|
Obecny czas: 10 Cze 2024, 14:26
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#593841 Wysłany:
27 Cze 2012, 12:18; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
|
|
Angry_Us3r |
#593842 Wysłany:
27 Cze 2012, 12:24; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Jeśli Ci to będzie wychodzić to odpłatnie mi zrobisz mapy
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
STax |
#593843 Wysłany:
27 Cze 2012, 12:27; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Angry_Us3r |
#593844 Wysłany:
27 Cze 2012, 12:31; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław Rejestracja: 26 Lip 2011, Posty: 5925 Pomógł: 35
|
Słuchaj... w tych czasach po prostu trzeba umieć grzebać w tym śmietniku zwanym Internet Ja np. sporo się bawiłem w GSM, odblokowywanie telefonów, tuning itp. ale nie będę robić OT. Największym wyzwaniem będzie samo "napisanie" mapy, programowanie i montaż/demontaż to żadna sztuka Tylko, czy dysponujesz kompem z portem szeregowym?
_________________ Rany boskie, jeżdżę kioskiem
|
|
Góra |
|
|
STax |
#593845 Wysłany:
27 Cze 2012, 13:12; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Angry_Us3r napisał(a): Tylko, czy dysponujesz kompem z portem szeregowym? W domu mam, a jak nie to starego grata na którym win 98/xp będzie chodził za parę złotych złożę (w sumie mam nawet taki komp w kartonie złożony ) więc to nie problem, aczkolwiek może są przejściówki na USB? [ Dodano: 27 Cze 2012 13:03 ]nestea napisał(a): w n/a lepiej zrobic kompa 8f/18f A co z takim jak ja mam seryjnie - IAW 16F.EB [ Dodano: 27 Cze 2012 13:07 ]Angry_Us3r napisał(a): Tylko, czy dysponujesz kompem z portem szeregowym?
http://allegro.pl/przejsciowka-adapter- ... 17346.html[ Dodano: 27 Cze 2012 13:12 ]nestea a napisz jeszcze jakie kostki eprom są potrzebne? Bo widzę różne odmiany, od 27C64 8kx8 do 27256 32kx8 itd.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
nestea |
#593874 Wysłany:
27 Cze 2012, 15:00; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2011, Posty: 73 Pomógł: 3
|
8/18F ogarnia lepiej MPI, mpi na kompie 16F ciezko ogarnać.. Kosci 27C512 tylko ze to sa jednorazowki chyba ze kupisz z okienkiem do kasowanie ale i do tego jest potrzebny sprzet do kasowania, ja mam 27FS512 do wielokrotnego zapisu i kasuje programatorem.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#593883 Wysłany:
27 Cze 2012, 15:24; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
nestea napisał(a): 8/18F ogarnia lepiej MPI, mpi na kompie 16F ciezko ogarnać.. No tak, ale jakbym chciał tylko u siebie w 1.1 SPI, to komp 16F nie robi problemu no nie? nestea napisał(a): Kosci 27C512 tylko ze to sa jednorazowki chyba ze kupisz z okienkiem do kasowanie ale i do tego jest potrzebny sprzet do kasowania, ja mam 27FS512 do wielokrotnego zapisu i kasuje programatorem. http://allegro.pl/eprom-27c512-5-sztuk-i2442356886.html czyli takie. Tych 27FS512 szukam, ale nie widzę na allegro póki co. [ Dodano: 27 Cze 2012 15:24 ]Ciekawe czy w jakimś sklepie elektronicznym nie będą mieli takich epromków... A co z podłączeniem USB? Czy taka przejściówka jak wrzuciłem wyżej da radę?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
nestea |
#593896 Wysłany:
27 Cze 2012, 18:24; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2011, Posty: 73 Pomógł: 3
|
Jak zostajesz przy spi to baw sie 16F, Co do podlaczenia przez przejsciowke nie wiem.
27SF512 - o taka kosc
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#593967 Wysłany:
27 Cze 2012, 19:52; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Ale się temat rozrósł, ho ho ho ho... ! Jak zwykł mawiać nasz prezydent... . Panowie, może polecę totalną amatorszczyzną, ale mam jedno pytanie... Na ile bezpieczne jest takie strojenie/podmienianie wsadów bez kontrolowania na bieżąco AFR i EGT? Pytam, bo jak na razie wszyscy piszą który sterownik lepszy, jak to ogarnąć, ale nikt nie wspomniał o tym - a jak wiadomo, to dość mocno winduje koszta. Sonda szerokopasmowa + kontroler, dobra termopara też kosztuję.
|
|
Góra |
|
|
nestea |
#593993 Wysłany:
27 Cze 2012, 20:48; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2011, Posty: 73 Pomógł: 3
|
sluszna uwaga bo odczucia z dupohamowni nie zawsze odzwierciedlają to co dzieje sie w silniku mysle ze podciagniecie odciecia, zaplon na plus, i podlanie na wot w silniku n/a nie zabije odrazu silnika.. jezeli ktos to robi z glowa, a taka mala zmiana jest odczuwalna natychmiast.. afr jak najbardziej wskaze dobra droge ale egt w n/a ? bez przesady.. jak ktos przesadzi z zaplonem to uslyszy hehe.. najpierw poplyna swiece
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#594010 Wysłany:
27 Cze 2012, 21:14; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Tyle że w tej konkretnej sytuacji, jakby na to nie spojrzeć, mówimy o konstrukcjach bliskim seryjnych. Jakby na to nie spojrzeć, moja przyszła konfiguracja czy STax'a, są mniej lub bardziej, ale nadal zbliżone oryginalnym, tak więc mamy, nazwijmy to "mapy wyjściowe". Chodzi mi o wzorcowe konfiguracje paliwa, zapłonu itp. o które można się oprzeć i próbować je ulepszyć.
A co w sytuacji, w której silnik jest już bardziej zmodyfikowany? Np. inny wałek rozrządu, 4P itd? W takiej sytuacji, już chyba ciężko jest "na wyczucie" określić, jakie będzie w danym momencie zapotrzebowanie silnika na paliwo itd.? Bez monitorowania przynajmniej AFR się już chyba niestety nie obędzie?
|
|
Góra |
|
|
STax |
#594017 Wysłany:
27 Cze 2012, 21:29; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pawelec90 napisał(a): Bez monitorowania przynajmniej AFR się już chyba niestety nie obędzie? Zawsze się obejdzie Tylko pytanie jak długo i z jakim efektem będzie taki silnik działać AFR znać dobra rzecz
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
nestea |
#594019 Wysłany:
27 Cze 2012, 21:36; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2011, Posty: 73 Pomógł: 3
|
Raczej powinieneś znać odpowiedz na te pytania. ja tylko chciałem pomoc/naprowadzić, a co kto zrobi z mapa paliwa/zapłonu i czy zrobi to z afr egt knockiem do niego nalezy decyzja. jak ktos ma pojecie to nie spier...li a jak nie ma to niech kupuje programy na allegro po stowie
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#594022 Wysłany:
27 Cze 2012, 21:46; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
nestea napisał(a): Raczej powinieneś znać odpowiedz na te pytania. ja tylko chciałem pomoc/naprowadzić, a co kto zrobi z mapa paliwa/zapłonu i czy zrobi to z afr egt knockiem do niego nalezy decyzja. jak ktos ma pojecie to nie spier...li a jak nie ma to niech kupuje programy na allegro po stowie Tyle, że ja o strojeniu nie mam pojęcia . Tzn. wiem co to jest, na czym polega i jaki jest tego cel, ale nie mam praktycznej wiedzy "jak to się robi" . Dlatego ja nie pisałem tych postów w formie ataku na Twoją osobę czy wymądrzania się, tylko pytania - temat jest dla mnie bardzo ciekawy i chętnie zapoznaję się z każdą informacją na jego temat - tak więc poprzednie posty były tylko weryfikacją tego, co mi się wydawało - oczekiwałem jedynie potwierdzenia bądź zaprzeczenie z Twojej strony . STax napisał(a): AFR znać dobra rzecz Cytując klasyka, można powiedzieć: "AFR przydatnym parametrem jest!" BTW. Fajnie byłoby przeczytać jakiś przystępnie napisany "tutorial", najlepiej w oparciu o nasz sterownik . Już jakiś czas temu, próbowałem przegryźć ten autokącikowy, ale coś mi nie szło . Biorę oczywiście pod uwagę, że to mimo wszystko dość ścisła dziedzina - a ja niestety jestem matematycznym debilem .
Ostatnio edytowany przez Pawelec90, 27 Cze 2012, 21:53, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#594023 Wysłany:
27 Cze 2012, 21:50; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
nestea napisał(a): a jak nie ma to niech kupuje programy na allegro po stowie To nie taka zła opcja, biorąc pod uwagę, że programator kosztuje prawie 2 stówy Więc jak ktoś potrzebuje tylko jeden program i nie chce eksperymentować to mu wyjdzie taniej [ Dodano: 27 Cze 2012 21:50 ]nestea napisał(a): 27SF512 - o taka kosc Niestety też chwilowo nie znalazłem, ale to mniej ważne, najwyżej zmarnuję kilka zwykłych kości na testy BTW, czy dobrze rozumiem - zgrywamy z epromu plik w formacie .BIN przy pomocy oprogramowania programatora, przerbiamy w tuner pro i potem nowy .BIN wgrywamy przez programator?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
nestea |
#594027 Wysłany:
27 Cze 2012, 21:53; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2011, Posty: 73 Pomógł: 3
|
przy grubych modach afr obowiazkowy co by wiedziec czy dobrze celujemy z paliwkiem, knock zeby wiedziec czy spalanie stukowe sie pojawia czy nie, egt - to raczej do turbo bo spaliny sa cieplejsze. Dla mnie osobiscie zawsze powinno sie jechac z afr eot panowie powodzenia w modach
|
|
Góra |
|
|
STax |
#594028 Wysłany:
27 Cze 2012, 21:56; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
nestea napisał(a): knock zeby wiedziec czy spalanie stukowe sie pojawia czy nie A w mk I nie ma czujnika spalania stukowego? Coś mi się kojarzy że w mk II jest.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#594053 Wysłany:
27 Cze 2012, 22:40; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
STax napisał(a): nestea napisał(a): knock zeby wiedziec czy spalanie stukowe sie pojawia czy nie A w mk I nie ma czujnika spalania stukowego? Coś mi się kojarzy że w mk II jest. Z tego co wiem, nie ma. W mkII już był, w sejach 1.1 mpi chyba też.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#594063 Wysłany:
27 Cze 2012, 22:59; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Szkoda, chociaż stukowe łatwo rozpoznać Zacząłem się bawić w tuner pro na oryginalnej mapie ściągniętej z netu i zastanawiam się jak MAP sensor odczytuje ciśnienie, bo mapach np korekcji wtrysku korekta jest tym bardziej na minus, im cieplej i im wyższe ciśnienie, czyli w zasadzie podciśnienie. Tzn chodzi mi o to, że teoretycznie im wyższe obroty tym wyższe podciśnienie, tylko nie wiem na ile się to sprawdza przy takim dolocie jak u mnie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#594087 Wysłany:
27 Cze 2012, 23:36; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
STax napisał(a): Szkoda, chociaż stukowe łatwo rozpoznać Zacząłem się bawić w tuner pro na oryginalnej mapie ściągniętej z netu i zastanawiam się jak MAP sensor odczytuje ciśnienie, bo mapach np korekcji wtrysku korekta jest tym bardziej na minus, im cieplej i im wyższe ciśnienie, czyli w zasadzie podciśnienie. Tzn chodzi mi o to, że teoretycznie im wyższe obroty tym wyższe podciśnienie, tylko nie wiem na ile się to sprawdza przy takim dolocie jak u mnie. Ale map sensor jest podłączony pod kolektor ssący (albo przepustnicę, już nie jestem pewien) a nie pod puszke, także dolot nie ma chyba żadnego znaczenia - nawet takie rozwiązanie jak Twoje raczej nie powoduje "doładowania" (dziwnie to brzmi, ale wiesz o co mi chodzi ). Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi .
|
|
Góra |
|
|
STax |
#594091 Wysłany:
27 Cze 2012, 23:40; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Pawelec90 napisał(a): nawet takie rozwiązanie jak Twoje raczej nie powoduje "doładowania" Nie powoduje (jeszcze ), ale przypuszczam, że obniża podciśnienie (mniejszy opór ssania = mniejsze podciśnienie). Chodzi mi o to, że będę musiał przedefiniować skalę dla ciśnienia, bo jest od 0 do bodajże 94kpa na 4 części podzielona a u mnie 94 się chyba nigdy nie pojawi...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Pawelec90 |
#594105 Wysłany:
28 Cze 2012, 00:01; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze Rejestracja: 21 Maj 2011, Posty: 631 Pomógł: 9
|
Jeżeli dobrze rozumiem (a mogę rozumieć źle, to dośc prawdopodobne ), to chodzi o to, że Twoje rozwiązanie powodu pewne zaniżenie podciśnienia w stosunku do tego, które występowałoby w serii przy takich samych parametrach pracy silnika. Jeżeli tak, to musiałbyś znać tą różnice. Czyli najprościej wakuometr. Jeżeli poszedłem gdzieś w maliny z myśleniem, to sorry...
|
|
Góra |
|
|
STax |
#594126 Wysłany:
28 Cze 2012, 07:10; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
nestea |
#594147 Wysłany:
28 Cze 2012, 09:21; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Puntomaniak |
Rejestracja: 23 Cze 2011, Posty: 73 Pomógł: 3
|
co do zgrywania binarki to mozna zgrac swoja binarke ale plik xdf moze nie pokrywac sie z tym co zgrasz, niektore mapy wystepuja pod innymi adresami, wiec trzeba zmieniac definicje - xdf. ja bym na poczatku nie bawil sie mapami korekcyjnymi, przy tych modach co masz nie odgrywaja one az tak waznej roli, skup sie na ignition main, fuel main i mapach WOT. PS: proponuje poczytac o MAP sensorze i jego charakterystyce
|
|
Góra |
|
|
STax |
#594148 Wysłany:
28 Cze 2012, 09:48; Temat postu: Re: Kompleksowa modyfikacja 1.1 SPI - pytania |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
nestea, a powiedz mi jeszcze jedno - bawiłem się wczoraj jakimś tam binem z netu i próbowałem zmienić skalę rpm, ale nie da się wpisać wartości wyższej niż 6375rpm. Nawet jak wpiszę 7000, to po ponownym otwarciu pojawia się tamta wartość. nestea napisał(a): PS: proponuje poczytac o MAP sensorze i jego charakterystyce Ale mi generalnie nie chodzi o sam map, zresztą na razie mniejsza z tym [ Dodano: 28 Cze 2012 09:48 ]nestea napisał(a): ja bym na poczatku nie bawil sie mapami korekcyjnymi, przy tych modach co masz nie odgrywaja one az tak waznej roli, skup sie na ignition main, fuel main i mapach WOT. A co to są te WOT? U mnie trzeba przede wszystkim podlać paliwo w niskich obrotach, bo jest na bank za uboga mieszanka i podobnie przy wyższych obrotach, bo seryjnie wtrysk imho nie wyrabia.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|