|
Obecny czas: 03 Cze 2024, 23:10
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
telzewerum |
#486197 Wysłany:
29 Cze 2011, 19:11; Temat postu: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 3
|
Witam. problem z moimi puntem polega na tym, że po dłuższym postoju, zimnej nocy nie może odpalić. Objawy: przy próbie zapalenia resetuje się komputer, rozrusznik nie daje znaków życia, ale jeśli już odpali raz i zgaszę można odpalić znowu. Akumulator mam sprawdzony i nowy(myślałem że to on) , alternator ładuje, upływ prądu ok 40mA (radio komp).
|
|
Góra |
|
|
|
|
wojtass18 |
#486207 Wysłany:
29 Cze 2011, 19:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
ale mówisz o zimie jak w temacie ? Bo jeśli tak to pamiętaj że zimą sprawność aku spada przez mróz a jak auto stoi parę dni to normalne że jest problem z odpaleniem, a jak robisz krótkie trasy to będzie nie doładowany. Jak auto stoi kilka dni to najlepiej wyjąć aku i trzymać go w domu
|
|
Góra |
|
|
telzewerum |
#486215 Wysłany:
29 Cze 2011, 20:11; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 3
|
Robię około 100km dziennie do pracy. Problemem nie jest akumulator - rozładowanie około 40mA(nowy i sprawdzany był) . Jak już raz odpali problem znika. Dołączony inny akumulator nie odpali go, tylko przy zapalonym silniku z innego samochodu (przy poborze prądu z alternatora) jest możliwość zapalenia mojego samochodu.
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#486227 Wysłany:
29 Cze 2011, 20:53; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
telzewerum napisał(a): rozrusznik nie daje znaków życia
Sprawdź go
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#486316 Wysłany:
30 Cze 2011, 00:02; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
telzewerum napisał(a): Dołączony inny akumulator nie odpali go odłącz swój i podłącz ten inny ale nie kablami tylko pod klemy normalnie. Jak odpali to jest to Twój aku winny. A nie odpala za pomocą 2 aku bo styk kiepski i wysoki spadek napięcia na samych przewodach. (Żeby odpalić auto ze słabym aku za pomocą innego aku trzeba naprawdę się namęczyć ruszając żabkami żeby za n-tym razem w końcu się udało) Cytuj: tylko przy zapalonym silniku z innego samochodu (przy poborze prądu z alternatora) jest możliwość zapalenia mojego samochodu.
Bo zanim szkyrtniesz kluczykiem po podłączeniu do 2 odpalonego samochodu alternator podładuje Ci Twój aku jakimś tam prądem rzędu 10-20A i to wystarczy.
Problem z kablami polega na tym że bardzo ciężko uzyskać db styk a przekrój by musiał być na poziomie 100mm^2 żeby długimi kablami przepchać bez znaczącego spadku napięcia to 100A. A i tak będzie pewnie lipa bez solidnego styku.
[ Dodano: 30 Cze 2011 00:02 ]
A dlaczego przy takich przebiegach aku wyzionął ducha? spr. bym alternator czy przypadkiem regulator napięcia nie zdechł i nie przeładowuje Ci aku.
Spr. Poziom elektrolitu w celach i napięcie ładowania (min 13,5 - maks co może być to 14,5V) ale to napięcie zmierz przez jakieś 5minut ciągle a nie na 3s. Zdarza się że zdychający regulator napięcia ma napady przeładowywania - 3min jest ok po czym przez minutę podaje 19V i po chwili znowu ok.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
telzewerum |
#486366 Wysłany:
30 Cze 2011, 12:12; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 3
|
Aku jest wymieniony czyli na pewno nie on. Poziom elektrolitu ok, alternator 100% ok też. Zastanawiam się teraz nad przewodami i połączeniami z stacyjka(gaśniecie kontrolek i reset kompa)
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#486657 Wysłany:
01 Lip 2011, 11:53; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13067 Pomógł: 54
|
telzewerum napisał(a): (gaśniecie kontrolek i reset kompa) Typowy efekt jak aku nie daje rady ooo taki: http://www.youtube.com/watch?v=ZBRYm_IuZ58 tu nie ma tak źle bo jeszcze był w stanie ruszyć silnik. Jak tej zimy nie przypilnowałem wyjęcia aku jak było -20 to tylko licznik zdychał j/w i nic poza tym przy próbie uruchomienia [ Dodano: 01 Lip 2011 11:53 ]Cytuj: Jak już raz odpali problem znika. Dołączony inny akumulator nie odpali go, tylko przy zapalonym silniku z innego samochodu (przy poborze prądu z alternatora) jest możliwość zapalenia mojego samochodu.
Ja Ci mówię że aku jest na 96% felerny. Podłącz inny i sprawdź. Ale podłącz nie kablami tylko wyjmij swój i wsadź inny. Odpali od pierwszego strzała bez problemu
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
barseba |
#486731 Wysłany:
01 Lip 2011, 16:33; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Czewa Rejestracja: 21 Mar 2011, Posty: 49
|
Ciekawe jak Ci ten akumulator sprawdzali? Mam znajomego co ma takie urządzenie kosztuje 1500.
Posłuchaj kolegów przełóż aku, bo naprawdę przez kable rozruchowe to się musi chwile ładować zanim zapali a co dopiero żeby na samych kablach odpalał. A poza tym skoro po nocy nie trybi, a naładowany kablami działa to coś już znaczy.
Jeszcze możesz mieć gdzieś zwarcie, żeby to sprawdzić odepnij aku na noc i zobacz po nocy czy zapali.
|
|
Góra |
|
|
czaxa |
#546056 Wysłany:
08 Lut 2012, 09:39; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
Mam pytanie może mi ktoś powiedzieć jak sie odpala na tzw"poczytać gazete" i czy w silnikach bezynowych też to się sprawdza ?
_________________ Było - Fiat 126p 94' elegance
Jest - Punto I 1.2KAT SX60 94'
|
|
Góra |
|
|
STax |
#546058 Wysłany:
08 Lut 2012, 09:41; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
czaxa napisał(a): Mam pytanie może mi ktoś powiedzieć jak sie odpala na tzw"poczytać gazete Cytuj: ognisko ze starych GW pod miska olejowa i filtrem oleju Ja bym tego nie stosował
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
czaxa |
#546059 Wysłany:
08 Lut 2012, 09:47; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
STax |
#546061 Wysłany:
08 Lut 2012, 09:49; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
czaxa |
#546066 Wysłany:
09 Lut 2012, 18:03; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
domin45670 |
#546844 Wysłany:
09 Lut 2012, 22:27; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Przyjaciel |
|
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14389 Pomógł: 128
|
Do baku wlej
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 119 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
|
wyder |
#549655 Wysłany:
17 Lut 2012, 09:44; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 04 Lis 2011, Posty: 5
|
Ja też bym typował akumulator, nawet jeśli jest nowy. Nawet nowy może się trafić felerny i od tego właśnie są gwarancje. Zabieranie do domu, jeśli planuje się kilkudniowy postój na mrozie nie jest głupie, bo podłączenie "ciepłego" trwa znacznie krócej i zżera mniej nerwów (właściwie to wcale) niż n-ta próba odpalenia prawdopodobnie zakończona fiaskiem i ładowaniem z prostownika. Minusem metody jest tylko reset komputera, ale ustawienie godziny to chwilka. Dobre efekty daje także przykrycie maski starymi kocami i codzienne odpalenie kropki 1-2 razy na kilka minut. Koce przytrzymają temperature silnika i aku będzie miał kilka stopni cieplej. U mnie nie ma problemu z odpaleniem mniej więcej do -15C (mam akumulator 40Ah), jeśli jest zimniej (-15 do -25C) i kropek odpala za drugim-trzecim razem zaczynam stosować metodę koca. Przy jeszcze niższych temperaturach w nocy (w tym roku miałem nawet -32C, a przeciętnie -28C) i z kropkiem zaczynają dziać się cuda (zamek centralny piszczy, z trudem otwiera wszystkie drzwi, szyby przymarzają do uszczelek itd) zabieram akumulator do domu, to tylko 2 minuty roboty.
|
|
Góra |
|
|
czaxa |
#549953 Wysłany:
18 Lut 2012, 09:12; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: przemek
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: rybnik Rejestracja: 24 Kwi 2009, Posty: 187 Pomógł: 1
|
|
Góra |
|
|
Adas |
#549958 Wysłany:
18 Lut 2012, 09:48; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
|
nickoo |
#549982 Wysłany:
18 Lut 2012, 10:40; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
|
Rolce |
#550026 Wysłany:
18 Lut 2012, 13:50; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Spojrzcie na moje wypociny http://fiatpunto.com.pl/topic32340.html http://fiatpunto.com.pl/topic26280.html jak aku jest nieco rozladowany lub niedoladowany to na to samo wychodzi ulega wtedy stopniowo zasiarczeniu i pogarszaja sie jego parametry, ponadto przy mrozie zawsze spada jego sprawnosc i w pewnych warunkach moze nawet zamarznac co skutkuje zupelnym zniszczeniem. Ja chyba mialem fuksa i kupilem 8.5 letnie punto z dobrym altkiem i rozrusznikiem ale aku siadl mi po 2 latach, mialem Bannera standardowy do Punto, zaniedbalem i ulegl zasiarczeniu po tym kupilem nowy Halfords 40AH, 340 Amps, 175x175x190mm i jak mi sie rozladowal do od razu kupilem ladowarke i go naladowalem i zaczalem pilnowac, po czasie kupilem tez multimetr i dokonalem drobnych napraw. Mam wrazenie ze Punto szczegolnie zima czesto ma pewne problemy z elektronika i trzeba co jakis czas sprawdzac to jest grane. Wlochy to cieplejszy kraj i chyba nie zabezpieczyli odpowiednio elektroniki na zime i wilgoc. Zreszta wszystko sie stopniowo zuzywa lub sezonowo traci swoje parametry, altek, rozrusznik, kable, aku, olej, paliwo, filtry przez co w rezultacie pogarsza sie bilans energetyczny a zima przy wysokiej wilgotnisci i niskiej temperaturze wszystko sie poteguje.
|
|
Góra |
|
|
krismiki |
#793250 Wysłany:
11 Sty 2016, 10:20; Temat postu: Re: Problem z rozruchem w zimie, po kilku dniowym postoju |
|
|
Forumowicz |
Imię: krzysztof
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 11 Sty 2016, Posty: 1
|
Walczyłem 3 zimy z slabym rozruchem w zimie.W aso komp.wskazywał uszkodzony czujnik temp. plynu chłodzącego.Wymiana nie dawała efektu.Dzieki dotarciu ma forum do życzliwych puntowiczów dowiedziałem się że przyczyny szkać należy w MAP-sensorze,ktory przekazywał błędne informacje o temp. zasysanego powietrza. Po wymianie kropek pali od kopa.DZIĘKUJE
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|