You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #62311 Wysłany: 09 Lis 2007, 23:09; 
 Temat postu: Odpowietrzanie nagrzewnicy
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2007,
Posty: 16
Witam,
zostałem szczęśliwym posiadaczem Punto II 01', a ponieważ mieszkam w Irlandii mam kierownice z prawej strony i to jest chyba jedyna różnica od Waszych Punciaków.
Mam właśnie taki problemik podczas ruszania słyszę bulgotanie w desce rozdzielczej znalazłem już na waszym fajnym forum że jest to zapowietrzona nagrzewnica. Nie udało mi się tylko znaleźć jak można ją odpowietrzyć. Moglibyście mi pomóc? Jakieś może zdjęcie i co bym potrzebował.
I jeszcze jedno na wolnych obrotach autko drga nie jest to uciążliwe ale może da sie to jakoś zlikwidować?

Dzięki Wielkie za pomoc
Pozdriawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #62344 Wysłany: 10 Lis 2007, 00:03; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Kielce
Rejestracja: 08 Lis 2007,
Posty: 3
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62355 Wysłany: 10 Lis 2007, 00:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
slawko napisał(a):
co do drgania nie wiem....


Najprawdopodobniej zapowietrzone sprzęgło, zapraszam do lektury -> http://fiatpunto.com.pl/topic2627.html

P.S. Witam nowego usera forum, ale 4motion, na przyszłość postaraj się użyć magicznej funkcji szukaj -> Image

Odnośnie odpowietrzania nagrzewnicy/chłodnicy, to też to byłu już opisywane na forum ;)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62362 Wysłany: 10 Lis 2007, 00:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2007,
Posty: 16
Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania.
Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie.
Ciągle to ten sam problem?
Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki.
Dziękuje i przepraszam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #62363 Wysłany: 10 Lis 2007, 01:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
4motion napisał(a):
Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję.


A to inna bajka.... w takim układzie to raczej nie będzie zapowietrzone sprzęgło, bardziej podejrzewał bym w tym układzie drżenie silnika podczas pracy, a to może być związane np z poduszkami pod silnikiem.

4motion napisał(a):
Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki.


Np tutaj masz o tym ;) -> http://fiatpunto.com.pl/topic3214.html? ... wietrzanie

4motion napisał(a):
Dziękuje i przepraszam.


Nie ma za co, jesteś nowy więc wybaczamy ;)

Pozdrawiam użytkownika z "Zielonej Wyspy" ;)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63027 Wysłany: 12 Lis 2007, 09:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 07 Maj 2007,
Posty: 56
4motion napisał(a):
Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania.
Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie.
Ciągle to ten sam problem?
Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki.
Dziękuje i przepraszam.


witam

odnosnie drżenia silnika to u mnie tak sie zaczęło jak sobie zmieniłem przewody zapłonowe i swiece ISKRY; przewody raczej powinny byc ok BOSCHa ale te swieczkki ISKRY chyba sie nie sprawdziły wiec bede chyba zmieniał na NGK w sumie nie duzy koszt.
Wiec proponuje zmiane swiec moze i przewody na nowe i wtedy zobacz, nie wiem jak u ciebie ale u mnie jedyne negatywne zachowanie silnika to własnie na postoju, co jakis czas drzy silnik, przyspiesza ok spalanie takie same, wszystko ok tylko to drzenie mnie denerwuje

_________________
Punto II 1.2 8v + LPG sekwencja


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63177 Wysłany: 12 Lis 2007, 17:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 09 Lis 2007,
Posty: 16
Dokładnie tak jak piszesz tylko na postoju.
Dzięki za podpowiedz sprawdzę to.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #63192 Wysłany: 12 Lis 2007, 18:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 Cze 2007,
Posty: 96
4motion
zobacz jeszcze tu:
http://www.fiatforum.com/punto-guides/9 ... punto.html
i tu:
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/wym ... 5_mk1.html
dotyczy mk1 ale w mk2 jest chyba podobnie.

_________________
Fiat Punto 55 S '97


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83397 Wysłany: 19 Sty 2008, 19:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 09 Sie 2007,
Posty: 147
slawko napisał(a):
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)


Ten drugi zaworek rozumiem jest też dostępny pod maską a nie gdzieś przy nagrzewnicy w środku?

_________________
--
Przemek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83404 Wysłany: 19 Sty 2008, 19:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
Jest na wężu który idzie do nagrzewnicy jest to taka perforowana nakrętka ze środkiem na śrubokręt

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83405 Wysłany: 19 Sty 2008, 19:27; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4707ee7bbfdac156.jpg

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #83408 Wysłany: 27 Sty 2008, 11:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Silesia
Rejestracja: 09 Sie 2007,
Posty: 147
ipIV napisał(a):
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4707ee7bbfdac156.jpg


Dzięki!

[ Dodano: 20 Sty 2008 15:30 ]
Rozumiem, że tą operację wykonać na max. nagrzanym silniku?
Czy oba korki lepiej odkręcić jednoczesnie?
Czy ma znaczenie czy w chwili ich odkręcenia będę miał włączone ogrzewanie czy nie?

[ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ]
Własnie wczoraj "odpowietrzałem".
Zagrzałem silnik i odkręciłem cały korek na chłodnicy... nic się nie działo.
Zgasiłem z obawy silnik i odkręciłem korek na wężu do nagrzewnicy. Wtedy zaczęło mocno ciec korkiem na chłodnicy. Zakręciłem na chłodnicy, włączyłem silnik. Pociekło trochę z węża... za jakiś czas po kilkurazowym przegazowaniu zakręciłem korek. Następnie odkręciłem znowu ten w chłodnicy... pogazowałem, silnik trochę pochodził, troszkę pociekło i zakręciłem. Pewiem sukcesu poszedłem do domu.

Dziś rano okazało się, że poza zmniejszeniem stanu płynu z max na min nie ma żadnych efektów :(
Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię?

PS: Czy do Paraflu można dolać innego płynu? np. Borygo?

_________________
--
Przemek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183668 Wysłany: 27 Paź 2008, 13:14; 
 Temat postu: POMOCY! Czy tak i to się odpowietrza w PUNTO II z 2000 r.
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 8
Słuchajcie moi Kochani :( Mam problem i błagam was o pomoc.

Mam całą nagrzewnicę, nic mi nie cieknie do środka ani nigdzie i wszystko jest dobrze. Płynu mi nie ubywa a:
1. Leci zimne powietrze
2. zapala się czerwona kropka, wskazówka stoi w pionie i że się woda gotuje. ( jak się trochę nagrzeje samochód to tak jest ;/ )

CO ZROBIŁEM:


Płyn mam między Min a Max - Skorzystałem z rady jak odpowietrzyć i było tak:

1. Od razu przy chłodnicy jak się nagrzał silnik i wentylator zaczął chodzić odkręciłem kurek i puffff gorące powietrze i zaraz woda i zakręciłem. Myślę extra wszystko dobrze.

Image

2. Nie wiedziałem czy to ten drugi kurek od odpowietrzenia. ( załączam zdjęcia )

Image

i go odkręciłem i leci letnie powietrze ale zero wody !! :evil: Czekałem tak z 2-3 minuty i nic, zakręciłem i nic się nie poprawiło, dalej leci zimne powietrze :( w środku.

MOJE PYTANIE!!

Ile czasu trzeba czekać z tym kurkiem drugim by zaczęła lecieć woda i czy to ten kurek?. Błagam o pomoc! Jutro ( wtorek ) cały dzień będę jeździł po Warszawie i w piątek to samo. Muszę dziś nareperować mojego punciaka :(

_________________
Terlik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #183774 Wysłany: 27 Paź 2008, 18:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
wiec przy odpowietrzaniu to możesz nalać i więcej wody śmiało ponad max zakręcasz korek wlewu do chłodnicy i odpalasz samochód żeby się nagrzał po rozgrzaniu odkręcasz te korki od odpowietrzania przy chłodnicy i tam gdzie pokazałeś na zdjęciu czekasz az zacznie się wydobywać woda nie powietrze możesz nawet przygazowac zobaczyć czy coś to zmieni jaka masz temperaturę jak jedziesz ? bo coś możne być jeszcze z termostatem..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #186878 Wysłany: 06 Lis 2008, 18:35; 
 Temat postu: Więc tak
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siedlce
Rejestracja: 20 Paź 2008,
Posty: 8
Wymieniłem już Rozrząd, pompę wody, - dobrze odpowietrzone wszystko i dalej CZERWONA Kropka, gotuje się woda i zimne powietrze. Może to być termostat. Proszę o odpowiedź

_________________
Terlik


Góra
 Profil  
 
 
 Post #186897 Wysłany: 06 Lis 2008, 19:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 19 Lut 2008,
Posty: 123
tak to może być termostat,jestem na 99% pewny że to jego wina... koszt 37 zł + wymiana samemu 30min roboty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #205406 Wysłany: 06 Sty 2009, 15:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 07 Wrz 2008,
Posty: 118
slawko napisał(a):
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)


Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo :-)

_________________
Fiat Punto II 99/00 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #361597 Wysłany: 03 Maj 2010, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 04 Kwi 2008,
Posty: 31
[ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ]
Własnie wczoraj "odpowietrzałem".
(...)
Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię?
[/quote]

Mam taki sam problem jak kolega.
Odpowietrzałem chłodnicę i przewód do nagrzewnicy, aż tryskała gorąca woda i mimo to nadal od czasu do czasu słychać bulgotanie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #461474 Wysłany: 10 Kwi 2011, 21:17; 
 Temat postu:
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 10 Kwi 2011,
Posty: 1
napisze jak to u mnie wygladalo

fita punto mk2 1.2 8v
auto zaczelo sie grzac do momentu az swiecila sie kontrolka
plyn w zbiorniku byl na max
odpowietrzylem tak jak w poprzednich postach...

1. na zimnym silniku odkrecilem 1 odpowietrznik (ten na rurce)
slychac bylo jak powietrze ucieka
2. odkrecilem 2 odpowitrznik (na chlodnicy) - nic sie nie dzialo
3. odpalime auto i chodzilo do czsu wlaczenia chlodicy (przygazowka)
woda sie nie lala z odpowietrznikow tylko dym bylo widac
takze wlalem chyba z 3 litry :)
dobrze jest tez przedmuchac samemu uklad... (dmuchamy w zbiornik)
4.dopiero wedy reszta powietrza uciekla noi zaczela lac sie woda.
5.pozakrecalem wsjo i dziala jak narazie - dmuchawa w aucie tez juz grzeje jednak nadal slychac przelewajaca sie wode


Góra
 Profil  
 
 
 Post #461957 Wysłany: 12 Kwi 2011, 08:47; 
 Temat postu: HGT
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 01 Mar 2010,
Posty: 72
Pomógł: 1
Witam

A ja zapytam się troszkę z innej beczki, ale oczywiście zapytanie związane z tematem.
Czy w Punto II 1.8 HGT (lub w Diesel'u - z tego co się orientuję mają taki sam układ chłodzenia) też się odpowietrzą układ chłodzący czy też sam automatycznie się odpowietrza ?
Pytam gdyż byłem zmuszony wymienić zbiorniczek wyrównawczy gdyż się rozszczelnił i uciekał płyn chłodniczy. Po tej wymianie obserwuje teraz taki objaw:
Po odpaleniu i nagrzaniu się silnika (wskazówka dochodzi do srodkowego punktu) po około 1-2 minucie wskazówka opada do kreski poniżej (około 1/4 normalnie utrzymującej się temperatury, czyli spada z około 90 stopni na około 70-75 stopni) i w przeciągu 30-45 sekund wskazówka wraca do środkowego punktu i jeszcze przez około 5 min potrafi delikatnie się obniżać i wracać na swoje miejsce i po tym czasie staje na początku środkowego punktu (czyli około 85-90 stopni) i stoi jak wryta.
Pytam się gdyż w czasie jak miałem rozszczelniony zbiorniczek to nie zauważyłem takiego efektu i wskazówka standardowo trzymała się bliżej końca środkowego punktu (około 90-95 stopni).
Dodam że od czasu jak wymieniłem zbiorniczek to nic nie odpowietrzałem i poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jest na poziomie MAX i nie zauważyłem żeby płynu ubywało.

_________________
Pozdrawiam
mp3zenek

Image - Statystyki spalania mojej HaGieTki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #462001 Wysłany: 12 Kwi 2011, 11:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3636
Pomógł: 31
Może być, że przypadkowo termostat poległ przy wymianie. Zresztą u mnie (fakt że silnik zupełnie inny) jak w zimę się rozgrzewał silnik to też dochodził do połowy po czym w momencie jak termostat otwierał duży obieg temperatura spadała o dwie kreski po czym znowu rosła do normalnej.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #462849 Wysłany: 14 Kwi 2011, 10:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HGT
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 01 Mar 2010,
Posty: 72
Pomógł: 1
_marcin00_ napisał(a):
Może być, że przypadkowo termostat poległ przy wymianie. Zresztą u mnie (fakt że silnik zupełnie inny) jak w zimę się rozgrzewał silnik to też dochodził do połowy po czym w momencie jak termostat otwierał duży obieg temperatura spadała o dwie kreski po czym znowu rosła do normalnej.


Dzięki za odpowiedz, Z tego co wnioskuję to wygląda że wszystko jest okej i spadek temperatury jest związany z tym że się otwiera termostat (duży obieg).

_________________
Pozdrawiam
mp3zenek

Image - Statystyki spalania mojej HaGieTki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #785551 Wysłany: 03 Paź 2015, 15:12; 
 Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy
Offline
Forumowicz

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 03 Paź 2015,
Posty: 1
Witam czytam i czytam i nie mogę porównać waszych awarii z moją.

Mianowicie nie do końca mogę odpowietrzyć układ chłodzenia. Korka na chłodnicy leci płyn dopiero po mocnym przegazowaniu, a wentylator albo się włącza albo nie co mnie martwi, po za tym czy nie powinien działać nawet po zgaszeniu silnika skoro pali się kontrolka przegrzania cieszy chłodniczej w moim nie działa. dodatkowo zastanawiam mnie jak sterowany jest 1 i 2 bieg wentylatora bo na chłodnicy nie znalazłem żadnego rezystora ( prócz zasilnia wentylatora nie idą żądne przewody)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #785559 Wysłany: 03 Paź 2015, 17:15; 
 Temat postu: Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3636
Pomógł: 31
Pytanie zasadnicze czy masz klime? Jeżeli nie, to jest tylko jeden bieg. A co do przegrzewania, to może być zakamieniona i niedrożna chłodnica. Może ktoś wlał jakiś uszczelniacz i teraz jest zatkana.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #814876 Wysłany: 13 Lis 2016, 01:40; 
 Temat postu: Re:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Jan
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 31 Sie 2016,
Posty: 36
pawi81 napisał(a):
slawko napisał(a):
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam

[ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ]
co do drgania nie wiem....:)


Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo :-)

Czy kolejność ma znaczenie ? W sensie czy najpierw odpowietrzamy korkiem czy chłodnicy i potem przy nagrzewnicy ? Czy najpierw nagrzewnicy a potem chłodnicy ?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO