|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:22
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
yellowfox |
#493244 Wysłany:
26 Lip 2011, 10:31; Temat postu: Gaśnie przy schodzeniu z wysokich obrotów |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Mam problem i proszę o jakieś wskazówki gdzie szukać. Po dogrzaniu się silnika dostaje bolączki mianowicie jezeli silnik jest na powyzej 2,5k 3k obrotów i nacisne sprzęgło to oborty albo zejda do zera i się podniesie z trudem lub kompletnie zdechnie. Objaw nie występuje kiedy hamuje na biegu i sprzęgło wcisne w okolicach 2k rpm. Wtedy opada i trzyma stabilnie wolne obroty. Problem nie występuje też na niedogrzanym silniku. Kropek zasilany gazem, instalacja sekwencyjna. Krokowiec wymieniony, filtry nowe.
I jeszcze jedna sprawa, normalnie wentylator włącza się po przekroczeniu połowy wskaźnika natomiast kiedy np jezdze na wyzszych obrotach albo zjedzam z trasy to temp rośnie do ok 3/4 wskaźnika i dopiero wtedy uruchamia się dmuchawa, czy prawidłowo ?
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#493246 Wysłany:
26 Lip 2011, 10:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Ja miałem podobny problem jak mi cewka padała, dobrze by było je sprawdzić.
yellowfox napisał(a): I jeszcze jedna sprawa, normalnie wentylator włącza się po przekroczeniu połowy wskaźnika natomiast kiedy np jezdze na wyzszych obrotach albo zjedzam z trasy to temp rośnie do ok 3/4 wskaźnika i dopiero wtedy uruchamia się dmuchawa
Po czym poznajesz kiedy sie uruchamia?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#493261 Wysłany:
26 Lip 2011, 11:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
ja nawet przy 5k. mam maksymalnie ciut powyzej drugiej kreski połowki tak z 1mm. sprawdz płyn w chłodnicy. albo moze układ zapowietrzony. mi tez tak rosło kiedys okazalo sie ze układ miałem zapowietrzony.
a na niskich obrotach silnik Ci chodzi ładnie?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#493427 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
STax napisał(a): Po czym poznajesz kiedy sie uruchamia? Zanim zapytałeś byłem pewien że słyszę kiedy zaczyna pracować ale obecnie straciłem pewność piter123321 napisał(a): ja nawet przy 5k. mam maksymalnie ciut powyzej drugiej kreski połowki tak z 1mm. sprawdz płyn w chłodnicy. albo moze układ zapowietrzony. mi tez tak rosło kiedys okazalo sie ze układ miałem zapowietrzony.
a na niskich obrotach silnik Ci chodzi ładnie?
Tak, jeżeli po dogrzaniu wrzucam sprzęgło przy niskich obrotach z zakresie 1,5 - 2k to nie ma nigdy problemu.
Najpierw sprawdzę ten układ czy faktycznie gdzieś się nie zapowietrzył, potem cewkę jak radzi Stax i zdam relacje
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#493430 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
moim zdaniem to nie cewka.ale mozesz ją zmierzyć;)
http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html - tutaj masz co i jak z pomiarem cewek. to 15 min zajmie.
a układ wiesz jak odpowietrzyć? płyn w chłodnicy masz?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#493433 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
tak, płyn jest, nawet świeży i nie brakuje. O cewce zaraz przeczytam a z układem podjadę do znajomego, już któryś raz szukam tego odpowietrznika motylkowego na przewodach i jeszcze nie znalazłem 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#493436 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
yellowfox: jeden odpowietrznik jest w lewym (patrząc od przodu auta) górnym rogu chłodnicy (chyba, że w 75 jest inaczej niż w 55) a drugi na przewodach od nagrzewnicy (idź po wężu który wychodzi z kabiny mniej więcej na środku ściany przedziału silnika a znajdziesz).
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#493437 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
STax dokładnie tak samo;) lewy górny róg. [ Dodano: 26 Lip 2011 19:54 ]yellowfox ale sprawdz dokladnie ten plyn. nie wiem jak inne punta ale moje jest strasznie wrazliwe na niedostatek. naprawde nieduzo mi ucieknie czasem jak cos robie czy cos i to widac;)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#493438 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:55; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#493441 Wysłany:
26 Lip 2011, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Dopiero w zeszłym roku robiłem remont silnika z wymiana uszczelniaczy, planowaniem głowicy i UPG więc to raczej odpada 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#493443 Wysłany:
26 Lip 2011, 21:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
moze wina lezy w silniku krokowym..
moje punto se smiga bez krokowca i tak samo gasnie jak mowi kolega ale jak jest zimne . ale jak przygazuje do 2k to juz zgasnie ale tak ma byc. kiedys zrobie go z krokowcem  poki co przyzwyczailem sie.
wiec moze krokowy? nie masz skad podmienic?
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#493447 Wysłany:
26 Lip 2011, 21:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
tak jak pisałem na początku krokowca wymieniłem na nowy ale jakiejś dziwnej marki MaxGear jest napisane na opakowaniu i niebyt zauważyłem różnice
Jak potrafisz jeździć bez krokowca ? pamietam że jak odpiąłem dla testów to po nagrzaniu nie dało się jechać, gasł na potęge ale wtedy jeszcze nie pilnowałem obrotów
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#493448 Wysłany:
26 Lip 2011, 21:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
mam ustawiony komputer na obroty zadane.  i gasnie tylko jak jest zimny przez jakis km - moze 2. ale jade tak zeby nie zgasł. pozniej juz sniga az miło.i nie mam problemow z falujacymi obrotami, czy za niskimi albo za wysokimi. sa stałe;) jedyne to to ze słychac delikatnie nierowna prace ale naprawde sporadycznie wypadnie cykl. pozatym smiga az milo:)
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#493598 Wysłany:
27 Lip 2011, 11:24; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Dziwne rezystancja pierwotna na obu cewkach 1,2 a wtórna 9k więc wykracza poza normę z linku ale obie chyba nie mogą być uszkodzone ?
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
piter123321 |
#493601 Wysłany:
27 Lip 2011, 11:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Piotrek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: KGR. Rejestracja: 31 Sty 2010, Posty: 2513 Pomógł: 12
|
9 k to moim zdaniem troche za duzo.. w normalnej temp ale niech sie inni wypowiedzą.
_________________ Było: 09.2009-02.2013 Punto I 1995r 1.2 ELX z lpg - post351906.html#351906 Jest: 02.2013 - Peugeot 206 1.4 75 KM
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#493609 Wysłany:
21 Sie 2011, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Temperatura nie była chyba normalna bo po jezdzie i ok 15min przerwy, spróbuje ponownie po ostygnięciu [ Dodano: 21 Sie 2011 17:48 ]obecne obserwacje wykazały że problem pojawia sie wolniej kiedy wyruszam z rana na zimnym silniku albo jezdzę w noc kiedy jest chłodniej, w upalne dni wystarczy ujechać kawałek i problem juz występuje, może poprostu termostat się uszkodził i nie otwiera w 100% ?
Przy okazji wykręciłem sondę, ma dużo białego nalotu, należy się bać ? Bosh pisze ze to wina dodatku w paliwie a na forach że wskazuje na ubogą mieszankę.

_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#499483 Wysłany:
21 Sie 2011, 18:44; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
yellowfox: a sprawdzałeś kable i cewki? Może stąd problem z odpalaniem i gaśnięciem?
Termostat raczej winny nie jest, bo silnik niezależnie czy zimny czy ciepły nie powinien się tak zachowywać.
[ Dodano: 21 Sie 2011 17:44 ] Sonda może mieć nalot od niespalonego paliwa w wydechu, chociaż chyba kolor powinien być inny.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#499489 Wysłany:
21 Sie 2011, 22:25; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Cewki tak jak pisałem powyżej, mierzone, na obu ten sam wynik tylko że na ciepłym silniku, potem nie miałem dostepu do sprawnego miernika ale przyjmuje że skoro wartość na obu ta sama to działaja poprawnie. Na kablach nie widać przebić [ Dodano: 21 Sie 2011 22:25 ]oj, sprawa chyba zamyka sie znowu na gazie, ostatecznie odłączyłem sonde i smigałem na gazie, silnik pracuje lepiej, nie pyrka i problem znikł, wszystko zmierza do tego ze jednak mieszanka na gazie jest zbyt uboga, tak wiec wizyta u gazownika 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
staH |
#499579 Wysłany:
21 Sie 2011, 22:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie Rejestracja: 05 Cze 2010, Posty: 1389 Pomógł: 12
|
a właśnie miałem pytać
Tzn czy sprawdzałeś na PB czy jest to samo.
Ja miałem podobnie, fakt, że nie sekwencja ale zachowane praktycznie takie same.
Chociaż ostatnio spadały do ok 500obr i później się podnosiły.
_________________ Mam i ja. Punciak 1.2 MPI
Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty. Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.
jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#499698 Wysłany:
22 Sie 2011, 12:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#499821 Wysłany:
22 Sie 2011, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
aktualnie rozpiepszyło termostat chyba, wyjechałem z miasta i po chwili naciskam gaz a on nie idzie, patrze na wskazówki a tam czerwone pole pierwszy raz w zyciu, ciekawe czy wywiało UPG, no nic, jutro nowy termostat, zalać nowym płynem i modlić się żeby wszystko działało.
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#499960 Wysłany:
23 Sie 2011, 09:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#499962 Wysłany:
23 Sie 2011, 09:47; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
yellowfox napisał(a): naciskam gaz a on nie idzie, patrze na wskazówki a tam czerwone pole pierwszy raz w zyciu, ciekawe czy wywiało UPG
Jak nie miał mocy to raczej tak.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
yellowfox |
#594299 Wysłany:
28 Cze 2012, 20:13; Temat postu: Re: Gaśnie przy schodzeniu z wysokich obrotów |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Ruda Śląska Rejestracja: 01 Lis 2008, Posty: 60
|
Dokończę sprawę. Przestrzegam przed tanimi zamiennikami ! Rok temu zaczynałem od wymiany silniczka krokowego na zamiennik maxgear. Brak rezultatów spowodował że przez rok wymieniłem cewki, kable wn, czujnik temp, czujnik położenia przepustnicy, czujnik położenia wału. Dziś będac bezradny wymieniłem jeszcze raz krokowiec na inny zamiennik ale nieco lepszy "Energy". Jak narazie wszystko pracuje prawidłowo, wydaje się że problem został przezwyciężony. Mam również kupe częsci zamiennych 
_________________ 96r ELX 1.2 75km
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 24 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|