You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 15 Cze 2025, 20:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #475531 Wysłany: 21 Maj 2011, 22:28; 
 Temat postu: Jak skutecznie zepsuć auto, czyli poszedł tico do mechanika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Rejestracja: 10 Gru 2010,
Posty: 239
Pomógł: 1
Jakiś czas temu wpadł w moje ręce tico, który wymagał natychmiastowego leczenia. Silnik był bardzo głośny, palił olej. Samochód był u mechanika, który stwierdził zużycie UPG i... naprawił... Czego efektem samochód już dobrze palił olej, znikała woda, silnik pracował na bardzo wysokich obrotach i był bardzo, bardzo głośny. Więc właściciel przytachał to padło do mnie z nadzieją na wyzdrowienie :pale:
Moja diagnoza - zapieczone pierścienie sprawdziła się, ale teraz już doszły do tego problemy z gaźnikiem i uszkodzona pompa wody. A jakie cuda znalazłam po drodze :shock: Zaczynamy zwiedzanie:
1. przyjrzyjmy się głowicy - żeby odkręcić jej pokrywę trzeba było mieć sporo siły, a na imbusie zrobił się gwint, nieźle ktoś ją dojeb... a co tam czerwonego widać?

Image

Uploaded with ImageShack.us

2. zapraszamy dalej, jak jest głowica, to musi być uszczelka(przypominam, że została (przynajmniej teoretycznie) wymieniona miesiąc wcześniej) tutaj też jakoś czerwono:

Image

Uploaded with ImageShack.us

3. a tutaj kadłub i niespodzianka w drugim cylindrze (olej, woda - dobre auto, wszystko pali)

Image

Uploaded with ImageShack.us

4. proszę dalej kochana wycieczko, oto popisowy numer mechanika - uszczelka kolektora wylotowego - poniżej (facet to coś też zakleił silikonem, a jakże, tylko, że zaraz się spalił), a powyżej oryginał, pytałam właściciela, czy przypadkiem nie śmierdziało spalinami w aucie, podobno tak :hahaha:

Image

Uploaded with ImageShack.us

5. i jeszcze na zakończenie - pompa wody

Image

Uploaded with ImageShack.us

A teraz kilka słów o autorze - mechanik skasował 400 pln za wymianę UPG, do tego dostał potrzebne części, prawdopodobnie wylądowały na allegro, wszystkie elementy były dokręcone na d strzępy silikonu znalazłam w misce olejowej i w cylindrach. Warsztat był gdzieś w okolicach Sosnowca i Mysłowic, nie istotne zresztą gdzie, bo już go nie ma. Właściciel auta zastał tylko właściciela budynku, który też ściga tego fachowca, podobno prawie codziennie zjawia się ktoś, kto szuka oszusta. I jak tu zaufać i oddać auto do naprawy?

_________________
topic42143.html jest, będzie
topic28329.html było, minęło


Góra
 Profil  
 

 
 Post #475534 Wysłany: 21 Maj 2011, 23:04; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Magdalena napisał(a):
A teraz kilka słów o autorze - mechanik skasował 400 pln za wymianę UPG

chyba za przesmarowanie starej silikonem :E
Magdalena napisał(a):
I jak tu zaufać i oddać auto do naprawy?

Kupić nowe albo nauczyć się naprawiać, co z resztą nie jest specjalnie skomplikowane :> Tylko trzeba wiedzieć jak samochód działa :P

[ Dodano: 21 Maj 2011 23:04 ]
Ja uważam że swoją UPG zrobiłem niefachowo -> http://fiatpunto.com.pl/topic24699.html bo szpilki stare wkręciłem :E Ale heh silikon :roll: :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #475540 Wysłany: 21 Maj 2011, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
ciekawe czy komuś udało się go dorwać :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #476092 Wysłany: 24 Maj 2011, 10:51; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 1132
Znam takiegoo ,który kumplowi zimering w rozrządzie 4 razy wymieniał,i za kazdym razem gadał,że jak teraz bedzie cieknąć to nie wie co to jest <lol>.i że mozna tak jezdzić<lol2>.Pojechał do innego mechanika i zrobił mu to na miejscu.Jechał do starego mechanika i mu gada a on że to niemożliwe,że on to zrobił:D.Pewnie stało za każdym razem na placu,i nic nie robił:D

_________________
2001 r 1.2 8v LpG+PB:)
topic22136.html

Kropek GP - Włoszczyzna
post432985.html#432985

Croma
topic36517.html

Fiat Freemont
topic42831.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480832 Wysłany: 10 Cze 2011, 11:22; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Pacjent przeżył? Czy operacja się udała ale pacjent zdechł? :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480833 Wysłany: 10 Cze 2011, 11:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Rejestracja: 10 Gru 2010,
Posty: 239
Pomógł: 1
Operacja udana (prawie) bardzo mozolnie mi to idzie, bo pracuję do późna i niestety brakuje mi czasu. Miałam go już we wtorek uruchomić i nadal stoi. Jak zdążę to dzisiaj zalewam i wyjazd (albo i nie) :E
Dam znać co z pacjentem po zabiegu.

_________________
topic42143.html jest, będzie
topic28329.html było, minęło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #480836 Wysłany: 10 Cze 2011, 12:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
Magdalena cierpliwie czekamy na diagnozę :hahaha: :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481913 Wysłany: 15 Cze 2011, 13:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Rejestracja: 10 Gru 2010,
Posty: 239
Pomógł: 1
Operacja udana, pacjent ... w agonii :E
Wczoraj pierwsze odpalenie - załapał od razu, wszedł na idealne obroty - muzyka normalnie (wcześniej był BARDZO głośny i miał BARDZO wysokie obroty) obawiałam się, że trzeba będzie regulować gaźnik a tu niespodzianka. Tylko problem, pochodził tak trochę, potem zaczął się krztusić i zgasł. Świeciła się rezerwa, więc mam cichą nadzieje, że po prostu brakło mu paliwa. Gdzieś przy gaźniku wydobyła się mała smużka spalin (nie wiem dokładnie skąd, bo tam jest bardzo ciasno). Dzisiaj dostanie papu i drugie podejście. Jeżeli nie to, to nie mam pojęcia o co mu chodzi. Gaźnika nie ruszałam w ogóle (oprócz tych przewodów, które musiałam zdjąć) wygląda na to, że założone są dobrze. Ktoś ma jakieś sugestie co do takiego zachowania? :roll:

[ Dodano: 15 Cze 2011 12:18 ]
Dostał papu i działa! xD

_________________
topic42143.html jest, będzie
topic28329.html było, minęło


Góra
 Profil  
 
 
 Post #481976 Wysłany: 15 Cze 2011, 16:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
hehe no i super :) nie będzie przystanku autobusowego :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #482160 Wysłany: 16 Cze 2011, 11:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Rejestracja: 10 Gru 2010,
Posty: 239
Pomógł: 1
Ani grillowanych żeberek :E Przez ponad miesiąc każdy wieczór w garażu, ale satysfakcja - bezcenna. Teraz jeszcze tylko trzeba wymienić łożyska w alternatorze, bo nawet nie drgnie. A tak wszystko pracuje lepiej niż się spodziewałam. 8)

_________________
topic42143.html jest, będzie
topic28329.html było, minęło


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO