|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 17:01
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
BogdanK |
#570245 Wysłany:
11 Kwi 2012, 23:05; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
domin45670 napisał(a): A tak z ciekawości: ile Kierot wziął za podpięcie?  Jak się kontrolka zapala, to raczej powinien być jakiś błąd zapisany. Może połączyli się z silnikiem, a nie z modułem wspomagania? Zapłaciłem 50 zł (wyskoczył tylko jeden błąd - jak mi powiedziano wskazujący na niesprawność cewki zapłonowej - którą mi wymienili). Za cewkę zapłaciłem 78 zł a te 50 zł za podpięcie kompa i wymianę cewki - razem. Może to przypadek, ale jak do nich przyjechałem, to nagle silnik zaczął chodzić jak kombajn - na 2 cylindry. W piątek zabieram się za przednie zawieszenie, bo ma luzy i to może też mieć wpływ na zbytnie obciążenie wspomagania (szczególnie podczas manewrów parkingowych i to na nierównym podłożu).
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Rolce |
#570469 Wysłany:
12 Kwi 2012, 18:42; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
A to tak, cisnienie w oponach tez jest bardzo wazne dla wspomagania. Jeszcze sprawdz czy masz dobre ladowanie bo to bardzo wazne do wspomagania a punto ma kiepska elektryke, szczegolnie jak sie nie dba, jak lad. jest slabe to przez to moga byc czasem problemy, wtedy powinien byc chyba tez blad odnosnie alternatora zapisany ale lepiej sie tym nie sugerowac, sprawdzic ladowanie, spadki napiecia na kablach pradowych/masie i napecie po wlaczeniu swiatel, na forum jest o tym.
|
|
Góra |
|
 |
BogdanK |
#570623 Wysłany:
12 Kwi 2012, 23:28; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Zgadzam się, zbyt małe ciśnienie w kołach też obciąża układ wspomagania W tym warsztacie odpowiednim sprzętem został sprawdzony akumulator i jest OK, oraz prąd ładowania, który wynosi 14,1 V (masy też sprawdzone, nawet jest założony dodatkowy kabel masowy do silnika).
_________________
 Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
 |
eskulap |
#571966 Wysłany:
16 Kwi 2012, 20:00; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
Panowie, dwa dni temu i na moją kropkę przyszła pora i zaczęły się problemy ze wspomaganiem. Objaw mam taki, że jak lekko skręcę kierownicą w lewo to słychać jak silniczek dziwnie pracuje, tak "terkocze" - słychać to na filmiku który dzisiaj nagrałem - http://www.youtube.com/watch?v=CcIdtQI29PUPo jakimś czasie (wczoraj po ok 60 km, dzisiaj rano i popołudniu już po ok. 3 km, ale jazda w mieście) zapala się lampka i wspomaganie w ogóle się wyłącza. Jak wyłączę silnik i włączę ponownie, wspomaganie wraca. Zgodnie z Waszymi poradami wczoraj ze znajomym rozbroiliśmy silniczek, ale wszystkie luty wyglądały ok, więc nic nie zmienialiśmy i założyliśmy go ponownie. Wczoraj na szybko przeczytałem porady, ale dzisiaj zrobiłem to dokładniej, więc zauważyłem że niektórym osobom luty wyglądały OK, ale mimo to je poprawili i problem zniknął. Może będę musiał to zrobić jeszcze raz. Mam jednak pytanie, czy taki objaw jak mój to raczej problem z silniczkiem, czy np. czujnik skrętu źle działa i źle informuje silniczek, w którą stronę ma się kręcić (stąd to terkotanie)? Niestety nie znam nikogo, od kogo można by pożyczyć silniczek i sprawdzić czy to jego wina. Chyba że na jakimś szrocie zgodzą się, żebym u nich sobie wymienił silniczek i jak będzie ich działał dobrze, to go wezmę, a jak nie to po prostu go nie kupię.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#571979 Wysłany:
16 Kwi 2012, 20:53; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
eskulap napisał(a): Mam jednak pytanie, czy taki objaw jak mój to raczej problem z silniczkiem, czy np. czujnik skrętu źle działa i źle informuje silniczek, w którą stronę ma się kręcić (stąd to terkotanie)? Podepnij pod kompa i podaj kod błędu 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#572032 Wysłany:
16 Kwi 2012, 22:34; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
domin45670 napisał(a): eskulap napisał(a): Mam jednak pytanie, czy taki objaw jak mój to raczej problem z silniczkiem, czy np. czujnik skrętu źle działa i źle informuje silniczek, w którą stronę ma się kręcić (stąd to terkotanie)? Podepnij pod kompa i podaj kod błędu  Dokladnie, bez kodu bledu to tu bez sensu cokolwiek robic a szczegolnie poprawiac luty. Luty sie roztapiaja z jakiegos konkretnego powodu, to nie jest przyczyna ale skutek, a zimne luty to moze 1 na 1000 sie zdarza, jesli w ogole. [ Dodano: 16 Kwi 2012 21:34 ]A czy to terkotanie to przypadkiem nie maglownica trzeszczy ?
|
|
Góra |
|
 |
eskulap |
#572048 Wysłany:
16 Kwi 2012, 23:30; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
Dziękuję Wam za odpowiedź. Ok, poszukam jakiegoś serwisu w Poznaniu, który za rozsądną cenę sprawdzi mi komputer, bo mam jednego magika, ale to u teściów w Żninie (bierze 50 zł), ale nie wiem kiedy się tam wybiorę na weekend, a w ASO w Poznaniu kiedyś pytałem to powiedzieli, że podłączenie pod komputer 180 zł Jak terkocze to wyraźnie czuć to na silniczku, szczególnie jak przyłoży się palec na środku spodu (ten ruchomy element, nie wiem jak to fachowo nazwać, ale pewnie wiecie o co mi chodzi). Chociaż może to maglownica, ale nie wiem gdzie to jest dokładnie. Posłużę się zdjęciami z innego postu. Czy to element w środku kolumny largeimg,IMG_4881b846a116e3047.jpg, czy może to co widać tutaj: largeimg,IMG_48839ef5515c87840.jpg? Dodam też, chociaż nie wiem czy to aż tak istotne, że to terkotanie ma miejsce nawet podczas postoju auta, a nie tylko podczas jazdy.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#572059 Wysłany:
17 Kwi 2012, 00:31; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
eskulap, więcej przedsiębiorczości  Napisz w dziale ze sprawami regionalnymi w Twoim województwie kto z forum by Ci się podpiął. Może będzie ktoś chętny, a 180 to jest delikatnie mówiąc zdzierstwo.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
eskulap |
#573525 Wysłany:
21 Kwi 2012, 11:19; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#573637 Wysłany:
21 Kwi 2012, 16:36; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Te w obudownie sa razem z przekladnia slimakowa, mysle ze to lepsze rozwiazanie bo znacznie spada ryzyko nieprawidlowego montazu. http://allegro.pl/fiat-punto-ii-2-iii-3-grande-punto-czujnik-skretu-i2238316123.html Niby daja gware na 14 dni, na montaz i sprawdzanie czy dziala wystarczy. Musisz sie tylko upewnic czy ze to do PII a nie do FL. Nie wiem czy po wymianie potrzebna jest kalibracja ale czesto ci z Allegro oferuja tez montaz wiec nie powinno byc problemow. Z tego co sie orientuje ze zdjec to ten krotki walek wystajacy z tej obudowy to czesc dolna tam gdzies sie to powinno laczyc z walem ukladu kierowniczego nie powinno byc to zbyt trudne do zlozenia bo sa 2 sfrezowania wiec 2 mozliwosci. Sam czujnik skretu jest obrotowy w zakresie 0-360 stopni nie ma tam zadnych innych mechanizmow decydujacych o tym ze to np 1 obrot kierownicy w lewo czy 2 w prawo (to jest juz rozwiazane na poziomie logiki elektroniki). Po drugiej stronie jest walek kierownicy tam sa wielokliny wiec wiecej mozliwosci ale pozycje kierownicy da sie ustalic na podstawie polozenia samych kol, ponadto nie trzeba jej od razu mocno przykrecac mozna pozniej przestawic.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#573741 Wysłany:
21 Kwi 2012, 21:57; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Chyba nie ma opcji nieprawidłowego montażu. Wiadomo gdzie powinny wychodzić kabelki, a skoro czujnik obraca się o 360*, no to ganz egall. W przypadku obudowy (ze wspomnianą wyżej przekładnią) można wybrać czy aktualnie masz ją bardziej zużytą, czy mniej od kupionej. Pytanie pozostaje jedno: na jak długo wystarczy kupiony czujnik? No i warto wspomnieć, że w zimie problem się nasila, więc wydaje mi się, że najlepiej sprawy się podjąć właśnie w zimie, choć zbyt przyjemne to nie będzie.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#573809 Wysłany:
22 Kwi 2012, 08:24; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Mysle ze jest taka opcja, ze mozna zle zlozyc, czujnik obraca sie wprawdzie o 360 stopni ale zapewne ma w pewnym polozeniu punkt referencyjny. Wspomaganie musi znac polozenie kol na wprost chocby ze wzgledu na funkcje powrotu kierownicy do jazdy na wprost. http://fiatpunto.com.pl/post532159.html#p532159 Musi byc jakas metoda na ustalenie polozenia neutralnego, moim zdaniem musi byc cos takiego w czujniku skretu ze mozna jednoznacznie okreslic w jakim momencie kola sa na wprost, punkty odniesienia posiada takze silnik wspomagania. Dlatego tez przy demontazu silnika warto ustawic kola wprost i oznaczyc polozenie walu slinkia wzgledem jego obudowy. Ten krotki walek wcisniety w plastik czujnika moim zdaniem jest problematyczny i skoro jest fabrycznie tak zrobione to niech tak zostanie, wiec czujnik z obudowa i slimakiem jest potencjalnie lepszy. Mniejsze ryzyko problemow po zlozeniu.
|
|
Góra |
|
 |
adrian475 |
#573833 Wysłany:
22 Kwi 2012, 10:19; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: adrian
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: ruda śląska/Taciszow Rejestracja: 17 Sty 2010, Posty: 18
|
gacol;] napisał(a): Naprawa wspomaganiaWymiana centralki, silniczka i kolumny---------------------- Witam Mam problem ze wspomaganiem a mianowicie podczas kręcenia kierownicą do oporu wyłącza się całkowicie wspomaganie. Czego to może być przyczyna? Samochód to punto II 2000 1.2 8v 60km. Witaj miałem ten sam problem, wspomaganie wybijało jak puzniej się okazało. klemy z akmulatore miałem zasniedziałe i stan akmulatora dawał wiele do życzenia . Wymieniłem aku,wyczyszczone klemy, zabespieczone smarem miedzianym i kłopot zniknał a mechaniki wołali 350zł nowe wsp plus 100zł wymiana ratuj sie moim przypadkiem
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#573839 Wysłany:
22 Kwi 2012, 11:04; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Miales poprotsu sprawne wspomaganie tylko deficyt zasilania. Przed kazda naprawa warto sprawdzic conieco, bo w ten sposob mozna zaoszczedzic na naciagaczach i partaczach. A wiele rzeczy mozna naprawic samemu i to nie gorzej a nawet lepiej, moze tylko wolniej. wymiana przekaźników
|
|
Góra |
|
 |
eskulap |
#573886 Wysłany:
22 Kwi 2012, 13:08; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
A w ogóle próbował ktoś regeneracji czujnika skrętu (coś w stylu lutowania styków w silniczku), czy też jak szwankuje, to tylko się go wymienia?
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#573890 Wysłany:
22 Kwi 2012, 13:18; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Jeszcze nikt nie próbował. Na jakiejś poprzedniej stronie zaproponowałem nalutowanie ścieżek, ale to chyba nie jest dobry pomysł. Wiesz, zawsze musi ktoś być pierwszy, kto pociągnie za sobą resztę forum. Jeśli masz smykałkę do tych rzeczy, to działaj i zrób manuala dla potomnych 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#573937 Wysłany:
22 Kwi 2012, 16:32; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
eskulap napisał(a): A w ogóle próbował ktoś regeneracji czujnika skrętu (coś w stylu lutowania styków w silniczku), czy też jak szwankuje, to tylko się go wymienia? Z tego co widac to regeneracja czujnikow jest bezcelowa z uwagi na dostepnosc dobrych uzywek. (Nie wspominajac o calych kompletnych kolumnach ze ECU). Ponadto nawet jesli by sie to udalo to jak to sprawdzic a pozniej to zlozyc do kupy aby dobrze dzialalo to juz kolejny problem. Kolejna sprawa to na ile pewna byla by to naprawa, bo jesli mialo by sie znowy zepsuc po 1000 Km to szkoda zachodu. Najlepsze sa proste rozwiazania takie jak tu na forum zostaly omowione sa juz sprawdzone i polecane. Mysle ze czas na manual z wymiany czujnika mam na mysli tego z allegro razem z obudowa, slimakiem i czescia walka. Mysle ze nie ma sensu tego rozbierac bo nawet jesli przekladnia jest zuzyta to znaczy ze sam czujnik tez, ewentualnie mozna dac wiecej smaru lub usunac stary smar i dac nowy. [ Dodano: 22 Kwi 2012 14:00 ]Znalazlem dosc dobry opis podsumuwujacy problemy ze wspomaganiem: Here,s a quick guide for anybody out there suffering steering faults with the mk 2 and 3 Puntos. WHAT WILL HAPPEN-If your steering light comes on,most likely your steering will become very stiff,you will still be able to drive your car home or to your local garage,it will just be harder to steer,especially at low speeds,sometimes switching the ignition of and then restarting may clear the faults for a short while,TAKE CARE. First we'll look at the easy faults to rectify' 1. BATTERY-Make sure your battery is in good condition,a weak battery will most likely cause a steering failure. 2. ALTERNATOR-The electric steering requires a lot of power so any fault in the battery or alternator will cause a steering failure,get them checked. 3. SPEEDO SENSOR-This is a small device on your gearbox which transmits your speed to your speedometer,your steering ecu needs to know how fast you're going,so any fault here will also cause a steering failure,your speedo may still work even if the sensor is faulty,models with abs will pick the speed up through the abs sensors,diagnostic equipment will be required to check this. 4. BAD CONNECTIONS-Puntos can suffer from bad connections onto the steering ecu,which is located on the steering column itself,remove the lower steering column cover and a small metal plate,and clean all connections with electrical contact cleaner and refit,you may still need to have the faults removed from the ecu at your local dealer. NOW TO THE MORE SERIOUS FAULTS AND REPAIRS,I HAVE LISTED THESE IN THE MOST COMMON OCURRING ORDER. 1. MOTOR TORQUE AND STEERING POSTION SENSORS-These are built into your steering column and cannot be changed,it will require you to change the steering column,here you have two options,you can either purchase a complete column with the motor and ecu,or Fiat now do the parts available separately,although prices are expensive and complete columns are available for not much more money.It may make common sense to fit the complete column and then you know everything is new,this is quite an easy task for any one with any experience and you will not need to have your car put on a diagnostic machine afterwards,as the ecu will be brand new and clear of any errors.Take care when removing airbags,the advise is to disconnect the battery a half hour before you start and reconnect only when you have finished. 2. ELECTRIC MOTOR-Not as common as the above fault,the motor is very easy to change,and is available from Fiat separately for about £170,or you may find a second hand one.Ensure that it is your motor that is faulty by having the car checked on diagnostic equipment,again you may swap the complete column for peace of mind. 3. STEERING ECU-With over 10 years of experience on the Punto i have never had a faulty ecu,so don't be tempted to swap it just to try it,most likely you'll be wasting your money. AND THATS ABOUT IT-remember there are different columns fitted to different models,so ensure you get the right one,always supply the seller or supplier with your chassis number to be sure,the PUNTO SPEEDGEAR(auto) has a one of column fitted to it,don.t attempt to fit a column of a standard Punto,these are more expensive than standard columns and it may pay you to fit the parts which are available separately from Fiat. [ Dodano: 22 Kwi 2012 14:07 ]I jeszcze jeden opis: The Punto EPS steering system is flawed and prone to either intermittent or total failure in the following ways: 1. Motor failure - sometimes intermittent to begin with, always leads to terminal failure, due to components within the internal control board inside the motor burning out. 2. ECU failure - the ECU contains several chips which control both the function of the column and also the self test and failure system. One or more of these chips can fail and cause the system to shut down, sometimes the ECU can give an eroneous fault code that appears to be a motor failure if scanned, but is actually a fault of the ECU itself. Importantly the ECU also controls the left/right balance of the column and is used to calibrate the output from the torque/position sensor contained in the column, for this reason the ECU should be matched and calibrated to the torque sensor. For this reason we do not sell seperate ECU's as they need to be re-calibrated to the torque sensor on the column. 3. Torque and position sensor - this is inbuilt into the centre of the column and gives the ECU information on the position of the steering wheel and also how much assistance is required from the motor. The sensor can go out of balance causing the steering to become lighter in one direction, also it can fail to give a signal, which will cause the ECU to shut the system down. When a torque sensor is replaced the column needs to be re-calibrated to ensure it is in balance. We believe the only way to do this is for us to supply a complete column with all components tested and calibrated. [ Dodano: 22 Kwi 2012 14:08 ]To sa komercyjne opisy ale nie rozmijaja sie z prawda. [ Dodano: 22 Kwi 2012 14:33 ]Ciekawe ze czesto daja gwarancje na 2 lata. Wiem ze przekazniki w silniku mozna wymienic na nowe i pewnie to standardowo jest robione, jednak czujniki skretu to z tego co tutaj bylo na forum to tylko uzywki. http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=fiat_punto_brava_bravo_electric_power_steering_failurehttp://www.westernpowersteering.co.uk/html/fiat_punto.htmhttp://www.acspowersteering.co.uk/fiat-punto-electric-steering-column-ecu-motor-1077/http://www.power-steering.co.uk/tag/punto-steering-column/[ Dodano: 22 Kwi 2012 14:42 ]http://www.kocar.com.pl/wspo.html[ Dodano: 22 Kwi 2012 15:32 ]Zobaczcie byla mowa ze nie ma nowych czujnikow a sa. http://allegro.pl/fiat-punto-grande-czujnik-skretu-kierownicy-nowy-i2282425705.html
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#573964 Wysłany:
22 Kwi 2012, 17:19; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Tzn. ja napisałem, kilka stron wcześniej, że niby są, ale ktoś napisał, że mimo wszystko to są używki, a nie nowe części 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#573988 Wysłany:
22 Kwi 2012, 18:20; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
Ale tu ktos mowi wprost ze jest nowy i nawet pudelko pod spodem w odpowiednim wymiarze, wiec cos w tym musi byc. Czyli napewno mozna kupic nowy lub prawie nowy i ladne pudelko gratis dla lepszego samopoczucia 
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#574012 Wysłany:
22 Kwi 2012, 18:56; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Rolce napisał(a): Ale tu ktos mowi wprost ze jest nowy i nawet pudelko pod spodem w odpowiednim wymiarze, wiec cos w tym musi byc. Czyli napewno mozna kupic nowy lub prawie nowy i ladne pudelko gratis dla lepszego samopoczucia  Sądzę, że można to sprawdzić. Wiesz jak? Napisz do gościa pw żeby Ci wysłał numer części. Na nowych elementach przecież są takie dane zamieszczone  A najlepiej by było dorwać ogłoszenie, w którym ktoś oferuje nowy czujnik do PII. Wtedy wyrywamy numer części i szukamy na własną rękę. Bo wg ASO przecież trzeba całą kolumnę wymieniać  To nie może być w 100% prawda, ponieważ w jednym ASO aby kupić pewną wtyczkę powiedzieli, że się nie da, że trzeba kupić całą wiązkę przewodów. W drugim ASO bez problemów 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#574018 Wysłany:
22 Kwi 2012, 19:10; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#574020 Wysłany:
22 Kwi 2012, 19:13; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Rolce napisał(a): http://steeringanglesensor.moonfruit.com/ Brzmi nieźle. Pod warunkiem, że ludzi w konia nie robią, bo często tak bywa, że popyt z małą podażą powoduje pojawianie się oszustów zgarniających $, a nie wysyłających przedmiotu transakcji.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
eskulap |
#574024 Wysłany:
22 Kwi 2012, 19:18; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
Rolce napisał(a): Z tego co widac to regeneracja czujnikow jest bezcelowa z uwagi na dostepnosc dobrych uzywek. No właśnie, tylko teraz trafić na dobrą używkę, a nie taką, którą trzeba będzie zmienić za kilka tysięcy kilometrów 
|
|
Góra |
|
 |
Rolce |
#574027 Wysłany:
22 Kwi 2012, 19:36; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Radek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Londyn Rejestracja: 10 Sty 2011, Posty: 278
|
domin45670 napisał(a): Rolce napisał(a): http://steeringanglesensor.moonfruit.com/ Brzmi nieźle. Pod warunkiem, że ludzi w konia nie robią, bo często tak bywa, że popyt z małą podażą powoduje pojawianie się oszustów zgarniających $, a nie wysyłających przedmiotu transakcji. Byc moze, dziwi mnie to ze Ebay tego nie ma, chyba za maly rynek albo kontrole nad tym przejely firmy specjalizujace sie w naprawach. [ Dodano: 22 Kwi 2012 18:34 ]to wyglada na bardziej wiarygodne[ Dodano: 22 Kwi 2012 18:36 ]wiec nowe czesci typu aftermakret istnieja tylko trzeba troche poszukac
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#574036 Wysłany:
22 Kwi 2012, 19:47; Temat postu: Re: Wspomaganie ukł. kier. [problemy kompendium] |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Wysłałem im pytanie o ceny oraz o model z ich strony. Spytałem przy okazji czy mają może numer części producenta. Zobaczymy co (jeśli) odpiszą.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|