyny problem to potem dobrać ciśnienia ;) Na 13" pewnie bez wspomagania wcale nie jest dużo ciężej.

_________________
Fiat Punto Mk. I 60SX 1.2 Benzyna 1998r. angielski


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO