|
Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
4motion |
#62311 Wysłany:
09 Lis 2007, 23:09; Temat postu: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2007, Posty: 16
|
Witam,
zostałem szczęśliwym posiadaczem Punto II 01', a ponieważ mieszkam w Irlandii mam kierownice z prawej strony i to jest chyba jedyna różnica od Waszych Punciaków.
Mam właśnie taki problemik podczas ruszania słyszę bulgotanie w desce rozdzielczej znalazłem już na waszym fajnym forum że jest to zapowietrzona nagrzewnica. Nie udało mi się tylko znaleźć jak można ją odpowietrzyć. Moglibyście mi pomóc? Jakieś może zdjęcie i co bym potrzebował.
I jeszcze jedno na wolnych obrotach autko drga nie jest to uciążliwe ale może da sie to jakoś zlikwidować?
Dzięki Wielkie za pomoc
Pozdriawiam
|
|
Góra |
|
|
|
|
slawko |
#62344 Wysłany:
10 Lis 2007, 00:03; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Miejscowość: Kielce Rejestracja: 08 Lis 2007, Posty: 3
|
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]co do drgania nie wiem....
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#62355 Wysłany:
10 Lis 2007, 00:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
slawko napisał(a): co do drgania nie wiem....
Najprawdopodobniej zapowietrzone sprzęgło, zapraszam do lektury -> http://fiatpunto.com.pl/topic2627.html
P.S. Witam nowego usera forum, ale 4motion, na przyszłość postaraj się użyć magicznej funkcji szukaj ->
Odnośnie odpowietrzania nagrzewnicy/chłodnicy, to też to byłu już opisywane na forum
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
4motion |
#62362 Wysłany:
10 Lis 2007, 00:58; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2007, Posty: 16
|
Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania.
Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie.
Ciągle to ten sam problem?
Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki.
Dziękuje i przepraszam.
|
|
Góra |
|
|
mwas |
#62363 Wysłany:
10 Lis 2007, 01:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 03 Kwi 2007, Posty: 359
|
4motion napisał(a): Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. A to inna bajka.... w takim układzie to raczej nie będzie zapowietrzone sprzęgło, bardziej podejrzewał bym w tym układzie drżenie silnika podczas pracy, a to może być związane np z poduszkami pod silnikiem. 4motion napisał(a): Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki. Np tutaj masz o tym -> http://fiatpunto.com.pl/topic3214.html? ... wietrzanie4motion napisał(a): Dziękuje i przepraszam.
Nie ma za co, jesteś nowy więc wybaczamy
Pozdrawiam użytkownika z "Zielonej Wyspy"
_________________ Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM
|
|
Góra |
|
|
luki7wwl |
#63027 Wysłany:
12 Lis 2007, 09:27; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007, Posty: 56
|
4motion napisał(a): Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania. Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie. Ciągle to ten sam problem? Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki. Dziękuje i przepraszam.
witam
odnosnie drżenia silnika to u mnie tak sie zaczęło jak sobie zmieniłem przewody zapłonowe i swiece ISKRY; przewody raczej powinny byc ok BOSCHa ale te swieczkki ISKRY chyba sie nie sprawdziły wiec bede chyba zmieniał na NGK w sumie nie duzy koszt.
Wiec proponuje zmiane swiec moze i przewody na nowe i wtedy zobacz, nie wiem jak u ciebie ale u mnie jedyne negatywne zachowanie silnika to własnie na postoju, co jakis czas drzy silnik, przyspiesza ok spalanie takie same, wszystko ok tylko to drzenie mnie denerwuje
_________________ Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja
|
|
Góra |
|
|
4motion |
#63177 Wysłany:
12 Lis 2007, 17:45; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 09 Lis 2007, Posty: 16
|
Dokładnie tak jak piszesz tylko na postoju.
Dzięki za podpowiedz sprawdzę to.
|
|
Góra |
|
|
marcogal |
#63192 Wysłany:
12 Lis 2007, 18:14; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 96
|
_________________ Fiat Punto 55 S '97
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#83397 Wysłany:
19 Sty 2008, 19:06; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
slawko napisał(a): Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz. 2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]co do drgania nie wiem....
Ten drugi zaworek rozumiem jest też dostępny pod maską a nie gdzieś przy nagrzewnicy w środku?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
jak |
#83404 Wysłany:
19 Sty 2008, 19:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów Rejestracja: 11 Lip 2007, Posty: 210 Pomógł: 1
|
Jest na wężu który idzie do nagrzewnicy jest to taka perforowana nakrętka ze środkiem na śrubokręt
_________________ PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#83405 Wysłany:
19 Sty 2008, 19:27; Temat postu: |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13068 Pomógł: 54
|
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
PrzemekN |
#83408 Wysłany:
27 Sty 2008, 11:50; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia Rejestracja: 09 Sie 2007, Posty: 147
|
ipIV napisał(a): http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4707ee7bbfdac156.jpg
Dzięki!
[ Dodano: 20 Sty 2008 15:30 ]
Rozumiem, że tą operację wykonać na max. nagrzanym silniku?
Czy oba korki lepiej odkręcić jednoczesnie?
Czy ma znaczenie czy w chwili ich odkręcenia będę miał włączone ogrzewanie czy nie? [ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ]Własnie wczoraj "odpowietrzałem".
Zagrzałem silnik i odkręciłem cały korek na chłodnicy... nic się nie działo.
Zgasiłem z obawy silnik i odkręciłem korek na wężu do nagrzewnicy. Wtedy zaczęło mocno ciec korkiem na chłodnicy. Zakręciłem na chłodnicy, włączyłem silnik. Pociekło trochę z węża... za jakiś czas po kilkurazowym przegazowaniu zakręciłem korek. Następnie odkręciłem znowu ten w chłodnicy... pogazowałem, silnik trochę pochodził, troszkę pociekło i zakręciłem. Pewiem sukcesu poszedłem do domu.
Dziś rano okazało się, że poza zmniejszeniem stanu płynu z max na min nie ma żadnych efektów
Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię?
PS: Czy do Paraflu można dolać innego płynu? np. Borygo?
_________________ -- Przemek
|
|
Góra |
|
|
terlik87 |
#183668 Wysłany:
27 Paź 2008, 13:14; Temat postu: POMOCY! Czy tak i to się odpowietrza w PUNTO II z 2000 r. |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 8
|
Słuchajcie moi Kochani Mam problem i błagam was o pomoc.
Mam całą nagrzewnicę, nic mi nie cieknie do środka ani nigdzie i wszystko jest dobrze. Płynu mi nie ubywa a:
1. Leci zimne powietrze
2. zapala się czerwona kropka, wskazówka stoi w pionie i że się woda gotuje. ( jak się trochę nagrzeje samochód to tak jest ;/ )
CO ZROBIŁEM:
Płyn mam między Min a Max - Skorzystałem z rady jak odpowietrzyć i było tak:
1. Od razu przy chłodnicy jak się nagrzał silnik i wentylator zaczął chodzić odkręciłem kurek i puffff gorące powietrze i zaraz woda i zakręciłem. Myślę extra wszystko dobrze.
2. Nie wiedziałem czy to ten drugi kurek od odpowietrzenia. ( załączam zdjęcia )
i go odkręciłem i leci letnie powietrze ale zero wody !! Czekałem tak z 2-3 minuty i nic, zakręciłem i nic się nie poprawiło, dalej leci zimne powietrze w środku.
MOJE PYTANIE!!
Ile czasu trzeba czekać z tym kurkiem drugim by zaczęła lecieć woda i czy to ten kurek?. Błagam o pomoc! Jutro ( wtorek ) cały dzień będę jeździł po Warszawie i w piątek to samo. Muszę dziś nareperować mojego punciaka
_________________ Terlik
|
|
Góra |
|
|
Gennosuke |
#183774 Wysłany:
27 Paź 2008, 18:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 19 Maj 2007, Posty: 141
|
wiec przy odpowietrzaniu to możesz nalać i więcej wody śmiało ponad max zakręcasz korek wlewu do chłodnicy i odpalasz samochód żeby się nagrzał po rozgrzaniu odkręcasz te korki od odpowietrzania przy chłodnicy i tam gdzie pokazałeś na zdjęciu czekasz az zacznie się wydobywać woda nie powietrze możesz nawet przygazowac zobaczyć czy coś to zmieni jaka masz temperaturę jak jedziesz ? bo coś możne być jeszcze z termostatem..
|
|
Góra |
|
|
terlik87 |
#186878 Wysłany:
06 Lis 2008, 18:35; Temat postu: Więc tak |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Siedlce Rejestracja: 20 Paź 2008, Posty: 8
|
Wymieniłem już Rozrząd, pompę wody, - dobrze odpowietrzone wszystko i dalej CZERWONA Kropka, gotuje się woda i zimne powietrze. Może to być termostat. Proszę o odpowiedź
_________________ Terlik
|
|
Góra |
|
|
michał45241 |
#186897 Wysłany:
06 Lis 2008, 19:52; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Siennica Rejestracja: 19 Lut 2008, Posty: 123
|
tak to może być termostat,jestem na 99% pewny że to jego wina... koszt 37 zł + wymiana samemu 30min roboty
|
|
Góra |
|
|
pawi81 |
#205406 Wysłany:
06 Sty 2009, 15:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Rejestracja: 07 Wrz 2008, Posty: 118
|
slawko napisał(a): Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz. 2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]co do drgania nie wiem....
Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo
_________________ Fiat Punto II 99/00 1.2 8V
|
|
Góra |
|
|
eskulap |
#361597 Wysłany:
03 Maj 2010, 17:47; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 04 Kwi 2008, Posty: 31
|
[ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ]
Własnie wczoraj "odpowietrzałem".
(...)
Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię?
[/quote]
Mam taki sam problem jak kolega.
Odpowietrzałem chłodnicę i przewód do nagrzewnicy, aż tryskała gorąca woda i mimo to nadal od czasu do czasu słychać bulgotanie.
|
|
Góra |
|
|
idarudei |
#461474 Wysłany:
10 Kwi 2011, 21:17; Temat postu: |
|
|
Forumowicz |
Rejestracja: 10 Kwi 2011, Posty: 1
|
napisze jak to u mnie wygladalo
fita punto mk2 1.2 8v
auto zaczelo sie grzac do momentu az swiecila sie kontrolka
plyn w zbiorniku byl na max
odpowietrzylem tak jak w poprzednich postach...
1. na zimnym silniku odkrecilem 1 odpowietrznik (ten na rurce)
slychac bylo jak powietrze ucieka
2. odkrecilem 2 odpowitrznik (na chlodnicy) - nic sie nie dzialo
3. odpalime auto i chodzilo do czsu wlaczenia chlodicy (przygazowka)
woda sie nie lala z odpowietrznikow tylko dym bylo widac
takze wlalem chyba z 3 litry
dobrze jest tez przedmuchac samemu uklad... (dmuchamy w zbiornik)
4.dopiero wedy reszta powietrza uciekla noi zaczela lac sie woda.
5.pozakrecalem wsjo i dziala jak narazie - dmuchawa w aucie tez juz grzeje jednak nadal slychac przelewajaca sie wode
|
|
Góra |
|
|
mp3zenek |
#461957 Wysłany:
12 Kwi 2011, 08:47; Temat postu: HGT |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 01 Mar 2010, Posty: 72 Pomógł: 1
|
Witam
A ja zapytam się troszkę z innej beczki, ale oczywiście zapytanie związane z tematem.
Czy w Punto II 1.8 HGT (lub w Diesel'u - z tego co się orientuję mają taki sam układ chłodzenia) też się odpowietrzą układ chłodzący czy też sam automatycznie się odpowietrza ?
Pytam gdyż byłem zmuszony wymienić zbiorniczek wyrównawczy gdyż się rozszczelnił i uciekał płyn chłodniczy. Po tej wymianie obserwuje teraz taki objaw:
Po odpaleniu i nagrzaniu się silnika (wskazówka dochodzi do srodkowego punktu) po około 1-2 minucie wskazówka opada do kreski poniżej (około 1/4 normalnie utrzymującej się temperatury, czyli spada z około 90 stopni na około 70-75 stopni) i w przeciągu 30-45 sekund wskazówka wraca do środkowego punktu i jeszcze przez około 5 min potrafi delikatnie się obniżać i wracać na swoje miejsce i po tym czasie staje na początku środkowego punktu (czyli około 85-90 stopni) i stoi jak wryta.
Pytam się gdyż w czasie jak miałem rozszczelniony zbiorniczek to nie zauważyłem takiego efektu i wskazówka standardowo trzymała się bliżej końca środkowego punktu (około 90-95 stopni).
Dodam że od czasu jak wymieniłem zbiorniczek to nic nie odpowietrzałem i poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jest na poziomie MAX i nie zauważyłem żeby płynu ubywało.
_________________ Pozdrawiam
mp3zenek
- Statystyki spalania mojej HaGieTki
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#462001 Wysłany:
12 Kwi 2011, 11:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3636 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
mp3zenek |
#462849 Wysłany:
14 Kwi 2011, 10:38; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 01 Mar 2010, Posty: 72 Pomógł: 1
|
_marcin00_ napisał(a): Może być, że przypadkowo termostat poległ przy wymianie. Zresztą u mnie (fakt że silnik zupełnie inny) jak w zimę się rozgrzewał silnik to też dochodził do połowy po czym w momencie jak termostat otwierał duży obieg temperatura spadała o dwie kreski po czym znowu rosła do normalnej.
Dzięki za odpowiedz, Z tego co wnioskuję to wygląda że wszystko jest okej i spadek temperatury jest związany z tym że się otwiera termostat (duży obieg).
_________________ Pozdrawiam
mp3zenek
- Statystyki spalania mojej HaGieTki
|
|
Góra |
|
|
maciek8989 |
#785551 Wysłany:
03 Paź 2015, 15:12; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Forumowicz |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 03 Paź 2015, Posty: 1
|
Witam czytam i czytam i nie mogę porównać waszych awarii z moją.
Mianowicie nie do końca mogę odpowietrzyć układ chłodzenia. Korka na chłodnicy leci płyn dopiero po mocnym przegazowaniu, a wentylator albo się włącza albo nie co mnie martwi, po za tym czy nie powinien działać nawet po zgaszeniu silnika skoro pali się kontrolka przegrzania cieszy chłodniczej w moim nie działa. dodatkowo zastanawiam mnie jak sterowany jest 1 i 2 bieg wentylatora bo na chłodnicy nie znalazłem żadnego rezystora ( prócz zasilnia wentylatora nie idą żądne przewody)
|
|
Góra |
|
|
_marcin00_ |
#785559 Wysłany:
03 Paź 2015, 17:15; Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 29 Sty 2010, Posty: 3636 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
|
Aldik |
#814876 Wysłany:
13 Lis 2016, 01:40; Temat postu: Re: |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Jan
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Sie 2016, Posty: 36
|
pawi81 napisał(a): slawko napisał(a): Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz. 2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]co do drgania nie wiem.... Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo Czy kolejność ma znaczenie ? W sensie czy najpierw odpowietrzamy korkiem czy chłodnicy i potem przy nagrzewnicy ? Czy najpierw nagrzewnicy a potem chłodnicy ?
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|