|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 07:49
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
pooolka |
#473248 Wysłany:
13 Maj 2011, 08:08; Temat postu: Czasem szarpie, zapali się kontrolka wstrysków,głośno chodzi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 13 Maj 2011, Posty: 6
|
Ten samochód mnie wykończy ... wsadzone koło 1600zł i dalej coś nie tak.... Ale moze zaczne od początku. Mam punto 1,6 sporting z 1996r. Po wymianie uszczelniaczy, sprzęgła, wahaczy, świec, przewodów, tłumik cały, ustawieniu geometrii, przeczyszczony krokowiec...Spalanie koło 7,5l/100km także bez tragedii....W trakcie jazdy szarpie (oczywiście niezawsze) jakby miał zaraz zgasnąć ale nigdy nie zgasł jeszcze, obroty na jałowym biegu lekko falują między 750-900-1000, od czasu do czasu zapala się w trakcie jazdy kontrolka wtrysków ale po chwili sama gaśnie i czasem silnik pracuje jak w maluchu ale to też chwilami i przestaje...Podłączenie do komputera nieudane u dwóch mechaników nie mogli sie podlączyc...Żaden mechanik nie chce mi pomóc bo oczywiście objawy same pojawiają się i znikają...Potrzebuje auta, które mnie nie zawiedzie bo dojeżdżam z synem na terapie- a z tym samochodem sama już nie wiem i boje sie jeździć...Proszę o pomoc.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Białastrzała97S |
#473262 Wysłany:
13 Maj 2011, 09:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Szukaj mechaniora, który podłączy auto do komputera bo bez tego ani rusz. Zdiagnozuje problem i powie jak go rozwiązać... Dwóch nie mogło to są widocznie słabymi mechanikami
Najlepiej jak auto całkiem stanie, zepsuje się to wtedy łatwiej naprawiać, a tak jak mówisz, że raz dobrze raz tragicznie, raz źle to ciężko.
Skoro wtrysk się zapala na chwile no to może to być map sensor (przepływomierz inaczej też nazywa się go czujnik ciśnienia)
Falujące obroty do silnik krokowy (czyszczenie nie zawsze pomaga).
Szarpanie no to zobaczyłbym do cewek.
Czujnik położenia wału może siada powoli.
Szukaj dobrego mechanika z komputerem.
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#473266 Wysłany:
13 Maj 2011, 10:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
Białastrzała97S napisał(a): Skoro wtrysk się zapala na chwile no to może to być map sensor (przepływomierz inaczej też nazywa się go czujnik ciśnienia) Falujące obroty do silnik krokowy (czyszczenie nie zawsze pomaga). Szarpanie no to zobaczyłbym do cewek. Czujnik położenia wału może siada powoli.
jeszcze może być coś z układem wtrysku albo komp
jak napisał kolega wyżej dobry mechanior z dobrym sprzętem do diagnostyki.
|
|
Góra |
|
 |
pooolka |
#473297 Wysłany:
13 Maj 2011, 12:54; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 13 Maj 2011, Posty: 6
|
wojtass18 napisał(a): Białastrzała97S napisał(a): Skoro wtrysk się zapala na chwile no to może to być map sensor (przepływomierz inaczej też nazywa się go czujnik ciśnienia) Falujące obroty do silnik krokowy (czyszczenie nie zawsze pomaga). Szarpanie no to zobaczyłbym do cewek. Czujnik położenia wału może siada powoli. jeszcze może być coś z układem wtrysku albo komp jak napisał kolega wyżej dobry mechanior z dobrym sprzętem do diagnostyki.
komp?? kurde do już by było trochę za dużo- generalnie ten samochód strasznie mnie zraził - i wydaje się byc porażką....Może jeszcze dodam, ze mimo tych problemów cały czas odpala normalnie. Czy gdyby to były cewki- to nie miałby problemów z odpalaniem albo szarpaniem cały czas ? Co do map sensora - jak go odłącze do kontrolka od wtrysków pali się wtedy tez cały czas tak ma być ?. Myślałam jeszcze o filtrze paliwa, bo tankuje na różnych stacjach....A moglibyście mi polecić jakiegoś dobrego mechanika z okolic Grudziądza ?? Bo ręce opadają jak się słyszy "sory nie mogę się podłączyć nie wiem co jest- narazie"....
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#473298 Wysłany:
13 Maj 2011, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
jak uszkodzona cewka to iskra może uciekać
tu masz jak sprawdzić cewki http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html
filtr możesz wymienić, fakt czasem to też przyczyna.
jeszcze jedna sprawa pompa paliwa dobrze pracuje ?
|
|
Góra |
|
 |
pooolka |
#473325 Wysłany:
13 Maj 2011, 15:11; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 13 Maj 2011, Posty: 6
|
wojtass18 napisał(a): jak uszkodzona cewka to iskra może uciekać tu masz jak sprawdzić cewki http://fiatpunto.com.pl/topic23719.htmlfiltr możesz wymienić, fakt czasem to też przyczyna. jeszcze jedna sprawa pompa paliwa dobrze pracuje ?
Szczerze to nie wiem po czym mam poznać czy pompa dobrze pracuje ? A jeszcze moze coś o tych dziwnych odglosach które czasem wydaje- ala subaru- maluch albo coś w tym stylu - jakby miał dziurawy tłumik ale nie ma na pewno....i to ma miejsce chwilami w trakcie jazdy- na postoju jest ok- silnik chodzi cicho poza tym lekkim falowaniem obrotów.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#473326 Wysłany:
13 Maj 2011, 15:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
pooolka |
#473340 Wysłany:
14 Maj 2011, 17:29; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 13 Maj 2011, Posty: 6
|
nickoo napisał(a): może siada jeden z wtryskiwaczy.
Są jakieś "domowe sposoby" żeby to stwierdzić? Może wygląda jakoś inaczej ?? [ Dodano: 14 Maj 2011 17:29 ]Podłączenie punciaka do komputera nie jest jednak proste- całe przedpoludnie jeździłam od warsztatu do warsztatu i wszędzie nic- a to nie mają kabla pod ten model, a to czasu nie mają .... a to taki nietypowy silnik.... Co do cewki - umowiona jestem z elektrykiem żeby ją sprawdził (brak ohmomierza w domowych sprzętach)...Nowa do silnika 1,6 kosztuje 230zl....takze w ciemno nie wymienie. Dam znać co wyszło...
|
|
Góra |
|
 |
mati.91 |
#473623 Wysłany:
14 Maj 2011, 18:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 24 Paź 2008, Posty: 1252
|
|
Góra |
|
 |
sebul |
#473639 Wysłany:
14 Maj 2011, 19:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Sebastian
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Olkusz Rejestracja: 17 Wrz 2008, Posty: 520 Pomógł: 1
|
Mozliwe tez, ze cos ci w kompie nie laczy.
|
|
Góra |
|
 |
pooolka |
#474880 Wysłany:
25 Maj 2011, 13:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Grudziądz Rejestracja: 13 Maj 2011, Posty: 6
|
A więc tak po wizycie na kompie - wykazało potencjometr przepustnicy- zwarcie na masę. Po wymianie tego czujnika na nowy - pojawił się kolejny problem : wtryski palą się cały czas - tylko nie na jałowym biegu....Pomocy - jakieś porady?
[ Dodano: 25 Maj 2011 13:06 ] nowy czujnik byl nie od tego samochodu i dlatego taki numer....zamienników brak ... orginał kosztuje w granicach 180zł....ot taki urok silnika 1,6.......
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 11 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|